- Katılım
- 2 Ocak 2022
- Mesajlar
- 13
- Tepki puanı
- 7
- Konum
- Tatvan/Bitlis
- Ad Soyad
- Seyitcan GÜRBÜZ
- Yaş
- 32
- Aracınız
- Civic FC5 2018
Mrb. arkadaşlar. Aracım cıvik 2018 dizel manuel. Aracı hatasız diye aldım expertizde de hatasız denildi. ama öyle değilmiş. 100 km yol geldim arıza lambası yandı araba çekişten düştü baya korktum tabi. Araştırdım 1500 civarı para da harcadım düzelmedi. Garanti yoktu. Sonradan öğrendim DPF (dizel partikül fitresi ) serviste pahalı (17.000TL) olduğu için alttan kesmişler içine filtre koymuşlar kaynak yapmışlar ve abuk subuk bir yazılım atmışlar sürekli arıza lambası yakıyordu. Maddi imkanım olmadığı için profesyonel bir yazılımcıya orjinal yazılım attırdım ve dpf iptal işlemi yaptırdım sistemden hata kodları silindi dpf in de içi komple boşaltıldı. Araba normale döndü çekiş düzeldi yakıt azaldı ama bir sorun var araba sürekli 1000 devirde çalışıyor motor ısınsa da 100 km yol gitsem de düşmüyor hep aynı. (Yakıt şehir dışı 115-120 km hızla 5,4 şehir içi burası soğuk gece -10 ben kısa mesafe kullanıyorum motor ısınmıyor o yüzden 9lt civarı ) Sorularım şunlar;
1-Bu durum ilerde büyük sorunlara yol açar mı ?
2-DEVİR 750 ye düşmüyor buna bağlı olarak rolantide çok yakıyor ve uğuldama yapıyor bunun çözümü var mı yada böyle kullanmak zararlı mı ?
3- Servis de bu dpf ve sensörleri 20 bin civarına mal oluyor ama takılınca ilerde tekrar arıza verme ihtimali var deniyor, 20 bin verilip yapılmalı mı?
4- Araç 72 binde hiç bir şey yapmadan bu şekilde kullansam ne olur? Ne zamana kadar kullanılır? Başımıza büyük işler açar mı?
1-Bu durum ilerde büyük sorunlara yol açar mı ?
2-DEVİR 750 ye düşmüyor buna bağlı olarak rolantide çok yakıyor ve uğuldama yapıyor bunun çözümü var mı yada böyle kullanmak zararlı mı ?
3- Servis de bu dpf ve sensörleri 20 bin civarına mal oluyor ama takılınca ilerde tekrar arıza verme ihtimali var deniyor, 20 bin verilip yapılmalı mı?
4- Araç 72 binde hiç bir şey yapmadan bu şekilde kullansam ne olur? Ne zamana kadar kullanılır? Başımıza büyük işler açar mı?