• Forumumuzun gelişimini ve ayakta kalmasını desteklemek için, Özel üye olabilir veya Sticker alabilirsiniz, detaylar için lütfen TIKLAYIN!

Fd6 Fren-Klima-Fan ilişkisi...

h.k_Ahmed

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
5,398
Tepki puanı
4,919
Konum
Konya
Aracınız
Civic ES7 2001
Aracı aldığımdan beri bende de durum böyle, (sene 2015, 70bin KM). Limitler çerçevesinde ben de normal olduğunu düşünüyorum, motor aslında birden çok yere güç üretiyor. (Klima kompresörü, hidrolik basıncı, yürüyen aksam, şarj dinamosu ...) Fren performansını düşürecek kadar, motoru stop edecek kadar etkiliyor ise subap ayarından başlayarak kontrol edilmeli. Bende supap ayarı sonrası bayılma ve fren sertleşmesi düzelmişti.
Hocam sizin dediğiniz ileri derece bir vakıada oluşur. Motor rahat nefes alıp veremez ise en ufak ek güç çekiminde stop etmeye meyleder.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
31 Ağu 2020
Mesajlar
16
Tepki puanı
29
Konum
Ankara
Aracınız
Diğer Markalar
Klima Otomatikte açılırsa klima motoru içeriyi istenen sıcaklığa getirene kadar sürekli çalışır, seviyeyi yakaladığında da ara ara çalışır ki yakıt tasarrufunu sağlasın, manuel olarak açarsanız fanı sona getirirseniz sürekli çalışır, fren pedalı yumuşaması ise vakum ile alakalı olabilir başıma hiç gelmedi.
 

blind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
237
Tepki puanı
182
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
Klima senaryolarını deneyip bakacağım. Fren pedalının yumuşaması çok sıkışık trafikte sürekli dur kalk yaparken fark ettim ben. Araç durur vaziyette frene basarken pedal yumuşayıp biraz daha aşağı iniyor. Bu arada klima kompresörü mü devreden çıkıyor giriyor yoksa onu soğutan pervanemi devreye giriyor çıkıyor onu bilemiyorum. Kompresör devreden çıkıp girse sanırım içeri üflenen havanın hemen ısınması lazım. Ama iç fanın kısık olduğu zamanda rölantide beklerken yada trafikte o dış pervanenin devreye girip çıkması ayrıca tık sesi rahatsız ediyor.
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
521
Tepki puanı
691
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Klima senaryolarını deneyip bakacağım. Fren pedalının yumuşaması çok sıkışık trafikte sürekli dur kalk yaparken fark ettim ben. Araç durur vaziyette frene basarken pedal yumuşayıp biraz daha aşağı iniyor. Bu arada klima kompresörü mü devreden çıkıyor giriyor yoksa onu soğutan pervanemi devreye giriyor çıkıyor onu bilemiyorum. Kompresör devreden çıkıp girse sanırım içeri üflenen havanın hemen ısınması lazım. Ama iç fanın kısık olduğu zamanda rölantide beklerken yada trafikte o dış pervanenin devreye girip çıkması ayrıca tık sesi rahatsız ediyor.
Emin değilim ama sanırım klima kompresörü devreden çıkınca yumuşuyordu (kompresör ile birlikte fanı da çıkıyor olabilir, ama asıl gücü kompresör çekiyor). Üflediği havanın ısınmasını hissetmemize fırsat vermeden kendisi tekrar devreye giriyor, sensör bizden önce ve hassas hissediyor. Tık sesinin nedeni de manyetik kavramanın devereye giriş çıkışı. (Bobin mantığında)
 

m2hamid

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
6,880
Tepki puanı
7,332
Konum
Türkiye
Aracınız
Civic FB7 2013
Klima senaryolarını deneyip bakacağım. Fren pedalının yumuşaması çok sıkışık trafikte sürekli dur kalk yaparken fark ettim ben. Araç durur vaziyette frene basarken pedal yumuşayıp biraz daha aşağı iniyor. Bu arada klima kompresörü mü devreden çıkıyor giriyor yoksa onu soğutan pervanemi devreye giriyor çıkıyor onu bilemiyorum. Kompresör devreden çıkıp girse sanırım içeri üflenen havanın hemen ısınması lazım. Ama iç fanın kısık olduğu zamanda rölantide beklerken yada trafikte o dış pervanenin devreye girip çıkması ayrıca tık sesi rahatsız ediyor.
Bu belirttiğiniz devreye girme sesi klima kompresörü değil klima fanı, klima açıkken yüksek ya da düşük devirde klima kompresörü sürekli çalışır.
Şıkışık trafik koşullarında klima açıkken klima fanının devreye girip çıkarak sıcaklığı ayarlaması gayet normal bir durum.
Sizin yaşadığınız durumun aynısı FD6da ve FB7de de aynı şekilde mevcuttu, hatta FD6da çok daha sık şekilde klima fanı açıyordu, FB7 biraz daha az fan açıyor.
Fren pedalı ise bende klima kullanımı farketmeksizin kırmızılarda durduktan bir süre sonra hep bir kademe daha aşağı iniyor.
 
Son düzenleme:

blind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
237
Tepki puanı
182
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
Bu belirttiğiniz devreye girme sesi klima kompresörü değil klima fanı, klima açıkken yüksek ya da düşük devirde klima kompresörü sürekli çalışır.
Şıkışık trafik koşullarında klima açıkken klima fanının devreye girip çıkarak sıcaklığı ayarlaması gayet normal bir durum.
Sizin yaşadığınız durumun aynısı FD6da ve FB7de de aynı şekilde mevcuttu, hatta FD6da çok daha sık şekilde klima fanı açıyordu, FB7 biraz daha az fan açıyor.
Fren pedalı ise bende klima kullanımı farketmeksizin kırmızılarda durduktan bir sğre sonra hep bir kademe daha aşağı iniyor.
Bu kıymetli bilgiler için çok teşekkür ediyorum. Çok faydalı oluyorsunuz.
 
Katılım
29 Kas 2019
Mesajlar
8
Tepki puanı
2
Konum
ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
İyi günler, Hocam bende de benzer bir problem var, bahsedildiği gibi klima açıkken sürekli fan devreye girip çıkıyor, ayrıca ışıklarda vites D konumunda beklerken eğer klima açıksa fren pedalına %80 bastığımda pedaldan bir titreşim hissediliyor ve bu titreşim ses olarak da yansıyor, frene %100 bastığımda ses kesiliyor, bu ses ve titreşim klima kapalıyken daha az geliyor, aracı N konumuna aldığımda ses komple kesiliyor. Motor kulağı ile ilgisi olabilir mi ? İlgili tüm forumları okudum, yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
 

m2hamid

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
6,880
Tepki puanı
7,332
Konum
Türkiye
Aracınız
Civic FB7 2013
İyi günler, Hocam bende de benzer bir problem var, bahsedildiği gibi klima açıkken sürekli fan devreye girip çıkıyor, ayrıca ışıklarda vites D konumunda beklerken eğer klima açıksa fren pedalına %80 bastığımda pedaldan bir titreşim hissediliyor ve bu titreşim ses olarak da yansıyor, frene %100 bastığımda ses kesiliyor, bu ses ve titreşim klima kapalıyken daha az geliyor, aracı N konumuna aldığımda ses komple kesiliyor. Motor kulağı ile ilgisi olabilir mi ? İlgili tüm forumları okudum, yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Sorunuzu görmemiştim kusura bakmayın, bizim araçlarımızda fren pedalına yüklendiğinizde aracı durduran sadece fren gücüdür yani yarı otomatiklerdeki gibi şanzıman kendini boşa almaz, sürekli ileri gitmek ister, motor yükte kalır. Klima açıkken daha da fazla motorun üzerine binen yük artar. Bu nedenle tam durma gerçekleştiriliyorsa fren pedalına %100 kuvvette basarak beklemek gereklidir, yarı basılı olduğu durumlarda balatalar çok düşük düzeyde olsa kaçırarak motor yükü ve devir düşüklüğü ile birlikte vibrasyon yapabilir. Ama bu pedala basıldığı andaki titreşim yine de çok düşüktür, her halikarda motordaki titreşim bariz şekilde pedala yansıyorsa motor kulağının absorbsiyon özeliğini zayıflamış olabilir.
Linkteki videoyu izleyerek titreşim bu seviyede ise veya benzeri rahatsız edici boyutta ise ve motor kulağını hiç değişmemişse orjinali ile kampanya döneminde servisten değiştirmenizi tavsiye ederim.

Yine linkteki konudaki videolardan kayış gergisini kısmındaki açıklama ve videoyu da inceleyin, araç durur halde iken bir arkadaşınızdan rica ederek şikayetçi olduğunuz durumda iken motoru dinleyerek sorunun kayış gergisi kaynaklı olup olmadığını da anlamaya çalışın.
 
Üst