Euro NCAP ve IIHS Testlerinin Kapsam ve Sonuçlarıyla İlgili Değerlendirmeler

Servis konusunda Honda sınıfta kalıyor hak veriyorum size bu kadar araç satışına karşılık kendilerini yeterince eğitemiyorlar bence. Gidiyorsun fiyatlar yüksek yapılan iş bazen sıkıntılı olabiliyor.
Bazı konularda size katılmıyorum çünkü garanti kapsamı direk red olmuyor uygun dille kendinizi ifade ettiniz mi kabul oluyor. Ben 3-4 konuda garantiden işlem yaptırdım sıkıntı olmadı.
Euro NCAP'da 4 yıldız almıştı geliştirme yapıldı araç 5 yıldız aldı sonradan düşük değil yani.

Bu Ncap testlerine ben pek inanmıyorum sebebine gelince kendi işimden örnek vereyim. Airbus A380 en büyük uçaklardan birisi ve acil durumlarda belirli bir süre içerisinde tahliye edilmesi gerekiyor(Ncap testinin uçak versiyonu gibi bişey) Yetkililer geliyor hazırlıklar tamam,test başlıyor ve başarılı oluyor.Gel gelelim ki teste katılan yolcular bu iş için bilgili ve sağlıklı.İyi de uçak yolculuğunda sağırı var,gözü görmeyeni var,kilolu olup koridora sığmayanı var,çocuğu-bebeği var,yaşlısı var.Şimdi bu test ne kadar gerçekleri gösteriyorsa bu Ncap testleri de okadar gerçekleri gösteriyor benim gözümde.(bahsettiğim olayın da makum sitede videosu var izleyebilirsiniz)


06 HONDA 2234
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Bu Ncap testlerine ben pek inanmıyorum sebebine gelince kendi işimden örnek vereyim. Airbus A380 en büyük uçaklardan birisi ve acil durumlarda belirli bir süre içerisinde tahliye edilmesi gerekiyor(Ncap testinin uçak versiyonu gibi bişey) Yetkililer geliyor hazırlıklar tamam,test başlıyor ve başarılı oluyor.Gel gelelim ki teste katılan yolcular bu iş için bilgili ve sağlıklı.İyi de uçak yolculuğunda sağırı var,gözü görmeyeni var,kilolu olup koridora sığmayanı var,çocuğu-bebeği var,yaşlısı var.Şimdi bu test ne kadar gerçekleri gösteriyorsa bu Ncap testleri de okadar gerçekleri gösteriyor benim gözümde.(bahsettiğim olayın da makum sitede videosu var izleyebilirsiniz)


06 HONDA 2234
Verdiğiniz örnekte uçağın içinde bulunan insanların bilgi, fiziksel yeterlilik, yetenek, tecrübe, farkındalık v.b. durumlarına göre sonuç değişebilir diyorsunuz.

Otomobilin NCAP testinde aracın kemer takılmazsa uyarı vermesi, hava yastığı adedi v.b. gibi özellikleri ile kaza sonrası araçta ve araçta bulunan insanlarda ve aracın çarptığı insanda yapılan gözlemlere bağlı olarak varılan neticeyi aracı satın alıp kullanırken kemer takmanın dışında etkileyecek şeyler nelerdir?
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,523
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
Verdiğiniz örnekte uçağın içinde bulunan insanların bilgi, fiziksel yeterlilik, yetenek, tecrübe, farkındalık v.b. durumlarına göre sonuç değişebilir diyorsunuz.

Otomobilin NCAP testinde aracın kemer takılmazsa uyarı vermesi, hava yastığı adedi v.b. gibi özellikleri ile kaza sonrası araçta ve araçta bulunan insanlarda ve aracın çarptığı insanda yapılan gözlemlere bağlı olarak varılan neticeyi aracı satın alıp kullanırken kemer takmanın dışında etkileyecek şeyler nelerdir?

Uçakta 12 kapı koymak maliyeti arttırıyor bunun yerine 8 kapı koyup biz bu 8 kapıdan da bilinçli yetenekli insanlarla çıkabiliyoruz diyerek bu testi başarıyla tamamlayınca iş güllük gülistanlık oluyor. Araçta da kemer takılı,airbagler var ama test 60 la yapılıyor.Kaçımız 60 la seyehat ediyoruz mesela yada ncap testine giren aracın şasesiyle vatandaşa satılan araçların şasesi aynı mı ? Test aracını rasgele mi seçiyorlar yoksa önce bi araç üretip testleri yapıp sonra mı seri üretime geçiyorlar bilmiyorum.Açıkçası benim bu ncap testlerine pek güvenim yok,önden arkadan yandan çarpışma testlerine maruz bırakıyorlar da tavan kısmı bir teste giriyor mu bilmiyorum. 500 km lik yolda ne taşıdığını bilmediğim en az 100-150 kamyon solluyorum.10-15 kg lık bir parça kamyondan tavana düşse ne olur bilmiyorum.Araç çok sağlam ama yayaya yada karşı araca çok hasar veriyor diye bu araca 4 yıldız mı veriliyor mesela-4 yıldız veriliyorsa da böyle bir araç güvensiz mi oluyor?(sanırım 2006 öncesi volvoların karşı araçlara çok hasar veriyor diye mahkemelik olduğu vardı,sonrasında çelik kalitesini bir miktar düşürdüler diye biliyorum) 3 ay önce toyota auris araçla amcam ve babaannem trafik kazası yaptı,2 sinin de emniyet kemeri takılı , karşı araç 60-70 km hızla sol arka kapıdan vurdu. Amcam ufak sıyrıklarla atlattı fakat babaannem beyin kanamasından vefat etti. Aynı aracın cansız mankenlerle yapılan testlerde kafa darbelerinde 5 yıldızı var. Genç olunca 5 yıldız da yaşlı olunca 1 yıldız mı oluyor? ( uçak testinde de yaşlı yoktu,yaşlılar daha yavaş hareket ederler gereken sürede uçak boşaltılamaz kapı sayısı arttırılır maliyer artar) Bu testlerin esnetilebilirliği çok bence,neye göre kime göre 5 yıldız.Çok klişeleşmiş testler,5 yıldızı alan benim aracım güvenli diyor,benim gözümde pek inandırıcılığı yok,suni ortamda yapılan testlerle gerçekte olanlar farklı sonuçlar doğuruyor.Şahsi fikirlerim farklı düşünüyor olabilirsiniz


06 HONDA 2234
 

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
884
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Uçakta 12 kapı koymak maliyeti arttırıyor bunun yerine 8 kapı koyup biz bu 8 kapıdan da bilinçli yetenekli insanlarla çıkabiliyoruz diyerek bu testi başarıyla tamamlayınca iş güllük gülistanlık oluyor. Araçta da kemer takılı,airbagler var ama test 60 la yapılıyor.Kaçımız 60 la seyehat ediyoruz mesela yada ncap testine giren aracın şasesiyle vatandaşa satılan araçların şasesi aynı mı ? Test aracını rasgele mi seçiyorlar yoksa önce bi araç üretip testleri yapıp sonra mı seri üretime geçiyorlar bilmiyorum.Açıkçası benim bu ncap testlerine pek güvenim yok,önden arkadan yandan çarpışma testlerine maruz bırakıyorlar da tavan kısmı bir teste giriyor mu bilmiyorum. 500 km lik yolda ne taşıdığını bilmediğim en az 100-150 kamyon solluyorum.10-15 kg lık bir parça kamyondan tavana düşse ne olur bilmiyorum.Araç çok sağlam ama yayaya yada karşı araca çok hasar veriyor diye bu araca 4 yıldız mı veriliyor mesela-4 yıldız veriliyorsa da böyle bir araç güvensiz mi oluyor?(sanırım 2006 öncesi volvoların karşı araçlara çok hasar veriyor diye mahkemelik olduğu vardı,sonrasında çelik kalitesini bir miktar düşürdüler diye biliyorum) 3 ay önce toyota auris araçla amcam ve babaannem trafik kazası yaptı,2 sinin de emniyet kemeri takılı , karşı araç 60-70 km hızla sol arka kapıdan vurdu. Amcam ufak sıyrıklarla atlattı fakat babaannem beyin kanamasından vefat etti. Aynı aracın cansız mankenlerle yapılan testlerde kafa darbelerinde 5 yıldızı var. Genç olunca 5 yıldız da yaşlı olunca 1 yıldız mı oluyor? ( uçak testinde de yaşlı yoktu,yaşlılar daha yavaş hareket ederler gereken sürede uçak boşaltılamaz kapı sayısı arttırılır maliyer artar) Bu testlerin esnetilebilirliği çok bence,neye göre kime göre 5 yıldız.Çok klişeleşmiş testler,5 yıldızı alan benim aracım güvenli diyor,benim gözümde pek inandırıcılığı yok,suni ortamda yapılan testlerle gerçekte olanlar farklı sonuçlar doğuruyor.Şahsi fikirlerim farklı düşünüyor olabilirsiniz


06 HONDA 2234

Hocam sen test mantığını yanlış anlamışsın.

Bir aracı belirli kriterlerle test edip 5 yıldız vermek o araç en güvenli araçtır demek değildir. "TEST EDİLEN KRİTERLERLER" ölçüsünde bunlardan tam puan almış demektir. Sadece NCAP değil bir çok test yöntemi var. Birbirlerine göre farklılaşabiliyorlar. NCAP neyi test ediyormuş açar okursunuz ya da bir başka test metodu neyi test ediyormuş açar okursunuz bilgi sahibi olursunuz. Ama bu testlerden her hangi birinden tam puan alması o aracın her türlü tehdide karşı çok güvenilir olduğu manasına gelmez.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Uçakta 12 kapı koymak maliyeti arttırıyor bunun yerine 8 kapı koyup biz bu 8 kapıdan da bilinçli yetenekli insanlarla çıkabiliyoruz diyerek bu testi başarıyla tamamlayınca iş güllük gülistanlık oluyor. Araçta da kemer takılı,airbagler var ama test 60 la yapılıyor.Kaçımız 60 la seyehat ediyoruz.
-Size katılıyorum. Çarpışma testi hızının gerçek kullanım hızlarımızla pek ilgisi yok. Heleki kafa kafaya çarpışmalarda hızın 2 ye katlandığını düşünürsek trafikte 30-35 kph leri geçmiyor olmamız lazım...

Mesela yada ncap testine giren aracın şasesiyle vatandaşa satılan araçların şasesi aynı mı ?
-Bunu bilmemiz mümkün değil bence maalesef...

Test aracını rasgele mi seçiyorlar yoksa önce bi araç üretip testleri yapıp sonra mı seri üretime geçiyorlar bilmiyorum.
-Bu testlerde paranın sonuçlara bir etkisi yoksa sanırım kasa değişikliği olan modeller için ön testler yapılıyordur seri üretimden evvel.

Açıkçası benim bu ncap testlerine pek güvenim yok,önden arkadan yandan çarpışma testlerine maruz bırakıyorlar da tavan kısmı bir teste giriyor mu bilmiyorum. 500 km lik yolda ne taşıdığını bilmediğim en az 100-150 kamyon solluyorum.10-15 kg lık bir parça kamyondan tavana düşse ne olur bilmiyorum.
-Size katılıyorum. Çok önemli bir husus. Tavan sağlamlık testleri IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) tarafından yapılıyor.
Bazı araçlarda NCAP testlerinde vurgulanmayan verilere IIHS testlerinden ulaşılabiliyor.
ABD için üretilen otomobillerin güvenlik katsayılarının diğer bir çok ülke için üretilenlere göre yüksek olması nedeniyle sonuçların ülkemizdeki otomobiller için geçerli olmaması ihtimali mevcut maalesef.
Ayrıca ABD pazarı için üretilen otomobil modellerinin ülkemizde üretilenlerle bire bir uyuşmaması nedeniyle ülkemizde almayı düşündüğümüz bir otomobil ABD’de satılmadığı için IIHS’de testinin yapılmamış olması nedeniyle veri edinememe ihtimali de mevcut...!

IIHS ‘de uzun zamandır small overlap testleri yapılmaktayken NCAP ‘te yapılmıyor olması da NCAP ‘ın önemli bir eksiği. Bu test gerçek kullanım koşullarına daha uygun aslında. Direk, ağaç yada küçük hacimli çeşitli cisimlere çarpma sonucu oluşan hasarlarla ilgili sonuçların görülmesi açısından oldukça önemli. BMW ‘nin NCAP ‘ten 5 yıldız alıp IIHS ‘nin smal overlap testinden sınıfta kalması gibi...!


Araç çok sağlam ama yayaya yada karşı araca çok hasar veriyor diye bu araca 4 yıldız mı veriliyor mesela-4 yıldız veriliyorsa da böyle bir araç güvensiz mi oluyor?(sanırım 2006 öncesi volvoların karşı araçlara çok hasar veriyor diye mahkemelik olduğu vardı,sonrasında çelik kalitesini bir miktar düşürdüler diye biliyorum)
-Size katılıyorum. Otomobilin içindekileri koruma yeterliliğiyle çarptığı yayaya en az zarar verme yeteneğini birbiriyle karıştırmak bence fantastik bir değerlendirme oluyor. İki puanın toplanarak tek puan üzerinden değerlendirme yapılması ve tüketiciye bu şekilde sunulması kafa karıştırıcı ve yanlış bana göre. Aynı eleştirim kaza öncesi güvenlik ekipmanlarıyla darbe sonrası durumun birbiriyle harmanlanıp sunulması için de geçerli aslında. Emniyet kemeri ikazı olması iyi bir şey mi? Elbette evet. Peki ikazı çok ısrarcı olup da ufak bir darbe sonucu bükülüp top gibi olan bir şasi ne işe yarar acaba!?

3 ay önce toyota auris araçla amcam ve babaannem trafik kazası yaptı,2 sinin de emniyet kemeri takılı , karşı araç 60-70 km hızla sol arka kapıdan vurdu. Amcam ufak sıyrıklarla atlattı fakat babaannem beyin kanamasından vefat etti.
??☹? -Geçmiş olsun, başınız sağolsun.

Aynı aracın cansız mankenlerle yapılan testlerde kafa darbelerinde 5 yıldızı var. Genç olunca 5 yıldız da yaşlı olunca 1 yıldız mı oluyor?
-Size katılıyorum. Bu durumda kullanılan mankenler yaşlı olmalı ve kaza sonrası tıbbi değerlendirme buna göre yapılıp yıldızlar ona göre verilmeli. Böylelikle kazayı yapan gençse durumu daha da iyi olur. Bu daha gerçekçi, güvenlik katsayısını yükselten ve dürüst bir yaklaşım olur. (uçak testinde de yaşlı yoktu,yaşlılar daha yavaş hareket ederler gereken sürede uçak boşaltılamaz kapı sayısı arttırılır maliyer artar) Bu testlerin esnetilebilirliği çok bence,neye göre kime göre 5 yıldız.Çok klişeleşmiş testler,5 yıldızı alan benim aracım güvenli diyor,benim gözümde pek inandırıcılığı yok,suni ortamda yapılan testlerle gerçekte olanlar farklı sonuçlar doğuruyor.Şahsi fikirlerim farklı düşünüyor olabilirsiniz
-Suni ortamla gerçekte olacak sonuçların birbirinden farklı olacağı fikrinize katılıyorum. 5 yıldıza güvenmemek lazım. ??

06 HONDA 2234
Öncelikle başınız sağolsun. ALLAH bütün sevdiklerinizle cennette kavuştursun @w0lkan hocam.. ??

Cevaplarımı sizin yazdıklarınızın arasına koyu renkte(bold) satır satır ekledim hocam. Onlara ilave olarak da aşağıdaki metni ekliyorum;

-Suni ortamda ve standart şekillerde çarpışma testini yaptığı otomobiller arasındaki farkları görmek açısından fikir veriyor NCAP testleri. Gerçekle direkt ilişkilendirip bu araç 5 yıldız almış kaza yapsak da bişey olmaz gibi bir fikre ulaşmak yanlış olacaktır.
Testlerde araca çarpılan açılar aynı olduğu için üreticiler önlemlerini testlerdeki çarpma noktalarına göre bile geliştiriyor olabilir...! Ancak trafikte çok farklı kısımdan darbe alabilirler! Tavan konusu başlı başına önemli ve büyük bir boşluk zaten NCAP ‘ta!

Biz potansiyel müşteriler için almayı düşündüğümüz otomobiller arasında kaza güvenliği açısından bir mukayese yapmamıza yarıyor aslında bu testler ve birbirlerine göre olan güvenlik test sonuçlarını görmüş oluyoruz.
Size cevaben satır aralarına yazdıklarımda da bahsettiğim ve NCAP ‘ın puanlama şeklini doğru bulmadığım konu ise kaza öncesi ve kaza sonrası güvenlik puanlarını ayrı değerlendirmenin önemi. Şöyle ki;
Emniyet kemer ikazı, emniyet kemerini takma hususunda çok hassas sürücü-yolcular ile emniyet kemerini takmayı sıkça unutan sürücü-yolcular için aynı öneme sahip değilken kaza neticesinde yaşam alanında meydana gelen daralma ve deformasyon araç içindeki bütün canlılar için yüksek öneme sahiptir.
Benzer şekilde şerit takip sistemiyle aracın süspansiyon sistemi ve şasisinden kaynaklı stabilitesi kaza için aynı öneme sahip olamaz.

Elbette yaya düşünülmeli ancak 80 kph hızla yayaya bir otomobil çarpınca yaya için yapılabilecekler sınırlı ama araç içindeki canlının boynunun koruması için yapılabilecek daha çok şey var...! Koltuk başlıklarının Mercedes S serisiyle en ucuz otomobilde aynı olmaması konuya olan bakışı gösteriyor mesela... Ayrıca boyun korumasının aktif çalışması için araçtakileri doğru oturuş pozisyonuna zorlayan basit sistemler geliştirilebilir...

Velhasıl önemli olan kısım test sonucunun detayları...
Ve konuyu @UK61 ’in bahsettiği konuya bağlarsak yeni Civic ‘in NCAP ‘ta 4’ten 5 yıldıza geçişi arka koltuktaki çocuk yolcunun hava yastığıyla ilgili yapılan bir iyileştirme sonucu oldu. Yani bir iyileştirme 4 ‘ten 5 ‘e yükseltmek için yetmiş. Konu çocuk olunca 5 ‘e yükseltme için bu zorlama iyi olmuş elbette ancak yıldızlar arası geçiş daha da zor olmalı diye düşünüyorum...

Uçaktaki yolcuların boşaltılması senaryosunda hemen hemen her olay için birbirinden farklı sonuçlar ortaya çıkacaktır. Yani orada durum bence NCAP ‘takinden biraz daha vahim...!
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,523
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
@RS23 uçak örneğine iyi takıldınız hocam demek istediğim şu ; yıldızlama kriteri neyse ona yönelik bişeyler yapılıyor. Araçlardaki donanım seviyeleri hemen hemen aynı . 5 yıldızı alıyor mu alıyor ver seri üretime. Ee ama ön yolcu koltuğu tarafına emniyet kemer ikazını koymadın çalmışsın,adam kemeri takmayı unuttu öldü nasıl 5 yıldız bu. İkaz koysan bu niye ötüyor diyecekti takacaktı. Mesela Aracın koltuğuna oturdun kemer takmadan ben araca elektrik vermiyorum çalıştıramazsın aracı de ben üreticiye şapka çıkartayım. 70-80 kg lık mankeni oturtup koltuğa 60 la çarpışma testi yapıyor , ee adam 120 kg çarpışma anında koltuğu kemerleri köklüyor yerinden napsın binmesin mi kilolu insanlar araca şimdi? Sizin de dediğiniz gibi symbol ile mercedesin volvonun 5 yıldız aldığı platform nasıl doğruları gösterebilir. Senaryoyu yazıp çizip oynuyorlar puanı da kendileri veriyor gibi bişey.

Konuyu da baya bi dağıttık bu arada yeni konu açıp bunları oraya mı taşısak,daha bilgili farklı fikirleri olan arkadaşlar illa ki vardır


06 HONDA 2234
 
S

Silinen üye 20336

Guest
@RS23 uçak örneğine iyi takıldınız hocam demek istediğim şu ; yıldızlama kriteri neyse ona yönelik bişeyler yapılıyor. Araçlardaki donanım seviyeleri hemen hemen aynı . 5 yıldızı alıyor mu alıyor ver seri üretime. Ee ama ön yolcu koltuğu tarafına emniyet kemer ikazını koymadın çalmışsın,adam kemeri takmayı unuttu öldü nasıl 5 yıldız bu. İkaz koysan bu niye ötüyor diyecekti takacaktı. Mesela Aracın koltuğuna oturdun kemer takmadan ben araca elektrik vermiyorum çalıştıramazsın aracı de ben üreticiye şapka çıkartayım. 70-80 kg lık mankeni oturtup koltuğa 60 la çarpışma testi yapıyor , ee adam 120 kg çarpışma anında koltuğu kemerleri köklüyor yerinden napsın binmesin mi kilolu insanlar araca şimdi? Sizin de dediğiniz gibi symbol ile mercedesin volvonun 5 yıldız aldığı platform nasıl doğruları gösterebilir. Senaryoyu yazıp çizip oynuyorlar puanı da kendileri veriyor gibi bişey.

Konuyu da baya bi dağıttık bu arada yeni konu açıp bunları oraya mı taşısak,daha bilgili farklı fikirleri olan arkadaşlar illa ki vardır


06 HONDA 2234
Hocam konuyu taşımak benim de aklıma gelmişti ama bir şekilde konuyu @UK61 hocamın sözüne bağlayıp kapatmıştım. ? Şimdi siz de söyleyince bence de taşıyabiliriz... Size bırakıyorum hocam konuyu taşıma tercihini...

Uçak örneğinizi kendi içinde ben de sizin gibi eleştiriyorum ama otomobil kazasıyla entegrasyonu kafama moda mod yatmadı ne yapayım takılmayıpta hocam. ☺

Emniyet kemeri takılmadan aracın çalışmaması fikri gayet güzel olmuş bence. ?? Üreticide aracı satmakla ilgili kaygı oluşmazsa belki bir gün uygular... ?
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Farklı konu altında başladığımız Euro Ncap ve IIHS testleriyle ilgili yazışmalarımızı yeni konu oluşturup taşıdım @w0lkan hocam.

Konuyla ilgili fikirlerini paylaşmak isteyen forumdaşlarımızın bilgilerine sunarım.
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,523
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
Farklı konu altında başladığımız Euro Ncap ve IIHS testleriyle ilgili yazışmalarımızı yeni konu oluşturup taşıdım @w0lkan hocam.

Konuyla ilgili fikirlerini paylaşmak isteyen forumdaşlarımızın bilgilerine sunarım.

Teşekkürler Elinize sağlık hocam , diğer konunun içeriğinden uzaklaşmıştık baya bi. Bu başlık altında hem yeni gelişmeleri,hem eleşitirisel anlamda düşünceleri paylaşmak iyi olabilir. Daha fazla bilgisi olan,farklı bakış açısı olan arkadaşlar mutlaka olacaktır.


06 HONDA 2234
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,747
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Ayrı bir konu açılması güzel olmuş.
Hadi bu testlerin altını üstüne getirelim.
> Testler ne kadar objektif?
> Asıl hedef nedir?
> Nelere dikkat ediyorlar?
> Bu işin kurnazlığı var mı?

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Geri
Üst