Civic FB7 Lpg'de aşırı titreme?

Katılım
27 Şub 2019
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
Merhaba herkese. 2013 fb7 eco elegance aracımız var. Eşim kullanıyor. Dur kalk trafikte aracın titrediğini söyledi. Denedim gerçekten de öyle. Sıkıntı şu LPGde dur kalk trafikte dururken ve vites D modunda özellikle klima devreye girince şiddetle sallanıyor araba adeta zıplıyor. Bunu lpgde yapıyor. İlginçtir yine lpgde vites N modunda hiç sallanmıyor klima devreye girince. Benzine alınca da D konumuna alsan bile hiç sallanmıyor. Yapılanları size anlatayım. Halen çözüm yok.

YAPILANLAR:
1. Lpg ayarı ve testler (1000tl)
2. Sübap ayarı (4200tl)
3.Buji değişimi (4000tl)

Bobin yapabilir diyor şimdi usta. Tek tek denemek lazım diyor. Acaba diyorum şanzıman yağı olur mu? Şu an çözümsüz şekilde bekliyorum. Eğer başına böyle bir şey gelen bir arkadaş varsa yazarsa sevinirim. Yardımcı olacaklara şimdiden çok teşekkür ederim.
 
Katılım
18 Ağu 2021
Mesajlar
290
Çözümler
3
Tepki puanı
249
Konum
Kocaeli
Ad Soyad
Burak
Yaş
30
Aracınız
Civic FD6 2011
Yaşadığınız durum FB7 Civic’lerde LPG’de özellikle dur-kalk trafikte ve klima yüklendiğinde görülen tipik bir problem. Çok detaylı anlatmışsınız, ben de size olasılıkları ve yol haritasını aktarayım:


---

✅ Neden Benzinde Yok?

Benzinde sorun olmaması, ateşleme ve mekanik aksamdan ziyade LPG ayarı / LPG sistemi uyumu odaklı bir sorun olduğunu gösteriyor.

Şanzıman, motor takozu gibi şeyler olsa benzinde de aynı titreme devam ederdi.



---

🛠 Muhtemel Sebepler

1. LPG Kalibrasyonu / Harita Uyumsuzluğu

Özellikle klima açıldığında motor yükü artıyor, LPG’de karışım fakir kalıyorsa titreme/zıplama yapar.

"D" modunda tork konvertörü motoru biraz daha yük altında tuttuğu için sorun sadece bu senaryoda çıkıyor.

"N" modunda ise yük azalıyor → titreme yok.



2. Ateşleme Sistemi (Bujiler & Bobinler)

LPG benzine göre daha yüksek ateşleme voltajı ister.

Bu yüzden bobinler benzinde sorun çıkarmadan LPG’de misfire’a (tekleme) yol açabilir.

Bujiler değişmiş, ama bobinler 2013 araçta hâlâ orijinal olabilir. Zamanla zayıflıyorlar.



3. Motor Takozları

LPG’de sarsıntı daha belirgin olur çünkü yanma karakteri daha farklıdır.

Yorgun motor takozu titreşimi kabine çok net hissettirir. Ama sizin anlattığınız "adeta zıplıyor" olayı daha çok ateşleme/LPG karışımı gibi duruyor.



4. Şanzıman Yağı

Düşük ihtimal. Yağ çok kötü olsa benzinde de belirti verir. Daha çok vuruntu / geçiş sertliği yapar, bu şekilde "LPG’de titreme" yapmaz.





---

🔍 Nasıl Yol İzlemeli?

Önce bobinleri tek tek test edin (ustanın dediği doğru).

FB7’de çoğu LPG’li araç 120-150 bin km sonrası bobin zayıflaması yaşıyor.

Bobin sağlam çıkarsa ateşleme ihtimali düşer.


Sonrasında LPG ayarını tekrar kontrol ettirin:

Klima açık, D modunda rolanti testleriyle AFR/Fuel Trim değerlerine baksınlar.

Belki de LPG haritasında rolanti kısmı fakir kalıyor.


Motor takozlarına da baktırın, özellikle sağ üst ve şanzıman kulağı zamanla boşluk yapabiliyor.



---

💡 Sonuç Olarak

En kuvvetli aday: bobin + LPG kalibrasyonu.

Şanzıman yağı çok zayıf ihtimal. Takoz ihtimali orta düzey.

Benzinde tertemiz çalışması → mekanik değil, ateşleme veya LPG ayarı kaynaklı olduğunun güçlü kanıtı.
 
Katılım
27 Şub 2019
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
Yaşadığınız durum FB7 Civic’lerde LPG’de özellikle dur-kalk trafikte ve klima yüklendiğinde görülen tipik bir problem. Çok detaylı anlatmışsınız, ben de size olasılıkları ve yol haritasını aktarayım:


---

✅ Neden Benzinde Yok?

Benzinde sorun olmaması, ateşleme ve mekanik aksamdan ziyade LPG ayarı / LPG sistemi uyumu odaklı bir sorun olduğunu gösteriyor.

Şanzıman, motor takozu gibi şeyler olsa benzinde de aynı titreme devam ederdi.



---

🛠 Muhtemel Sebepler

1. LPG Kalibrasyonu / Harita Uyumsuzluğu

Özellikle klima açıldığında motor yükü artıyor, LPG’de karışım fakir kalıyorsa titreme/zıplama yapar.

"D" modunda tork konvertörü motoru biraz daha yük altında tuttuğu için sorun sadece bu senaryoda çıkıyor.

"N" modunda ise yük azalıyor → titreme yok.



2. Ateşleme Sistemi (Bujiler & Bobinler)

LPG benzine göre daha yüksek ateşleme voltajı ister.

Bu yüzden bobinler benzinde sorun çıkarmadan LPG’de misfire’a (tekleme) yol açabilir.

Bujiler değişmiş, ama bobinler 2013 araçta hâlâ orijinal olabilir. Zamanla zayıflıyorlar.



3. Motor Takozları

LPG’de sarsıntı daha belirgin olur çünkü yanma karakteri daha farklıdır.

Yorgun motor takozu titreşimi kabine çok net hissettirir. Ama sizin anlattığınız "adeta zıplıyor" olayı daha çok ateşleme/LPG karışımı gibi duruyor.



4. Şanzıman Yağı

Düşük ihtimal. Yağ çok kötü olsa benzinde de belirti verir. Daha çok vuruntu / geçiş sertliği yapar, bu şekilde "LPG’de titreme" yapmaz.





---

🔍 Nasıl Yol İzlemeli?

Önce bobinleri tek tek test edin (ustanın dediği doğru).

FB7’de çoğu LPG’li araç 120-150 bin km sonrası bobin zayıflaması yaşıyor.

Bobin sağlam çıkarsa ateşleme ihtimali düşer.


Sonrasında LPG ayarını tekrar kontrol ettirin:

Klima açık, D modunda rolanti testleriyle AFR/Fuel Trim değerlerine baksınlar.

Belki de LPG haritasında rolanti kısmı fakir kalıyor.


Motor takozlarına da baktırın, özellikle sağ üst ve şanzıman kulağı zamanla boşluk yapabiliyor.



---

💡 Sonuç Olarak

En kuvvetli aday: bobin + LPG kalibrasyonu.

Şanzıman yağı çok zayıf ihtimal. Takoz ihtimali orta düzey.

Benzinde tertemiz çalışması → mekanik değil, ateşleme veya LPG ayarı kaynaklı olduğunun güçlü kanıtı.
Vaktini ayırıp uzun uzun cevap vermişsin çok teşekkürler. Yazdıklarınız çok yardımcı oldu. Yarın maceraya devam. Sizin dediklerinizi de uygulayacam. Bakalım sonuç nasıl olacak. Ama çözümünü mutlaka buraya yazarım çözülürse.
 
Katılım
27 Şub 2019
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
Yaşadığınız durum FB7 Civic’lerde LPG’de özellikle dur-kalk trafikte ve klima yüklendiğinde görülen tipik bir problem. Çok detaylı anlatmışsınız, ben de size olasılıkları ve yol haritasını aktarayım:


---

✅ Neden Benzinde Yok?

Benzinde sorun olmaması, ateşleme ve mekanik aksamdan ziyade LPG ayarı / LPG sistemi uyumu odaklı bir sorun olduğunu gösteriyor.

Şanzıman, motor takozu gibi şeyler olsa benzinde de aynı titreme devam ederdi.



---

🛠 Muhtemel Sebepler

1. LPG Kalibrasyonu / Harita Uyumsuzluğu

Özellikle klima açıldığında motor yükü artıyor, LPG’de karışım fakir kalıyorsa titreme/zıplama yapar.

"D" modunda tork konvertörü motoru biraz daha yük altında tuttuğu için sorun sadece bu senaryoda çıkıyor.

"N" modunda ise yük azalıyor → titreme yok.



2. Ateşleme Sistemi (Bujiler & Bobinler)

LPG benzine göre daha yüksek ateşleme voltajı ister.

Bu yüzden bobinler benzinde sorun çıkarmadan LPG’de misfire’a (tekleme) yol açabilir.

Bujiler değişmiş, ama bobinler 2013 araçta hâlâ orijinal olabilir. Zamanla zayıflıyorlar.



3. Motor Takozları

LPG’de sarsıntı daha belirgin olur çünkü yanma karakteri daha farklıdır.

Yorgun motor takozu titreşimi kabine çok net hissettirir. Ama sizin anlattığınız "adeta zıplıyor" olayı daha çok ateşleme/LPG karışımı gibi duruyor.



4. Şanzıman Yağı

Düşük ihtimal. Yağ çok kötü olsa benzinde de belirti verir. Daha çok vuruntu / geçiş sertliği yapar, bu şekilde "LPG’de titreme" yapmaz.





---

🔍 Nasıl Yol İzlemeli?

Önce bobinleri tek tek test edin (ustanın dediği doğru).

FB7’de çoğu LPG’li araç 120-150 bin km sonrası bobin zayıflaması yaşıyor.

Bobin sağlam çıkarsa ateşleme ihtimali düşer.


Sonrasında LPG ayarını tekrar kontrol ettirin:

Klima açık, D modunda rolanti testleriyle AFR/Fuel Trim değerlerine baksınlar.

Belki de LPG haritasında rolanti kısmı fakir kalıyor.


Motor takozlarına da baktırın, özellikle sağ üst ve şanzıman kulağı zamanla boşluk yapabiliyor.



---

💡 Sonuç Olarak

En kuvvetli aday: bobin + LPG kalibrasyonu.

Şanzıman yağı çok zayıf ihtimal. Takoz ihtimali orta düzey.

Benzinde tertemiz çalışması → mekanik değil, ateşleme veya LPG ayarı kaynaklı olduğunun güçlü kanıtı.
Hocam aklıma şu da geliyor, lpg beyni dedikleri regülatörde basınç kaybı, pislik, hortumda tıkanma filtrede tıkanma vs. bu da olabilir mi? LPGci bilgisayara bağladığında bu görülür mü?
 

fx2006

0
Katılım
22 Kas 2016
Mesajlar
317
Tepki puanı
359
Ad Soyad
Ahmet Mehmet
Yaş
45
Aracınız
Civic FE1 2021
Hocam aklıma şu da geliyor, lpg beyni dedikleri regülatörde basınç kaybı, pislik, hortumda tıkanma filtrede tıkanma vs. bu da olabilir mi? LPGci bilgisayara bağladığında bu görülür mü?
Anlık olarak göremez ve normal diyebilir, başıma i20 otomatik aracımda aynı olay geldi giderken hiç bişey yok ama ışıkta beklerken bir anda rolanti düşüp kalkıyor sonra olay arttı ve bir gün ışıkta beklerken araç teklemeye başlayıp arıza ışığı yandı, doğruca lpgci yakındı oraya sürdüm baktı inceledi 1. silindir ateşleme hatası dedi sanayiye gidip bobini değiştim arıza ışığı söndü ama titreşimi hala hissediyordum biraz süreyim dedim 40-50 km dolaştım yine başka ışıkta aniden titremeye başladı ve tekrar ışık yandı yine lpgciye gittim bu sefer 2. bobin dedi bende diğer bobinlere baktım 3. bobinde biraz kötü geldi gözüme 3 bobin değiştim arıza gitti aracın çekişi belirgin şekilde düzeldi yakıtta düşüş oldu ama hala çok nadirde olsa ışıklarda yine ani bir titreme oluyor hissediyorum 4. bobinide değiştireyim diye aklımda ama hala ard arda bütün bobinler bir anda böyle arızalanması kafamı karıştırdı.
 
Katılım
27 Şub 2019
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
Anlık olarak göremez ve normal diyebilir, başıma i20 otomatik aracımda aynı olay geldi giderken hiç bişey yok ama ışıkta beklerken bir anda rolanti düşüp kalkıyor sonra olay arttı ve bir gün ışıkta beklerken araç teklemeye başlayıp arıza ışığı yandı, doğruca lpgci yakındı oraya sürdüm baktı inceledi 1. silindir ateşleme hatası dedi sanayiye gidip bobini değiştim arıza ışığı söndü ama titreşimi hala hissediyordum biraz süreyim dedim 40-50 km dolaştım yine başka ışıkta aniden titremeye başladı ve tekrar ışık yandı yine lpgciye gittim bu sefer 2. bobin dedi bende diğer bobinlere baktım 3. bobinde biraz kötü geldi gözüme 3 bobin değiştim arıza gitti aracın çekişi belirgin şekilde düzeldi yakıtta düşüş oldu ama hala çok nadirde olsa ışıklarda yine ani bir titreme oluyor hissediyorum 4. bobinide değiştireyim diye aklımda ama hala ard arda bütün bobinler bir anda böyle arızalanması kafamı karıştırdı.
Büyük ihtimalle benimki de bobin ama lpgde sıkıntı olma ihtimali de var sanki.
 
Katılım
15 Tem 2025
Mesajlar
36
Tepki puanı
12
Konum
Osmaniye Kadirli
Ad Soyad
Cafer Taygun Küçüktamer
Yaş
28
Aracınız
Civic FC5 2016
Bende FC5 var otomatik arabanın LPG filitresini giriş çıkış hortumunun kelepçelerine bakın derim veya hortuma bazen kelepceden veya hortumda delik olabiliyor hava alıyor ve arabada aşırı titreme oluyor ben LPG filitresi değiştirdim sonra aynı olay başıma geldi araç gaza basıp çekince devir aşırı düşüyordu titriyordu usta filitreyi değiştirirken hortuma zarar vermiş hortumu ve kelepçeyi değiştirince titreme bitti bence bir bakin derim hortuma kaçak felan varmı diye araç klima açıncada daha çok titriyor devirde düşüyordu dediğiniz gibi
 
Katılım
27 Şub 2019
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
Bende FC5 var otomatik arabanın LPG filitresini giriş çıkış hortumunun kelepçelerine bakın derim veya hortuma bazen kelepceden veya hortumda delik olabiliyor hava alıyor ve arabada aşırı titreme oluyor ben LPG filitresi değiştirdim sonra aynı olay başıma geldi araç gaza basıp çekince devir aşırı düşüyordu titriyordu usta filitreyi değiştirirken hortuma zarar vermiş hortumu ve kelepçeyi değiştirince titreme bitti bence bir bakin derim hortuma kaçak felan varmı diye araç klima açıncada daha çok titriyor devirde düşüyordu dediğiniz gibi
Çok teşekürler. Mutlaka baktırıcam. Benim aklıma gelen başıma gelir. Lpgde sistemde sıkıntı var gibi geliyor hep. Ama ustalar ateşleme sistemi diyor. Bakalım.
 
Geri
Üst