FD6 Subap ayarı (yetkili servis 400tl- eski usta 50tl)

Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaşlar merhaba,

Forumdaki "subap ayarı" aramalarım sonucu bu ayara baktırmaya ve gerekiyorsa yaptırmaya karar verdim. Aracı 93.bin km.' de aldım , şu an 159 bin km.'de ve hiç subap ayarı yaptırmadım, benden önce yapılmış mı bilmiyorum. İlgili diğer başlıklara bakarak aslında kendimin de yapabileceğine kanaat getirdim ancak ilk olacağı için yanımda bilen birinin olmasında fayda olacağını düşündüm. Araştırmalarım sonucu aldığım fiyatlar

-Kayseri Honda servis 400tl
-Bugüne kadar burada (Kırşehir) düzenli gittiğim ustam 100tl
-Motor , şanzıman yağ ve filtreleri değişiminde tanıştığım başka bir usta (40 senedir sanayideymiş) 50tl fiyat verdi.

Hepsinin ustalığını da beğeniyorum, farklı işlerde sıkıntısız iş yaptılar. "50tl" nin cazibesi ile bu ustaya gitmeyi düşünüyorum. Olay tamamen el işçiliği olduğu için fiyatta da ustanın keyfine kalmış durumda ayrıca eski usta olunca öğrenmem de kolay olur, anlatmayı severler diye düşünüyorum.

Görüş ve önerilerinizi bekliyorum.
 
Katılım
7 Haz 2018
Mesajlar
787
Tepki puanı
292
Konum
İzmir
Arkadaşlar merhaba,

Forumdaki "subap ayarı" aramalarım sonucu bu ayara baktırmaya ve gerekiyorsa yaptırmaya karar verdim. Aracı 93.bin km.' de aldım , şu an 159 bin km.'de ve hiç subap ayarı yaptırmadım, benden önce yapılmış mı bilmiyorum. İlgili diğer başlıklara bakarak aslında kendimin de yapabileceğine kanaat getirdim ancak ilk olacağı için yanımda bilen birinin olmasında fayda olacağını düşündüm. Araştırmalarım sonucu aldığım fiyatlar

-Kayseri Honda servis 400tl
-Bugüne kadar burada (Kırşehir) düzenli gittiğim ustam 100tl
-Motor , şanzıman yağ ve filtreleri değişiminde tanıştığım başka bir usta (40 senedir sanayideymiş) 50tl fiyat verdi.

Hepsinin ustalığını da beğeniyorum, farklı işlerde sıkıntısız iş yaptılar. "50tl" nin cazibesi ile bu ustaya gitmeyi düşünüyorum. Olay tamamen el işçiliği olduğu için fiyatta da ustanın keyfine kalmış durumda ayrıca eski usta olunca öğrenmem de kolay olur, anlatmayı severler diye düşünüyorum.

Görüş ve önerilerinizi bekliyorum.

Sübap ayarı ölüm kalım mevzusu değil eli yatkın bir usta yapar 400 tl vermeye gerek yok, aracı sabahtan götürün iyice soğusun


Milliyetçilik, milleti olmayanlar için faşizmdir. - Hüseyin Nihal Atsız
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,138
Çözümler
4
Tepki puanı
3,271
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Arkadaşlar merhaba,

Forumdaki "subap ayarı" aramalarım sonucu bu ayara baktırmaya ve gerekiyorsa yaptırmaya karar verdim. Aracı 93.bin km.' de aldım , şu an 159 bin km.'de ve hiç subap ayarı yaptırmadım, benden önce yapılmış mı bilmiyorum. İlgili diğer başlıklara bakarak aslında kendimin de yapabileceğine kanaat getirdim ancak ilk olacağı için yanımda bilen birinin olmasında fayda olacağını düşündüm. Araştırmalarım sonucu aldığım fiyatlar

-Kayseri Honda servis 400tl
-Bugüne kadar burada (Kırşehir) düzenli gittiğim ustam 100tl
-Motor , şanzıman yağ ve filtreleri değişiminde tanıştığım başka bir usta (40 senedir sanayideymiş) 50tl fiyat verdi.

Hepsinin ustalığını da beğeniyorum, farklı işlerde sıkıntısız iş yaptılar. "50tl" nin cazibesi ile bu ustaya gitmeyi düşünüyorum. Olay tamamen el işçiliği olduğu için fiyatta da ustanın keyfine kalmış durumda ayrıca eski usta olunca öğrenmem de kolay olur, anlatmayı severler diye düşünüyorum.

Görüş ve önerilerinizi bekliyorum.
İnternette subap ayarının yapılışı ile ilgili ayrıntılı videolar mevcut. Sentil çakısı, sıvı conta, 19 lokma cırcır, ara kol ve 10 lokma ile rahatça yapabileceğiniz bir işlem. Ben de hiç anlamamama rağmen videoları izleyerek yaptım. Bu benim belki 6.subap ayarı yapışım. Subap ayarı konusunda profesyonelleştim. Yapmaya karar verirseniz size bilgi birikim ve yapılış hakkında en ince ayrıntısına kadar bilgi verebilir ve yardımcı olabilirim.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
İnternette subap ayarının yapılışı ile ilgili ayrıntılı videolar mevcut. Sentil çakısı, sıvı conta, 19 lokma cırcır, ara kol ve 10 lokma ile rahatça yapabileceğiniz bir işlem. Ben de hiç anlamamama rağmen videoları izleyerek yaptım. Bu benim belki 6.subap ayarı yapışım. Subap ayarı konusunda profesyonelleştim. Yapmaya karar verirseniz size bilgi birikim ve yapılış hakkında en ince ayrıntısına kadar bilgi verebilir ve yardımcı olabilirim.
Sanayi ustaları bu mesajı sevmedi :p :D:ROFLMAO:
Şaka bir yana bu mesajınız bilen biri için çok kıymetli :) Teşekkürler :)
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,138
Çözümler
4
Tepki puanı
3,271
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Ayrıca şunları da belirtmek isterim. Aracı krikoya kaldırmanıza ve jant-lastiği sökmenize gerek yok. Bunlar hurafe :) direksiyonu sağa çevirip aracı "N" ya da boş konumuna alıp cırcırla kasnağı çevirdikten sonra (saat yönü istikametine- kesinlikle tersine değil) senteye getirebilirsiniz. Sente çizgisini kaçırmanız durumunda geriye kesinlikle çevirmeyin tekrar saat yönüne çevirerek ilk gelen pistonu ayarlayabilir ya da daha fazla çevirerek 1.piston (UP konumu)'a da dönebilirsiniz. Pistonlar sırasıyla UP (1), 3,4,2 şeklindedir. Daha önce bir arkadaş 21 lokma uyuyor demişti. 19 lokma oluyor. Bilgi.
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Ayrıca şunları da belirtmek isterim. Aracı krikoya kaldırmanıza ve jant-lastiği sökmenize gerek yok. Bunlar hurafe :) direksiyonu sağa çevirip aracı "N" ya da boş konumuna alıp cırcırla kasnağı çevirdikten sonra (saat yönü istikametine- kesinlikle tersine değil) senteye getirebilirsiniz. Sente çizgisini kaçırmanız durumunda geriye kesinlikle çevirmeyin tekrar saat yönüne çevirerek ilk gelen pistonu ayarlayabilir ya da daha fazla çevirerek 1.piston (UP konumu)'a da dönebilirsiniz. Pistonlar sırasıyla UP (1), 3,4,2 şeklindedir. Daha önce bir arkadaş 21 lokma uyuyor demişti. 19 lokma oluyor. Bilgi.


Herşeyden önce kendim yapmak istiyorum, maddi boyutu ikinci öncelikte aslında. Evet videoları izledim, dediğiniz gibi tekeri sökmek biraz işime gelmiyordu, madem öyle ben ufaktan niyetleneyim kendim yapmaya :).

3 soru,
1-Söktüğümüz kapağın lastik contasını mutlaka değiştireyim mi, yoksa durumuna göre mi?
2-Videolarda sıvı conta kullanıyorlar, ısıya dayanıklı özellikte olması yeterli mi? (Sıvı contanın sürüldüğü yere de anlam veremedim, aynı yeri lastik conta da kapatıyor)
3-İzlediğim videolarda subapların üzerinde inceden yağ var,bunlar temizlenmeli mi ?

İlginiz için teşekkürler.
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,138
Çözümler
4
Tepki puanı
3,271
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Herşeyden önce kendim yapmak istiyorum, maddi boyutu ikinci öncelikte aslında. Evet videoları izledim, dediğiniz gibi tekeri sökmek biraz işime gelmiyordu, madem öyle ben ufaktan niyetleneyim kendim yapmaya :).

3 soru,
1-Söktüğümüz kapağın lastik contasını mutlaka değiştireyim mi, yoksa durumuna göre mi?
2-Videolarda sıvı conta kullanıyorlar, ısıya dayanıklı özellikte olması yeterli mi? (Sıvı contanın sürüldüğü yere de anlam veremedim, aynı yeri lastik conta da kapatıyor)
3-İzlediğim videolarda subapların üzerinde inceden yağ var,bunlar temizlenmeli mi ?

İlginiz için teşekkürler.
1.cevap= lastik contada yırtılma, çatlak yoksa değiştirmenize gerek yok. İşlem bitiminde kapağı kapatırken lastik contanin altına ince bir tabaka sıvı conta sürün. Böylelikle kaçaklar maksimum derecede önlenecektir. Yeni conta takarsanız bu işleme gerek yok.

2.cevap= sıcağa dayanıklı sıvı conta olması ve bu işler için üretilmesi önemli. Ben hırdavatçıdan 8 ₺ ye sesil marka kırmızı renk sıvı conta alıp kullandım. Würth kadar kaliteli değil ama iş gördü sıkıntı yaratmadı. Triger kasnak ve zinciri hareketli parça olduğu için yağ kaçirmasını önlemek maksatlı zincirin ön ve arka kısmına gelecek şekilde çok abartmadan sürülmelidir. Kapağı söktüğünüzde daha önceden sürülen yer belli olacaktır siz de oraya sürün. Lastik contaya sürün dememdeki kasıt hava buharının blok üzerinde terleme yapmasını önlemek için.

3.cevap= bu işlemi yaparkan subapları göremezsiniz. En üstte bulunan kısımda kirli yağ kalıntıları varsa bezle wd-40 gibi spreyle temizlemeniz iyi olacaktır. Bu bölümde tortu varsa şunu bilinki aracınızın yağ bakımlarına yeterince özen gösterilmemiş, zamansız yağ değişimi yada yağ eklemeleri yapılmıştır.
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Aracın neredeyse 5-6 beklemesi gerek bu işlemin en doğru şekilde yapılabilmesi için. Ustayı bilmiyorum ama 50 lira işçilik isteyen usta bu aracı sana 2 saat içinde teslim eder gibime geliyor. ;)

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,138
Çözümler
4
Tepki puanı
3,271
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Bazı ustalar tam soğumasına gerek olmadığını motor ılıkken de yapılabileceğini söylüyor. Fakat ben buna katılmıyorum. Akşamdan bırakıp sabahına yapmak bence daha mantıklı. Ben usta olsam 50 ₺ ye o aracın kapağını sökmem. Birdaha düşünün. :)
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Bazı ustalar tam soğumasına gerek olmadığını motor ılıkken de yapılabileceğini söylüyor. Fakat ben buna katılmıyorum. Akşamdan bırakıp sabahına yapmak bence daha mantıklı. Ben usta olsam 50 ₺ ye o aracın kapağını sökmem. Birdaha düşünün. :)

Ben bu ustaya buji, motor yağı, motor yağ filtre ve şanzıman yağ değişimini yaptırmıştım ve işçilik 60 tl almıştı (malzemeler bendedi ki zaten satmıyor), aynı işe başkası 150 tl istemişti. Yaparken de izledim sorun yoktu. Biraz da muahbbet sonrası adamın bu işlerde tok olduğuna kanaat getirmiştim, 40 seneden beri kendi dükkanında kendi halinde takılıyor. Daha çok eskilerin ustasına benziyor, dükkanda milattan kalma bir cihaz var (uzay yolu filmindeki gibi bir kumanda panosu), eskiden arızalara onun ile bakarmış, tabi şimdi antika. Forumlarda bizim arabanın şanzıman yağ değişiminde hemen sonrasında ilk başta geri vitese alıp bekletmeyi okumuştum. Adam da bana aynısını yaptırmıştı, sanırım tam sirkülasyon için.

Bunlar çerçevesinde ustalığında sıkıntı yoktur düşünüyorum, tabi her markanın kendine ait tripleri vardır o konuda eksiği olsa bile hoşgörürüm.

Şimdi aklıma geldi, onu subap ayarı için aradığımda, gerekliliği konusunda egzosdan rölantide patırtı geliyor mu diye sormuştu, geliyorsa gerekli demişti. (ki bende de geliyor)
 
Geri
Üst