Fc5 18" jant lastik tavsiyesi

Katılım
25 Ara 2020
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Konum
kütahya
Aracınız
Civic FC5 2017
merhaba arkadaşlar 2017 model fc5 kasa extuvie aracım var ve bu doğrultuda lastiklerimi değiştirmek istiyorum .lastik ebatları 18 inç e çıkarmak istiyorum.kullanan var mı var ise avantaj ve dezavantajlarını yazarsa sevinirim veya hangi ebatta olması lazım ?
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,689
Çözümler
6
Tepki puanı
8,750
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
> Tanışma bölümünde kendinizi tanıtırsanız memnun oluruz.

> @Alperen58 hocam 18" jant kullanıyor. Güncel yorum alabilirsiniz. Eski yorumunu paylaşıyorum. 18" için jant lastik beraber değiştirmelisiniz.


Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Mar 2019
Mesajlar
102
Çözümler
1
Tepki puanı
126
Konum
Afyon/Ankara
Aracınız
Civic Type R
Aracınız 1.5 ise bir nebze olabilir desemde 1.6 ise hiç tavsiye etmem.
Çünkü bütçeniz üst düzey değilse muhtemelen ağır jant almak zorunda kalıcaksınız...
Bunun sonucunda performansınız düşüp yakıt tüketiminiz artıcaktır ve yanağı küçülteceğiniz için jant daha hızlı deforme olacaktır
(1.6 motor güçsüz olduğu için dahada zorlanacaktır).
Kendimden örnek verirsem FK2 aracımın oem jantları 19 olmasına rağmen rolling yaptığım zaman 18 olmasını aramıyor değilim ?
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ocak 2017
Mesajlar
543
Tepki puanı
477
17 jant iyidir. 18 macera olur. Yanak inceldikçe konfor azalır. Takoz gibi olur.

215. 50. 17. İdeal.
 
Katılım
6 Nis 2020
Mesajlar
57
Tepki puanı
55
Konum
İzmit
Aracınız
Civic FC5 2018
Aynen katılıyorum, 16" ten 17"e geçtim araç dizel olmasına rağmen kalkışta hantallaştı ve 0.5 lt yakıt arttı. Araç fc5 idtec
Aracınız 1.5 ise bir nebze olabilir desemde 1.6 ise hiç tavsiye etmem.
Çünkü bütçeniz üst düzey değilse muhtemelen ağır jant almak zorunda kalıcaksınız...
Bunun sonucunda performansınız düşüp yakıt tüketiminiz artıcaktır ve yanağı küçülteceğiniz için jant daha hızlı deforme olacaktır
(1.6 motor güçsüz olduğu için dahada zorlanacaktır).
Kendimden örnek verirsem FK2 aracımın oem jantları 19 olmasına rağmen rolling yaptığım zaman 18 olmasını aramıyor değilim

HRY-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
6 Tem 2019
Mesajlar
148
Tepki puanı
148
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Biz RS'i bayiden 235/40/18 ile aldık ve çok memnunum, zira bu araçlara 16" hiç yakşmıyor bence ki 2006'da aldığımız Civic 16" ile gelmişken 14 sene sonra hala bunun sunulması anlaşılır değil bence, Bazı araçlarda 20" varken Honda Türkiye'nin bu şekilde ilerlemesi anlaşılır gibi değil

Artılar:
- Yol tutuş çok daha iyi, bunda tabii lastik genişliği ve markası (Michelin Sport 4) önemli
- Bu tür büyük araç için 18" çok daha güzel görünüyor bence
Eksiler:
- Yakıt tüketimini etkiler ama bu belirgin değil, bunda aynı şekilde lastiğin kalitesi ve de genişliği önemli faktördür,
- Konfor da negatif etilenir ama RS süspansynu çok sert olmadığı için problem değil, burada yine aynı şekilde pahalı lastik iyidir, ben lastiği ucuz kullanmak istiyorum derseniz, o başka tabii

Benim aracım sport plus ve üzerinde 235/45/17 var ve 18 jantlı sedana göre daha sert her şekilde süspansiyondan dolayı

Diğer taraftan gücü düşük araçlara muhtemelen 235 fazla olacaktır
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Katılım
16 Mar 2019
Mesajlar
102
Çözümler
1
Tepki puanı
126
Konum
Afyon/Ankara
Aracınız
Civic Type R
Biz RS'i bayiden 235/40/18 ile aldık ve çok memnunum, zira bu araçlara 16" hiç yakşmıyor bence ki 2006'da aldığımız Civic 16" ile gelmişken 14 sene sonra hala bunun sunulması anlaşılır değil bence, Bazı araçlarda 20" varken Honda Türkiye'nin bu şekilde ilerlemesi anlaşılır gibi değil

Artılar:
- Yol tutuş çok daha iyi, bunda tabii lastik genişliği ve markası (Michelin Sport 4) önemli
- Bu tür büyük araç için 18" çok daha güzel görünüyor bence
Eksiler:
- Yakıt tüketimini etkiler ama bu belirgin değil, bunda aynı şekilde lastiğin kalitesi ve de genişliği önemli faktördür,
- Konfor da negatif etilenir ama RS süspansynu çok sert olmadığı için problem değil, burada yine aynı şekilde pahalı lastik iyidir, ben lastiği uun kullanmak istiyorum derseniz, o başka tabii

Benim aracım sport plus ve üzerinde 235/45/17 var ve 18 jantlı sedana göre daha sert her şekilde süspansiyondan dolayı

Diğer taraftan gücü düşük araçlara muhtemelen 235 fazla olacaktır
Güncel Golf 8 R da bile Oem jantlar 18 gelirken bizim araçlarda 16-17 gayet nomal olduğunu düşünüyorum.( 1.6 için 17 bile çok bence.)
Taktığınız 18 jant özel bir jant değilse hafiflik anlamında aracınızı yavaşlatmıştır , 17 jant başka bir civic ile denerseniz minimum 2 boy fark oluşacaktır üst hızlarda.
 
Katılım
6 Tem 2019
Mesajlar
148
Tepki puanı
148
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
16" konusuna yukarıda yazdığım sebeplerden dolayı maalesef katılamıyorum ve bence Honda türkiye bu konuda geride kaldı. Bir çok araçta son 15 senede jantlar 2" civarı büyüdü,

Denemedim, bizdeki 18" jantlı RS ve 17" jantlı Sport Plus var, onda da RS yüksek hılzarda biraz ayırıyor, videoyu ekleyebilirim (plakaları kapatmayı öğrenebilirsem eğer :))

Daha önce yazdığım gibi jant büyültülürken, lastik değişiyor, genişlik değişiyor vs... Yani tüm etkenler iç içe giriyor. 17" standart rs jantına göre toplam ağırlık farkı eğer genişliği aynı tutarsanız 1kg civarı, dönen kütle olmasında dolayı bunu 2 ile çarpabilrisiniz basit olarak yani 8-10 kg eklemişiz gibi oluyor, bu da 2 boya yol açmaz, o kadar farkt lastik genişliği ve tipi de önemlidir.
 
Katılım
16 Kas 2016
Mesajlar
903
Tepki puanı
1,391
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2020
Ön yargılı davranan arkadaşlarım bir an önce tabularından kurtulup denesinler derim.

Jantlar 18 inç 8.5J
Lastiklerim 225 - 45 - 18

Genelde 225-40-18 tercih ediliyor fakat konforu daha fazla etkiliyor haliyle 45 yanak daha mantıklı.

Jantlar 16 larla neredeyse aynı ağırlıkta ancak dönen çap büyüyor.

@h.k_Ahmed hocamın eklemiş olduğu linkteki yazımı mutlaka okumanızda fayda var


Konfor aman aman bozulmuyor tam limit 18 inç.
Keskin yol geçişlerini %40 oranında daha fazla hissediyorsunuz. En çok bu hissettirir.

Beton tümseklerden 16 inçlerle aynı konforda geçiyor.
Plastik sarı siyah renkli tümseklerden %20 oranında daha sert geçiyor.

Yokuş performansı azalıyor.
İvmelenme düz yolda pek farketmedi
Araç yokuşlarda eski ivmelenme için dikliğine göre 300-500 devir daha fazla istiyor.

Artılarına gelirsek ;
Yol tutuş beklenmedik seviyede artıyor. Rijitlik ciddi artıyor.
Yana yatma olayı tamamen ortadan kalktı.
Virajları tren gibi dönüyor.
Direksiyon tepkileri mükemmel hal alıyor.
Çamurluk içlerini doldurarak güzel görüntü vermesi de cabası.

Keşke ön yargılarımı daha erken kırıp, daha önceden taksaymışım diyorum :)



2016 - FB7 - Modulo
2018 - FC8 i-DTEC - Mugen
2020 - FC5 - Turbo & Mugen Melez :)
 
Katılım
16 Mar 2019
Mesajlar
102
Çözümler
1
Tepki puanı
126
Konum
Afyon/Ankara
Aracınız
Civic Type R
16" konusuna yukarıda yazdığım sebeplerden dolayı maalesef katılamıyorum ve bence Honda türkiye bu konuda geride kaldı. Bir çok araçta son 15 senede jantlar 2" civarı büyüdü,

Denemedim, bizdeki 18" jantlı RS ve 17" jantlı Sport Plus var, onda da RS yüksek hılzarda biraz ayırıyor, videoyu ekleyebilirim (plakaları kapatmayı öğrenebilirsem eğer :))

Daha önce yazdığım gibi jant büyültülürken, lastik değişiyor, genişlik değişiyor vs... Yani tüm etkenler iç içe giriyor. 17" standart rs jantına göre toplam ağırlık farkı eğer genişliği aynı tutarsanız 1kg civarı, dönen kütle olmasında dolayı bunu 2 ile çarpabilrisiniz basit olarak yani 8-10 kg eklemişiz gibi oluyor, bu da 2 boya yol açmaz, o kadar farkt lastik genişliği ve tipi de önemlidir.
Şimdi tabi çok farklı bir alana kayıyor tabi konu lakin öncellikle şunu açıklığa kavuşturmamız gerekiyor ; RS ile FK7 plus’da roll kazananı aynı janta çok açık ve net olarak RS lehine :
Ağırlık + daha kötü aero = fk7 plus
Hafiflik + daha iyi aero= Rs
Jantta hesap dediğinizden daha farklı oluyor 1 kg 2 kg olarak hesaplanmıyor.
Çünkü araç onu direk döndürdüğü için çok daha fazla etkisi oluyor.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst