Civic FC5 Fc5 saplama kırılması

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Avoturk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
7 Ara 2024
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Oğuz türk
Yaş
41
Aracınız
Civic FC5 2017
Merhaba. 2017 model civic hb 1.5 sport aracıma kışlık lastik taktırırken sol ön tekerden 2 adet saplama kırıldı. Lastikçi "bu modellerde kırma çok oluyor" dedi. Bu arada lastikçi continental bayisi. Yakın yerde servis olduğundan hemen taktırmak için servise geçtim. 2 saplama 400+400, işçilik 2 bin tl olmak üzere 2800 hesap çıkarıldı. İşlem yapılırken tekerdeki kırılmamış diğer 3 saplamanın da problemli olduğu ortaya çıktı. Madem öyle hepsine bakalım deyince tam 14 tanesi problemli, 2 tanesinin de kopmak üzere olduğu anlaşıldı. 1 saplamanın da farklı bir saplama olduğu orijinal olmadığı anlaşıldı. Saplama stok olmadığından sipariş geçildi araba da serviste kaldı. Servis, bu durumun saplamaların çok sıkılması nedeniyle olduğunu söyledi. Ancak son lastikçinin mi yoksa daha önce sök tak yapan lastikçilerin mi kusurlu olduğunu bilemeyiz dedi. Bu arada sıkça yaşanan bir durum da olmadığını söyledi. Son lastik taktırdığım lastikçi ise yukarıda belirttiğim gibi bu modellerde kırılmanın çok sık olduğunu, lastiği başka yerde de taktırsaydım aynı sorunu yaşayacağımı söyledi. Araç 2017 model. Daha önce de 2 kez yeni lastik almıştım. Bir kez de lastiğe çivi girmesi nedeniyle tek lastiği çıkartmıştım. Yani teker söküp çıkarma en fazla 4-5 kez yapılmıştır. En sonuncusu 21 martında otopratikte yapılmıştı. Maddi manevi zararım bir yana kime kızacağımı bilmediğimden sormam icap ediyor; bizim araçlarda bu sık karşılaşılan bir durum mudur? Kusurlu olan, kışlıkları takarken saplamaları kıran lastikçi mi yoksa ondan önceki miydi? Serviste diğer tekerler kontrol edilince ortaya çıkan uzama, bozulmalar son lastikçinin işi mi öncekilerin miydi? Ayrıca son lastikçi bozulmuş saplamaları(önceden olduğunu varsayarsak) bana söylemesi gerekmez miydi? Ya da kontrol etmiş de sorun görmediyse en son yine kendisinin çok sıkması nedeniyle zarar görmüş diyebilir miyiz? Ben farklı saplama takan lastikçiden şüpheleniyorum ama bilemiyorum. Demek ki o da 1 saplamayı kırmış ama farklı bir saplama kullanmış ve bana da söylememiş. Ama bu kez de ondan önceki çok sıkmış dememiz gerekir. Sanırım bu iş honda genel merkeze, ilk montaja kadar gider. Bu arada son lastikçi lastik havalarını kapıda 32 yazmasına rağmen 34 psi yaptı. Kış şartları ve ülkenin yol durumunu neden olarak gösterdi. Bilmediğim için öyle kaldı. Uygun mudur? Kalın sağlıcakla.
 
Katılım
15 Kas 2016
Mesajlar
706
Tepki puanı
702
Konum
Kayseri
Ad Soyad
asdemirtas
Yaş
38
Aracınız
Civic FC5 2021
Daha önce FD6 aracımda da saplamanın biri lastik değişiminde kırılmıştı. Lastikçilerin kullandığı tabancada tork ayarı olmadığı için basıtkça basıyorlar, o da koşullara bağlı olarak kırılabiliyor. O kırılan birini sanayide diske kadar sökerek yenisini taktırmıştım.

Lastik değişiminde de lastikçilerin bastığı havaya güvenmiyorum, 40-42-44 psi bile bastıkları oluyor nasılsa. Genelde 32-33 arası olur, bazen 34 basılabilir yük veya mevsime göre
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
9,004
Çözümler
10
Tepki puanı
8,978
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Merhaba. 2017 model civic hb 1.5 sport aracıma kışlık lastik taktırırken sol ön tekerden 2 adet saplama kırıldı. Lastikçi "bu modellerde kırma çok oluyor" dedi. Bu arada lastikçi continental bayisi. Yakın yerde servis olduğundan hemen taktırmak için servise geçtim. 2 saplama 400+400, işçilik 2 bin tl olmak üzere 2800 hesap çıkarıldı. İşlem yapılırken tekerdeki kırılmamış diğer 3 saplamanın da problemli olduğu ortaya çıktı. Madem öyle hepsine bakalım deyince tam 14 tanesi problemli, 2 tanesinin de kopmak üzere olduğu anlaşıldı. 1 saplamanın da farklı bir saplama olduğu orijinal olmadığı anlaşıldı. Saplama stok olmadığından sipariş geçildi araba da serviste kaldı. Servis, bu durumun saplamaların çok sıkılması nedeniyle olduğunu söyledi. Ancak son lastikçinin mi yoksa daha önce sök tak yapan lastikçilerin mi kusurlu olduğunu bilemeyiz dedi. Bu arada sıkça yaşanan bir durum da olmadığını söyledi. Son lastik taktırdığım lastikçi ise yukarıda belirttiğim gibi bu modellerde kırılmanın çok sık olduğunu, lastiği başka yerde de taktırsaydım aynı sorunu yaşayacağımı söyledi. Araç 2017 model. Daha önce de 2 kez yeni lastik almıştım. Bir kez de lastiğe çivi girmesi nedeniyle tek lastiği çıkartmıştım. Yani teker söküp çıkarma en fazla 4-5 kez yapılmıştır. En sonuncusu 21 martında otopratikte yapılmıştı. Maddi manevi zararım bir yana kime kızacağımı bilmediğimden sormam icap ediyor; bizim araçlarda bu sık karşılaşılan bir durum mudur? Kusurlu olan, kışlıkları takarken saplamaları kıran lastikçi mi yoksa ondan önceki miydi? Serviste diğer tekerler kontrol edilince ortaya çıkan uzama, bozulmalar son lastikçinin işi mi öncekilerin miydi? Ayrıca son lastikçi bozulmuş saplamaları(önceden olduğunu varsayarsak) bana söylemesi gerekmez miydi? Ya da kontrol etmiş de sorun görmediyse en son yine kendisinin çok sıkması nedeniyle zarar görmüş diyebilir miyiz? Ben farklı saplama takan lastikçiden şüpheleniyorum ama bilemiyorum. Demek ki o da 1 saplamayı kırmış ama farklı bir saplama kullanmış ve bana da söylememiş. Ama bu kez de ondan önceki çok sıkmış dememiz gerekir. Sanırım bu iş honda genel merkeze, ilk montaja kadar gider. Bu arada son lastikçi lastik havalarını kapıda 32 yazmasına rağmen 34 psi yaptı. Kış şartları ve ülkenin yol durumunu neden olarak gösterdi. Bilmediğim için öyle kaldı. Uygun mudur? Kalın sağlıcakla.
Rot balans çalışanlarına bu meseleyi sormuştum. Bu kasada çok yaşıyoruz demişti. Ben iki taraflı bakıyorum. İlki malzeme kalitesi düştü. Çünkü aynı muameleyi eski kaslarda az rastlanıyor. İkincisi bir çok yerde tork anahtarı kullanılmıyor. Hava tabancası ile sıkılıyor. Bijonlar önce el ile takılmaz ise yiv sıyırması bile yapar.

Lastik hava basıncı için yüksek olmasına gerek yok. Lasitk soğuk iken havasını 32 yapın yeterli. Yaz kış ayrı ayrı olmaz. Yük durumu, hız veya römork gibi durumlarda lastik havası değişir. Oda etikette yazar.
 
Katılım
31 Eki 2019
Mesajlar
100
Tepki puanı
36
Konum
Tekirdağ
Ad Soyad
Erhan
Yaş
40
Aracınız
Civic FC5 2019
Mantıken lastikçi her zaman her arabanın bijonunu aynı ayarda sıkarsa, diğer araçlarda sorun yoksa lastikçinin ne suçu olacak? Ayrıca bijon iyi sıkılmalı, elbette bir tork sınırı vardır, ama havalı tabancanın sağlam bir bijonu kırdığını ilk defa duydum. Muhtemelen sorun bizim bijonlarımızdadır. Lastikçide tek sorun olabilir; o da bijonları eşit karşılıklı sıkmadıysa, belki ilk sıktığı bijona fazla yük binmiştir.
 
Geri
Üst