FC5 Disk fren balata ömrü

Katılım
8 Eyl 2017
Mesajlar
560
Tepki puanı
272
Konum
izmir
Aracınız
60 binde değişti seviye bu şekilde sakin ve uzun yol kullanıyorum genelde daha da giderdi. Ben ömrünü zaman olarak tamamladığını düşündüğüm için değiştirdim sonuçta soğuk sıcak sertleşiyor bu balata.
Öyle 120 bin falan gerçekten iddialı bir km ama sakin düzgün kullanan biri 80 bini görür.Ekli dosyayı görüntüle 261480Ekli dosyayı görüntüle 261481Ekli dosyayı görüntüle 261482
Bunun yarısı duruyor daha.
 
Katılım
28 Tem 2018
Mesajlar
400
Tepki puanı
430
Konum
ANKARA
Aracınız
Civic FC5 2017
Bunun yarısı duruyor daha.
aynen öyle hocam yazık olmuş balataya, beni aracım53000 km de neredeyse bukadar aşınma var. daha 20-30 bin km. gider diye düşünüyorum. birde arkadaş sıcak soğuk sertleşiyor demiş , fren balatalarının ham maddesi plastik değil ki soğuktan yada sıcaktan sertleşsin, bitene kadar kullanılır herhangi bir sıkıntısı yoksa (ötme, yamulma, kırılma vs.). ömrü bu şekilde belirlenir diye düşünüyorum.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
aynen öyle hocam yazık olmuş balataya, beni aracım53000 km de neredeyse bukadar aşınma var. daha 20-30 bin km. gider diye düşünüyorum. birde arkadaş sıcak soğuk sertleşiyor demiş , fren balatalarının ham maddesi plastik değil ki soğuktan yada sıcaktan sertleşsin, bitene kadar kullanılır herhangi bir sıkıntısı yoksa (ötme, yamulma, kırılma vs.). ömrü bu şekilde belirlenir diye düşünüyorum.
Hammadesi plastik değil ancak farklı materyallerin kombinasyonu ile üretiliyor, sürtünmeye ve sıcaklığa maruz kalan bir malzeme olduğu içinde zaman içerisinde mekanik özellikleri değişebiliyor (genelde sürtünme ve aşınma katsayıları değişiyor), bu şekilde yeni üretim haline göre değişen mekanik özelliklerden dolayı ustalarca sert hale gelmiş olarak niteleniyor.
 
Katılım
8 Ağu 2017
Mesajlar
57
Çözümler
1
Tepki puanı
44
Konum
kocaeli
Aracınız
Eski 2016 model fc5 aracımın ön balataları kontrol etmek ve değiştirmek için söküldü fakat balataların yarısı bile bitmemişti servis 20k sonra değiştirir dedi aracımda 60bin de idi ozamanlar. Fren performansıda iyiydi.aracı sıfırladım fakat eskisinin frenleri sanki daha iyi gibime geliyor belkide yanılıyorumdur. Özellikle fren şişmesinden cok muzdaribim

SM-G975F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
206
Tepki puanı
185
Konum
Düzce
Aracınız
Civic FC5 2017
2D81481E-1FA4-48AC-833B-3F6BAEE9078F.jpegBugün lastik değiştirirken resim çekeyim dedim aracım 69 binde. 100binden fazla götürür diye düşünüyorum.
 

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,364
Tepki puanı
1,277
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Bunun yarısı duruyor daha.
Servise göre değişim zamanı gelmişti.
Balatanın ömrü biraz daha giderdi fakat ben yeterince km ve zaman kullandığımı düşünüyorum sonuçta bu birçok faktör etkisi altında kalıyor plastik değil ama zamanla balata ilk formunu korumuyordur. @insatiable
 
Katılım
15 Ocak 2017
Mesajlar
543
Tepki puanı
477
Arkadaşlar ;
Balata ömrü kullanıcı, yol ve ürüne göre şekillenir. Genel de bu konuda mutabık kalmışız.

Örneğin 1. FB7 im ön 95 bin de orj balata attı diskler taşlandı. Arka 50 ve 95 iki kere degisti.
2.FB7 im ön 105 bin arka 60 ve. 105 iki kez değişti. Diskler basitçe taşlandı geri takıldı.

FC5 70 bin de arkalar değişti. Arac 93 bin de ve önler hic değişmedi.

Şimdi...

1. Araçlarımız VSA lı oldukları için (!) özellikle sehir dışı yoğun kullanıldıkları zaman arka balataları çabuk bitiriyor. VSA nin çalışma mantığını bilmeyenler bu konuyu iyi araştırsın.

2. Balata sertleşme konusu; Balata sertleşmesi cok sik karşılaşılan bir durum değildir. Dandik marka balatalarda bu olabilir belki ama orijinal balataları her defasında saca kadar bitirdim. Ve performans kaybı yaşamadım.
Balatalari yakmıyor iseniz, yani dik inişleri hızlı ve sert frenlerle inerek beyaz duman ile tütmuyorsa o Balata ya bir şey olmaz.
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Fd6'dan itibaren arka balatalar daha çabuk biter civic'lerde. Sebebi özellikle sert virajlarda vsa devreye girmese bile, viraj yönüne göre tek tekeri frenlemesi ve daha iyi bir yol tutuş sağlama amacıdır.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
273
Tepki puanı
34
Konum
manisa
Aracınız
Katılım
30 Tem 2020
Mesajlar
77
Tepki puanı
72
Konum
a
Aslında sorun servislerin orjinal dedikleri de olsa değişen balataların bunlar kadar keliteli ve dayanıklı olup olmayacakları hiç bir aracımda sonradan taktırdığım balatalardan verim alamadım benim şansım mı bilemiyorum

SM-G950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst