Civic FC5 RS HONDA CİVİC Rs 3.9 LİTRE YAKIT TÜKETİMİ

Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Hava 2 derece olunca intercooler karşıdan gelen soğuk rüzgar tarafından şamarlandıkça turbo benzinli motor coşar aynı böyle olur:) bol bol hava kütlesi azıcık azıcık benzin ile 200nm torku yakalayıverir.

Yazın pek mümkün değildir bu, 4,7-5 litrelerde kalacaktır. Atmosferikte ise olay bundan farklıdır.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
İstenırse yakıt ekonomisi dızel, benzin turbo, benzin, düz dızel tüm motorlarda saglamak mumkun ama bunun ıcin yol şartları hava ısısı gıbı etkenler cok değişen faktör ne olursa olsun benım tecrübe m 90 dan sonra araba acaip yakıyor 80 90 sabit gidince yakmıyor tüm araclarda bu böle

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
İstenırse yakıt ekonomisi dızel, benzin turbo, benzin, düz dızel tüm motorlarda saglamak mumkun ama bunun ıcin yol şartları hava ısısı gıbı etkenler cok değişen faktör ne olursa olsun benım tecrübe m 90 dan sonra araba acaip yakıyor 80 90 sabit gidince yakmıyor tüm araclarda bu böle

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
80-90km hızda sakin sakin gidilirse sadece yakıttan değil lastiklerden, süspansiyondan, frenlerden, şanzıman yağından motor yağından bir sürü şeyden bakım periyodu ve sorun çıkartma riski masrafını azaltması sebebiyle tasarruf edilir:)
 
Katılım
14 Ağu 2016
Mesajlar
238
Tepki puanı
174
Konum
Türkiye
Aracınız
Civic FB7 2013
Hava 2 derece olunca intercooler karşıdan gelen soğuk rüzgar tarafından şamarlandıkça turbo benzinli motor coşar aynı böyle olur:) bol bol hava kütlesi azıcık azıcık benzin ile 200nm torku yakalayıverir.

Yazın pek mümkün değildir bu, 4,7-5 litrelerde kalacaktır. Atmosferikte ise olay bundan farklıdır.

Maalesef yanlışın var hocam.Düşük sıcaklıklarda birim hacime daha fazla hava girer. Hava-yakıt oranı bellidir ve bu oranın korunması için ecu yanma odasına daha fazla yakıt gönderir ve yakıt tüketimi artar. Aksi taktirde karışım fakir olur. Yazın her zaman tüketim her zaman daha düşük olur.

Rakımı yüksek biryerden daha düşük biryere giderken aşağıya doğru inildiği için bu videodaki gibi düşük ortalamalar çıkabiliyor dizel- atmosferik farketmez normalden daha düşük çıkacaktır. Mesela eskişehir-sakarya arası gibi.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Maalesef yanlışın var hocam.Düşük sıcaklıklarda birim hacime daha fazla hava girer. Hava-yakıt oranı bellidir ve bu oranın korunması için ecu yanma odasına daha fazla yakıt gönderir ve yakıt tüketimi artar. Aksi taktirde karışım fakir olur. Yazın her zaman tüketim her zaman daha düşük olur.

Rakımı yüksek biryerden daha düşük biryere giderken aşağıya doğru inildiği için bu videodaki gibi düşük ortalamalar çıkabiliyor dizel- atmosferik farketmez normalden daha düşük çıkacaktır. Mesela eskişehir-sakarya arası gibi.
Havanın yoğunluğu birim hacimde daha fazladır, kütle olarak birim hacimde daha fazla hava olması gerek...Yani yakıt odasına litre başına daha fazla oksijen - hava girer,bu performansı arttırabilir yakıtı düşürebilir bir nebze. Ancak havanın yoğunluğu aerodinamik olarak otobandaki yüksek hızlarda araca negatif etkir yakıtı arttırır.

Soğuk havalarda araç optimum çalışma sıcaklığına geç ulaşacağından yakıt özellikle kısa yolculuklarda çok artar, lastikleri de indirdiğinden burdan da bir negatif etki yaratır. Yüksek hızlarda da aerodinamik etkiden dolayı yakıt artar.
Araç ısındıktan sonra tüm şartlar aynı ve 90km/s sabitlenip deney yapmak lazım belki yapan vardır o şartlarda soğuk hava yakıt karışımından dolayı bir düşüş olabilir diye düşünüyorum ben de.
 
Katılım
18 Şub 2019
Mesajlar
134
Tepki puanı
86
Konum
Gaziantep
Aracınız
Civic FC5 2019
Hiz olarak 80 90 belki de 70 ile giderken şehirler arası olabilir ama ben çok dikkatli kullanıp şehirler arası en fazla 5.5 ile 6 arasina inemedim normal 120 sabit ile 6 görünür şehir içi ise kışı ancak 10.5 11 arası aşağı inmiyor kısa mesafede videolar abartı olmuş bence

POCOPHONE F1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Video abartı değil ben bu arabaya 3 litrede yaktırırımmm nasıl yaparım bol inişli bir güzergah secerim, aracı ısıtırım ,sonra sıfırlarım gostergeyı ,sureklı sabıt hız 80 yaparım sonra derim 3 litre yakıyor evet 3 litre yakıyor bu dogru ama sadece o guzergahta o hızda bunu yakıyor, bu yakıt hesabını sadece ortalama hız baz alınarak yapılması dogru olur ,yalnız şöyle bişi var burda Honda 3.9 yakıyor demiyoruz, istenirse bu aracla ekonomı yapılabılır bu demeye calısılmış..Yani yakıtı cok aşırı bir arac değil istenirse ekonomi saglanılabılıyor bu ifade edilmeye calısılmıs ...

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
14 Ağu 2016
Mesajlar
238
Tepki puanı
174
Konum
Türkiye
Aracınız
Civic FB7 2013
Havanın yoğunluğu birim hacimde daha fazladır, kütle olarak birim hacimde daha fazla hava olması gerek...Yani yakıt odasına litre başına daha fazla oksijen - hava girer,bu performansı arttırabilir yakıtı düşürebilir bir nebze. Ancak havanın yoğunluğu aerodinamik olarak otobandaki yüksek hızlarda araca negatif etkir yakıtı arttırır.

Soğuk havalarda araç optimum çalışma sıcaklığına geç ulaşacağından yakıt özellikle kısa yolculuklarda çok artar, lastikleri de indirdiğinden burdan da bir negatif etki yaratır. Yüksek hızlarda da aerodinamik etkiden dolayı yakıt artar.
Araç ısındıktan sonra tüm şartlar aynı ve 90km/s sabitlenip deney yapmak lazım belki yapan vardır o şartlarda soğuk hava yakıt karışımından dolayı bir düşüş olabilir diye düşünüyorum ben de.

Arkadaşım tek başına hava miktarının artması performansı arttırmaz. Hava miktarı arttığında yakıt miktarı da artmalı ki ideal karışım oranı yakalansın yoksa araç fakirde kalır. Uzun mesafe de kullanılsa araç fazla yakar.
 
Geri
Üst