Fb7 ön düzenden gelen patırtı

Katılım
26 Kas 2018
Mesajlar
7
Tepki puanı
3
Konum
29012011
Aracınız
Civic FB7 2015
Selamın aleyküm arkadaşlar fb7 kullanıcısıyım aracımda şöyle bir sorun var şehir içi kullanımda sanki önden birşey kopukmuş gibi ses geliyor servise gittik baktılar ama hiç birşey yok dedi teste çıktık abi bu ses normal mi dedim evet abi normal dedi 2015 45 binde aracım ama kesinlikle normal bi ses değil pat diye sanki bişey kopacakmış yada kopuk olurda bir yere vuruyor gibi ses geliyor sizin aracınızda böyle bir vuruntu var mı ön düzen de


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
22 Mar 2018
Mesajlar
158
Tepki puanı
63
Yaş
34
Konum
İzmir
Karakteristliği değil pimler boşluk yapıyor zamanla kronik sorun. Parke yolda giderkende takur tıkır ses yapar. Hatta arnavut kaldırımı yollarda metal çarpması gibi ses çıkar. Kaliperler ya tornaya gidecek yada pimler gres yağı ile yağlanacak her bakımda.
Kaliperleri söktürdüm alt tarafin pimi yani yere yakın olan iki tekerde de boşluk yapmış üstlerde bir şey yok gres yağ ile yaglayip topladık az bir fark oldu ama tamamen geçmedi. Tornalamanin da çok sağlıklı olmayacağını düşündüm. Sanırım yenisiyle değiştirmek en doğrusu birde kaliperler montajli iken çok fazla bir boşluk olmuyor üstteki pimler sağlam oldugundan

MI 6 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
24 Mar 2017
Mesajlar
126
Tepki puanı
101
Konum
Karabük
Aracınız
Kaliperleri söktürdüm alt tarafin pimi yani yere yakın olan iki tekerde de boşluk yapmış üstlerde bir şey yok gres yağ ile yaglayip topladık az bir fark oldu ama tamamen geçmedi. Tornalamanin da çok sağlıklı olmayacağını düşündüm. Sanırım yenisiyle değiştirmek en doğrusu birde kaliperler montajli iken çok fazla bir boşluk olmuyor üstteki pimler sağlam oldugundan

MI 6 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Yenisinide alsan bir süre sonra aynı olacak onun için tornaya vererek gittiği yere kadar kullanmak daha mantıklı. Gres olarakta kaucuklu yada berberin ses kesmek için bir gresi var ondan olması lazım ama tabiki buda geçici çözüm. FD6 larda direksiyon kutusu sesi fb7 lerde kaliper tıkırtısı. Kaliperin çözüm maliyeti daha ucuz ama direksiyon kutusunun çözümü daha pahalı ve daha kısa sürede tekrar ediyor maalesefki.
 
Katılım
22 Mar 2018
Mesajlar
158
Tepki puanı
63
Yaş
34
Konum
İzmir
Yenisinide alsan bir süre sonra aynı olacak onun için tornaya vererek gittiği yere kadar kullanmak daha mantıklı. Gres olarakta kaucuklu yada berberin ses kesmek için bir gresi var ondan olması lazım ama tabiki buda geçici çözüm. FD6 larda direksiyon kutusu sesi fb7 lerde kaliper tıkırtısı. Kaliperin çözüm maliyeti daha ucuz ama direksiyon kutusunun çözümü daha pahalı ve daha kısa sürede tekrar ediyor maalesefki.
Anladım bir daha ki sefere diğer seçenekleri deneyeceğim artık teşekkürler

MI 6 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
1,398
Çözümler
1
Tepki puanı
1,219
Aracınız
Benzer ses benim 2016 modelde de var ama asfaltta ve düz stablizede yok. Sadece parke taş ve derin çukurlarda oluyor ve özellikle dikkat ettim kışın oluyor.
Hem hava soğukluğu ve bahsettiğiniz kullanıma bağlı boşluklardan dolayı sanırım ses geliyor.

Yaz gelsin hava iyi olsun tüm conta takoz yağlar kendine geliyor sanırım

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Z rotlar olabilir diyecektim ama pimlerde sorun potansiyeline sahip galiba :)
 
Katılım
24 Mar 2017
Mesajlar
126
Tepki puanı
101
Konum
Karabük
Aracınız
Arkadaşlar bu konu üstünde artık sök tak balata vs derken işin içine iyice girdik.

Şimdi FB7 lerde bir çok arkadaş parke ve arnavut kaldırımı yollara girmeyi sitemiyor. Heleki yanında arkadaşı falan varsa hiç istemez. Çünkü bindiğin araba bumu nasıl araba bu doğan şahin bundan daha sessiz diye tepki verebilirki haklılar. FB7 de 50-60 binden sonra bu fren kaliper delikleri boşluk yapıyor. Bu boşluk o kadar çok ses yapıyorki sanki ön takım komple dağılmış ne salıncak kalmış ne z rot dersiniz.

Şimdi sorunun çözümüne gelelim.

1. Pratik geçiçi çözüm kaliper pimlerini gres yağı sürerek boşluğu doldurmak ( Kısa süreli çözümdür 5-6 km sonra yine aynı sesler yavaş yavaş geliyor ve pim körüklerini şişirdiği için hava atması zorlaşıyor)

2. Kaliper yuvası sökülerek pimler ile tornacıya gönderilip pimler yuvaya göre kaynakla doldurulur. Ben bunu denedim ama pişman oldum pimlerdeki hava kanallarına kaynak yapıyorlarbu sefer pimler yuvada sıkışıyor yada hava kanalı kapandığı için kaliper sıkılaşıyor ve sanki aracı arkadan biri tutuyor gibi araç zorlanıyor tabi bununla beraber balatalar ve jant ısnıyor.

3. Bu işi ben nasıl çözdüm frenpardan yeni kaliper pimleri sipariş ettim. Gelen pimlerden bir tanesinin uç kısmında ses kesici gibi contalı kısım var ve ses yapmasını engelliyor. Bu pimleri alta taktım üsttekiler normal. İçinden kendi gres yağı çıkıyor. Gres yağı ile yağlayıp yerine taktım ve şu an ses yok.

Gelelim bu boşluk neden oluyor. En büyük nedeni pimler sıcak soğuk ve yağsızlık nedeni ile kaliper yuvalarınında aşınmaya neden oluyor. Bunun önüne geçmek içinde her 10000 km bakımında bu pimlerin fren merkez gresi ile yağlanması bu oluşan boşluğu çözecektir. Ama yetkili servils yada özel servis genelde bakımlarda balata biterse kaliperi söker yağlar yada hiç yağlamaz.

Gelelim başka bir konuya orjinal fren balataları üzerinde freni bıraktıktan sonra sola sağa acılmasını sağlayan iki adet U şeklinde yay var ama orjinal haricinde balata takıldığındabu yayların takılacak delikleri olmadığı için genelde ustalar bu yayları atarlar. Benim araçtada atmışlar. Bende bu fren işini araştırırken bu yayların orjinalde olduğunu öğrendim. Yaylardan tedarik edip Ferodo marka balata alıp 2 mm matkap ucu ile balataya gerekli delikleri açıp bu yayları taktım. Balataların oturduğu noktalarıda yağlarsanız frene basıp bıraktığınızda balatalar daha çabuk açılarak hem ömrü uzun olacak hem aşırı ısınmayarak ani su çarpmasında eğilme meydana gelmeyecek.

Fren kaliperini sökmek için yıldız 14-15 anahtar ve 19 numara iki ağız anahtara ihtiyacınız var. Özelikle pimin civatasını yıldız ile sökmeniz lazım iki ağız ile zorlarsanız sıyırır.




balata.jpg
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
603
Çözümler
2
Tepki puanı
552
Konum
Türkiye
Ad Soyad
Mustafa
Yaş
34
Aracınız
Civic FB7 2013
Arkadaşlar bu konu üstünde artık sök tak balata vs derken işin içine iyice girdik.

Şimdi FB7 lerde bir çok arkadaş parke ve arnavut kaldırımı yollara girmeyi sitemiyor. Heleki yanında arkadaşı falan varsa hiç istemez. Çünkü bindiğin araba bumu nasıl araba bu doğan şahin bundan daha sessiz diye tepki verebilirki haklılar. FB7 de 50-60 binden sonra bu fren kaliper delikleri boşluk yapıyor. Bu boşluk o kadar çok ses yapıyorki sanki ön takım komple dağılmış ne salıncak kalmış ne z rot dersiniz.

Şimdi sorunun çözümüne gelelim.

1. Pratik geçiçi çözüm kaliper pimlerini gres yağı sürerek boşluğu doldurmak ( Kısa süreli çözümdür 5-6 km sonra yine aynı sesler yavaş yavaş geliyor ve pim körüklerini şişirdiği için hava atması zorlaşıyor)

2. Kaliper yuvası sökülerek pimler ile tornacıya gönderilip pimler yuvaya göre kaynakla doldurulur. Ben bunu denedim ama pişman oldum pimlerdeki hava kanallarına kaynak yapıyorlarbu sefer pimler yuvada sıkışıyor yada hava kanalı kapandığı için kaliper sıkılaşıyor ve sanki aracı arkadan biri tutuyor gibi araç zorlanıyor tabi bununla beraber balatalar ve jant ısnıyor.

3. Bu işi ben nasıl çözdüm frenpardan yeni kaliper pimleri sipariş ettim. Gelen pimlerden bir tanesinin uç kısmında ses kesici gibi contalı kısım var ve ses yapmasını engelliyor. Bu pimleri alta taktım üsttekiler normal. İçinden kendi gres yağı çıkıyor. Gres yağı ile yağlayıp yerine taktım ve şu an ses yok.

Gelelim bu boşluk neden oluyor. En büyük nedeni pimler sıcak soğuk ve yağsızlık nedeni ile kaliper yuvalarınında aşınmaya neden oluyor. Bunun önüne geçmek içinde her 10000 km bakımında bu pimlerin fren merkez gresi ile yağlanması bu oluşan boşluğu çözecektir. Ama yetkili servils yada özel servis genelde bakımlarda balata biterse kaliperi söker yağlar yada hiç yağlamaz.

Gelelim başka bir konuya orjinal fren balataları üzerinde freni bıraktıktan sonra sola sağa acılmasını sağlayan iki adet U şeklinde yay var ama orjinal haricinde balata takıldığındabu yayların takılacak delikleri olmadığı için genelde ustalar bu yayları atarlar. Benim araçtada atmışlar. Bende bu fren işini araştırırken bu yayların orjinalde olduğunu öğrendim. Yaylardan tedarik edip Ferodo marka balata alıp 2 mm matkap ucu ile balataya gerekli delikleri açıp bu yayları taktım. Balataların oturduğu noktalarıda yağlarsanız frene basıp bıraktığınızda balatalar daha çabuk açılarak hem ömrü uzun olacak hem aşırı ısınmayarak ani su çarpmasında eğilme meydana gelmeyecek.

Fren kaliperini sökmek için yıldız 14-15 anahtar ve 19 numara iki ağız anahtara ihtiyacınız var. Özelikle pimin civatasını yıldız ile sökmeniz lazım iki ağız ile zorlarsanız sıyırır.




Ekli dosyayı görüntüle 253056
Freni ayağından yavaş yavaş bırakırken araç öne doğru gitmek istediğinde acayip bir şekilde "gacırtt" şeklinde ses geliyor. Otomatik araçlarda normal deniliyor bu durum fakat bayağı rahatsız edici bir ses tabi diskler ısınınca büyük oranda azalıyor ses Bu söylediğiniz yayların takılmadığı için mi oluyor acaba bu durum?
 
Katılım
24 Mar 2017
Mesajlar
126
Tepki puanı
101
Konum
Karabük
Aracınız
Sağ sol toplam 180 TL aldım. Benim sorunumu çözdü ama kendim yaptım tamirciler gerekli hassasiyeti göstermiyorlar.

 
Katılım
24 Mar 2017
Mesajlar
126
Tepki puanı
101
Konum
Karabük
Aracınız
O sesin sebebi fren pimlerinin yağsız olması nedeni ile geri atmaması yada balataların oturma yuvalarının altında metal saç yaylar var oraların temizlenip yağlanırsa ses azalır.
 
Geri
Üst