Emisyon Ölçüm raporu ölçüm bilgileri

Katılım
10 Ara 2018
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Konum
fatih
Aracınız
Honda Jazz
Merhabalar, Yaptırdığım emisyon testinde olumsuz rapor aldım. Ama yorumlamakta güçlük çekiyorum. Tecrübeli arkadaşlardan ricam ekteki ölçüm raporu nasıl okunmalı. Benim tek anladığım Co değerinin 0.2 nin üzerinde olduğu. Bir ustaya gösterdim. Karbondioksit yüksek çok yakarsın sen dedi. Doğru çok yakıyorum. Çekiş kötü, gaza tepki düşük. Emisyon ölçülmeden önce bu şikayetlerle bir servise gitmiştim. Bujilerdendir dedi. Buji ve gergi değişti. Hiç fark olmamıştı. Araç yağ yakıyodu bu yüzden motordandır dedim erteledim. Sonra araçta motor da yapıldı. Performans gene kötü. Ama motor yapılmadan önce motor çok ısınmaya başlamıştı. (motorun yapılma sebebi baga idi. Supablardaki yüksükler.16 sı da değişti. Alt blokta da honlama yapıldı.)
Yarın bu sorun için servis ziyareti daha yapıcam. Bu konuda olasılıklar ve bilmem gerekenler nelerdir. Yardımcı olursanız sevinirim.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_3935.JPG
    IMG_3935.JPG
    2.2 MB · Görüntüleme: 23

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,752
Çözümler
8
Tepki puanı
8,812
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Öncelikle geçmiş olsun. Aracınıza baya masraf yapmakla birlikte bitmek bilmeyen problemler insanı soğutuyor.
> Aracınızın markasını belirtmemişsiniz?
> Emisyon testi ikinin altında olmalı.
> Aracınızın arıza lambası yanıyor mu?
> Emisyon değeri zengin karışım olunca artar. Dedikleriniz bu yönde tutuyor. Bu olayı oksijen sensörleri takip eder hiç onlara baktırdınız mı?
> Katalizör sıkıntılıysa emisyon değeri yükselir!
> Bu kontrollerden sonra emisyon testine gitmeden. 10 km. Benzinde yüksek devirde sürün. Ardından teste gidin katalizördeki taşları ısıtırsanız daha iyi işlev görür.
> Takipteyim.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
10 Ara 2018
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Konum
fatih
Aracınız
Honda Jazz
Öncelikle cevap için teşekkürler. Araç Mini 2011 benzinli modeli. Aslında problemi farketmem yıllar öncesine dayanıyor. Ama o kadar rahatsız edici bir durum değildi. Biraz performans düşüklüğü olduğu için önemsemedim. Bu süreç içinde performans düşerek devam etti. Araçta herhangi bir arıza ışığı da yanmıyor. Zaten performans sorunu çıktıktan sonra motoru çok sıkıştırmadan kullandım. Motor soğukken ilk vites vuruntulu ama 10 dakika sonra hiç problemsiz normale dönüyor. Ama bu ayrı bir problem gibi. Yarın ilk oksijen sensörlerine baktırcam. Katalizörün arızalı olduğunu tespit etmek için değiştirip denemekten başka bir yol var mıdır. Teşekkürler.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,752
Çözümler
8
Tepki puanı
8,812
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Minide çok tecrübem yok. Lakin yardımcı olmaya çalışırım.
> Vuruntu demişsiniz. Ateşleme sistemi ve beraberinde pistonların beraber senkronize bir şekilde çalışmalı. Honda olsa subap ayarına bir bakın derdim.
> Araçta lpg var mı? Varsa ne gibi tepki veriyor?
> Oksijen sensörleri önemli. Fakat hiç arıza lambanızın yanmaması ayrı bir durum.
> 2 adet oksijen sensörünüz vardır. Katalizör öncesi ve sonrası. Sonrası olan katalizörün kirlendiğinde arıza lambasını yaktırır. Sensör temizlemesi ilk iş ve kolayı olan. İşin sıkıntısı yan sanayi sensörler bozulsada arıza lambasını yakmaya biliyor!
> Bence sizin hava giriş ünitesine bir bakmanız lazım. Maf veya map sensörleri bunlar hava yakıt karışımını ayarlar. Çünkü yakıt çok hava az görülüyor.
> Veya hava yakıt karışımı güzel oluyor. Fakat güzel bir yanma olmuyor. Performans düşüyor. Egzozda yanmamış yakıt atılıyor. Emisyon artıyor.
> Bu problem çözülesiye kadar benzinde kullanmanız öneririm.
> Problem zor bir bulmaca gibi. Bu araçtan iyi anlayan usta bulursanız size daha çok yardımcı olabilir.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Geri
Üst