Etkisiz fren hakkında

Katılım
3 May 2024
Mesajlar
19
Tepki puanı
5
Konum
Konya
Ad Soyad
Mehmet Eser
Yaş
46
Aracınız
Civic FB7 2016
Bundan önceki aracım Opel Astra idi..Şimdi FB7 kasa honda sahibiyim..Ancak farkettim ki iki araç arasındaki frenleme konusunda gözle görülür bi fark var..Hondalarda bu standart bişey mi?Çünkü Astrada çok daha sağlam frenleme yapıyordu araç..Bunun teknik olarak sebebini anlatabilecek ve bir çözümü varsa sunabilecek birisi var mı acaba?

SM-A325F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
15 Kas 2016
Mesajlar
675
Tepki puanı
689
Konum
Kayseri
Ad Soyad
asdemirtas
Yaş
38
Aracınız
Civic FC5 2021
Bir sürü etken var sadece araçlar değil, mesela fren diski, balata durumu, lastikler...
 

Emirbey

Project Man
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,340
Çözümler
4
Tepki puanı
3,412
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
@Carpediem78

Mevcut aracım FB7.
Aracımı ilk aldığımda 10 km. Hızla duramayıp kaza tehlikesi atlattım.
Bunun üzerine hidrolik değişimi yaparak diskleri tornalattım. Balataları da değiştim. Şimdi frenler çok iyi tutuyor. Sizin de fren sistemini gözden geçirmeniz gerekebilir.
 
Katılım
11 Ağu 2022
Mesajlar
280
Tepki puanı
284
Konum
1 numara (Adana)
Ad Soyad
Timur.S
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2023
arkadaşlar fren hidroliği her sene %1.2-1.6 arası nem alır içine ve 3 sene içerisinde kaynama noktası %25 civarı düşer bu çok ciddi bir oran ve servislerde 3 senede bir değişimi gerçekleşir. eğer aracınız 8 yaşında ve hiç hidroliği değiştirilmedi ise kesinlikle değiştirin.

araç tamirciye götürülecek, lifte alınacak, jantlar sökülecek, hidrolik değişecek el emeği vs verilmişken bence disk ve balatalarıda değiştirin.

1) Honda, Toyota gibi çok aşırı uzun ömür kullanıcısına minimal masraf konusunda rakipsiz olan üreticiler özelliklede baskın pazarlarının gayet makul hızlarda sürerek kullanıldığını göz önünde bulundururak (abd,kanada,avustralya,japonya vs) performanstan çok ömür odanlanır.

2) Avrupa araçlarında ise bu tam tersine adamların arzuladığı şey zaten servisten,değişimden para kazanmak olduğu için vede performansa daha odaklandığı için uzun ömürden çok orta hatta kısa ömürlü ürünler kullanır.

burada en etken şey lastik ve balata honda genelde sert hamurlu (uzun ömürlü) lastikler tercih eder Bridgestone ER33 gibi, genelde eleştirilir bu lastik ve bende eleştirenlerden biriyim ama hakkını vermek lazım ben 4-6 yaşında 80-90bin kmde ve halen gidebilen lastikler gördüm oysa yumuşak hamurlu bir goodyear bunun yarısı kadar ömre ancak sahiptir.

diğeri ise balata,balatalarda organik ve metalik olmak üzere 2 temel içerik bulunur, organik ne kadar artar ise kullanımı,dosajlaması kolay olur,ses vb şikayetler az olur öbür yandan metalik içeriği ne kadar yüksek olur ise okadar gündelik kullanımdam uzaklaşır ısıtılması vs gerektirir (uç örneklerden bahsediyorum ,yarış tipi ferodo yada ebc ler gibi) dosajlaması zorlaşır dokunmanız ile araç birden tutunduğu için o kibar yavaşlamalar zorlaşır,ses vs yapar.

bence en güzel kombinasyon:

1) Hankook ventus prime 4 ,goodyear efficiency grip performance,michelin primacy 4 gibi yumuşak hamurlu günlük lastik
2) Ferodo Premier gibi sahtesi pek bulunmayan,çok üst düzey yarış balata geçmişi olan (inanın Brembo aşırı abartılmış ve bunu kullanan bir marka Ferodo DS2500 belki 25 yaşında bir balata ve halen track,time attack vb etkinlikleri yapan insanların gönlünde taht kurmuş bir model) bir üreticinin ömür ve performans dengesi güzel bir serisini almak.

3) balatalar ile beraber ya diskte ciddi derecede et/kalınlık olmak kaydı ile tornalatmak yada komple sıfır disk almak.
4) fren hidroliğini yenilemek bugün Castrolün sıradan Dot 4 yağı oldukça ucuz ve son derece etkili kaynama notkası çok yüksek vs
5) balata,disk montajını doğru yerde,ustada yaptırmak burada atıyorum teker aynası temizlenmeli, kaliperlerin balata tutan noktaları temizlenmeli, balatanın arka yüzeyine ,balataların kaliperde oturduğu yere balata yağı sürülmeli vs

6) araca takılır takılmaz doğru şekilde rodajı yapılmalı, genelde tavsiye edilen 80km sürata çıkıp 20kmh ye kadar orta şiddete yavaşlamak ve bunu 10 defa tekrarlamak (aralarda 1-2dk bekleterek,soğumasına müsade ederek)

emin olun doğru kombinasyon ile Hondanız Astranızdan bile daha iyi frenleyecektir sadece bilinçli olmak lazım.
 
Katılım
3 May 2024
Mesajlar
19
Tepki puanı
5
Konum
Konya
Ad Soyad
Mehmet Eser
Yaş
46
Aracınız
Civic FB7 2016
Ayrıntılı bilgi ve zaman ayırdığınız için teşekkür ederim

SM-A325F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
949
Tepki puanı
1,052
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
arkadaşlar fren hidroliği her sene %1.2-1.6 arası nem alır içine ve 3 sene içerisinde kaynama noktası %25 civarı düşer bu çok ciddi bir oran ve servislerde 3 senede bir değişimi gerçekleşir. eğer aracınız 8 yaşında ve hiç hidroliği değiştirilmedi ise kesinlikle değiştirin.

araç tamirciye götürülecek, lifte alınacak, jantlar sökülecek, hidrolik değişecek el emeği vs verilmişken bence disk ve balatalarıda değiştirin.

1) Honda, Toyota gibi çok aşırı uzun ömür kullanıcısına minimal masraf konusunda rakipsiz olan üreticiler özelliklede baskın pazarlarının gayet makul hızlarda sürerek kullanıldığını göz önünde bulundururak (abd,kanada,avustralya,japonya vs) performanstan çok ömür odanlanır.

2) Avrupa araçlarında ise bu tam tersine adamların arzuladığı şey zaten servisten,değişimden para kazanmak olduğu için vede performansa daha odaklandığı için uzun ömürden çok orta hatta kısa ömürlü ürünler kullanır.

burada en etken şey lastik ve balata honda genelde sert hamurlu (uzun ömürlü) lastikler tercih eder Bridgestone ER33 gibi, genelde eleştirilir bu lastik ve bende eleştirenlerden biriyim ama hakkını vermek lazım ben 4-6 yaşında 80-90bin kmde ve halen gidebilen lastikler gördüm oysa yumuşak hamurlu bir goodyear bunun yarısı kadar ömre ancak sahiptir.

diğeri ise balata,balatalarda organik ve metalik olmak üzere 2 temel içerik bulunur, organik ne kadar artar ise kullanımı,dosajlaması kolay olur,ses vb şikayetler az olur öbür yandan metalik içeriği ne kadar yüksek olur ise okadar gündelik kullanımdam uzaklaşır ısıtılması vs gerektirir (uç örneklerden bahsediyorum ,yarış tipi ferodo yada ebc ler gibi) dosajlaması zorlaşır dokunmanız ile araç birden tutunduğu için o kibar yavaşlamalar zorlaşır,ses vs yapar.

bence en güzel kombinasyon:

1) Hankook ventus prime 4 ,goodyear efficiency grip performance,michelin primacy 4 gibi yumuşak hamurlu günlük lastik
2) Ferodo Premier gibi sahtesi pek bulunmayan,çok üst düzey yarış balata geçmişi olan (inanın Brembo aşırı abartılmış ve bunu kullanan bir marka Ferodo DS2500 belki 25 yaşında bir balata ve halen track,time attack vb etkinlikleri yapan insanların gönlünde taht kurmuş bir model) bir üreticinin ömür ve performans dengesi güzel bir serisini almak.

3) balatalar ile beraber ya diskte ciddi derecede et/kalınlık olmak kaydı ile tornalatmak yada komple sıfır disk almak.
4) fren hidroliğini yenilemek bugün Castrolün sıradan Dot 4 yağı oldukça ucuz ve son derece etkili kaynama notkası çok yüksek vs
5) balata,disk montajını doğru yerde,ustada yaptırmak burada atıyorum teker aynası temizlenmeli, kaliperlerin balata tutan noktaları temizlenmeli, balatanın arka yüzeyine ,balataların kaliperde oturduğu yere balata yağı sürülmeli vs

6) araca takılır takılmaz doğru şekilde rodajı yapılmalı, genelde tavsiye edilen 80km sürata çıkıp 20kmh ye kadar orta şiddete yavaşlamak ve bunu 10 defa tekrarlamak (aralarda 1-2dk bekleterek,soğumasına müsade ederek)

emin olun doğru kombinasyon ile Hondanız Astranızdan bile daha iyi frenleyecektir sadece bilinçli olmak lazım.
Çok güzel anlatmışsınızda aynı hassasiyeti diğer markalarda göstermeden de firen performansi çok daha iyi. Mesela ablamdaki focus çok daha az dozajlama ile duruyor. Bende geçen civic deki balatalarımı değiştirdim gerçekten fark ediyor performanstan memnun olmayan arkadaşlar balata markaları iyi değilse mutlaka değiştirsin.

EDİT: Arabayı ilk aldığımda üzerinde lassa lastik vardı sesli ve performansi kötü diye goodyear efgp almıştım 1 sene sonunda hamuru bozuldu araç sürekli patinaja kalmaya başladı 2. Senede continental ultracontact aldım ve 3. Senesine yaklaşcak çok memnunum.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 May 2024
Mesajlar
19
Tepki puanı
5
Konum
Konya
Ad Soyad
Mehmet Eser
Yaş
46
Aracınız
Civic FB7 2016
Çok güzel anlatmışsınızda aynı hassasiyeti diğer markalarda göstermeden de firen performansi çok daha iyi. Mesela ablamdaki focus çok daha az dozajlama ile duruyor. Bende geçen civic deki balatalarımı değiştirdim gerçekten fark ediyor performanstan memnun olmayan arkadaşlar balata markaları iyi değilse mutlaka değiştirsin.

EDİT: Arabayı ilk aldığımda üzerinde lassa lastik vardı sesli ve performansi kötü diye goodyear efgp almıştım 1 sene sonunda hamuru bozuldu araç sürekli patinaja kalmaya başladı 2. Senede continental ultracontact aldım ve 3. Senesine yaklaşcak çok memnunum.
Teşekkürler katkınız için..Sanırım siz de benimle aynı fikirdesiniz bu fren konusunda

SM-A325F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
949
Tepki puanı
1,052
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
Evet aynı fikirdeyim dün fren hidroliğini değiştirdim oda olumlu yönde fark ettirdi ama yinede bir focustaki hassasiyet yok.
 
Katılım
3 May 2024
Mesajlar
19
Tepki puanı
5
Konum
Konya
Ad Soyad
Mehmet Eser
Yaş
46
Aracınız
Civic FB7 2016
Evet aynı fikirdeyim dün fren hidroliğini değiştirdim oda olumlu yönde fark ettirdi ama yinede bir focustaki hassasiyet yok.
O zaman hondacı ustamın da dediği doğru..Çünkü o bile söyledi..hondaların fren biraz zayıftır göreceli olarak diye

SM-A325F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
11 Ağu 2022
Mesajlar
280
Tepki puanı
284
Konum
1 numara (Adana)
Ad Soyad
Timur.S
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2023
O zaman hondacı ustamın da dediği doğru..Çünkü o bile söyledi..hondaların fren biraz zayıftır göreceli olarak diye

SM-A325F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


arkadaşlar yanlış anlamayın ama siz Focus diyerekte yine Astradaki durumun aynısını tekrarlamış oluyorsunuz ne gibi fark çıkmasını bekliyorsunuzki?
Focusta yine Avrupa üretimi ve Civic ve Corolla gibi ömürlü balatalar,lastikler yerine yine Astra gibi performans odaklı bir araç tabiki fark çıkacaktır.

Honda Civic aracınıza

1) ne olduğu belli olan aşırı ekonomik veya imitasyon olmayan Ate Ceramic,Ferodo Premier gibi balatalar takın (bunlar gayet ucuz sıradan balatalar)
2) sıfır disk takın
3) yumuşak hamurlu lastik takın

birde o şekilde Focus,Astra ve Civicleri kıyaslayın fark muhtemelen hiç kalmayacaktır.

ha ısrarla halen hayır arkadaşım Hondanın frenleri zayıftır net diyorsanız alın buyrun benzer koşullar altında (performans balata,kaliper,lastik,süspansiyon) adam gibi Elmaya Elma kıyas:

Biri Honda Civic FL5 Type R yani diğeri ise Almanın bu ligde kralı VW Golf 8 R
sayfanın ortasına gelin ve Braking Distance kısmına göz atın gördüğünüz gibi aralarında 1mt ya var ya yok çoğu hızda (200kmhde bile)


iyice abartalım? bu klasmanda bu olayın Nirvanası Mercedes A45S AMG gördüğünüz gibi nerdeyse birebir sonuçlar hatta kimi hızda Civic daha bile iyi:



Özetle aynı koşullar altında Focus,Golf,Civic aralarındaki farkı fark edebilmek için ölçüm cihazınızın olması lazım o derece yakın sonuçlar çıkar ortaya,
dediğim gibi iyi balata,iyi disk ve lastik bitti gitti
 
Son düzenleme:
Geri
Üst