- Katılım
- 7 Ara 2024
- Mesajlar
- 2
- Tepki puanı
- 0
- Konum
- İstanbul
- Ad Soyad
- Oğuz türk
- Yaş
- 41
- Aracınız
- Civic FC5 2017
Merhaba. 2017 model civic hb 1.5 sport aracıma kışlık lastik taktırırken sol ön tekerden 2 adet saplama kırıldı. Lastikçi "bu modellerde kırma çok oluyor" dedi. Bu arada lastikçi continental bayisi. Yakın yerde servis olduğundan hemen taktırmak için servise geçtim. 2 saplama 400+400, işçilik 2 bin tl olmak üzere 2800 hesap çıkarıldı. İşlem yapılırken tekerdeki kırılmamış diğer 3 saplamanın da problemli olduğu ortaya çıktı. Madem öyle hepsine bakalım deyince tam 14 tanesi problemli, 2 tanesinin de kopmak üzere olduğu anlaşıldı. 1 saplamanın da farklı bir saplama olduğu orijinal olmadığı anlaşıldı. Saplama stok olmadığından sipariş geçildi araba da serviste kaldı. Servis, bu durumun saplamaların çok sıkılması nedeniyle olduğunu söyledi. Ancak son lastikçinin mi yoksa daha önce sök tak yapan lastikçilerin mi kusurlu olduğunu bilemeyiz dedi. Bu arada sıkça yaşanan bir durum da olmadığını söyledi. Son lastik taktırdığım lastikçi ise yukarıda belirttiğim gibi bu modellerde kırılmanın çok sık olduğunu, lastiği başka yerde de taktırsaydım aynı sorunu yaşayacağımı söyledi. Araç 2017 model. Daha önce de 2 kez yeni lastik almıştım. Bir kez de lastiğe çivi girmesi nedeniyle tek lastiği çıkartmıştım. Yani teker söküp çıkarma en fazla 4-5 kez yapılmıştır. En sonuncusu 21 martında otopratikte yapılmıştı. Maddi manevi zararım bir yana kime kızacağımı bilmediğimden sormam icap ediyor; bizim araçlarda bu sık karşılaşılan bir durum mudur? Kusurlu olan, kışlıkları takarken saplamaları kıran lastikçi mi yoksa ondan önceki miydi? Serviste diğer tekerler kontrol edilince ortaya çıkan uzama, bozulmalar son lastikçinin işi mi öncekilerin miydi? Ayrıca son lastikçi bozulmuş saplamaları(önceden olduğunu varsayarsak) bana söylemesi gerekmez miydi? Ya da kontrol etmiş de sorun görmediyse en son yine kendisinin çok sıkması nedeniyle zarar görmüş diyebilir miyiz? Ben farklı saplama takan lastikçiden şüpheleniyorum ama bilemiyorum. Demek ki o da 1 saplamayı kırmış ama farklı bir saplama kullanmış ve bana da söylememiş. Ama bu kez de ondan önceki çok sıkmış dememiz gerekir. Sanırım bu iş honda genel merkeze, ilk montaja kadar gider. Bu arada son lastikçi lastik havalarını kapıda 32 yazmasına rağmen 34 psi yaptı. Kış şartları ve ülkenin yol durumunu neden olarak gösterdi. Bilmediğim için öyle kaldı. Uygun mudur? Kalın sağlıcakla.