Formula 1 2019 Almanya GP - Son yılların en çılgın Formula 1 yarışı :)

m2hamid

Super Moderator
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
3,549
Tepkime puanı
2,977
Konum
Türkiye
Aracınız
Civic FB7 2013
Bu yarışı hiç izleyen ve duyan oldu mu :)
Son 5 yıldaki Mercedes dominasyonu ile Formula 1 yarışları son dönemlerde oldukça sıkıcı oluyordu ancak geçen Pazarki yarış yağmur sayesinde oldukça farklı oldu :)
Kazanan Redbull HONDA (y)
Bence son 5 yılın en keyifli ve tuhaf yarışı oldu, özeti ve sürücü tepkilerini boş vaktinizde izlemenizi tavsiye ederim (Dili ingilizce) :)

Burada özellikle Hamilton'un uyarının hemen sonrasında duvara çarpışı çok trajik :)
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
252
Tepkime puanı
440
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
yarışı bir ingiliz kanalından bol spiker anlatımlı olarak ingilizce ve canlı izledim zaten, ancak hamilton un ve mercedes amg petronas ın son yıllarda kayırılmasından bıktım, 1998 den beri Ferrari taraftarıyım, 2014 ten beri F1 tat vermemeye başlamıştı ancak 2017 de lastiklerin genişletilmesi kuralıyla beraber biraz güzelleşti tur zamanları çok kısaldı araçlar hızlandı, 2014 te hybrid güç ünitelerini getirdiler aslında bu motor tamamen mercedes amg nin icat ettiği ve FIA ya öneride bulunduğu kendileri için komple hazır bir sistemdi diğer motor üreticileri renault ve ferrari 2017 yılına kadar mercedesi yakalamak için bocaladılar güç ünitesini doğru düzgün tasarlamak için çok uğraştılar mercedes in ki ise zaten 2014 te hazırdı ve geliştirilmiş halde idi.

Bu olanlar tamamen saçmalıktı, FIA denen kuruluşun saçmalığı ve hak yedirmesiydi bu olay, bu sebeple bu motor kuralı ilk geldiği 2014 te mercedes tur başına en yakın rakibine 3-4 saniye fark atıyordu, F1 olmuştu rezalet, Redbull 2010 dan 2013 e kadar şampiyonluğu komple kapatınca Federasyon hemen devreye girer. Kural değiştirirler bu yıllardır böyledir, aynısı 1993 te williams takımına yapıldı, 2004 te ve 2007 de Ferrari ye yapıldı 2009 da ekonomik kriz yüzünden abidik gubidik yarışlar oldu. FIA hep aynı adamlar kazansın istemez bu iyidir hoştur ama birilerini kayırır hep bu kötüdür.

Şimdi geçen pazar günü işler biraz güzel oldu, mercedes efendinin 125. yıl kutlamalarına mazhar olacak yarışta özel renk tasarımı ile yarışan merco ikinci sürücüsü bottas duvara girdi:), hamilton ise mercosuyla spin attı ön kanatı kırdı ooh mis gibi yarış oldu vallahi, bıktım sezon başından beri habire merco kazanıyordu,

Honda nın Hybrid F1 güç ünitesini sakın ha öveyim demeyin:) bu motor F1 e ilk girdiği 2015 yılında tam anlamıyla bir rezalet idi, ilk olarak bu motoru 2015 yılında Mclaren takımı istedi ve kullandı ve sezon başından sonuna kadar 20 yarışta toplam 30-35 adet güç ünitesi patlattılar, 35-40 tane turbo kırdılar, hatta sezon öncesi testlerde arızalar sebebiyle ispanya da test sürüşlerinde tur atamayan adamlar Honda motoru kullanan Mclaren takımı idi, genellikle içten yanmalı motor bölümü patlıyordu yani 1.6 litre V6 motoru pistonları patlıyordu, yarış bitiremiyorlardı, bazen start alamıyorlardı

Honda motorunun gücü o zamanlar rezaletin ötesiydi ki son sıradan başlamaları artık alışkanlık olmuştu.

Hatta Mclaren de yarışan çifte şampiyon Fernando Alonso Formula 1 in bir alt serisi olan ve daha güçsüz 500hp V8 motorlar ile yarışan GP2 ye vurgu yaparak yarış esnasında telsizden, GP2 motoru gibi bu motor ancak bu kadar güç üretir diye sitem ediyordu aahggh diyordu. Baktı olmuyor honda yüzünden F1 i bırakıp Lemans serisine kaçtı F1 den emekli oldu.

tabi ne olacak bu honda motorunun felaket hali diye aval aval izliyordum yarışları, anlam veremiyordum, 2016 da da değişen olmadı yine honda V6 Hybrid ler çatır çatır patlıyordu, yine defalarca değiştirilen motorlar ve bu sebeple gelen geriden başlama cezaları ile Mclaren takımı içinden çıkılmaz hal alınca gitti mercedes ten amg motorunu istedi vermediler:) geçen senekini veririz dediler Mclaren istemem dedi Ferrari motoru alıp kullanmak ise ezeli rakip olmalarından ötürü gururlarına yedirilemez olduğu için bu kez de gittiler kötünün iyisi 20 yarışın 10 tanesinde patlayan teker tokmak renault nun hybrid motoruna geçtiler.

nitekim honda nın rezalet F1 motorunun Ayrton Senna yıllarındaki 3.5 litre V10 motoruna benzer güçlü ve sorunsuz hiçbir yanı yoktu dayanıklı değildi, güçlü hiç değildi, F1 deki her teknoloji bir süre sonra yol otomobillerine geçiyor, bir şekilde günlük hayata geliyor ben honda dan turbo benzinli ve hybrid motoru binek araçta da beceremez eyyvah ne olacak derken.....

Redbull un kardeş takımı Toro rosso reno motoru kullanırken Mclaren yüzünden reno nun motor sağlayıcı kotası dolunca motorsuz kaldı gitti 2018 de honda motoru ile anlaştı, sonra bu motoru 2018 sonuna kadar kullandı ve bir iki kez dışında hiç motor problemi yaşamadılar hatta defalarca kez puan aldılar ilk 10 sıra içine girdiler.

Sonrasında Mclaren takımının Honda motorunu kullandığı zamanlarda yaptıkları hakkında Japon üreticinin mühendisleri haklı olarak dürüst davrandılar ve bazı dedikodularda bulunmaya başladılar ve dediler ki:

eğer ki Mclaren bize izin verseydi araç üzerinde Mclaren şasisi üzerine doğru düzgün bir motor yerleşimi yapılsa idi, yağ tankı doğru şekilde konumlandırılsa idi, soğutma düzgün olsa idi, ve V6 motor arkaya açılı biçimde değil şasenin tabanına açısız şekilde paralel yerleştirilse idi Honda motorları bu kadar çabuk patlamayacak ve bozulmayacak idi, ayrıca Japon mühendisler Mclaren in Honda motoruna karşı çok aceleci davranarak yıllar sonra F1 e dönüş yapan Honda nın kendisini tam manasıyla geliştirmesini beklemeden motoru en yüksek güç ayarında zorlayarak kullanıp hemencecik liderliğe ve üst sıralara yarış kazanmaya oynamak istemeleri durumu vardı ancak Honda motoru o esnada buna dayanmıyordu ve Mclaren in kendi kafasına göre tasarladığı yağlama sistemiyle açılı yerleşim motoruyla motorun virajlarda ve sert frenleme gibi yerlerde yağsız kalmasına sebep oluyordu kısa sürede patlatıyorlardı motoru.

F1 otomobillerinde yağ karteri yok dry sump oil system denilen motor içine belli noktalara yağ püskürtmeli ve bu yağı alttan vakumlayıp filtreleyip soğutup tekrar motora püskürten sistem var. Ancak Mclaren bunu Honda motoruna uyduramamıştı ve bütün kusuru Honda ya atmıştı sonra da Japon mühendisleri ve motoru fırlatıp atmıştı kenara.

Şimdi diyorlar ki GP2 motoru yarış kazanıyor? ne iş:)

Çünki Toro Rosso motor hakkında bütün tasarım ve danışmanlık işini Honda ya verdi sonrasında Honda motoru ile sorun yaşamayınca Redbull F1 takımı da 2019 da Honda motoruna geçti, artık yarış kazanıyorlar, bunda adrian newey tasarımı olan Redbull şasisinin de büyük katkısı var. Honda 4 yılın sonunda Renault dan fazla güç üreten Ferrari motoru ile kafa kafaya bir motor üretip onu Redbull şasesine muntazam biçimde uyarladı.

Formula 1 de yol tutuş motor gücünden önemli ancak ne kadar motor gücü üretirseniz o kadarda yere basma gücü üretebileceğiniz potansiyeliniz vardır manasına gelir bu. Birde arıza vermeden yarış bitirmek gerekir.

Netice ortada:)

Büyük ihtimalle 2020 de şampiyonluğa oynayacaklar ancak FIA nın 2021 de ciddi kural değişiklikleri yapma planı var.
 

w0lkan

Super Moderator
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
750
Tepkime puanı
632
Konum
İstanbul
@erenuzel41 yazınızı zevkle okudum,güzel bilgiler vermişsiniz.
Uzun yıllardır bu bahsettiğiniz sebeplerden ötürü F1 izlemiyordum. V10 motordan vazgeçilip daha düşük hacimli motorlar,hybrid sistemler derken ciddi anlamda tadı kaçmıştı.Hiçbir zaman Ferrari ve Mercedes taraftarı olmadım mazlumların yanındayım hep ama redbull ciddi iş çıkartıyor hondayla birlikte. Aslına bakarsanız ne araçlar için ne de motoru için yarışları takip ediyorum. 21 yaşındaki bir kişinin nasıl ferrari ve redbull takımı pilotu olacak kadar kendini geliştirebildiğine hayret ediyorum. Leclerc ve Verstappen bu seviyede çok iyiler bence.Almanya Gp si ise bence son 20 yılın en zevklisi olabilir.


06 HONDA 2234
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
252
Tepkime puanı
440
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
FIA nın F1 kural kitabında hybrid teknolojili motorları da 6 lı paket halinde takımlara ürettirdiğini neden güzel sesli V10 ları yasakladığını belirteyim:)

frene basınca krank milinden pili şarj eden ve gazlarken krank milini depoladığı elektrik ile V6 motora destek verip döndüren elektrikli besleme motoru MGU-K,

turbo türbini şaftına bağlı hem dinamo hem elektrik motoru aynı anda iki işi de yapan gazlarken yüksek devirlerde turbo çok hızlı döndükçe pili şarj edip alt devirlerde aniden gazlayınca turbo gecikmesini önlemek için elektrik motoru görevi üstlenip eksoz gazı gelene kadar turbo türbinini elektrik gücü ile döndüren böyle bir tane elektrikli motor var bu da MGU-H.

İçten yanmalı motor 1.6 litre V6 direkt enjeksiyon benzinli tek turbolu V açısı sabit 90 derece motor, aksi tasarımlar yasak.

MGU-H ve MGU-K dan 200-300 volt enerji toplayan lazım olduğu yerde ekstra 160 beygirlik gücü motora MGU-K ile ilave ettiren bir tane lityum batarya.

çift eksoz manifoltlu motora tek salyangoz klasik tip eksoz gazıyla dönüp öbür taraftan dışardan emiş havasını çekip motora basan ve MGU-H ye bağlı tek bir turbo şarj ünitesi.

Birde FIA nın her takım için ortak ürettiği bütün motorlara uyumlu bütün bu karmaşayı şarjı enerji dağılımını yöneten bu şekilde herkesin ne yaptığını takip ettiği hybrid kontrol ünitesi.

en az 6 yarış bitirmeden değiştirmenin yasak olduğu 8 ileri sıralı tip şanzıman var birde:), bu şanzıman 6 yarış bitirmeden sökmek değiştirmek yeni parça eklemek yasak olduğundan vites oranları değiştirilemiyor bol virajlı yavaş pistlerde 7 vites kullanıyorlar uzun düzlüklü pistlerde 8 vites kullanılıyor.

Şanzımanı 6 yarış bitirmeden değiştirince 5 sıra geriden başlama cezası var, 4 motor hakkını doldurunca 10 sıra geriden başlama cezası var:) diğer her bir parçadan 4 tane hakkını doldurunca turbo vs patlatınca 5 sıra geriden başlatıyorlar sıralama turu derecesine göre.

Ferrari gibi Mclaren gibi takımlar para bol nasıl olsa diye sıralama turuna ayrı yarışa ayrı motor kullandığı günlerde F1 güzeldi tabi

baktılar ufak takımlar birer birer iflas edip el değiştiriyor, nerde o kadar bol motordur şanzımandır ufak takımlar bir motoru 4-5 yarış kullanıyor Ferrari dir, Mclaren dir bir haftasonu 3-4 defa motor yeniliyor haliyle ufak takımların bunda yapacak bir çareleri yok ve bu sebeple ufak takımların performans düşüklüğünün iflas etmelerinde büyük katkısı olduğu için böyle acayip bir kural koydular nasıl takip ediyorlar bilemiyorum ama sıralama turundan sonra yarıştan önce araçlar kapalı garaja çekiliyor el sürmek yasak:) sonrası herhalde hakemler karbonfiber kaputu söküp inceliyorlar:)

Büyük ve paralı takımlar bu işe isyan etmişlerdi, o kadar para harca rüzgar tünelinde uçak mühendislerine otomobil tasarlat milyon dolarlık motorları kullan sonra gel buraya yarışta bütün haftasonu boyunca tasarruf kasacağım da yarışacağım diye uğraş:)

otomobil başına 13 set kuru hava 8 set ıslak zemin lastiği, yarışta bütün yarış boyunca 105kg dan fazla benzin harcamak yasak:) yarışta saatte 105 kg dan fazla yakıt debisi akışı ile motor çalışacak biçimde anlık olarak aşırı yakıt yakarak sürüş yapmak yasak:)

adamlar ekonominin tasarrufun dibine vurdular.:) gülüyorum hallerine ne yapayım:)

V10 lar tabi bunlara bakınca güzeldi en azından basittiler kolaydılar:) şimdilerde bu kadar karmaşa, seyirci de delirdi sonunda, halimize bak, bir Formula 1 seyredeceğiz diye bunları öğrenmek zorunda kalıyoruz yoksa F1 izlerken hiçbirşey anlaşılmıyor yarışta ne oldu ne bitti? tabi ilk başlarda bu kadar karmaşayı öğrenmeden izlerdim yarışı sonra bu adam niye geriden başlıyor bu adam durduk yere niye yavaş gidiyor şaşırıp kalıyordum:) meğer motor cezası yemiş meğer yarış başında fazla yaktırmış şimdi tasarruf kasıyormuş:)
 
Katılım
19 Nis 2015
Mesajlar
240
Tepkime puanı
150
Konum
34 - Beylikdüzü
Aracınız
Civic FC5 2018
@erenuzel41 34 yaşındayım ve kendimi bildim bileli F1' i takip ederim. 2 mesajı da soluksuz ve sıkılmadan okudum ve net bir şekilde diyebilirim ki, son yıllarda gelişen olayları ve sporun doğasını geçmişini bugünü ve geleceğini bu kadar net anlatan bir kişi daha görmedim. Bana göre tek rakibiniz Serhan Acar. :) Emeğinize sağlık.
 

m2hamid

Super Moderator
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
3,549
Tepkime puanı
2,977
Konum
Türkiye
Aracınız
Civic FB7 2013
F1 hakkında bu kadar bilgili forumdaşların mevcut olmasına sevindim :) (y)
Bende son yıllardaki Mercedes dominasyonu yüzünden Formula E yi daha çok takip ediyorum, Formula E'de çok ciddi seviyede rekabet mevcut ve nerdeyse her yarışta farklı kazanan var :)
 

m2hamid

Super Moderator
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
3,549
Tepkime puanı
2,977
Konum
Türkiye
Aracınız
Civic FB7 2013
Yarıştaki olayların araçüstü kamera görüntüleri Youtube'a gelmiş (y)
Yarışın en enteresan anlarından biri de iki kardeş takım Honda motorlu aracın (Redbul Honda-Toro Rosso Honda) teması (3:58) :)

 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
252
Tepkime puanı
440
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Yarıştaki olayların araçüstü kamera görüntüleri Youtube'a gelmiş (y)
Yarışın en enteresan anlarından biri de iki kardeş takım Honda motorlu aracın (Redbul Honda-Toro Rosso Honda) teması (3:58) :)

Aynı takımın iki sürücüsü bile birbirine çarpıyor:) yani o birşey değil aslında:) haas ın patronu kafayı yiyecek bu yüzden yakında, ingilterede tokuştular bu yarışta da teğet geçtiler tabi bu videoda yok orası:)

Bu araç üstü kamera epey fikir veriyor, mercedes lerin ağırlık merkezi çok arkada, hızlı virajlarda çok fazla arkadan kayıyorlar yavaş virajlarıda bu yüzden arkayı dışarı sala sala daha kolay dönüyorlar ama spin atması kolay olduğundan dar açıyla dönemiyorlar yavaş viraj çıkışından sonraki düzlükte ferrari redbull veya toro rosso ile yan yana mercedesler gaza abanınca düzlük sonunda birbirlerini yiyorlar:), merco arka tekerleği ıslak asfalta sokunca da böyle arkayı kaydırıp fırlatıyor işte:) ferrari nin ağırlık merkezi biraz öne yakın, yavaş virajlarda önden kayıyor açıyor araba kendisini mecburen çok yavaş giriyor yavaş virajlara, ve viraj çıkışlarında gazı kökleyince hafif olan arka taraf yüzünden mercedes ten daha çok patinaj yapıyor, ancak hızlı virajlarda momentum arkaya gidince hızlı virajları önü arkası kaymadan merco dan hızlı dönüyorlar, birde ferrari ler düzlükte merco dan hızlı ama yavaş virajların çıkışında kötü. Geçen senelerde bunun tam tersiydi sezon sonuna kadar arabasını en çok kurcalayan geliştiren merco olunca adamlar şampiyon oldu yine.

düşük bütçeli takımların otomobilleri kendini çok belli ediyor sauber alfa romeo nun aracı virajlarda langır langır sağa sola kafa sallıyor şase deli gibi esniyor, eskimiş go kart gibi:) giovanazzi stadium bölümünde sachs virajında haas ile yan yana giderken langır langır sallana sallana gidiyor birde kerblere çıkınca sarhoş sürücü gibi oluyor, amerikan nascar indycar gibi serilerde yarışan parası ve imkanı bol haas ın aracı daha bir ip gibi düz gidiyor virajda.

Redbull un düzlük hızı kötü, yol tutuşu muazzam iyi, aerodinamik sabit parçalar yere basma üzerine tasarlanmış fazla düzlük hızı çıkartamıyor. Birde benzin yükünü sevmiyor redbull yarış başında ölü gibi, ne düzde iyi gidiyor ne hızlı şekilde viraj dönebiliyor, yarışın yarısından sonra deposu ne zaman boşalmaya başlarsa o zaman hafifleyip hızlanıyorlar. Ancak yağmurlu havada naif sürüş karakterli redbullu geçemiyor kimse.

Renault o kadar para harcayıp kendi fabrika takımını kurdu arabayı sapsarı boyadı ama rüzgar tüneli tesisi fukarası elemanlar azcık rüzgar tünelinde geliştirselerdi şu şaseyi ne olurdu sanki, düzlükte en yavaş otomobile sahipler herkes 310-320km hızla geliyor düzlük sonuna sarı renault lara bakıyoruz maksimum 285km yapmış aynı yerde:) böyle olunca motor ayarını sonuna dayıyorlar azcık yürüsün diye sonra yarışın ortasında o motor patlıyor:) Ferrari ve Mercedes gibi şasesi ve motoru tek elden aynı üreticiden olan reno takımı orta sıralarda yazık ediyor kendisine:)

Çok dikkat edilesi bir mevzu daha var, duvara çarpma esnasında aklı başında olan tecrübeli bir F1 sürücüsü direksiyondan elini çeker iki koluyla göğsünü kapatır, Bottas ın yaptığı gibi, aksi taktirde bileği kolu kırılan parmağı kırılan bir sürücü olması var. Duvara vurunca açık tekerlekler yüzünden direksiyon pervane gibi bir anda dönüyor bu yüzden Kubica 2005 te test sürüşünde duvara vurup bileğini kırmıştı F1 e hazır olduğu halde sakatlık sebebiyle o sene yarışamadı sonraki yıllarda duvara girerken direksiyonu bırakmayı öğrendi tabi.
 

m2hamid

Super Moderator
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
3,549
Tepkime puanı
2,977
Konum
Türkiye
Aracınız
Civic FB7 2013
Aynı takımın iki sürücüsü bile birbirine çarpıyor:) yani o birşey değil aslında:) haas ın patronu kafayı yiyecek bu yüzden yakında, ingilterede tokuştular bu yarışta da teğet geçtiler tabi bu videoda yok orası:)

Bu araç üstü kamera epey fikir veriyor, mercedes lerin ağırlık merkezi çok arkada, hızlı virajlarda çok fazla arkadan kayıyorlar yavaş virajlarıda bu yüzden arkayı dışarı sala sala daha kolay dönüyorlar ama spin atması kolay olduğundan dar açıyla dönemiyorlar yavaş viraj çıkışından sonraki düzlükte ferrari redbull veya toro rosso ile yan yana mercedesler gaza abanınca düzlük sonunda birbirlerini yiyorlar:), merco arka tekerleği ıslak asfalta sokunca da böyle arkayı kaydırıp fırlatıyor işte:) ferrari nin ağırlık merkezi biraz öne yakın, yavaş virajlarda önden kayıyor açıyor araba kendisini mecburen çok yavaş giriyor yavaş virajlara, ve viraj çıkışlarında gazı kökleyince hafif olan arka taraf yüzünden mercedes ten daha çok patinaj yapıyor, ancak hızlı virajlarda momentum arkaya gidince hızlı virajları önü arkası kaymadan merco dan hızlı dönüyorlar, birde ferrari ler düzlükte merco dan hızlı ama yavaş virajların çıkışında kötü. Geçen senelerde bunun tam tersiydi sezon sonuna kadar arabasını en çok kurcalayan geliştiren merco olunca adamlar şampiyon oldu yine.

düşük bütçeli takımların otomobilleri kendini çok belli ediyor sauber alfa romeo nun aracı virajlarda langır langır sağa sola kafa sallıyor şase deli gibi esniyor, eskimiş go kart gibi:) giovanazzi stadium bölümünde sachs virajında haas ile yan yana giderken langır langır sallana sallana gidiyor birde kerblere çıkınca sarhoş sürücü gibi oluyor, amerikan nascar indycar gibi serilerde yarışan parası ve imkanı bol haas ın aracı daha bir ip gibi düz gidiyor virajda.

Redbull un düzlük hızı kötü, yol tutuşu muazzam iyi, aerodinamik sabit parçalar yere basma üzerine tasarlanmış fazla düzlük hızı çıkartamıyor. Birde benzin yükünü sevmiyor redbull yarış başında ölü gibi, ne düzde iyi gidiyor ne hızlı şekilde viraj dönebiliyor, yarışın yarısından sonra deposu ne zaman boşalmaya başlarsa o zaman hafifleyip hızlanıyorlar. Ancak yağmurlu havada naif sürüş karakterli redbullu geçemiyor kimse.

Renault o kadar para harcayıp kendi fabrika takımını kurdu arabayı sapsarı boyadı ama rüzgar tüneli tesisi fukarası elemanlar azcık rüzgar tünelinde geliştirselerdi şu şaseyi ne olurdu sanki, düzlükte en yavaş otomobile sahipler herkes 310-320km hızla geliyor düzlük sonuna sarı renault lara bakıyoruz maksimum 285km yapmış aynı yerde:) böyle olunca motor ayarını sonuna dayıyorlar azcık yürüsün diye sonra yarışın ortasında o motor patlıyor:) Ferrari ve Mercedes gibi şasesi ve motoru tek elden aynı üreticiden olan reno takımı orta sıralarda yazık ediyor kendisine:)

Çok dikkat edilesi bir mevzu daha var, duvara çarpma esnasında aklı başında olan tecrübeli bir F1 sürücüsü direksiyondan elini çeker iki koluyla göğsünü kapatır, Bottas ın yaptığı gibi, aksi taktirde bileği kolu kırılan parmağı kırılan bir sürücü olması var. Duvara vurunca açık tekerlekler yüzünden direksiyon pervane gibi bir anda dönüyor bu yüzden Kubica 2005 te test sürüşünde duvara vurup bileğini kırmıştı F1 e hazır olduğu halde sakatlık sebebiyle o sene yarışamadı sonraki yıllarda duvara girerken direksiyonu bırakmayı öğrendi tabi.
Haas'ın patronu dediğiniz gibi pilotlara çarpışmayın dedikçe kaç yarıştır temas ediyorlar :LOL:
Bence o pilotlardan biriyle yollar ayrılacak gibi :unsure: Olayla ilgili videoda bu :)

 
Katılım
19 Nis 2015
Mesajlar
240
Tepkime puanı
150
Konum
34 - Beylikdüzü
Aracınız
Civic FC5 2018
Haas'ın patronu dediğiniz gibi pilotlara çarpışmayın dedikçe kaç yarıştır temas ediyorlar :LOL:
Bence o pilotlardan biriyle yollar ayrılacak gibi :unsure: Olayla ilgili videoda bu :)

Ve bu bence büyük ihtimalle Grosjean olacak. :) Zaten geçen senede takımda son dakika kararıyla kalmıştı ama bu sefer pek şansı yok gibi.
 
Üst