Fd6 fan açma hakkında

cvcfd6

0
Katılım
9 May 2018
Mesajlar
21
Tepki puanı
5
Yaş
38
Konum
Tokat
Arkadaşlar merhabalar 2010 civic aracım 3-4 dk da bir fan açıyor 10 sn sonra kapanıyor bu normal mi ustaya gösterdim sıkıntın yok açar diyor sizin araçlarda da böyle mi farkeden var mı


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
12 Nis 2018
Mesajlar
130
Tepki puanı
47
Yaş
34
Konum
Ankara
Arkadaşlar merhabalar 2010 civic aracım 3-4 dk da bir fan açıyor 10 sn sonra kapanıyor bu normal mi ustaya gösterdim sıkıntın yok açar diyor sizin araçlarda da böyle mi farkeden var mı


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Bende 2 sene fd6 kullandım ilk aldığım zaman benimde dikkatimi çekti bende ustama sordum normal dedi bu modeller böyleymiş normal yani

Honda Civic 2012 Fb7 Eco Elegance
 
Katılım
2 Mar 2018
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Konum
istanbul
Aracınız
hocam su eksiltiyorsa sıkıntı ama, fan açma olayı bende de var giderken değilde durunca trafikte vs fan acıyor. bunlarda normalmiş :)
 

nokiac

0
Katılım
18 Kas 2016
Mesajlar
212
Tepki puanı
39
Arkadaşlar sizlere yaşadığım acı bir tecrübe olan olayı nakledeyim ki hem canınız hem cebiniz zarar görmesin.

Konuya bir atasözü ile başlamak istiyorum. Ceddimiz demiş ya; “Yarım doktor candan yarım hoca dinden eder”

2013 yılında 2009 model Hyundai Accent era 1.5 crdi(dizel) araba nasip oldu. İlk arabam olduğu için fazla tecrübem yoktu. O yüzden her 10k’da bakımını aksatmazdım. Yani herşeyini kendi güvendiğim ustama emanet ederdim.

Bizim birader bu dönemde sanayide bir arkadaşı ile yeni dükkan açtı paramız ona nasip olsun dedik. Bakımlarını ona yaptırmaya başladım.
Olacak ya arabanın ön tekeriden ses geliyordu(Bilya dağıtmış sonraları öğrendik)
Arabanın problemini bulmak için biradere emanet ettim, çevre yolunda kullanmış ve hızını test etmiş. -sağolsun- yüksek devirde 200 km hız yapmış.

—>Kardeşlerim benden size acizane bir tavsiye bir gün turbolu bir arabanız olursa atmosferik Civic gibi 6.500 dev/dk da kullanmayın. Turboyu çok çabuk yersiniz. Tecrübe ile sabittir.!! Motor hacmi düşük turbolu araçlar 4.000 dev/dk dan sonra o ilk ivmelenen arabanın performansını bulamazsınız.

Neyse bilya sıkıntısını çözdük aradan çok zaman geçmedi bu sefer turbo arızası ile karşılaştık. -sağolsun- bize maliyeti o yılda 650 TL’ye revize edildi.(Turbo kulakları yenilendi). Arabanın o eski atikliğide azalma da vardı. Sıfır parça o dönemde 1500 tl sen aşağı değildi. Adamlar Seat Leon arabanın sıfır turbosu için 7.500 tl istemişlerdi. Yani anlayacağınız turbo ucuz birşey değil arkadaşlar nefsinize yenik düşüp çok yüksek devirlerde kullanmayın ki paranız cebinize kalsın, ailenizle gezin, tura çıkın o parayla.

Turbo sıkıntısını hallettik bu sefer de aracın fanı arabayı çalıştırır çalıştırmaz devreye giriyor. Birşeylerin problem çıkaracağını kestiriyorum lâkin sanayi geçmişimiz yok ki anlamıyorum ön kaputun altındakilerden.
Biradere bahsettim bu meseleyi abi havalar sıcak gidiyor ondan devreye giriyordur deyip geçiştirdi. Hadi dedim belki öyledir kendi ustama götürsem belki de bu problemleri yaşamayacaktım. Meğer radyatörde su kalmamış hem de radyatör termostatı bozulmuş.-sağolsun yüksek devir-
Ben o dönemde daha radyatörün suyuna nerden bakılır onu bile bilmiyordum sadece yedek haznesine bakıyordum su var mı yok mu diye açıversem radyatör kapağını anlayacağım.
Aracımla bir gece biryere gitmem gerekiyordu yolda giderken bir de ne göreyim devir saatinin yanında kırmızı bir ışık(hararet göstergesi)vahim olayların başlangıcıydı bu ışık.
Lafı yeterince uzattım arabaya hararet yaptırdık arkadaşlar. -sağolsun- 2.600 tl’ ye maliyetle motor parçaları yenilendi. Normalde 4000 tl’den aşağı çıkmayacaktı kendi ustama rica minnet yaptırdım.

Yetti mi yetmedi..!!!!
Artık arabamdan siyah siyah dumanlar geliyordu çok da kötü kokuyordu. Hem performanstan bariz bir şekilde kayıplar vardı.
Sonra öğrendik ki hararet yapan araçların enjektörlerinde meme başları yüksek ısıdan dolayı daralıyormuş. Kısacası enjektörlerin değişmesi gerekiyordu. Pompada revize edilmesi gerekiyordu. Artık masraf yapmaktan sıkıldım. Sattım kurtuldum fakat alacak adama da söyledim bu durumları bilsin de alsın diye hatta servis kağıtlarını bile verdim.

—>Hülasâ başında söylediğim atasözünü uyarlayacak olursak “Yarım yamalak bilgiye sahip olan ustalardan uzak durun arkadaşlar. İşinin ehli olana emanet edin aracınızı.
Ve son olarak su eksiltme varsa sakın ihmal etmeyin...!!!!!! problemleri(radyatörde kaçak, borularda yırtılma, birbiri ile bağlantılı parça arızaları vs.) bir an önce muhakkak çözme yöntemine gidin. Bugün FB7’nin motorunu yaptırmaya kalksanız asgari 10.000 TL’ye yakın bir meblağı gözden çıkarmanız gerekiyor. Yani yağmurdan kaçıp doluya tutulmayın arkadaşlar.
Kazasız, belasız günler dileğiyle...


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,266
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Atmosferik motoru toplamak o kadar tutmaz ki yahu ben 5 k da yağ, 2 yılda bir soğutma suyu, fren hidrolik yağı otomatik vites kutusu yağı (3+9) değiştirir,arabayı pek kullanmam. Daha 16 k milde (26.666 kph) hatta hatta motor ısınmadan gaza dokunmam bile off iyiki turbom yok!!! Bir arabayı susuzluk ve yağsızlik öldürür direk. Benzinli motoru toplamak dizel kadar pahali değil yarı fiyati o yüzden taksiciler bile benzinli motor kullanir,+LPG ile birlikte. Az problem cikarir değişecek parçaları bellidir.

GM 5 Plus d cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

NoFeaR

0
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,037
Çözümler
4
Tepki puanı
3,491
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2016
[MENTION=5203]nokiac[/MENTION] Hocam paylaşım için teşekkürler, bir aracın başına gelebilecek tüm olumsuzlukları tecrübe etmişsin.
 
Geri
Üst