FD6 rölanti düşmesi

Katılım
15 Kas 2016
Mesajlar
602
Tepki puanı
641
Konum
Kayseri
Ad Soyad
asdemirtas
Yaş
37
Aracınız
Civic aracım yok
Büyük ihtimal aldığınız yakıttan kaynakli hocam benzinde de yapıyor mu mutlaka kontrol edin bendeki rölanti duşmesi kendiliğinden düzeldi

Benzinde bir sorunla karşılaşmadım.
Ancak şöyle bir sorun var. LPG ile giderken birden LPG kapanıyor ve benzine geçiyor, o sırada rölanti epey düşüyor, eğer gaza basmıyorsam motor duruyor.
Yine dün hareket halindeyken LPG kapandı, biraz sonra tekrar kendiliğinden devreye girdi, sonra yine kapandı. Gösterge tek diş yeşil iken birden kırmızıya düşüyor, sonra 2 diş yeşil oluyor. Sürekli bir dalgalanma oluyor, kaynağını çözemedim. Hatta kendiliğinden kapandığında tekrar aktif etmek için tuşa basıyorum geçiş yapmıyor.

Cuma günü yağ ve filtre bakımları ile sübap ayarı da yapılacak, sonrasında LPG ustasına götürüp hem ayar hem de bu sorunun kaynağını soracağım. LPG ustasına sorduğumda yakıttan olmaz dedi ama bilgisayarı arızalı imiş o yüzden bakamadı salı akşamı.
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Lpg filtresini değiştirin. Birde lpg göstergesi ve benzin gaz geçiş anahtarı olan ekipmanın elektrik sistemini kontrol ettirin. O parça arızalı olabilir.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
31 Ağu 2020
Mesajlar
117
Tepki puanı
193
Konum
Ankara
Aracınız
Diğer Markalar
hocam birebir aynısı bu yaz bana oldu, lpg regülatöründe içe sızdırma var, kendi kendine gaza geçiyor, sonra benzine geçiyor, giderken devir bir anda düşüyor, geç marş alıyor, önce lpgciye gidip emiş hortumunu söküp gazı dışarı veriyor mu diye baktırın. Çok derin konulara sonra baktırın, bence basitinden başlamak lazım. lpg regülatörünü değiştirdim sorun da çözüldü.
 
Katılım
15 Kas 2016
Mesajlar
602
Tepki puanı
641
Konum
Kayseri
Ad Soyad
asdemirtas
Yaş
37
Aracınız
Civic aracım yok
Lpg filtresini değiştirin. Birde lpg göstergesi ve benzin gaz geçiş anahtarı olan ekipmanın elektrik sistemini kontrol ettirin. O parça arızalı olabilir.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

LPG filtresini geçen yaz değiştirmiştim. Diğer belirttiğiniz hususu ustama söyleyeceğim. Teşekkürler.


hocam birebir aynısı bu yaz bana oldu, lpg regülatöründe içe sızdırma var, kendi kendine gaza geçiyor, sonra benzine geçiyor, giderken devir bir anda düşüyor, geç marş alıyor, önce lpgciye gidip emiş hortumunu söküp gazı dışarı veriyor mu diye baktırın. Çok derin konulara sonra baktırın, bence basitinden başlamak lazım. lpg regülatörünü değiştirdim sorun da çözüldü.

Cevap için teşekkürler, bunu da ustama ileteceğim.
 
Katılım
27 Haz 2020
Mesajlar
13
Tepki puanı
6
Konum
Afyonkarahisar
Aracınız
Civic FD6 2007
Benzinde bir sorunla karşılaşmadım.
Ancak şöyle bir sorun var. LPG ile giderken birden LPG kapanıyor ve benzine geçiyor, o sırada rölanti epey düşüyor, eğer gaza basmıyorsam motor duruyor.
Yine dün hareket halindeyken LPG kapandı, biraz sonra tekrar kendiliğinden devreye girdi, sonra yine kapandı. Gösterge tek diş yeşil iken birden kırmızıya düşüyor, sonra 2 diş yeşil oluyor. Sürekli bir dalgalanma oluyor, kaynağını çözemedim. Hatta kendiliğinden kapandığında tekrar aktif etmek için tuşa basıyorum geçiş yapmıyor.

Cuma günü yağ ve filtre bakımları ile sübap ayarı da yapılacak, sonrasında LPG ustasına götürüp hem ayar hem de bu sorunun kaynağını soracağım. LPG ustasına sorduğumda yakıttan olmaz dedi ama bilgisayarı arızalı imiş o yüzden bakamadı salı akşamı.
Sitede bir sorun var galiba yazamadım donup durdu sürekli klavye kapaniyor. Benzer sorunları yasayan arkadaşlarım var genelde map sensoru veya oksijen sensoru kaynakli sorunlar oluyor lpg ustasının etraflıca bi kontrol etmesi lazım bu arada benzinde olmamasi güzel birsey en azindan sorunun kaynağı belli
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Aşğıdaki tecrübem aklıma geldi, değerlendirmenizi öneririm.
Aşağıdaki sorunumu tıkalı hortumu bularak çözmüştüm. Sorunu yaşadığınız anda lpg regülatörü sıcaklığını kontrol edin,motor suyu sıcaklığına çok yakın (aynı) olmalı.

Eski aracım Polodan tecrübe ; regülatörün gazı tam ısıtamaması ya da motorun regülatörü tam ısıtamaması. Hem regülatör ısıtma borularının ve çaplarının uygun olmayışı hem de regülatör çıkşı motor girişi arasındaki lpg hortumunun uzun oluşu bunu tetikliyor. Regülatör ısınmış olsa bile geçiş sonrası ilk lpg tam olarak gaz formunda gitmiyor ya da hat uzun olduğu için motor anlık yakıtsız kalıyordu. Yani tesisat kaynaklıydı.
 
Katılım
15 Kas 2016
Mesajlar
602
Tepki puanı
641
Konum
Kayseri
Ad Soyad
asdemirtas
Yaş
37
Aracınız
Civic aracım yok
Çok teşekkür ederim güzel bilgiler için.
Sorunu çözdüğümüzde inşâallah tekrar yazacağım.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Geri
Üst