Civic FE1 FE1 ECO yazılım

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Rusty
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
13 May 2024
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Konum
Tekirdağ
Ad Soyad
Root
Yaş
18
Aracınız
Civic FE1 2023
exe+ eco 129ps aracım yazılımcı ile konuştuğumda 185 beygir bandına geleceğini söyledi sizce mantıklı mı yapmak
 
Katılım
11 Ağu 2022
Mesajlar
231
Tepki puanı
225
Konum
1 numara (Adana)
Ad Soyad
Timur.S
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2023
exe+ eco 129ps aracım yazılımcı ile konuştuğumda 185 beygir bandına geleceğini söyledi sizce mantıklı mı yapmak

1) aracın üzerindeki CVT şanzıman 182likteki ile aynı değil
2) aracın üzerindeki lpg sistemi bahsi geçen beygirlere (182) cevap verebilecek modelmi araştırmak emin olmak lazım
3) aracınızın üzerindeki motor,turbo farklımı değilmi %100 emin değilim ama yabancı sitelerde (Asya) Honda Oriel var 126hp FE kasa oluyor bu araca yazılım sonrası 182hp değilde 150-160hp elde ediyorlar (Benzin ile) o sebeble sizinkininde o limitler kesilmesi muhtemel.


özetle size hangi yazılımcı konuştu ise biraz klişe,Hallederiz abi modunda yaklaşmış altındaki teknik bilgi biraz boş gibi geldi bana,
bu adamlar genelde turbo basıncını, valf açık kalma süresini,avans ayarı gibi ayarları maksimuma getirir geri teslim eder iş orada biter.


mahsuru yok ise size 185 hp bandına getiririz diyen yazılımcı hangi firma?
 

gkhnbkkl

+300hp
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,987
Tepki puanı
2,257
Yaş
33
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
33
Aracınız
Civic FC5 2017
Katılım
13 May 2024
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Konum
Tekirdağ
Ad Soyad
Root
Yaş
18
Aracınız
Civic FE1 2023
1) aracın üzerindeki CVT şanzıman 182likteki ile aynı değil
2) aracın üzerindeki lpg sistemi bahsi geçen beygirlere (182) cevap verebilecek modelmi araştırmak emin olmak lazım
3) aracınızın üzerindeki motor,turbo farklımı değilmi %100 emin değilim ama yabancı sitelerde (Asya) Honda Oriel var 126hp FE kasa oluyor bu araca yazılım sonrası 182hp değilde 150-160hp elde ediyorlar (Benzin ile) o sebeble sizinkininde o limitler kesilmesi muhtemel.


özetle size hangi yazılımcı konuştu ise biraz klişe,Hallederiz abi modunda yaklaşmış altındaki teknik bilgi biraz boş gibi geldi bana,
bu adamlar genelde turbo basıncını, valf açık kalma süresini,avans ayarı gibi ayarları maksimuma getirir geri teslim eder iş orada biter.


mahsuru yok ise size 185 hp bandına getiririz diyen yazılımcı hangi firma?
Aynı yazılımcıda benim araca yazılım yaptıran bi tanıdık var ve hiç sorun yaşamadığını söylüyor hatta araç stok 182 likler ile kafa kafaya yürüyormuş ayrıca lpg lilerin motor kodu 182 likler ile aynı orieller ile aynı değil cvt şanzımanın sorun çıkaracağını zannetmiyorum
 
Katılım
11 Ağu 2022
Mesajlar
231
Tepki puanı
225
Konum
1 numara (Adana)
Ad Soyad
Timur.S
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2023
Aynı yazılımcıda benim araca yazılım yaptıran bi tanıdık var ve hiç sorun yaşamadığını söylüyor hatta araç stok 182 likler ile kafa kafaya yürüyormuş ayrıca lpg lilerin motor kodu 182 likler ile aynı orieller ile aynı değil cvt şanzımanın sorun çıkaracağını zannetmiyorum

Hocam motorunuz L15BG de yazsa L15BJ de yazsa Honda'nın Singapur ve Pakistan için tasarladığı 127hp-180tq motoru:https://paultan.org/2021/08/13/2022-honda-civic-launched-in-singapore/

motora çok takılmıyorum ama asıl mide bulandıran

1) aracınızdaki CVT şanzıman FE 182lik ile aynı değil bir önceki kasada 220TQ luk motora bile zar zor dayanan önceki nesil CVT yazılımla sıkıntı çıkarırken sizin araçtaki ondaki CVT de değil P10A2 deki CVT yani 200tq motordaki CVT nasıl 185hplik yazılıma (muhtemel 245tq) dayanacak?

2) aracınızdaki BRC LPG kiti 182likdeki gibi LDI modeli değil BRC'de yine direkt enjeksiyon için tasarlanan ama daha uygun model olan SDI modeli siz yazılım attırınca bu yazılımcı arkadaş LPG sisteminide hesaba katıyormu yani onunda parametreleriyle oynuyormu?

https://www.brcturkiye.com/urun/ldi-likit-direkt-enjeksiyon-lpg-kiti
https://www.brcturkiye.com/urun/sdi-sirali-direkt-enjeksiyon-lpg-kiti

açıkcası fabrikasyon 182lik ztn varken ve honda türkiye ona lpg kiti sunmazken onun yerine 126lik sunarken muhakak bir bildiği vardır diye düşünüyorum.


size kibarca kuvvetle olası bir durumu paylaşayım,fabrikasyon lpg kitleri araçtaki haritaya (MAP) göre çalışır atıyorum sizin araçta fabrikasyon 0.6psi basınç var (126hp turbo 1500cc için oldukça düşük belliki çok düşük basınç) burada beyin SDI tipi LPG kitiyle beraber çalışınca diyorki X yükte,X turbo basıncında,X hızda,X devirde sen LPG yi bırak Benzine geç.

siz şimdi o fabrikasyon haritayı (MAP) alıp yazılım attırınca (REMAP) kalkıp turbo basıncını 0.6psi dan 16.5-17psilara çıkarıyorsunuz (182lik 16.5psi) yani uçuk kaçık devasa bir farktan (basınç anlamında) +%50ye yakın güç artışından söz ediyoruz.

burada bu sefer LPG sistemi 0.6psi baz aldığından siz 16.5psi yürüyen araçla yol aldığınızda en ufak ışık kalkışı,yokuş,hızlanma,ara hızlanma,devirlenmede motor 0.6psi çok ama çok üstüne 16.5psilara çıkacağından sürekli aracınızı LPG yerine Benzinde çalıştıracak.

atıyorum fabrikadan 7lt lpg,1lt benzin ile çalışan aracınız 2lt lpg-6lt benzin yakacak eee ozaman ne anladınız ECO modelini almaktan?


3) dediğim gibi gerek oriel olsun gerek singapurdakiler olsun tamamı ama tamamı soft 150hp hard yazılımla bile 160hp üretmiş hep özetle bir ihtimal mekanik farklarda söz konusu olabilir.

en sağlıklısı 182lik ve 126lıkların parça numaralarını servisten kontrol edip aynı olup olmadıklarına bakmanız, Turbo,Intercooler vb parçalar aynımı mesela emin olun?


örnek verecem en basitinden 182lik araçlar çift egsoz ve çift olması yetmiyor çapıda daha büyük ama sizdeki tek egsoz alın size en basitinden 1snde kontrol edip bulabileceğiniz vede kuvvetle muhtemel güce etkisi olan bir fark...
 
Son düzenleme:
Katılım
13 May 2024
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Konum
Tekirdağ
Ad Soyad
Root
Yaş
18
Aracınız
Civic FE1 2023
Hocam motorunuz L15BG de yazsa L15BJ de yazsa Honda'nın Singapur ve Pakistan için tasarladığı 127hp-180tq motoru:https://paultan.org/2021/08/13/2022-honda-civic-launched-in-singapore/

motora çok takılmıyorum ama asıl mide bulandıran

1) aracınızdaki CVT şanzıman FE 182lik ile aynı değil bir önceki kasada 220TQ luk motora bile zar zor dayanan önceki nesil CVT yazılımla sıkıntı çıkarırken sizin araçtaki ondaki CVT de değil P10A2 deki CVT yani 200tq motordaki CVT nasıl 185hplik yazılıma (muhtemel 245tq) dayanacak?

2) aracınızdaki BRC LPG kiti 182likdeki gibi LDI modeli değil BRC'de yine direkt enjeksiyon için tasarlanan ama daha uygun model olan SDI modeli siz yazılım attırınca bu yazılımcı arkadaş LPG sisteminide hesaba katıyormu yani onunda parametreleriyle oynuyormu?

https://www.brcturkiye.com/urun/ldi-likit-direkt-enjeksiyon-lpg-kiti
https://www.brcturkiye.com/urun/sdi-sirali-direkt-enjeksiyon-lpg-kiti

açıkcası fabrikasyon 182lik ztn varken ve honda türkiye ona lpg kiti sunmazken onun yerine 126lik sunarken muhakak bir bildiği vardır diye düşünüyorum.


size kibarca kuvvetle olası bir durumu paylaşayım,fabrikasyon lpg kitleri araçtaki haritaya (MAP) göre çalışır atıyorum sizin araçta fabrikasyon 0.6psi basınç var (126hp turbo 1500cc için oldukça düşük belliki çok düşük basınç) burada beyin SDI tipi LPG kitiyle beraber çalışınca diyorki X yükte,X turbo basıncında,X hızda,X devirde sen LPG yi bırak Benzine geç.

siz şimdi o fabrikasyon haritayı (MAP) alıp yazılım attırınca (REMAP) kalkıp turbo basıncını 0.6psi dan 16.5-17psilara çıkarıyorsunuz (182lik 16.5psi) yani uçuk kaçık devasa bir farktan (basınç anlamında) +%50ye yakın güç artışından söz ediyoruz.

burada bu sefer LPG sistemi 0.6psi baz aldığından siz 16.5psi yürüyen araçla yol aldığınızda en ufak ışık kalkışı,yokuş,hızlanma,ara hızlanma,devirlenmede motor 0.6psi çok ama çok üstüne 16.5psilara çıkacağından sürekli aracınızı LPG yerine Benzinde çalıştıracak.

atıyorum fabrikadan 7lt lpg,1lt benzin ile çalışan aracınız 2lt lpg-6lt benzin yakacak eee ozaman ne anladınız ECO modelini almaktan?


3) dediğim gibi gerek oriel olsun gerek singapurdakiler olsun tamamı ama tamamı soft 150hp hard yazılımla bile 160hp üretmiş hep özetle bir ihtimal mekanik farklarda söz konusu olabilir.

en sağlıklısı 182lik ve 126lıkların parça numaralarını servisten kontrol edip aynı olup olmadıklarına bakmanız, Turbo,Intercooler vb parçalar aynımı mesela emin olun?


örnek verecem en basitinden 182lik araçlar çift egsoz ve çift olması yetmiyor çapıda daha büyük ama sizdeki tek egsoz alın size en basitinden 1snde kontrol edip bulabileceğiniz vede kuvvetle muhtemel güce etkisi olan bir fark...
Haklısınız dediklerinizde fakat ruhsatta yazan motor kodu 182 beygirlik ile aynı ve lpg lilerin 127hp olmasının nedeninin de dediğiniz gibi kitteki enjektörlerin yüksek ısıya dayanamaması bu sebeple ısıyı azaltmak için beygiri sinirlandirdiklarini ve yurt dışındaki orielin yazılımını hazırda varken kullandıklarını düşünüyorum ayrıca farklı bir cvt olma sebebi de lpg kitinin maliyetini karşılamak fakat bu cvt eğer 240nm torkta sorun çıkaracak olsaydı tanıdıkta çoktan çıkarmıştı kendisi 1 yıl yazılımlı bindi ve lpg de kullanırken motorun ısındığından bahsetti tek sorun buymuş
 
Katılım
11 Ağu 2022
Mesajlar
231
Tepki puanı
225
Konum
1 numara (Adana)
Ad Soyad
Timur.S
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2023
Haklısınız dediklerinizde fakat ruhsatta yazan motor kodu 182 beygirlik ile aynı ve lpg lilerin 127hp olmasının nedeninin de dediğiniz gibi kitteki enjektörlerin yüksek ısıya dayanamaması bu sebeple ısıyı azaltmak için beygiri sinirlandirdiklarini ve yurt dışındaki orielin yazılımını hazırda varken kullandıklarını düşünüyorum ayrıca farklı bir cvt olma sebebi de lpg kitinin maliyetini karşılamak fakat bu cvt eğer 240nm torkta sorun çıkaracak olsaydı tanıdıkta çoktan çıkarmıştı kendisi 1 yıl yazılımlı bindi ve lpg de kullanırken motorun ısındığından bahsetti tek sorun buymuş

abicim yanlış anlama ama amma inatçı çıktınız :)

1) hayır arkadaşım bizim araçlardaki şanzıman LPG takıldığı için uygun olması adına bir düşük tip cvt takılmadı zaten bu cvt (düşük versiyonu) singapur civic ve pakistan oriellerde takılı olanı ve adamlarda LPG yok bahsi geçen araçlar benzinli

2) yine hayır arkadaşım aracınız taylanda üretilen sıradan bir 182lik olup türkiyede brc lpg takılacağı için SADECE yazılım farkı olan bir araç değil tekrar söylüyorum bırakın CVTsini Egsozu bile farklı 182lik çift egsoz (Pakistanda FE RS diyin inceleyin) yurtdışında 126lıklarda ise tek egsoz orielde dahil ve sizdeki ECO da tek egsoz buradan anlayabilirsinizki aracınız fabrikasyon fiziken oriel gibi RS altındaki bir araç (kalite,donanım vs değil sadece güç ve şanzıman)

bakınız oriel tek egsoz: https://www.facebook.com/permalink.php/?story_fbid=491870476371387&id=100066453163944

3) üşenmedim itimat ettiğim 2 yazılımcıya bu konuyu ve buradaki iddiayı görüştüm ve açıkcası merak ile arkadaşınızın kullandığı yazılımcı firmayı duymak istiyorlar ,Not Türkiyede itimat ettiğim tek tük firma var bunlar yılların firmaları Ecufast,Dr.Ecu, RSA,Remaps.

rica etsem arkadaşınıza sorabilirmisiniz hangi firmanın yazılımını kullanmış?
 
Katılım
13 May 2024
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Konum
Tekirdağ
Ad Soyad
Root
Yaş
18
Aracınız
Civic FE1 2023
abicim yanlış anlama ama amma inatçı çıktınız :)

1) hayır arkadaşım bizim araçlardaki şanzıman LPG takıldığı için uygun olması adına bir düşük tip cvt takılmadı zaten bu cvt (düşük versiyonu) singapur civic ve pakistan oriellerde takılı olanı ve adamlarda LPG yok bahsi geçen araçlar benzinli

2) yine hayır arkadaşım aracınız taylanda üretilen sıradan bir 182lik olup türkiyede brc lpg takılacağı için SADECE yazılım farkı olan bir araç değil tekrar söylüyorum bırakın CVTsini Egsozu bile farklı 182lik çift egsoz (Pakistanda FE RS diyin inceleyin) yurtdışında 126lıklarda ise tek egsoz orielde dahil ve sizdeki ECO da tek egsoz buradan anlayabilirsinizki aracınız fabrikasyon fiziken oriel gibi RS altındaki bir araç (kalite,donanım vs değil sadece güç ve şanzıman)

bakınız oriel tek egsoz: https://www.facebook.com/permalink.php/?story_fbid=491870476371387&id=100066453163944

3) üşenmedim itimat ettiğim 2 yazılımcıya bu konuyu ve buradaki iddiayı görüştüm ve açıkcası merak ile arkadaşınızın kullandığı yazılımcı firmayı duymak istiyorlar ,Not Türkiyede itimat ettiğim tek tük firma var bunlar yılların firmaları Ecufast,Dr.Ecu, RSA,Remaps.

rica etsem arkadaşınıza sorabilirmisiniz hangi firmanın yazılımını kullanmış?
Chiptune başakşehir ile konuştum yapildigini söylüyorlar hala yapan arkadaşım limitör iptali ile beraber 249km gibi bi top speed aldı videosu var ayrıca yurt dışında da maxperformance idi sanırım adı o firma da orielleri 200 beygirin üstüne çıkarıyor ve dyno verilerini paylaşıyorlar inanmıyorsanız top speed videolarını da dyno verilerini de paylaşabilirim
 
Katılım
11 Ağu 2022
Mesajlar
231
Tepki puanı
225
Konum
1 numara (Adana)
Ad Soyad
Timur.S
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2023
Chiptune başakşehir ile konuştum yapildigini söylüyorlar hala yapan arkadaşım limitör iptali ile beraber 249km gibi bi top speed aldı videosu var ayrıca yurt dışında da maxperformance idi sanırım adı o firma da orielleri 200 beygirin üstüne çıkarıyor ve dyno verilerini paylaşıyorlar inanmıyorsanız top speed videolarını da dyno verilerini de paylaşabilirim

Buyrun hocam paylaşın bahsetiginiz firmanın linkini ve arkadaşınızın videosunu izlemek keyif verici ve fikir veren bir paylaşım olacaktır.

Ricam eco serisi olduğunu belli eden bir video olsunki yani lpg li araç olduğunu videoda belli etsinki arkadaşınız okurlar ya bu eco degil yazılım atılmış 182ĺik diyemesin soru işareti kalmasın.
 
Katılım
28 May 2020
Mesajlar
23
Tepki puanı
13
Konum
bursa
Aracınız
Civic aracım yok
Hocam motorunuz L15BG de yazsa L15BJ de yazsa Honda'nın Singapur ve Pakistan için tasarladığı 127hp-180tq motoru:https://paultan.org/2021/08/13/2022-honda-civic-launched-in-singapore/

motora çok takılmıyorum ama asıl mide bulandıran

1) aracınızdaki CVT şanzıman FE 182lik ile aynı değil bir önceki kasada 220TQ luk motora bile zar zor dayanan önceki nesil CVT yazılımla sıkıntı çıkarırken sizin araçtaki ondaki CVT de değil P10A2 deki CVT yani 200tq motordaki CVT nasıl 185hplik yazılıma (muhtemel 245tq) dayanacak?

2) aracınızdaki BRC LPG kiti 182likdeki gibi LDI modeli değil BRC'de yine direkt enjeksiyon için tasarlanan ama daha uygun model olan SDI modeli siz yazılım attırınca bu yazılımcı arkadaş LPG sisteminide hesaba katıyormu yani onunda parametreleriyle oynuyormu?

https://www.brcturkiye.com/urun/ldi-likit-direkt-enjeksiyon-lpg-kiti
https://www.brcturkiye.com/urun/sdi-sirali-direkt-enjeksiyon-lpg-kiti

açıkcası fabrikasyon 182lik ztn varken ve honda türkiye ona lpg kiti sunmazken onun yerine 126lik sunarken muhakak bir bildiği vardır diye düşünüyorum.


size kibarca kuvvetle olası bir durumu paylaşayım,fabrikasyon lpg kitleri araçtaki haritaya (MAP) göre çalışır atıyorum sizin araçta fabrikasyon 0.6psi basınç var (126hp turbo 1500cc için oldukça düşük belliki çok düşük basınç) burada beyin SDI tipi LPG kitiyle beraber çalışınca diyorki X yükte,X turbo basıncında,X hızda,X devirde sen LPG yi bırak Benzine geç.

siz şimdi o fabrikasyon haritayı (MAP) alıp yazılım attırınca (REMAP) kalkıp turbo basıncını 0.6psi dan 16.5-17psilara çıkarıyorsunuz (182lik 16.5psi) yani uçuk kaçık devasa bir farktan (basınç anlamında) +%50ye yakın güç artışından söz ediyoruz.

burada bu sefer LPG sistemi 0.6psi baz aldığından siz 16.5psi yürüyen araçla yol aldığınızda en ufak ışık kalkışı,yokuş,hızlanma,ara hızlanma,devirlenmede motor 0.6psi çok ama çok üstüne 16.5psilara çıkacağından sürekli aracınızı LPG yerine Benzinde çalıştıracak.

atıyorum fabrikadan 7lt lpg,1lt benzin ile çalışan aracınız 2lt lpg-6lt benzin yakacak eee ozaman ne anladınız ECO modelini almaktan?


3) dediğim gibi gerek oriel olsun gerek singapurdakiler olsun tamamı ama tamamı soft 150hp hard yazılımla bile 160hp üretmiş hep özetle bir ihtimal mekanik farklarda söz konusu olabilir.

en sağlıklısı 182lik ve 126lıkların parça numaralarını servisten kontrol edip aynı olup olmadıklarına bakmanız, Turbo,Intercooler vb parçalar aynımı mesela emin olun?


örnek verecem en basitinden 182lik araçlar çift egsoz ve çift olması yetmiyor çapıda daha büyük ama sizdeki tek egsoz alın size en basitinden 1snde kontrol edip bulabileceğiniz vede kuvvetle muhtemel güce etkisi olan bir fark...
Hem bilginiz hem üslubunuz hem de Türkçeniz takdire şayan. Sizin gibi birisinden araç almak isterdim :) Bende netleştiremediğim ve anlamadığım bir şey sormak isterim. Bu 129'luk FE1'lerin CVT şanzımanı eski FC kasa 1.6 atmosferikler ile mi aynı yoksa FC kasa 1.5 turboların şanzımanı ile mi aynı acaba?
 
Geri
Üst