Civic FB7 HONDA CİVİC FB7 (2012-2016) KRONİK SORUNLAR VE ÇÖZÜM TAVSİYELERİ

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
b6aGEV.jpg
  • FB7 kasa kodlu Civic'in potansiyel sorunları ve çözümleri aracın yaşına bağlı olarak neredeyse standartize olmaya başlamıştır.
  • Şahsi gözlemlerimle de uzun süredir forumda sürekli aynı sorunlar için yeni yeni konular açıldığını gözlemlemekteyim.
  • Amacım; bu forumda vakit geçiren FB7 sahibi kullanıcıların, olası arızalar karşısında bir fikir yürütmelerine imkan sağlayabilecek bir rehber oluşturmaktır.
  • Şahsi kanaatim olarak, FB7 kasa Civicler kronik sorun açısından FD6ya göre birçok iyileştirmeye sahiptir, bu sayede FD6 kasalarda gözlenen birçok sorun FB7de şu aşamada gözlenmemiştir veya çok daha geç zaman zarfında ortaya çıkacaktır. Ancak FB7ye özgü birkaç sorun da mevcuttur.
  • Bu konu başlığı sürekli yeni bilgiler ışığında güncellenecektir.
  • Forumdaki her arkadaştan ricam, hatalı ya da yanlış olduğum kısımlar için benimle "Özel Mesaj"dan iletişime geçerek, bilgiyi en güncel ve doğru haline getirmeme yardımcı olmasıdır. Sonuçta bu rehberi ben de yaşadığım-okuduğum-duyduğum tecrübelere dayanarak oluşturuyorum, sizlerin de katkısı ile daha da iyileştirerek, hepimizin yararlanabileceği bir kaynak olmasını umuyorum.
  • Bilgilendirme açısından konu içerisinde paylaştığım videolar tamamen fikir vermesi ve faydalı oldukları düşüncesiyle verilmiştir, videoyu çekenlerle herhangi bir ilişkim yoktur.
  • Konu rehber amaçlı olduğu için soru-cevaplara kapalı tutulacaktır.

* ECO MODELLERDE LPG'Lİ KULLANIMDA 1500 DEVİR CİVARINDA ANLIK TEKLEME/SİLKELEME
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


- SORUN :
Bu durum LPGli kullanımda gaz pedalına hafif basılarak 1500 devir civarında yapılan sürüşlerde anlık olarak tekleme/silkeleme şeklinde hissediliyor. Özellikle otomatik viteste aracın 50 km hız civarında aracın 4.vites 1500 devirde seyretmeye çalışması, şehir içi rutin kullanımda bu tekleme/silkelemenin sıklıkla hissedilmesine neden oluyor. Olayın tüketiciler açısından daha kötü yanı ise maalesef Honda Türkiye bu konuyu sorun olarak görmemektedir ve bu hususta herhangi bir çözüm üretmemiştir. Açıkçası Civic FB7 gibi gayet pürüzsüz sürüş hissine sahip araçta bu tip bir anlık tekleme/silkeleme hissi bence kullanım hissiyatını ciddi zedeliyor.

- MUHTEMEL NEDEN : Bu durumun nedeni olarak LPG için fabrikasyon belirlenen manifolt girişlerinin benzin enjektör girişlerine idealden uzak bir noktadan bırakılması ve LPG hortum uzunluklarının fazla olmasına bağlı oluşan yakıt gecikmesinin i-VTEC sisteminin ilk aktivasyon anı olan 1500 devirde eğer gaz pedalına az miktarda basıldığı durumda (yakıt gönderimi düşük seviyede) tolere edilebilir seviyeyi aşması olduğu düşünülüyor. Normalde BRCnin enjektörleri hortum uzunluklarını tolere edebilir yapıdadır ancak manifolda gaz girişi yapılan noktanın da ideal olmaması bu gecikmeyi silkeme/tekleme olarak hissedilir hale getirmektedir.

- ÇÖZÜM TAVSİYESİ : Sonradan LPG montajı yapılan Civic FB7lerde manifoldda benzin enjektörlerine yakın giriş ve hortum uzunluğu doğru ayarlanmış yani LPG montajı ideal yapılmış ise bu durum gözlenmiyor, buna istinaden eğer bu durum sizi çok rahatsız ediyorsa pipolu sisteme geçiş ve hortum uzunluklarının düzenlenmesi ile çözüm bulunabiliyor, bu hususta çözüm bulan üyemizin mesajını okumanızı tavsiye ediyorum,

Gaz pedalına hafif değil de orta ve üstü seviyede basıldığında da bu durum hissedilir olmamaktadır, zaten gaz pedalına orta ve üstü kuvvetle basılarak yapılan kullanımlarda devir bandında genelde 1500 devrin üzerinde seyretmektedir. Araçta değişiklik yaptırmak istemeyen kullanıcılar rutin kullanımda aracı hafif gaza basarak değil de orta karar gaza basarak araç istediğim hıza çıktıktan sonra ayak gazdan çekilerek kullanırsa silkeleme/teklemelerle pek karşılaşmayacaktır. Yani gaza az basarak sabit bir hızda değil, istenilen hızın biraz üstüne çıktıktan sonra ayak gazdan çekerek aracın süzülmesi sağlanarak sürüş yapılırsa, silkeleme/teklemeler oluşmayacaktır. Aracın aerodinamik yapısı da hızın korunmasına katkı sağlayacak yapıda olduğu için bu kullanım stiline alışırsanız araçta herhangi bir değişiklik yapmadan uzun yıllar kullanabilirsiniz (Kendim böyle kullanıyorum :) )

- SORUNUN FORUMDA DAHA ÖNCE TARTIŞILDIĞI KONU


* SUBAP AYARININ BOZULMASI & GAZ KELEBEĞİNİN KİRLENMESİ
------------------------------------------------------------------------------


R16B serisi Civic motorları güncel teknolojide rutin kullanılan otomatik subap ayarlama özelliğine sahip değildir, aslında benzinli kullanımda bu ayar 100 bin km.ye kadar dayanırken, LPG'li araçlarda ortalama 40-60 bin km. civarında yeniden ayar gerekmektedir. Sürekli yüksek devirlerde araç kullanımında bu aralık düşebilir. FB7lerde ECO versiyonların LPG'li kullanımlarda da subap ayarı ihtiyacı FD6 kasa ve ECO olmayan FB7lere göre daha daha geç bozulmaktadır yani FB7 ECO versiyonlar subap ayarı bozulmasına daha dirençlidir denilebilir.
Her halükarda subap ayarı R16B kodlu motorun sağlıklı çalışması için olmazsa olmaz hususlardan biridir.

- SORUN : Özellikle soğuk motorda ilk çalıştırma sonrası rölanti dalgalanması, genel olarak yakıt tüketimi artışı, çekiş düşüklüğü (gaz kesildiğinde sanki el freni çekili kalıyor, aracı bir şey tutuyor hissiyatı), frenlemede motorun stop etmesi

- MUHTEMEL NEDEN : Subap ayarının bozulması-yapılamaması-yanlış ayar yapılması ya da gaz kelebeğinin kirliliği, ikisi birlikte de görülebilir.

- ÇÖZÜM TAVSİYESİ : En başta aracınız LPG'li ise LPG ayarınızın doğru olduğuna emin olun. LPG ayarında ya da sisteminde sorun olmadığına emin olduktan sonra subap ayarınızı yaptırın. Subap ayarının emme: 0.20 ve egzoz: 0.25 sente ayarında ve iyi bir işçilikle yapılması büyük ihtimalle sorunu çözecektir, lütfen bu emme-egzoz rakamlarını ayar yapan ustaya teyit ettirin. Subap ayarı uygulamada zor bir işlem değildir ancak işçilik ve özen gerektirdiği için yaptırılan kişinin tecrübesi önemlidir. Çoğunlukla subap ayarıyla düzelecek bir sorunun, doğru yapılmayan subap ayarı sonrasında farklı yerlerde çözüm aranarak nasıl çözümsüz hale geldiğine dair birçok şikayet konusu okudum (bizzat kendim de yaşadım), bu nedenle subap ayarının ehil olduğundan emin olunmayan kişiye yaptırılmaması tavsiye olunur.
Subap ayarının nasıl yapıldığına göre oldukça faydalı bulduğum konuyu incelemenizi öneririm.


Subap ayarı sonrası eğer istenilen randıman sağlanmamışsa gaz kelebeğinin de kontrolü yapılmalıdır. Örnek bir gaz kelebeği adaptasyon gereksinim durumu,


Kirlenme mevcutsa özellikle rölantide anlamsız devir düşme ve yükselmelerine neden olabilir. Bu kısmın özellikle yağ içermeyen temizleyicilerle temizlenmesi tavsiye edilir, yağ içerikli temizleyiciler (WD40 gibi) farklı sorunlara neden olabilmektedir. Gaz kelebeği temizliği sonrası mutlaka adaptasyonun da yaptırılması gereklidir, tavsiye edilen aracın OBD'sine bağlanarak bilgisayarla adaptasyondur. Ancak ustanızın bilgisi var ise manuel adaptasyon seçeneği de vardır.


- SORUNUN FORUMDA DAHA ÖNCE TARTIŞILDIĞI KONULAR


* MARŞ MOTORUNDAN GELEN RAHATSIZ EDİCİ SÜRTME SESİ
------------------------------------------------------------------------------


- SORUN :
Soğuk hava koşullarında genelde sadece ilk çalıştırmada marş motor kısmından "gırç" veya “gıcırtı” şeklinde betimlenen, 1.sn.den kısa süren sürtme sesi gelmektedir. V kayışının eskimesi ve gergi bilyelerinin de ömrünü tamamladığı durumlarda benzer sesler oluşabilir ancak bu kadar kısa bir ses mevcut olmamaktadır. Aynı durum FD6 kasalarda da gözlenmektedir, yaklaşık 4-5 yaşını geçmiş bütün R16 motorlu araçlarda gözlenebilecek bir durumdur.
Sesin en net gözlemlenebileceği video:


- MUHTEMEL NEDEN : Marş motorunun zaman içinde kirlenmesi ve içerisindeki yağın özelliğini yitirmeye başlaması

- ÇÖZÜM TAVSİYESİ : Marş motorunun sökülüp, içerisinin temizlenip (gerekirse kömürlerinin de değiştirilip) tekrardan yağlanması sorunu çözecektir. Uzun süre bu şekilde kullanımda sorunun ilerleme potansiyeli vardır ancak forumda bir sorun yaşamadan uzun süre kullanan kullanıcılar da mevcuttur.

- SORUNUN FORUMDA DAHA ÖNCE TARTIŞILDIĞI KONULAR


* V KAYIŞ/KAYIŞ GERGİSİ SES SORUNU
--------------------------------------------------------------


- SORUN : Özellikle ilk çalıştırma sonrası soğuk motorda bozukluk durumuna göre sürekli ya da kesik kesik ortaya çıkan gacırtı-takırtı şeklinde ses ve titreşim. Genelde motor ısındığında bu ses hissedilmez hale gelir, ancak arıza ilerlemişse her koşulda yapmaya başlar.
Örnek videolar,



- MUHTEMEL NEDEN : V kayışının zamana bağlı olarak gerginliğini kaybettiği koşullarda kayış gergisi görevini yapamamaktadır. Diğer bir nedeni de yağlı kayış gergisinin de özelliğini zamanla yitirmesidir (dış kısmında bariz yağlanma mevcut olur), ayrıca kayışa bağlı diğer bilye sistemleri de zamana ve eskimeye bağlı sessiz çalışma özelliğini yitirebilir.

- ÇÖZÜM TAVSİYESİ : Öncelikle eğer hiç değişim yapılmamışsa V kayışının değiştirilmesi gereklidir. Gerginliğini kaybetmiş bir V kayışı, kayış gergisinin sesli ve bozuk çalışmasına neden olduğu için de gergide belirtilen sesler oluşabilir. Orjinal V kayış ölçüsü 6PK2093'tür, mümkünse orijinal kayış kullanmanız tavsiye edilir.
Alternatif olarak aftermarket üreticilerin satıştaki V kayışlarında orijinal kayışın ölçüsü olmadığı için 6PK2090 ebadı kullanılabilir.
V kayışının değiştirilmesine rağmen seste herhangi bir iyileşme yoksa kayış gergi ile gergi bilyelerinin set olarak değiştirilmesi tavsiye edilir.
Kayış gergisinin orijinalini INA firması üretmektedir. FB7 için orijinal gerginin parça kodu Honda'da 31170-R0A-025 olarak, INA katalogunda ise INA 534 0534 10 olarak geçmektedir.

fb7 orjinal gergi.jpg

INA 534 0534 10
1606680090927.png

- SORUNUN FORUMDA DAHA ÖNCE TARTIŞILDIĞI KONULAR


* HAVA FİLTRESİNDEN MOTORA GİDEN ARA HAVA BORUSUNUN YIRTILMASI
---------------------------------------------------------------------------------------------


- SORUN : Motorun sağındaki hava filtresinden motora giden borudaki yırtılma. Yırtık belirli bir genişliğe ulaşana kadar araçta bir sorun gözlenmemektedir, yırtık büyüdükçe motor arıza ışığının yanması, tekleme ve gaz yememe gibi belirtiler ile durum kendini göstermektedir. Araçta anlaşılamayan nedenlerde arıza ışığı yanması ve çekiş kaybı mevcutsa ilgili ara borunun kontrol edilmesini tavsiye etmekteyiz.

1591444103415.png

- MUHTEMEL NEDEN : Bu parça periyodik bakımda hava filtresi değişimi esnasında bir miktar esnemektedir, ancak eskimeye bağlı esnekliğini kaybetmeye başladığı durumda hava filtresini değiştirme amacıyla tekrardan esnettiğinizde mikro düzeyde yırtıklar oluşmakta ve zaman içinde sıcak-soğuk değişimi ile büyük yırtıklara dönüşmektedir. Şahsi tavsiyem bu sorunla karşılaşma ihtimalini azaltmak için boru sıcakken (yani en esnek olabileceği zamanda) minimum düzeyde gererek hızlıca hava filtresini değiştirmek, bu borunun ömrünün uzun olması açısından faydalı olacaktır.

- ÇÖZÜM TAVSİYESİ : İlgili parçanın değiştirilmesi gereklidir. Mümkünse orijinal parça tercihi tavsiye edilir, Orijinal parça kodu 17225-R1A-A01.
Fiyat konusunda fikir vermesi açısından Amazon Amerika satış linkini ekledim, şu anda Amerika'dan ithalatta ciddi gümrük vergileri mevcut olduğu için fiyatı oldukça yüksek çıkıyor ancak Şubat 2020'de Türkiye'ye kargo dahil 42 dolar civarına satın alabilmiştim.

Parçanın değişimini kendi yapmak isteyenler için güzel bir video,

- SORUNUN FORUMDA DAHA ÖNCE TARTIŞILDIĞI KONU


* SAĞ ÜST MOTOR KULAĞI SORUNU
------------------------------------------------------------------------------


- SORUN : Özellikle R ve D konumunda motordan gelen ciddi seviyedeki “tak-tak-tak” şeklinde ve vurma tarzında ortaya çıkan titreşim-sarsıntı ve ses olarak durum gözlenmektedir. Aslında bu husus Civic FB7'ye has değildir, bütün araçlarda belirli bir yaş ve km.den sonra motor kulakları motorun yükünü taşıyamaz hale gelerek ömrünü tamamlamaktadır. Civic FB7lerin motor kulağı FD6'dan farklıdır ve FD6larda bulunan motor kulağındaki gibi şasiye direk oturmaz ve FD6'lara göre daha uzun ömürlüdür.
Aşağıdaki fotoda işaretlenmiş alandaki boşluğa göre motor kulağının ömrünü ne kadar tamamladığını tahmin edebilirsiniz. Eğer bu mesafe kapanmışsa motor kulağı motorun yükünü taşıyamaz hale gelmiş diyebiliriz.
A63C432B-D0D9-440A-B689-7033B7D30575.jpeg

Örnek videolar,
İleri seviye

- MUHTEMEL NEDEN : Motorun vibrasyonunu şasiye iletmeyi engelleyen yağlı özellikte bir materyal olduğu için zamanla içeriğindeki yağ özelliğini kaybetmekte ve kulak motorun taşıyamamakta ve motordaki titreşimler olduğu gibi aktarmaktadır.

- ÇÖZÜM TAVSİYESİ : Sağ üst motor kulağının değişimidir. Forumdaki kullanıcı deneyimleriyle mutabık kalındığı üzere değişimin mutlaka orijinal parça ile yapılmasını önermekteyiz, uzun vadeli en sağlıklısı çözümün bu görünmektedir.

Ek olarak Drive2.ru forumunda da motor kulağını değiştiren bir kullanıcı eski ile yeni parçanın detaylı karşılaştırma fotolarını paylaşmış, incelenmesini tavsiye ederim.

Orjinal motor kulağının kodu anladığım kadarı ile fotodaki gibi görünüyor.
1613947458196.jpeg
- SORUNUN FORUMDA DAHA ÖNCE TARTIŞILDIĞI KONULAR


* YÜKSEK HIZDA TEKERDEN GELEN UĞULTU SESİ
--------------------------------------------------------------


- SORUN : Bu arıza Civic’e has bir arıza değildir, zaman içerisinde bütün otomobillerde gözlenir. İlk aşamada yüksek hızlarda, zaman içinde 90 km hızda bile oluşan uçak sesine veya metal sürtmesine benzer uğultu sesi, ayrıca aracı sanki bir şey tutuyormuş hissiyatı oluşur.

- MUHTEMEL NEDEN : Teker bilyelerinin zamanla özelliklerini kaybetmesi ya da tekerin yarı hizasının üstündeki derin su birikintilerinden geçmeye bağlı bilyenin fazla suya maruz kalması.

- ÇÖZÜM TAVSİYESİ : Araç lifte kaldırılarak bütün tekerler ayrı ayrı kontrol edilir, tekerler yüksek hızda döndürüldüğünde anormal ses kendini belli edecektir, sorunlu teker tespit edilip o tekere ait bilye değişimi yapılır. Civic'lerin üzerinde genelde NSK ve KOYO marka bilyeler çıkmaktadır. NSK bulamadığınız durumlarda NTN gibi farklı Japon markaları da tercih edebilirsiniz. Arka teker bilyeleri porya ile birlikte tek parçadır ve bu nedenle ön teker bilyelerinden daha yüksek fiyatlara sahip olabilirler.
Bilye arızasının tespiti için örnek video,


- SORUNUN FORUMDA DAHA ÖNCE TARTIŞILDIĞI KONULAR
 

Ekli dosyalar

  • C0691F63-DCD8-4CE1-9C29-0FE7404FA2A9.jpeg
    C0691F63-DCD8-4CE1-9C29-0FE7404FA2A9.jpeg
    806.1 KB · Görüntüleme: 110
Son düzenleme:

NoFeaR

0
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,037
Çözümler
4
Tepki puanı
3,491
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2016
@m2hamid Hocam eline emeğine sağlık, yine çok faydalı bir paylaşıma imza atmışsın (y)
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Sağ motor kulağı hususunda yeni bilgi ve video eklendi.
 
Son düzenleme:

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,520
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
Uzun yıllardır Honda ustası olan bir ustanın FB7 kasa hakkındaki görüşünü sizlerin dinlemesi için eklemek istedim :)
Bende birebir aynı düşüncedeyim :) (y)


Tanımayanlar da tanımış olsun;videodaki kişi Bostancı oto sanayi Koçarslan Honda/Ferhat Usta. Yolu düşen gidip tanışsın arabasına bindirip bir tur attırsın,gerekeni söyler zaten


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst