Fd6 2007 radyatör su eksiltmesi

Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Yazılanlara ek olarak, eğer aracın LPG li ise, LPG nin kullandığı sistemi de gözden geçirmekte fayda var. Eski arabamda da benzer belirsiz kaçaklar olurdu, turuncu renkli antifiriz kullandığım için su kurumuş olsa bile bıraktığı turuncu lekeden kaçağı bulmak çok zor olmazdı. Sen sadece su ekliyorsan bu eksilme hızında tespitin zor olacak, motor sıcağı ile buharlaşıp arkasında iz bırakmadan kaybolacak.

Kaçağın şehir içi-dışı farklı miktarda olması, motor ısısına bağlı olarak genleşme durumuna göre suyun dolaştığı hattın bir yerlerindeki bağlantı eklerinden birinde olabileceği kanısı uyandırdı bende.

Elinden geldiğince kaçağı sen bul, yoksa ustalar* birçok yere deneme yanılma ile bakar seni masrafa sokarlar.
 
Katılım
6 Ağu 2019
Mesajlar
8
Tepki puanı
2
Konum
istanbul
Yazılanlara ek olarak, eğer aracın LPG li ise, LPG nin kullandığı sistemi de gözden geçirmekte fayda var. Eski arabamda da benzer belirsiz kaçaklar olurdu, turuncu renkli antifiriz kullandığım için su kurumuş olsa bile bıraktığı turuncu lekeden kaçağı bulmak çok zor olmazdı. Sen sadece su ekliyorsan bu eksilme hızında tespitin zor olacak, motor sıcağı ile buharlaşıp arkasında iz bırakmadan kaybolacak.

Kaçağın şehir içi-dışı farklı miktarda olması, motor ısısına bağlı olarak genleşme durumuna göre suyun dolaştığı hattın bir yerlerindeki bağlantı eklerinden birinde olabileceği kanısı uyandırdı bende.

Elinden geldiğince kaçağı sen bul, yoksa ustalar* birçok yere deneme yanılma ile bakar seni masrafa sokarlar.
Yani direk conta yaktı dedi

LG-H960 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
3 Mar 2018
Mesajlar
435
Çözümler
1
Tepki puanı
337
Yaş
38
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2013
Su dediğiniz Çeşme suyu ise önce araca uygun antifriz ve su karışımını radyatöre koyun ve izleyin hararet var mı, kaç derece, kendiniz radyatörün oralara bir bakın
 
Katılım
1 Ağu 2019
Mesajlar
65
Tepki puanı
82
Konum
Bursa/Gemlik
Aracınız
Civic FD6 2007
Su seviyesinin kontrolünü radyatör üzerindeki kapaktan mı yoksa genleşme kabı yani diğer tabirle yedek su bidonundan mı kontrol ediyorsunuz?
Eğer bidonda. Kontrol esiyorsanız yanıltabilir. Şöyleki su seviyesinden fazla koyuyorsunuzdur ve fazla suyu araç atıyordur.
Ancak radyatör üzerindeki kapağı açıpta kontrol ediyorsunuz ve eksilme varsa kesinlikle önce hortumları, ardından kapağı kontrol edin.
Araç conta yaktıysa ve su eksiltiyorsa muhakkak yağa karışmış olması lazım. Yağ renginde bir değişme varmı?
 
Katılım
6 Ağu 2019
Mesajlar
8
Tepki puanı
2
Konum
istanbul
Su seviyesinin kontrolünü radyatör üzerindeki kapaktan mı yoksa genleşme kabı yani diğer tabirle yedek su bidonundan mı kontrol ediyorsunuz?
Eğer bidonda. Kontrol esiyorsanız yanıltabilir. Şöyleki su seviyesinden fazla koyuyorsunuzdur ve fazla suyu araç atıyordur.
Ancak radyatör üzerindeki kapağı açıpta kontrol ediyorsunuz ve eksilme varsa kesinlikle önce hortumları, ardından kapağı kontrol edin.
Araç conta yaktıysa ve su eksiltiyorsa muhakkak yağa karışmış olması lazım. Yağ renginde bir değişme varmı?
Radyatörden takviye yapıyorum
Yedek su deposuna baktım şimdi
Ful dolu boşalttım max.a kadar

LG-H960 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst