Civic FC5 FC5 1.5T CVT & Golf7 1.0TSI DSG - Şehir İçi Kısa Mesafe Yakıt Tüketim Karşılaştırması

  • Konuyu başlatan Silinen üye 20336
  • Başlangıç tarihi

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,364
Tepki puanı
1,277
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
rampa iniş araçlar nasıl 10 lt yakıyor acaba bu acıklayabilir misin? bu veriler gerçekçi durmuyor.
Hızınız belli bir km altındaysa rampa inseniz dahi gaza basmasanız da ekranda tüketim gösteriyor bunu farketmişsinizdir o açıdan sıfır olması beklenemez hele ki trafik olup duruyorsanız tüketim artıyor.
 

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,364
Tepki puanı
1,277
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
@RS23 emeğinize sağlık güzel paylaşım olmuş(y)
Motor hacmi ufak olması her zaman az yakıyor mantığı olmadığı net görünüyor. Hele ki yüksek hızlara çıkıldı mı fazla tüketiyor. 1.2 Swift ile denemiştim 120 sonrası bizim araçtan daha fazla yakıyordu. @İsmail Beşiroğlu
 
S

Silinen üye 20336

Guest
@RS23 emeğinize sağlık güzel paylaşım olmuş(y)
Motor hacmi ufak olması her zaman az yakıyor mantığı olmadığı net görünüyor. Hele ki yüksek hızlara çıkıldı mı fazla tüketiyor. 1.2 Swift ile denemiştim 120 sonrası bizim araçtan daha fazla yakıyordu. @İsmail Beşiroğlu
Teşekkür ederim... ??☺️

@İsmail Beşiroğlu ; @UK61 ;
Evet motor hacmini düşürmek yakıt tüketiminin azaltılması için tek başına yeten bir durum değil haklısınız. Hacmi küçük ve atmosferik olan motorların tüketimleri ise sinir bozucu seviyelerde olabiliyor. Küçücük araba, küçücük motor şunun yaktığı benzine bak dedirtiyor. ?
Düşük hacimden turbo yardımıyla alınan güç özellikle şehir içi sürüşlerde büyük hacimli motora ve atmosferik küçük hacimli motora göre daha az tüketerek avantajını gösteriyor.

Verimliliği, maksimum tork&hp ve bu değerlerin maksimuma ulaştığı devirler, şanzıman tipi, şanzıman oranları, yakıt tipi, toplam ağırlık ve daha bir çok faktör etkiliyor. Hacmi küçültürken gücü orantısız düşürüp o gücün alındığı devirleri de yükseltince küçük hacimli atmosferik motor sanıldığı kadar az yakmıyor.

Karşılaştırmada kullandığımız Golf’le başka sürüşler de yaptık onları da paylaşacağım verileri toparlayabilirsem.

Örnek; 125km/saat hıza sabitleyip Bursa’dan Balıkesir’e ve dönüşte de imkan oldukça 160’a sabitleyip denemeler yapabilseydik yüksek hızlardaki sonuçları da görecektik ancak maalesef mümkün olmadı. Golf gitti Antalya’ya:) Bir daha ki buluşmalarda denemeye çalışacağız artık nasip olursa...

Benim fikrim belli bir hızdan sonra 1.5T CVT, 1.0TSI DSG’den daha az yakacaktır ve aslında en çok merak ettiğim de eğer düşündüğüm gibiyse o hızın kaç olduğu... ?☺️

Bu arada Golf’ün Balıkesir-Antalya arası benzin tüketimine ait yol bilgisayarı ekran fotoğrafını da gönderdi arkadaşım sağolsun. Onu da paylaşacağım inşaALLAH...
 
Katılım
8 Mar 2015
Mesajlar
561
Tepki puanı
7
Konum
KOCAELİ
Aracınız
1,5 turbo 4 silindirli motorun, 1,0 turbo 3 silindirli motordan daha az yakıyor veya aynı yakıyor demeniz baştan yanlış..silindir hacmini de geçtim silindir farkı var. rampa aşağı gaza basmadığınızda rolantide yaktığı kadar 0,5-0,6 lt/100km yakar fakat sizin hesaba göre değerler rampa aşağı yola göre fazla yakmış gibi geldi o yüzden dedim..ayrıca sizin gazı az kullanmanız veya onun gaza daha fazla bazması veya duracak gibi olup ani gaz vermesi hızlanması vs. çok fark yaratır. ayrıca motorun soğuk sıcak olması da çok fark eder..

uzun yol testinde de iki aracı 90-100-120-130-150 gibi aynı yolda hattında sabitleyip anlık tüketimden yaklaşık bir fikir elde edilebilir.
 
Geri
Üst