FD6 kasa’nın sert süspansiyonları

Katılım
7 Haz 2018
Mesajlar
787
Tepki puanı
292
Konum
İzmir
Fd6 cıvıc’imden genel olarak çok memnunum yol tutuş sorunsuzluk genişlik ama bukadar sert olmasına anlam veremiyorum, alt kasalardan çok daha sert süspansiyonlars sahip yol tutması için bukadar sertlik gerekli mi ?


Milliyetçilik, milleti olmayanlar için faşizmdir. - Hüseyin Nihal Atsız
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
sert süspansiyon düz zeminde çok iyi direksiyon tepkileri verir, yüksek stabilite ve iyi bir yola tutunma gücü sağlar, frenlemede öne yatma gazlamada ise arkaya yatma olmaz aerodinamik olarak otomobil bu işleri yaparken yolda daha düz durur kafa ve arka indirip kaldırmaz virajlarda da fazla sağa sola yatmaz yüksek hızlarda bu yaşandığı zaman bile önden gelen rüzgar arkadan aynı şekilde çıkar gider, ancak bozuk ve pürüzlü zeminde kasis çukur yol engebesinde sert süspansiyon başarısızdır pürüzlerden geçtikçe sert yaylar ağırlık transferini kötüleştirir şaside yukarı aşağı hızlı biçimde bir ağırlık transferi yani biz ona zıplama diyoruz ve tekerlek zemin arasındaki yere basma dengesi değişiklikleri artar çünki sert yayların amortisörleri de sert olur hafif bir tümsekten hızlı geçerseniz hızlı biçimde havalanır sonra lastik yere basana kadar uzun bir süre geçer ve yere inişiniz de sert olur çukurda da aynı şekilde neticede yola temas gücü azalır ve sert süspansiyon düz zeminde hızlı sürüşlerde gösterdiği ağırlık transferi direnci sebebiyle lastiklerin çabuk aşınmasına sebep olur.

yumuşak süspansiyon bozuk zeminde yol pürüzlerinde şasiye daha az kuvvetle salınımlar uygular tümsekten atlasanız yumuşak yaylar şasiyi fazla yukarı fırlatmadan enerjiyi sönümler bu sebeple fazla zıplamayan şasi yere yumuşak iniş yapar, tümseklerden ve çukurlardan yere inişler ve çukurdan çıkışlarda yumuşak olur koltuk konforu artar, virajlarda direksiyonu çevirdiğinizde dönüşten önce şasi sağa yada sola yatma işini dönüşten önce yapmaya başlayacağı için ani dönüşler ve çabuk zigzagları sert süspansiyonda olduğu gibi az bir direksiyon çevirmekle çıkartamazsınız:) bunun için lastik aşınması azalır, direksiyonu çevirdiğiniz zaman hemen tepki vermez gazlarken kafa kaldıır frenlemede öne yatar viraj dönüşlerinde de ağırlık sağlı sollu daha fazla yer değiştirir, rüzgarlı yolda yumuşak yay ve amortisörler ile yunuslama sallanma daha çok olacağı için yüksek hızda otoban sürüşlerinde daha fazla direksiyona müdahale etme ve düzeltme ister.

benim civic te karakteristik olarak şimdiye kadar anladığım mevzu şu: honda civic lerin çoğu nesli asfalt ve düz zemini seven türde otomobiller bu sebeple yolda çok zemin seçiyorlar sıcak asfalt ile soğuk stabilize asfaltta bile çok farklı sonuçlar veriyor. Toprak mıcır ve pürüzlü zeminleri seven yada şehir içi kasis tümsek çukur gibi zeminleri seven bir süspansiyon yapısına sahip değil, birçok civic jenerasyonu çevredeki az sayıda kullanıcılarla yaptığım muhabbetlerden yola çıkarsam bu şekildeler. Şehir içinde çukur ve kasis görse de yavaş hızlarda fena değil hızlı gidilirse biraz sarsıyor, otobanda çok güzel, ama bozuk satıh görünce biraz titretiyor zıplatıyor.

Sert süspansiyondan ciddi biçimde şikayetiniz varsa jant lastik takımınızı değiştirebilirsiniz, mesela 17-18 inç jant ve 45-50 yanak kullanıyorsanız 15-16 inç jant ve 55-60 yanak gibi bir lastiğe lastik çapını değiştirmeyecek şekilde seçim yaparak geçerseniz çukur ve tümsek sönümleme kabiliyeti artar ancak direksiyon tepkileri ve stabilite biraz kötüleşir, jant lastik seti ebat değiştirmenin bir kötü tarafı da her ebattaki jant ve lastikler TÜV muayenesinden geçmeyebiliyor o yüzden otomobilin teknik belgelerde kılavuzda kapı içi etiketlerde desteklediği jant ve lastiklerden en uygun olanını seçmeniz gerekiyor.

Öte yandan bazı yan sanayi amortisör üreticilerinin ürettiği amortisörlerden monroe kyb vs. gibi bazı markalar orjinalinden daha sert yada yumuşak olabiliyor eğer bunlardan birisini taktırdıysanız kullanıyorsanız ona da dikkat etmekte fayda var.

civic te gerçekleşebileceğini zannetmiyorum ama bir çeşit amortisör arızası var: amortisörün kilitlenmesi... böyle bir arıza oluştuğu zaman amortisör teleskopik borusu kilitleniyor ve yukarı aşağı darbe sönümleme hareketini yapamaz hale geliyor düz bir çubuktan farkı kalmıyor ve bu arıza ileri safhalarda lastik tel kırması yanak baloncuğu gibi başka arızalara sebebiyet veriyor bu da kontrol edilebilir çünki amortisör kilitlenmesi neticesinde amortisör sıkışır çalışmaz en ufak bir yol pürüzünde çok sert biçimde vurma ve darbeyi aşırı hissettirme gibi geribildirimler olur.
 
Katılım
1 Haz 2019
Mesajlar
31
Tepki puanı
15
Konum
şanliurfa
Uzun yazınız için teşekkür ediyor ve bende bir soru soruyorum.ikinci el fb7(50bin km) aracimi alacağım zaman expertiz de süspansiyonlar yüzde elli civarı gösteriyordu.bu amortisörleri değiştirmeli miyim.degiştirirsem iyileşme olur mu yol konforu açısından.
Daha önceki aracım 2005 modeldi sattığım zaman amortisörler yüzde 78 idi.fb7 amortisorlerimin neden yüzdesi az çıktı acaba
sert süspansiyon düz zeminde çok iyi direksiyon tepkileri verir, yüksek stabilite ve iyi bir yola tutunma gücü sağlar, frenlemede öne yatma gazlamada ise arkaya yatma olmaz aerodinamik olarak otomobil bu işleri yaparken yolda daha düz durur kafa ve arka indirip kaldırmaz virajlarda da fazla sağa sola yatmaz yüksek hızlarda bu yaşandığı zaman bile önden gelen rüzgar arkadan aynı şekilde çıkar gider, ancak bozuk ve pürüzlü zeminde kasis çukur yol engebesinde sert süspansiyon başarısızdır pürüzlerden geçtikçe sert yaylar ağırlık transferini kötüleştirir şaside yukarı aşağı hızlı biçimde bir ağırlık transferi yani biz ona zıplama diyoruz ve tekerlek zemin arasındaki yere basma dengesi değişiklikleri artar çünki sert yayların amortisörleri de sert olur hafif bir tümsekten hızlı geçerseniz hızlı biçimde havalanır sonra lastik yere basana kadar uzun bir süre geçer ve yere inişiniz de sert olur çukurda da aynı şekilde neticede yola temas gücü azalır ve sert süspansiyon düz zeminde hızlı sürüşlerde gösterdiği ağırlık transferi direnci sebebiyle lastiklerin çabuk aşınmasına sebep olur.

yumuşak süspansiyon bozuk zeminde yol pürüzlerinde şasiye daha az kuvvetle salınımlar uygular tümsekten atlasanız yumuşak yaylar şasiyi fazla yukarı fırlatmadan enerjiyi sönümler bu sebeple fazla zıplamayan şasi yere yumuşak iniş yapar, tümseklerden ve çukurlardan yere inişler ve çukurdan çıkışlarda yumuşak olur koltuk konforu artar, virajlarda direksiyonu çevirdiğinizde dönüşten önce şasi sağa yada sola yatma işini dönüşten önce yapmaya başlayacağı için ani dönüşler ve çabuk zigzagları sert süspansiyonda olduğu gibi az bir direksiyon çevirmekle çıkartamazsınız:) bunun için lastik aşınması azalır, direksiyonu çevirdiğiniz zaman hemen tepki vermez gazlarken kafa kaldıır frenlemede öne yatar viraj dönüşlerinde de ağırlık sağlı sollu daha fazla yer değiştirir, rüzgarlı yolda yumuşak yay ve amortisörler ile yunuslama sallanma daha çok olacağı için yüksek hızda otoban sürüşlerinde daha fazla direksiyona müdahale etme ve düzeltme ister.

benim civic te karakteristik olarak şimdiye kadar anladığım mevzu şu: honda civic lerin çoğu nesli asfalt ve düz zemini seven türde otomobiller bu sebeple yolda çok zemin seçiyorlar sıcak asfalt ile soğuk stabilize asfaltta bile çok farklı sonuçlar veriyor. Toprak mıcır ve pürüzlü zeminleri seven yada şehir içi kasis tümsek çukur gibi zeminleri seven bir süspansiyon yapısına sahip değil, birçok civic jenerasyonu çevredeki az sayıda kullanıcılarla yaptığım muhabbetlerden yola çıkarsam bu şekildeler. Şehir içinde çukur ve kasis görse de yavaş hızlarda fena değil hızlı gidilirse biraz sarsıyor, otobanda çok güzel, ama bozuk satıh görünce biraz titretiyor zıplatıyor.

Sert süspansiyondan ciddi biçimde şikayetiniz varsa jant lastik takımınızı değiştirebilirsiniz, mesela 17-18 inç jant ve 45-50 yanak kullanıyorsanız 15-16 inç jant ve 55-60 yanak gibi bir lastiğe lastik çapını değiştirmeyecek şekilde seçim yaparak geçerseniz çukur ve tümsek sönümleme kabiliyeti artar ancak direksiyon tepkileri ve stabilite biraz kötüleşir, jant lastik seti ebat değiştirmenin bir kötü tarafı da her ebattaki jant ve lastikler TÜV muayenesinden geçmeyebiliyor o yüzden otomobilin teknik belgelerde kılavuzda kapı içi etiketlerde desteklediği jant ve lastiklerden en uygun olanını seçmeniz gerekiyor.

Öte yandan bazı yan sanayi amortisör üreticilerinin ürettiği amortisörlerden monroe kyb vs. gibi bazı markalar orjinalinden daha sert yada yumuşak olabiliyor eğer bunlardan birisini taktırdıysanız kullanıyorsanız ona da dikkat etmekte fayda var.

civic te gerçekleşebileceğini zannetmiyorum ama bir çeşit amortisör arızası var: amortisörün kilitlenmesi... böyle bir arıza oluştuğu zaman amortisör teleskopik borusu kilitleniyor ve yukarı aşağı darbe sönümleme hareketini yapamaz hale geliyor düz bir çubuktan farkı kalmıyor ve bu arıza ileri safhalarda lastik tel kırması yanak baloncuğu gibi başka arızalara sebebiyet veriyor bu da kontrol edilebilir çünki amortisör kilitlenmesi neticesinde amortisör sıkışır çalışmaz en ufak bir yol pürüzünde çok sert biçimde vurma ve darbeyi aşırı hissettirme gibi geribildirimler olur.

BLA-L09 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Uzun yazınız için teşekkür ediyor ve bende bir soru soruyorum.ikinci el fb7(50bin km) aracimi alacağım zaman expertiz de süspansiyonlar yüzde elli civarı gösteriyordu.bu amortisörleri değiştirmeli miyim.degiştirirsem iyileşme olur mu yol konforu açısından.
Daha önceki aracım 2005 modeldi sattığım zaman amortisörler yüzde 78 idi.fb7 amortisorlerimin neden yüzdesi az çıktı acaba

BLA-L09 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Benim eski 170binde sattığım FD6mın satarken amortisör yüzdeleri önler %81 arkalar %75 çıkmıştı.
Bence 50binde %50 çıkmasında bir gariplik var, belki testi yapan yerin makinasında bir sorun olmuş olabilir.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Fd6 cıvıc’imden genel olarak çok memnunum yol tutuş sorunsuzluk genişlik ama bukadar sert olmasına anlam veremiyorum, alt kasalardan çok daha sert süspansiyonlars sahip yol tutması için bukadar sertlik gerekli mi ?


Milliyetçilik, milleti olmayanlar için faşizmdir. - Hüseyin Nihal Atsız
Hocam FD6nın amortisörlerinin çok sert olduğuna pek katılmıyorum ama Alman gruplarına göre hissedilir bir sertliği var tabi.
FD6yı ilk aldığımda bana da çok sert geliyordu ancak lastikleri değiştirdikten sonra aracın gidişi değişmişti. Sadece kısa-derin çukurlarda biraz fazla vurma sesi mevcuttu, bende ön takımın sesli çalışmasına ve direksiyon kutusuna bağlıyordum ancak Z rotların değişimi sonrası o seslerde gitmişti. Aracın gidişi çok sessiz ve yoldaki çukurlara verdiği sessiz tepki çok güzel olmuştu.
FB7de de eski 2014 üretimli lastikler varken ufak tefek çukur-tümseklerde dan-dun ediyordu ancak lastik değişimi sonrası onunda konforu ciddi derecede arttı.
Bacanağımın 2016 focus'uyla da biraz yolculuk yaptıktan sonra araca haksızlık ettiğimi anlamıştım.

Sizin araç üstündeki lastiklerin üretim tarihi ve kattettiğiniz km.si nedir?
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Uzun yazınız için teşekkür ediyor ve bende bir soru soruyorum.ikinci el fb7(50bin km) aracimi alacağım zaman expertiz de süspansiyonlar yüzde elli civarı gösteriyordu.bu amortisörleri değiştirmeli miyim.degiştirirsem iyileşme olur mu yol konforu açısından.
Daha önceki aracım 2005 modeldi sattığım zaman amortisörler yüzde 78 idi.fb7 amortisorlerimin neden yüzdesi az çıktı acaba

BLA-L09 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
bana sorarsanız amortisörün ekspertiz ölçümünde belli bir yüzdesi olması biraz kötü bir neticelendirme metodu neticede yay ve amortisör takozu amortisörle beraber çalışan parçalardır hepsinin ayrı ayrı aşınma miktarı birbirini etkiler ve amortisörün pistonunun teleskopik yapının iç yapısını içerdeki yağ akışını yada gaz akışını sönümleme anında açılıp kapanan supap sistemini yada zaman içerisinde ön takımın aldığı darbeler neticesinde yaşadığı sıkıntıları göremezsiniz.

Ben şahsen çok aşırı basit biçimde amortisörden gacırtı sesi gelip gelmediğine, arabayı elle salladığınızda bir iki salınım yaptıktan sonra sallanmanın kesilmesine ve amortisör orta ek yerinde yağ kaçağı sızıntısı olup olmadığına sadece elle ve gözle bakarak değerlendirmeye daha çok önem veririm yani böyle muayene etmek daha kolay ve anlaşılır:) buna ilaveten kilitlenme sıkışma olup olmadığı da esneterek anlaşılabilir kazık gibiyse bir problem vardır ama elle kaputtan bagajdan bastırınca yukarı aşağı 4-5 cm sallanıyorsa gacırtı ve gözle görünen yağ kaçağı yoksa bence o amortisörler sağlamdır:) ayrıca sürüşte de eskiye nazaran tuhaf davranışlar ve lokurtular gacırtılar gibi sesler arttıysa şüphe edilebilir.

eğer üzerindeki amortisörler yan sanayi ve monroe gibi sert huylu olduğu söylenen amortisör markalarından birine ait değilse yani yetkili serviste satılan veya fabrikada takılan orjinal amortisörler ise siz tekrardan orjinali ile değiştirdiğiniz zaman süspansiyonun davranışında çok büyük bir farklılık olmayacaktır:) birde yukarıda belirttiğim şekilde muayene ettiğinizde sağlam iseler değiştirmeye gerek yoktur. Öte yandan yeni takılmış sağlam amortisörler genellikle eski ve epey bozuk olan salınımları kesemeyen amortisörlere göre genellikle daha sert sürüş tepkileri verir:) yani pek yumuşamaz:) ama yeni amortisör ile sürüş keyfi artar salınımlar zıplamalar biraz azalır

birde yaş ve km itibariyle amortisör değiştirirken üst kule takozları ve yayların oturduğu get lastikleri gibi parçaları da değiştirmek gerekebiliyor yani yüzde 90 ihtimalle onlarda değiştirilmelidir, yeni amortisörler aşınmış eski olan kule takozlarını kısa sürede patlatıp koparabiliyor yada amortisör değiştirme sonucunda sesler gacırtılar kesilmeyebiliyor. Elbette gacırtı ve yağ kaçağı yoksa bunların herhangi birisini hiç kurcalamaya değiştirmeye gerek yok.
 
Katılım
7 Haz 2018
Mesajlar
787
Tepki puanı
292
Konum
İzmir
Hocam FD6nın amortisörlerinin sert olduğuna pek katılmıyorum.
FD6yı ilk aldığımda bana da çok sert geliyordu ancak lastikleri değiştirdikten sonra aracın gidişi değişmişti. Sadece kısa-derin çukurlarda biraz fazla vurma sesi mevcuttu, bende ön takımın sesli çalışmasına ve direksiyon kutusuna bağlıyordum ancak Z rotların değişimi sonrası o seslerde gitmişti. Aracın gidişi çok sessiz ve yoldaki çukurlara verdiği sessiz tepki çok güzel olmuştu.
FB7de de eski 2014 üretimli lastikler varken ufak tefek çukur-tümseklerde dan-dun ediyordu ancak lastik değişimi sonrası onunda konforu ciddi derecede arttı.
Bacanağımın 2016 focus'uyla da biraz yolculuk yaptıktan sonra araca haksızlık ettiğimi anlamıştım.

Sizin araç üstündeki lastiklerin üretim tarihi ve kattettiğiniz km.si nedir?

Benim lastikleri hiç sorma 2013 üretimi endonezya malı kış lastikleri var şuan üzerinde iyi bir 4 mevsim lastik alsam konforu etkiler mi ?


Milliyetçilik, milleti olmayanlar için faşizmdir. - Hüseyin Nihal Atsız
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Benim lastikleri hiç sorma 2013 üretimi endonezya malı kış lastikleri var şuan üzerinde iyi bir 4 mevsim lastik alsam konforu etkiler mi ?


Milliyetçilik, milleti olmayanlar için faşizmdir. - Hüseyin Nihal Atsız
Gece ile gündüz gibi fark olacaktır bence, lastik eskiyip sertleşince kütük gibi yol konforunu inanılmaz baltalıyor.
Yazlık lastik tavsiye konusunda en sessiz ve konforlu lastiği seçerek bir değişm yapmanız faydalı olacaktır.
 
Katılım
7 Haz 2018
Mesajlar
787
Tepki puanı
292
Konum
İzmir
Gece ile gündüz gibi fark olacaktır bence, lastik eskiyip sertleşince kütük gibi yol konforunu inanılmaz baltalıyor.
Yazlık lastik tavsiye konusunda en sessiz ve konforlu lastiği seçerek bir değişm yapmanız faydalı olacaktır.

Bende farkındayım, çünkü yaklaşık 4 defa alt takımları kontrol ettirdim kronik olan direksiyon kutusu lakırtısı dışında alt takımlarda boşluk dahi yok


Milliyetçilik, milleti olmayanlar için faşizmdir. - Hüseyin Nihal Atsız
 
Geri
Üst