arkadaşlar fren hidroliği her sene %1.2-1.6 arası nem alır içine ve 3 sene içerisinde kaynama noktası %25 civarı düşer bu çok ciddi bir oran ve servislerde 3 senede bir değişimi gerçekleşir. eğer aracınız 8 yaşında ve hiç hidroliği değiştirilmedi ise kesinlikle değiştirin.
araç tamirciye götürülecek, lifte alınacak, jantlar sökülecek, hidrolik değişecek el emeği vs verilmişken bence disk ve balatalarıda değiştirin.
1) Honda, Toyota gibi çok aşırı uzun ömür kullanıcısına minimal masraf konusunda rakipsiz olan üreticiler özelliklede baskın pazarlarının gayet makul hızlarda sürerek kullanıldığını göz önünde bulundururak (abd,kanada,avustralya,japonya vs) performanstan çok ömür odanlanır.
2) Avrupa araçlarında ise bu tam tersine adamların arzuladığı şey zaten servisten,değişimden para kazanmak olduğu için vede performansa daha odaklandığı için uzun ömürden çok orta hatta kısa ömürlü ürünler kullanır.
burada en etken şey lastik ve balata honda genelde sert hamurlu (uzun ömürlü) lastikler tercih eder Bridgestone ER33 gibi, genelde eleştirilir bu lastik ve bende eleştirenlerden biriyim ama hakkını vermek lazım ben 4-6 yaşında 80-90bin kmde ve halen gidebilen lastikler gördüm oysa yumuşak hamurlu bir goodyear bunun yarısı kadar ömre ancak sahiptir.
diğeri ise balata,balatalarda organik ve metalik olmak üzere 2 temel içerik bulunur, organik ne kadar artar ise kullanımı,dosajlaması kolay olur,ses vb şikayetler az olur öbür yandan metalik içeriği ne kadar yüksek olur ise okadar gündelik kullanımdam uzaklaşır ısıtılması vs gerektirir (uç örneklerden bahsediyorum ,yarış tipi ferodo yada ebc ler gibi) dosajlaması zorlaşır dokunmanız ile araç birden tutunduğu için o kibar yavaşlamalar zorlaşır,ses vs yapar.
bence en güzel kombinasyon:
1) Hankook ventus prime 4 ,goodyear efficiency grip performance,michelin primacy 4 gibi yumuşak hamurlu günlük lastik
2) Ferodo Premier gibi sahtesi pek bulunmayan,çok üst düzey yarış balata geçmişi olan (inanın Brembo aşırı abartılmış ve bunu kullanan bir marka Ferodo DS2500 belki 25 yaşında bir balata ve halen track,time attack vb etkinlikleri yapan insanların gönlünde taht kurmuş bir model) bir üreticinin ömür ve performans dengesi güzel bir serisini almak.
3) balatalar ile beraber ya diskte ciddi derecede et/kalınlık olmak kaydı ile tornalatmak yada komple sıfır disk almak.
4) fren hidroliğini yenilemek bugün Castrolün sıradan Dot 4 yağı oldukça ucuz ve son derece etkili kaynama notkası çok yüksek vs
5) balata,disk montajını doğru yerde,ustada yaptırmak burada atıyorum teker aynası temizlenmeli, kaliperlerin balata tutan noktaları temizlenmeli, balatanın arka yüzeyine ,balataların kaliperde oturduğu yere balata yağı sürülmeli vs
6) araca takılır takılmaz doğru şekilde rodajı yapılmalı, genelde tavsiye edilen 80km sürata çıkıp 20kmh ye kadar orta şiddete yavaşlamak ve bunu 10 defa tekrarlamak (aralarda 1-2dk bekleterek,soğumasına müsade ederek)
emin olun doğru kombinasyon ile Hondanız Astranızdan bile daha iyi frenleyecektir sadece bilinçli olmak lazım.