Civic FE1 Honda civic fe 1 radyatör fan çalışma prensibi

Katılım
29 Şub 2024
Mesajlar
111
Tepki puanı
40
Konum
Yozgat
Ad Soyad
Ahmet Ayhan
Yaş
40
Aracınız
Civic FB7 2012
Değerli arkadaşlar civic fe 182hp araç kullanıcısıyım. Aracım ile bir kaç gün önce 250-300 km lik bir yolculuk yaptım. Malum havalar epey sıcak yolculuk esnasında aracımı kesinlikle yormadım. Yolculuk sonu ikametime geldiğimde aracı stop ettim. Yaklaşık yarım saat sonunda tekrar arıcımı alıp yıkamaya götürdüm ve orada da yaklaşık yarım saatlik bir süre geçti. Yıkama sonrası aracımı tekrar park için eve getirdiğimde araç radyatör fanının çalıştığını fark ettim. Aracı biraz rölantide bıraktım fan bir kaç kez arada durdu tekrar çalıştı. Sormak istediğim araç uzun yol sonrası aradan geçen 1 saatlik süreçte yeteri kadar soğumuyor mu da sonrasında fan açıyor. Bu arada araçta klima açık değildi. Yada bu araçların özelliği bu mu ?
 
Katılım
11 Ağu 2022
Mesajlar
215
Tepki puanı
211
Konum
1 numara (Adana)
Ad Soyad
Timur.S
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2023
Değerli arkadaşlar civic fe 182hp araç kullanıcısıyım. Aracım ile bir kaç gün önce 250-300 km lik bir yolculuk yaptım. Malum havalar epey sıcak yolculuk esnasında aracımı kesinlikle yormadım. Yolculuk sonu ikametime geldiğimde aracı stop ettim. Yaklaşık yarım saat sonunda tekrar arıcımı alıp yıkamaya götürdüm ve orada da yaklaşık yarım saatlik bir süre geçti. Yıkama sonrası aracımı tekrar park için eve getirdiğimde araç radyatör fanının çalıştığını fark ettim. Aracı biraz rölantide bıraktım fan bir kaç kez arada durdu tekrar çalıştı. Sormak istediğim araç uzun yol sonrası aradan geçen 1 saatlik süreçte yeteri kadar soğumuyor mu da sonrasında fan açıyor. Bu arada araçta klima açık değildi. Yada bu araçların özelliği bu mu ?

aracınızda termostat belli dereceyi (genelde 90c) ulaştığında devir daim motoru devreye girer radyatörden su döner ve fan çalışır bu zaten sıradan prosedür/çalışma prensibi özetle aracınız 90cye ulaşıyor devir daim aktif oluyor motordan soğuk su döndürüyor bu su motordan aldığı/taşıdığı suyu (antifreezi) ısıtınca fan devreye giriyor ve o suyu tekrar soğutuyor.

dizelde çok nadiren devreye giren fan benzinlide daha sık, benzinli ve ağır araçta (1380kg) dahada sık, benzinli turbolu araçta dahada sık, benzinli turbolu,ağır vede litre başına 120hp üreten 16.5psi basınç ile çalışan bir canavarda dahada sık devreye girecektir dahası yeterli olması için daha hızlı ve daha çaplı fanlar kullanıldığı için dahada duyulabilir/fark edilebilir olacaktır.

ama özetle sorun yok , sorun ekranda motor ısısı yüksek alarmı verilir ise vardır aksi takdirde herşey normal anlatımızdan
 
Katılım
29 Şub 2024
Mesajlar
111
Tepki puanı
40
Konum
Yozgat
Ad Soyad
Ahmet Ayhan
Yaş
40
Aracınız
Civic FB7 2012
aracınızda termostat belli dereceyi (genelde 90c) ulaştığında devir daim motoru devreye girer radyatörden su döner ve fan çalışır bu zaten sıradan prosedür/çalışma prensibi özetle aracınız 90cye ulaşıyor devir daim aktif oluyor motordan soğuk su döndürüyor bu su motordan aldığı/taşıdığı suyu (antifreezi) ısıtınca fan devreye giriyor ve o suyu tekrar soğutuyor.

dizelde çok nadiren devreye giren fan benzinlide daha sık, benzinli ve ağır araçta (1380kg) dahada sık, benzinli turbolu araçta dahada sık, benzinli turbolu,ağır vede litre başına 120hp üreten 16.5psi basınç ile çalışan bir canavarda dahada sık devreye girecektir dahası yeterli olması için daha hızlı ve daha çaplı fanlar kullanıldığı için dahada duyulabilir/fark edilebilir olacaktır.

ama özetle sorun yok , sorun ekranda motor ısısı yüksek alarmı verilir ise vardır aksi takdirde herşey normal anlatımızdan
Eyvallah hocam çok saol
 
Geri
Üst