Civic FD6 FD6 motor ömrü (lpg'li) nekadardır ?

Katılım
11 Tem 2014
Mesajlar
674
Tepki puanı
197
Yaş
54
Manuel fb7 yi 6.yilin sonunda sattigimda motor gucu %100 cikmisti. Fakat otomatiklerde tam olcum yapilamadigini ben de okumustum bir yerlerde.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Katılım
8 Kas 2020
Mesajlar
335
Tepki puanı
235
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2009
Lpg, benzin fark etmez bu motorlar için 250 bin yolun çeyreği bile etmez. Düzgün kullanılmış bir hondada 250 300 binde motor bitmez, Piyasada 400-500 binde anahtar değmemiş fd6 lar var. Birde 3 5 kere km düşürüp yıllardır 200 bini geçemeyenler var.
 
Katılım
28 Tem 2018
Mesajlar
400
Tepki puanı
430
Konum
ANKARA
Aracınız
Civic FC5 2017
4 kasadır Honda kullanıyorum( 14 yıl) 2014 model fabrikasyon lpgli aracımı (ov)yeni sattım , sıfır almıştım. Satarken expertizde motor yüzde seksen çıktı daha 62 bin km’de idi. Çok şaşırdım. Çok itinayla kullanırım oysa ki arabayı. LPG ye bağladım durumu


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
20,000 km de iken aldığım aracımın expertizde motor gücü % 86 çıkmıştı. exper aracın otomatik olduğu için bu değerin normal olduğunu söylemişti. o yüzden lpg ile alakalı olduğunu düşünmüyorum.
 
Katılım
29 Ara 2019
Mesajlar
436
Çözümler
2
Tepki puanı
334
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2012
Ustam geçenlerde 870 bin km de FB7 nin bakıma geldiğini söylemişti. LPG li olup olmadığını sormadım.
 
Katılım
8 Eyl 2017
Mesajlar
560
Tepki puanı
272
Konum
izmir
Aracınız
Motor ömrünü etkileyen en önemli faktör motor yağı. Kaliteli ve orijinal motor yağı kesinlikle motor ömrünü uzatacaktır. Lpg var ise iyi bir yol ayarı kesinlikle şart. Brc ve prins tam otomatik ayarlıyor yakıt trimlerini. 1 milyon kmde lpg li focus biliyorum(taksi, 2004 model sanırım) , prins bunun reklamını yapmıştı.

Lpgli veya lpgsiz en önemli etken motor yağı.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Lpg, benzin fark etmez bu motorlar için 250 bin yolun çeyreği bile etmez. Düzgün kullanılmış bir hondada 250 300 binde motor bitmez, Piyasada 400-500 binde anahtar değmemiş fd6 lar var. Birde 3 5 kere km düşürüp yıllardır 200 bini geçemeyenler var.
Aynen ne hikmetse piyasada 300bin km üstü Civic yok gibi görünüyor ?
 
Katılım
8 Kas 2020
Mesajlar
335
Tepki puanı
235
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2009
20,000 km de iken aldığım aracımın expertizde motor gücü % 86 çıkmıştı. exper aracın otomatik olduğu için bu değerin normal olduğunu söylemişti. o yüzden lpg ile alakalı olduğunu düşünmüyorum.
Bu experlerdeki sallama dyno ile motor yüzdesi ölçme palavradan ibaret. Mantık yere, tekerlere aktarılan güçten bir ortalama çıkarmak. Bizim araçlardaki otomatik vitesler tork konvertörlü eski tip şanzıman ve yere aktarılan güçte çok kayıp oluyor. Sıfır da olsa yere aktaracağı güç %90 dır zaten en fazla . Bu motorun durumunu belli etmez. Ben motoru bitik otomatik wv boray'ı dynoya soktum %80 çıktı ortalama 10 bnde 5 litre yağ eksiltiyordu.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,266
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
En az 1.000.0000 km. Zaten uzun yol yapılmış bir arabadan bahsetmiyorum. Dikkat edilmesi gereken soğuk çalıştırmada dikkat etmek, yağını antifirizine bakmak ve çok yüksek devirler çevirmemek uzun soluklu. Km ye bağlı değil motor ömrü, çevrilen milyarlarca devirle ölçülür.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
16 Ocak 2018
Mesajlar
35
Tepki puanı
14
Konum
İzmir
En az 1.000.0000 km. Zaten uzun yol yapılmış bir arabadan bahsetmiyorum. Dikkat edilmesi gereken soğuk çalıştırmada dikkat etmek, yağını antifirizine bakmak ve çok yüksek devirler çevirmemek uzun soluklu. Km ye bağlı değil motor ömrü, çevrilen milyarlarca devirle ölçülür.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Keşke motorun kaç milyar kez devir döndüğünü görebilseydik :)


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst