Düzelmeyen Subap Ayarları Titreşimli Rölanti

Katılım
22 Ağu 2020
Mesajlar
11
Tepki puanı
12
Konum
İzmir
Aracınız
Civic ES7 2005
Merhaba arkadaşlar
2 ay önce başka bir ilden 2005 Civic vtec2 otomatik vites araç aldım. Aracı aldığım şehirde Özel Honda Servisine gösterdim. Usta motorun çok güzel olduğunu yağ kaçağı yağ yakma su eksiltme gibi sorunlarının olmadığını söyledi.

Sadece araçta biraz titreşimli çalışma vardı. Buna bi ara subap ayarı yaptır düzelir dedi. Satıcı arkadaşta geçen ay conta yaktığını üst kapak açıldığını daha oturmadığı içinde yapacağını söyledi.
Kendi ustamı aradım. Abi yeni conta değiştiyse yapar dedi. Subap ayarı yaparız düzelir dedi. Aracı aldık geldik.

Aracın çekilince yada hararetinde hiç bir sıkıntı yok.
Kompresör ölçümü yaptık. 4 silindir de 15 bar vuruyor. Benim ustam 2 kez subap ayarı yaptı düzelmedi. Bende araştırdım.
Bu forumda da birçok kez tavsiye edilen Özel Honda Servisine götürdüm aracı. Usta subap ayarı yaptı olmadı. Sonra dedi bu aracı Honda dan anlamayan toplamış contayı dandik kullanmış conta da delik yok manifolda hava gitmiyor. Egr arızası veriyor dedi. Tamam usta dedik. Conta ya delik açtı tekrar subap ayarı yaptı yine olmadı.

Şimdi bu aracın yüksek ihtimalle subapları yanık diyor. Subapları değiştirmeliyiz diyo. E yine kapak açılacak masraf artacak.
Güvenemiyorum artık.

Başka bir ustaya gittim.

Daha önceden bu usta ile çalışırdım ama çok yoğun dükkanı.

Subaplarda sıkıntı yoktur yoksa kompresyon testi öyle çıkmaz ayrıca araç tekleme yapar dedi.

Aracı akşamdan bir gün bırak sakin kafayla bir gün inceleyeyim dedi.

Abi bu neden yapabilir dedim. Ben vanos tan şüpheleniyorum dedi.

Zaten sıfırı yok çıkma bulmalısın eğer vanossa dedi.



Vanos dediği Honda da Vtec oluyor diye biliyorum.

Google da aradım hep vtec selenoid valfi değişimi var. Hiç vtec değişimi bulamadım.

Ayrıca çok masraflı mıdır vtec değişimi?
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,138
Çözümler
4
Tepki puanı
3,271
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Gecmis olsun. Kompresyon testinde motor 15 bar verdiyse muhtemelen subaplarınızda bir sorun yoktur diye dusunuyorum. Motor toplanirken sanki birsey gözden kaçmış gibi duruyor. Biz burada ne dersek boş. Ihtimalleri saymış oluruz. Aklıma gelen ihtimaller şöyle.. subap şim ve yayları özelliğini kaybettiyse ayar tutmuyor olabilir, motor takozu, egzantrik milinde eğrilik vs. Sizin bu işten anlayan iyi bir ustaya ihtiyaciniz var. Sanayide malesef bilen de dükkan açmış bilmeyen de. Bazıları da bilerek ağır faturalar çıkarıyor. Motoru söktükten sonra sizi kendisine mecbur bırakıyor. Aceleci davranmayın.
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,673
Çözümler
2
Tepki puanı
2,970
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
Merhaba arkadaşlar
2 ay önce başka bir ilden 2005 Civic vtec2 otomatik vites araç aldım. Aracı aldığım şehirde Özel Honda Servisine gösterdim. Usta motorun çok güzel olduğunu yağ kaçağı yağ yakma su eksiltme gibi sorunlarının olmadığını söyledi.

Sadece araçta biraz titreşimli çalışma vardı. Buna bi ara subap ayarı yaptır düzelir dedi. Satıcı arkadaşta geçen ay conta yaktığını üst kapak açıldığını daha oturmadığı içinde yapacağını söyledi.
Kendi ustamı aradım. Abi yeni conta değiştiyse yapar dedi. Subap ayarı yaparız düzelir dedi. Aracı aldık geldik.

Aracın çekilince yada hararetinde hiç bir sıkıntı yok.
Kompresör ölçümü yaptık. 4 silindir de 15 bar vuruyor. Benim ustam 2 kez subap ayarı yaptı düzelmedi. Bende araştırdım.
Bu forumda da birçok kez tavsiye edilen Özel Honda Servisine götürdüm aracı. Usta subap ayarı yaptı olmadı. Sonra dedi bu aracı Honda dan anlamayan toplamış contayı dandik kullanmış conta da delik yok manifolda hava gitmiyor. Egr arızası veriyor dedi. Tamam usta dedik. Conta ya delik açtı tekrar subap ayarı yaptı yine olmadı.

Şimdi bu aracın yüksek ihtimalle subapları yanık diyor. Subapları değiştirmeliyiz diyo. E yine kapak açılacak masraf artacak.
Güvenemiyorum artık.

Başka bir ustaya gittim.

Daha önceden bu usta ile çalışırdım ama çok yoğun dükkanı.

Subaplarda sıkıntı yoktur yoksa kompresyon testi öyle çıkmaz ayrıca araç tekleme yapar dedi.

Aracı akşamdan bir gün bırak sakin kafayla bir gün inceleyeyim dedi.

Abi bu neden yapabilir dedim. Ben vanos tan şüpheleniyorum dedi.

Zaten sıfırı yok çıkma bulmalısın eğer vanossa dedi.



Vanos dediği Honda da Vtec oluyor diye biliyorum.

Google da aradım hep vtec selenoid valfi değişimi var. Hiç vtec değişimi bulamadım.

Ayrıca çok masraflı mıdır vtec değişimi?
Merhaba, son gittiğiniz ustanın subap teşhisine katılıp, vtec selenoidi fikrine katılmıyorum. Katılmamamın sebebine gelince, anladığım kadarıyla rolantide titreşimli çalışma var. Sizin aracınız i-vtec olmadığı için vtec selenoidi belli bir devirden sonra devreye girer. Rolantide selenoid devrede olmadığına göre neden titreşime sebep olsun ki? Daha önce selenoidden problem yaşayan arkadaşlar aracın arıza lambası yakıp 4000 devri geçmediğinden şikayet ettiler. Şu anda sizin aracınızda arıza lambası yanıyor mu? Rolantide dalgalanma veya sürekli yüksek devirde çalışma var mı?
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,673
Çözümler
2
Tepki puanı
2,970
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
@insideman tanışma bölümünde kendinizi tanıtırsanız iyi olur ?
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,689
Çözümler
6
Tepki puanı
8,750
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
@insideman çok geçmiş olsun hocam.
> Araç alırken elinizden geleni yapmışsınız. Sonuç istediğiniz gibi olmamış. Biraz olay usta maduru gibi duruyor.
> İlk önce aracı öven usta araç sahibi mi? İlk görüşte yağ, su, motor gücü sıralamış geçmiş. Aracın sahibine sormak lazım en son uzun yola ne zaman çıktın. Rampa çıkışlarında hararet nasıldı. 10.000 kilometrede yağ azalması var mı? Hele bir çıkar şu bakım defterinide bir görelim. Kullandığın malzemelerin ismini alalım. Aracı nasıl kullandığınızı biraz anlatın gibi sorular şart.
> Şuan için araç bizde olduğundan ne yapabiliriz diye araştıralım. Ben hararet mevzusunu araç sahibinin tam olarak açmasını isterdim. Tek cümleyle geçmişler. Yapılan işlemler kullanılan malzemeler güzelce bilgi verilmeli. Isıdan kapak etkilendimi vs. Sonradan yaşananlara bakıyorum uygun olmayan bir conta takılmış. Honda devir çeviren lpgde kullanılan bir araç her conta olmaz metal conta ilacıdır. Yoksa tekrar hararet yapmasıda olağandır.
> Benim gördüğüm araç hararet yapmış. Sahibi satmayı düşündüğünden en uyguna yaptırıp geçmiş gibi duruyor.
> Gelelim titreme meselesine. Üst devir ve performans iyi dediniz. Bir tek rölantide sıkıntı var gibi duruyor. Subap ayarı çözmemişte ayarları kaça kaç yapmışlar öğrenmeye çalışın. Kompresyon testi iyi çıkmış ise segman ve subaplar sağlam demektir.
> Bir ustada vanostan bahsetmiş acip Bmw'de olan bir teknoloji Honda'da onun adına Vtec deniyor. Vtec selenoid filtresi tıklandığında yeterli yağ basıncı oluşturamadığı için araç 4.000 deviri geçmez. Veya yağı çok azalması lazım. Bu gibi semptomlardan anlaşılır.
> Rölantiye etkileyen maddeler rölanti motoru, yakıt, hava ve ateşlemedir.
> Bu problemi bulasıya benzinde kulanmanızı öneririm. Aracın ecusuna ayrıntılı bir arıza kodu taraması yapılması gerekiyor. Honda okuyucusu olursa süper olur. Artı geriye dönük eski hatalarada bakmak lazım.
> Bujiler kontol edilmeli.
> Boğaz kelebeği temizliği yapılmalı.
> Lpg ve benzin tepkileri karşılaştırılabilir. Ltf değeri öğrenilse güzel olur.
> Basit bir Egr iç temizliğide yapılabilir.
> Hocam bu konuda nokta atışı yapmak zor. İyi bir Honda ustası ile kafa kafaya verip. Aracın geçmişinide öğrenebildiğiniz kadar iyice öğrenin üstüne bahsetttiğim basit dokunuşlarla eleme yömtemi ile sorunu çözmek düşüyor. Sabrınız bol olsun.


Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 
Katılım
22 Ağu 2020
Mesajlar
11
Tepki puanı
12
Konum
İzmir
Aracınız
Civic ES7 2005
Geçmiş olsun, @h.k_ahmet ve @seckins33 hocamlardan görüş almak lazım :unsure:
Teşekkürler.
Gecmis olsun. Kompresyon testinde motor 15 bar verdiyse muhtemelen subaplarınızda bir sorun yoktur diye dusunuyorum. Motor toplanirken sanki birsey gözden kaçmış gibi duruyor. Biz burada ne dersek boş. Ihtimalleri saymış oluruz. Aklıma gelen ihtimaller şöyle.. subap şim ve yayları özelliğini kaybettiyse ayar tutmuyor olabilir, motor takozu, egzantrik milinde eğrilik vs. Sizin bu işten anlayan iyi bir ustaya ihtiyaciniz var. Sanayide malesef bilen de dükkan açmış bilmeyen de. Bazıları da bilerek ağır faturalar çıkarıyor. Motoru söktükten sonra sizi kendisine mecbur bırakıyor. Aceleci davranmayın.
Teşekkürler.
Merhaba, son gittiğiniz ustanın subap teşhisine katılıp, vtec selenoidi fikrine katılmıyorum. Katılmamamın sebebine gelince, anladığım kadarıyla rolantide titreşimli çalışma var. Sizin aracınız i-vtec olmadığı için vtec selenoidi belli bir devirden sonra devreye girer. Rolantide selenoid devrede olmadığına göre neden titreşime sebep olsun ki? Daha önce selenoidden problem yaşayan arkadaşlar aracın arıza lambası yakıp 4000 devri geçmediğinden şikayet ettiler. Şu anda sizin aracınızda arıza lambası yanıyor mu? Rolantide dalgalanma veya sürekli yüksek devirde çalışma var mı?
Teşekkürler.
Hocam arıza lambası yakıyor fakat lpgden olduğunu düşünüyorum. Rölantide dalgalanma yok yada sürekli yüksek devirde çalışma yok. 4000 devride geçiyor kesiciye kadar devir çeviriyor.
@insideman tanışma bölümünde kendinizi tanıtırsanız iyi olur ?
Tanıttım hocam. https://www.civictr.com/threads/izmirden-herkese-merhaba.257275/
@insideman çok geçmiş olsun hocam.
> Araç alırken elinizden geleni yapmışsınız. Sonuç istediğiniz gibi olmamış. Biraz olay usta maduru gibi duruyor.
> İlk önce aracı öven usta araç sahibi mi? İlk görüşte yağ, su, motor gücü sıralamış geçmiş. Aracın sahibine sormak lazım en son uzun yola ne zaman çıktın. Rampa çıkışlarında hararet nasıldı. 10.000 kilometrede yağ azalması var mı? Hele bir çıkar şu bakım defterinide bir görelim. Kullandığın malzemelerin ismini alalım. Aracı nasıl kullandığınızı biraz anlatın gibi sorular şart.
> Şuan için araç bizde olduğundan ne yapabiliriz diye araştıralım. Ben hararet mevzusunu araç sahibinin tam olarak açmasını isterdim. Tek cümleyle geçmişler. Yapılan işlemler kullanılan malzemeler güzelce bilgi verilmeli. Isıdan kapak etkilendimi vs. Sonradan yaşananlara bakıyorum uygun olmayan bir conta takılmış. Honda devir çeviren lpgde kullanılan bir araç her conta olmaz metal conta ilacıdır. Yoksa tekrar hararet yapmasıda olağandır.
> Benim gördüğüm araç hararet yapmış. Sahibi satmayı düşündüğünden en uyguna yaptırıp geçmiş gibi duruyor.
> Gelelim titreme meselesine. Üst devir ve performans iyi dediniz. Bir tek rölantide sıkıntı var gibi duruyor. Subap ayarı çözmemişte ayarları kaça kaç yapmışlar öğrenmeye çalışın. Kompresyon testi iyi çıkmış ise segman ve subaplar sağlam demektir.
> Bir ustada vanostan bahsetmiş acip Bmw'de olan bir teknoloji Honda'da onun adına Vtec deniyor. Vtec selenoid filtresi tıklandığında yeterli yağ basıncı oluşturamadığı için araç 4.000 deviri geçmez. Veya yağı çok azalması lazım. Bu gibi semptomlardan anlaşılır.
> Rölantiye etkileyen maddeler rölanti motoru, yakıt, hava ve ateşlemedir.
> Bu problemi bulasıya benzinde kulanmanızı öneririm. Aracın ecusuna ayrıntılı bir arıza kodu taraması yapılması gerekiyor. Honda okuyucusu olursa süper olur. Artı geriye dönük eski hatalarada bakmak lazım.
> Bujiler kontol edilmeli.
> Boğaz kelebeği temizliği yapılmalı.
> Lpg ve benzin tepkileri karşılaştırılabilir. Ltf değeri öğrenilse güzel olur.
> Basit bir Egr iç temizliğide yapılabilir.
> Hocam bu konuda nokta atışı yapmak zor. İyi bir Honda ustası ile kafa kafaya verip. Aracın geçmişinide öğrenebildiğiniz kadar iyice öğrenin üstüne bahsetttiğim basit dokunuşlarla eleme yömtemi ile sorunu çözmek düşüyor. Sabrınız bol olsun.


Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
Hocam ilginize çok teşekkürler.
Konuyu biraz detaylandırayım. Aracı aldığım kişi al satçı. Sadece 1 ay araba onda kalmış. Aracı o da başka şehirden almış dönüş yolunda hararet yapıp yolda kalmış. Çekici ile memleketine gelmiş. Ve üst kapak yaptırıp bana satıyor. Kendisini dünde aradım yemin ediyor subapları değiştirdim diyor.

Benim diğer birkaç şüphem; araçta önlerde Başaran Coilever var. Acaba diyorum coilverdan sallar mı? Yada şanzıman kulağı veya motor kulağı aklıma geliyor. Ustam bunlarada bakacak kendiside olabilir dedi. Yazmanın sakıncası yoksa işlemler Honda Mastersda Bayram ustada yapıldı. İzmirdekiler bilir en iyi Honda ustalarındandır.

Birazdan bi video çekip buraya göndereyim hocam. Belki öyle daha net yardımcı olabilirsiniz.
Bence de yan sanayi kalitesiz conta baş şüpheli. Öncelikle aldığınız kişiden bunu öğrenin.
Teşekkürler.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,689
Çözümler
6
Tepki puanı
8,750
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
@insideman evet şimdi durum biraz daha iyi anlaşılıyor. Alsatçılardan araç almak cidden sıkıntılıdır. Aracı uygun fiyata almıştır. Uygun fiyat olmasının sebebide mutlaka vardır. Binici arabası değildir veya bazı sıkıntılarıda olabilir. Zaten ilk uzun yolda hararet yapması geçmişi hakkında bilgi veriyor. Mayın tarlasına hoşgeldiniz. Sigortadan kaç el değiştirmiş bir tarama yapılsa güzel fikir verir. Bir önceki sahibine ulaşmaya çalışın.
> Coliver genelde gençler sever normalde yere yakın olan aracı asfalta yapıştırmaya çalışırlar. Taktıkları markada önemlidir. Motor titremesi yapacağını düşünmüyorum. Erken bozacağı malzeme ise amortisör üst kule bilyalarıdır.
> Bilinen Honda ustası ile çalışmanız çok güzel. Tecrübeli sıkı ustaya ihtiyacınız var.
> Motor ve şanzıman kulaklarıda titreme yaptırabilir. Bunlarda dış etkenlere giriyor. Daha önceden olabilecek iç etkenleri yazmıştım. Ek olarak dengesiz avansta titreme yapar.
> Motor sıcak ve soğuk iken ayrı ayrı takip edilmeli.
> Video güzel olur. Youtube yükleyip link atabilirsiniz.

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
@insideman normal şartlarda bakımları düzenli yapılan bir Civic'in hararet yapma ihtimali bence oldukça düşük.
Bu açıdan @h.k_ahmet hocamın dediği gibi aracın geçmişi bence şüphe uyandırdı.

Şu konuyu incelerseniz demek istediğimi daha net anlayabilirsiniz.
 
Geri
Üst