Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Not: This feature may not be available in some browsers.
Normal
benim bildiğim bu bahsi geçen kaliper tıngırdama sesi tamamen yan sanayi fren balatası kullanmakla ortaya çıkan bir sorundur, diğer forumlarda da diğer markalarda da aynı problem var ve buna sebep olan şey yan sanayi fren balatası, çünki ebatları orjinal balata ile birebir aynı değil, öyle olunca da frene bastıkça kaliperdeki yuvaya 1-2mm küçük gelen yan sanayi balata buna sebep oluyor,yani orjinal balata ile arasında gözle ilk bakışta fark edilmeyecek ufak geometrik ve ölçüsel farklar olan yan sanayi balata disk yüzeyine düz basmıyor balata kaliper içinde ileri geri sağa sola oynuyor ve frene basınca da kaliper pimlerini yandan yandan yemeye başlıyor. Sonrası ise arnavut kaldırımında tıngırtı gelmesi ve kaliper pimlerinin aşınması boşluk yapıp bozulması.tekerleğe kuvvetlice bir yumruk atınca yada lastiği tekmelediğinizde bu çınlamayı duyuyorsunuz zaten. Sürüşte duymak kötü tabi.Bunu hiç yaşamamak için fren balatalarınızı yetkili servisten orjinal olarak temin edin, sonra dışarıda kendiniz te takarsınız yada taktırırsınız illa servise işçilik vermenize de gerek yok.50-100 lira kar edeceğim diye 1000-1500 liralık fren kaliperini bozmak kötüdür pimlerin tamiri ne kadar randıman verir orası tartışmalıdır.Frenler can taşır canınızı emanet edersiniz frenlere, bence gereken hassasiyeti hak eden fren sistemine orjinal balata alıp iyi bakmalısınız.
benim bildiğim bu bahsi geçen kaliper tıngırdama sesi tamamen yan sanayi fren balatası kullanmakla ortaya çıkan bir sorundur, diğer forumlarda da diğer markalarda da aynı problem var ve buna sebep olan şey yan sanayi fren balatası, çünki ebatları orjinal balata ile birebir aynı değil, öyle olunca da frene bastıkça kaliperdeki yuvaya 1-2mm küçük gelen yan sanayi balata buna sebep oluyor,
yani orjinal balata ile arasında gözle ilk bakışta fark edilmeyecek ufak geometrik ve ölçüsel farklar olan yan sanayi balata disk yüzeyine düz basmıyor balata kaliper içinde ileri geri sağa sola oynuyor ve frene basınca da kaliper pimlerini yandan yandan yemeye başlıyor. Sonrası ise arnavut kaldırımında tıngırtı gelmesi ve kaliper pimlerinin aşınması boşluk yapıp bozulması.
tekerleğe kuvvetlice bir yumruk atınca yada lastiği tekmelediğinizde bu çınlamayı duyuyorsunuz zaten. Sürüşte duymak kötü tabi.
Bunu hiç yaşamamak için fren balatalarınızı yetkili servisten orjinal olarak temin edin, sonra dışarıda kendiniz te takarsınız yada taktırırsınız illa servise işçilik vermenize de gerek yok.
50-100 lira kar edeceğim diye 1000-1500 liralık fren kaliperini bozmak kötüdür pimlerin tamiri ne kadar randıman verir orası tartışmalıdır.
Frenler can taşır canınızı emanet edersiniz frenlere, bence gereken hassasiyeti hak eden fren sistemine orjinal balata alıp iyi bakmalısınız.
Forumdan daha fazla faydalanabilmek için üye olmanız gerekmektedir.