Garanti Hk. - Benzin depo girişindeki kapakçık görevini yapmıyor

Katılım
26 May 2022
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Konum
Ankara
Ad Soyad
Yusuf Tayfun
Yaş
37
Aracınız
Civic FC5 2018
2018 yılında sıfır olarak fc5 Eco elegance modelini aldım. Aracı hiçbir kimseye emanet dahi vermedim. bakımlarını aksatmadım en son bakımında İzmir Honda Çamkıran servisine götürdüm. Gerekli bakımlar esnasında aracımda benzin kokusu olduğunu ama dışardan geldiğini söylemiştim kontroller sağlandığında bir kaçak olmadığını söylediler. Aracı bakımdan çıkardım sonrasında havaların sıcaklığıyla koku arttı. Servis memnuniyet için aradıklarında şikayetimi tekrar dile getirdim servise davet ettiler ve arızayı sorunu zorlaya zorlaya buldurttum. Sorun şu benzin pompasının girdiği yerde bulunan iç kapakçık görevini yapmıyor gaz haline gelen benzini dışarı salınım yapıyor. Servis garanti talebinde bulundu fakat dış kaynaklı olduğu söylendi. Genel merkez bu yönde karar vermiş. Siz Honda kullanıcıları olarak
1. aracınızla giderken canınız açıkken yavaşladıgınzda yada durduğunuzda böyle birşeyle karşılaştınız mı.?
2. bu durumun dış kaynaklı nasıl olabilir bunu nasıl tüketiciye yükleyebilirler. Neler yapabilirim yardım.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Merhabalar, kapakçık malzemesini bilmiyorum ancak sıcak - soğuk geçişleri sebebiyle bu tip deformasyonlar olabilir dış kaynaklı ve parça işlevini zamanla yerine getiremeyebilir. Garanti bu noktada müşteri memnuniyeti bazlı işler. Yani servisin insiyatifine kalır çoğu zaman. Bu tip aşınan veya deforme olan parçalara servisler genelde garanti kapsamına almazlar.
 
Katılım
10 Ocak 2021
Mesajlar
161
Tepki puanı
225
Konum
istanbul
Garanti konusunun servislerin inisiyatifinde olduğuna kesinlikle katılıyorum. Benim de başımdan şöyle bir olay geçmişti. Bundan 5-6 yıl kadar önce, arabalı vapurda park halinde şoför koltuğunda oturuken çocuğu arka koltuktan ön tarafa alayım istedim ve hatalı bir temas ile el freninin ucundaki butonu kırdım (tamamen benim hatam ile). Metalik görünümlü ama sert plastikten yapılmış tırnak büyüklüğünde bir parçaydı bu. Tam da 1 hafta sonra aracı yıllık bakıma götürdüm, bu parçayıda kırdığımı ve değiştirmelerini söyledim. Adam bana demez mi “bu parça tek başına bulunmuyor, komple el freninin teli ile birlikte set olarak değişmesi lazım, ve fiyatı yanlış hatırlamıyorsam 2200-2300 TL civarı bir şey”. Nutkum tutulmuştu yemin ederim. Güncel değeri herhalde en az 4000TL vardır, o kadar uçuk bir rakam yani. Yok kardeşim bırak, ben o paraçayı japon ile yapıştırırım dedim ve akşamüstü aracı bakımdan aldım. Aradan 5-6 gün sonra aynı servis görevlisi beni cepten aradı ve fabrikaya başvuru yaptıklarını ve onaylandığını, aracı getirmemi ve garantiden komple set olarak değiştireceklerini söyledi. Acayip şaşırmıştım çünkü benim hiç bir şekilde böyle bir talebim dahi olmamıştı, garantiyi aklımdan bile geçirmemiştim, hatta terlefonda tekrar benim hatam olduğunu özellikle belirttim. Sonuçta sebebini bilmediğim bir şekilde adamlar komple set değişimini garantiden yaptılar. Belkide o zaman itibari ile 8-9 yıllık düzenli müşterileri olduğum içindir ama benim tahminimce bu durum servisin de çıkarına işlediği için değiştirdiler. Muhtemelen stok fazlası vardı ve garantiden de olsa servis para kazanıyordu bu işten.
Bence servise ısrarcı davranın ve Honda Türkiye’ye yazılı talepte bulunun derim.
 
Geri
Üst