Civic FB7 FB7 Ön Alt takım parçaları - Bilgi paylaşımı & Tavsiye konusu

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Şu anda güncel kullanımdaki en yeni FB7'nin bile 5 yaşında olduğunu düşünürsek, FB7lerin alt takımlarında ufak tefek zaman bağlı yıpranmaların oluşma ihtimalinin arttığını düşünüyorum. Ancak hususla ilgili forumda pek bilgi gözlemleyemedğim için kullanıcıların deneyimlerini tartışabileceği bu başlığı açmayı uygun gördüm.

Linklerden aradığınız orjinal alt takım parçalarının kodlarını kolayca bulabileceğinizi düşünüyorum.

Hazır bilgi olması açısından FB7 ön takımla ilgili zamanla yıpranma ihtimali olan bazı parçaların kodları,
SOLSAĞ
ROT BAŞI53560-TR0-A0153540-TR0-A01
ROT BAŞI KÖRÜĞÜ52362-S30-003Sol ile aynı
ROT KOLU53010-TR0-A01Sol ile aynı
ROTİL51220-TR0-A01Sol ile aynı
ROTİL KÖRÜĞÜ51225-S5A-003Sol ile aynı
Z ROT51321-TR0-A0151320-TR0-A01
SALINCAK BÜYÜK BURCU51391-TR0-305Sol ile aynı
VİRAJ DEMİR LASTİĞİ51307-TR0-A1151306-TR0-A11
ÖN AMORTİSÖR KÖRÜĞÜ51402-TR7-A0151403-TR7-A01
ÖN AMORTİSÖR VURUNTU TAKOZU (BUMP STOPER)51722-TR0-E01Sol ile aynı
ÖN AMORTİSÖR TAKOZU51920-TR0-A01Sol ile aynı
ÖN AMORTİSÖR RULMANI/BİLYASI51726-TR0-A01Sol ile aynı
ARKA Z ROT52321-SNA-A0152320-SNA-A01
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Şub 2019
Mesajlar
249
Tepki puanı
225
Konum
ankara
Ad Soyad
Erkan Can KÖSE
Yaş
29
Aracınız
Civic FE1 2022
Ben lastiklerden kaynaklandığını düşünüyorum, yeni yumuşak bir lastikle deneme şansınız olursa sizin adınıza problemi çözmede yardımcı olabilir. Zamanında ben de kullandım aynı lastikleri ancak 1 sene kullandığım için marka üzerinde tamamen bir değerlendirme yapamayacağım. Falken kışlıklarını da kullandım, 2. yılında yapısı bozulmuş ve değişik bir uğultuyla beraber hafif sertleşme olmuştu değiştirmiştim.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
2015 fb7 aracım alt takım dağılmış gibi gidiyorum yoldaki beyaz uyarı şeritlerini hafif çukurları bile araç içerisinde vuruntu olarak hissediyorum küçük tümsekler den geçerken sanki hiç amortisör yokmuş gibi direk vuruyor. Ancak yağışlı havalarda bu hissiyat çok azalıyor. Lastik basınçlarını 29 28 lere düştüğümde daha konforlu oluyor ama hala vuruntu hissediyorum . Geçen sene aynı sorundan sanayide hem rot balansçi hemde normal usta kontrol etti sorun yok dedi bence sorun var Broadway bile daha konforlu geliyor. Problem aramaya nereden başlamalıyım lastik mi kaliper pimi mi patlak amortisör mü fikir verebilecek olan varmı

Sent from my CPH2219 using CivicTR Forum mobile app
Uzun yıllar FB7 kullanmış biri olarak cevabım mesajınızda belirttiğiniz bütün hususların bir araya gelmesi ile bu hissiyatı yaşamaya başlıyorsunuz diyebilirim.
Civicte küçük yol yaması veya minik girinti-çıkıntılar genelde amortisörde değil, alt takımdaki kauçuk burçlar ve lastik tarafından tolere edilecek şekilde dizayn edildiğini düşünüyorum, yani amortisör çok küçük yol kusurlarında pek aktif çalışmıyor ve alt takımdaki diğer kauçuk destek elemanları da sertleşmişse ufak yol kusurlarında bile vurma hissiyatı oluşabiliyor maalesef. Parçalarda yol tutuşu veya aracın gidişini etkileyecek bir deformasyonda olmadığı için usta veya servis kontrollerinde bir sorun gözlenemiyor çünkü durum sadece parçanın esneklik ve darbe sönümleme kabiliyetinin azalmasından ibaret diyebilirim.
Muhtemelen 4 lastik, amortisör, alt takımdaki salıncak burçları, amortisör takozu ve z rotları yenilerseniz yol konforunda hissedilir bir iyileşme elde edebilirsiniz ancak bu ciddi maliyete değer mi? Esas sorulması gereken ciddi soru bence bu.
Kısa vadeli sadece yumuşak hamur yapıda lastik değişimi de pozitif sonuç elde etmenizi sağlayacaktır ancak uzun vadeli sonuç için diğer alt takım elemanlarınında elden geçmesi gerekir düşüncesindeyim.
 
Katılım
27 May 2019
Mesajlar
182
Çözümler
1
Tepki puanı
48
Konum
izmir
Aracınız
Civic FB7 2015
Çok haklısınız büyük kasislerden geçerken amortisör lerin gayet görevini yerine getirdiğini düşünüyorum araba rahat biçimde esniyor sorun çukur ve ufak tümsekler de. Şuan için lastik basıncını 28 lere düşsem sorun yaratır mı bilmiyorum o zaman daha konforlu hissediyorum

Sent from my CPH2219 using CivicTR Forum mobile app
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Çok haklısınız büyük kasislerden geçerken amortisör lerin gayet görevini yerine getirdiğini düşünüyorum araba rahat biçimde esniyor sorun çukur ve ufak tümsekler de. Şuan için lastik basıncını 28 lere düşsem sorun yaratır mı bilmiyorum o zaman daha konforlu hissediyorum

Sent from my CPH2219 using CivicTR Forum mobile app
28 biraz düşük kalabilir, bildiğim kadarıyla pist kullanımı gibi ekstrem durumlar harici lastik basıncı fabrika tarafından önerilen sınırın %10 altına indirilmesi önerilmiyor.
Ben en son aldığım lastiği 3 yıl boyunca hep 30’da kullandım, hem direksiyon hissi daha iyi hale gelmişti, hemde rahatsız olduğunuz ufak yol kusurlarındaki hissiyat oldukça azalmıştı.
 
Katılım
29 Kas 2016
Mesajlar
171
Tepki puanı
123
Aracınız
Benim araba da aynı durumda en ufak bir çukurda bozuklukta özellikle ön taraf küt küt vuruyor ve içeride konsolda trim ses yaptırıyor.Sanki yaysız dingilli at arabası gibi sarsıntıyı iliklerime kadar hissediyorum.Araçlarımız artık eskidi.Yani 10 yılın sonunda ben de ön takım burç ve takozlarının sertleştiğini esnekliğini kaybettiğini düşünüyorum.Bu arada lastiklerim hankook ve yeni sayılır.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
@honda551 in açtığı konu, içeriğin benzerliği nedeniyle alt takım parça konusuyla birleştirilmiştir. Konunun ilk mesajında alt takımla ilgili orjinal bütün parça kodlarına yer vermiştim, umarım faydalı olur.
 
Geri
Üst