Honda firmasının yüzsüzlüğü - Honda Pişmanlıktır

Katılım
10 Ağu 2022
Mesajlar
8
Tepki puanı
9
Konum
van
Ad Soyad
caner
Yaş
32
Aracınız
Civic FC5 2017
2010 yılından beridir honda civic kullanıcısıyım. Bu 3. civic aracım olmak üzere 2017 model FC5'im var. Aracımda 2 farklı noktada başlayan vernik atması problemi gün geçtikçe büyümekte ve 3. bir noktadan sonra ise 4. bir noktada aynı problem gün itibariyle başlamıştır. Aldığım eksper raporları ve ayrıca sanayideki sözlü görüşler aracın vernik problemi olduğu ve bu problemin fabrika hatasından kaynaklandığını söylemesine rağmen hondanın verdiği cevap dış etmenler kullanıcı kaynaklı. 5 yaşındaki aracın nasıl bir dış etmenden etkilendiği ise merak konusu. Görsellerde de göreceksiniz ki boya kalınlığı azalmış. Gerçekten hondanın vermiş olduğu bu cevap üzücü olmakla beraber müşteri memnuniyetini sağlayamamanın yanı sıra gülünçte geliyor. Demem o ki hem honda motosiklet hem de otomobil kullanıcısı olarak HONDA PİŞMANLIKTIR . . .

Bugun itibari ile mahkeme sürecini başlatmış olmakla beraber ilerleteceğim mahkeme süreçlerinin tüm detaylarını sizlerle ve sosyal medya platformları ile paylaşacağım. Sonucun kesinlikle olumlu çıkacağını biliyorum. Lakin hondanın yapmış olduğu haksızlığı ortaya çıkarmak için bu süreci sonuna kadar irdeleyeceğim.

Desteklerinizi bekliyorum.
 

Ekli dosyalar

  • ETUW8744.JPG
    ETUW8744.JPG
    94.6 KB · Görüntüleme: 116
  • FWJP2431.JPG
    FWJP2431.JPG
    73.9 KB · Görüntüleme: 117
  • KSTI4833.JPG
    KSTI4833.JPG
    73 KB · Görüntüleme: 122
  • LQOQ7982.JPG
    LQOQ7982.JPG
    119.9 KB · Görüntüleme: 122
  • SZDH4255.JPG
    SZDH4255.JPG
    162.3 KB · Görüntüleme: 117
  • XXXW6982.JPG
    XXXW6982.JPG
    136.7 KB · Görüntüleme: 121
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,928
Tepki puanı
2,189
Yaş
32
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
31
Aracınız
Civic FC5 2017
Bu dış etmenler sadece Honda arçlarınamı özel neden diyer araçlarda olmuyorda Hondada oluryor?
Benim yazımın neresinde sadece Honda araçlarda oluyor diğer araçlarda olmuyor yazıyor?

google yazarsanız eğer skoda mini cooper vs vs araçlarda da şikayetler görebilirsiniz.

Lafı anlayıp idrak edip öyle yorum yaparsanız sevinirim.
 
Katılım
10 Ağu 2022
Mesajlar
8
Tepki puanı
9
Konum
van
Ad Soyad
caner
Yaş
32
Aracınız
Civic FC5 2017
Öncelikle geçmiş olsun umarım istediğiniz sonuçları alırsınız, sizin gibi 2010 dan buyana 4 nesil civic kullanıcısıyım şuan 2017 beyaz fc5 mevcut, şikayet var sitesini ayda bir tüm markalar olarak kontrol ederim ve böylece ilerde alacağım araçta hangi markada ne gibi sorunlar yaşayacağım konusunda ileri düzeyde bilgim olmaktadır. Sizin duruma gelince honda araçlarda özellikle beyaz renklerde 2012 den başlayarak 2017 ye kadar (şikayetvar kısmında daha üstünü görmedim) cam kenarlarından başlayarak bir boya atması sorunu mevcut özellikle FB7 beyaz araçlarda daha fazla (bir önceki aracım fb7 beyazdı) onun dışında renkli araçlarda vernik problemine 1-2 defa denk geldim ve fotolarına baktığımda genelde güneş altında üstünde bir atık madde veya dediğiniz gibi bir bez, naylon gibi malzemeler uzun süre bekletildiğinde karşılaşıldığını gördüm onun dışında renkli araçlarda boya ile ilgili sıkıntı yaşayan ve şikayette bulunan görmedim, diğer markalarda (özellikle peqo ve citroen) aşırı derece tavan boyalarında yanıklar boya atmaları şikayeti var, konu aslında şu şekilde fabrikasyon hatada olabilir olmaz demiyorum sonuçta yılda 50.000 adet satmış bir araçtan bahsediyoruz ne olursa olsun hata payı 1000 de 1 olsa bile bu yılda 50 araçta hata oluşabilir demektir. Önemli olan bunu izah etmek ve karalamak değil İSPAT etmektir. Siz kendinizi o firmanın yerine koyarsanız her müşterinin dediğine tamam bizim hatamız derseniz bu seferde başınızı alamazsınız, dün bakmıştım şikayet var sitesine fc5 müşterisi biri aynen şunu yazmış "aracı park ettim güneşli bir hava konsolun üzerinde duran bir oyuncak vardı (metal yılan oyuncak) oyuncağı kaldırdığımda konsolun kabardığını gördüm bunu garantiden değişin dedim olmaz dediler honda pişmanlıktır" yazmış, eğer bunu bilir kişi ile ispatlarsanız ve honda yine yok hayır derse oızaman honda sizi pişman etmiştir doğru ama bunu ispat edemezseniz kendi kendine olduğunu bu durumda firmanında yapacağı bir şey yok ne yazık ki. Düşüncem bu şekilde umarım istediğiniz gibi olur.
Efendim gayet haklısınız ama olay şu ki bayi de herhangi bir inceleme dahi yapılmadan resimleri çekilerek hondatr ye gönderildi. Bunun sonucunda bir resimden nasıl kullanıcı hatası olduğuna karar verilmiş olabilir? Ayrıca bir noktada değil 3 farklı noktada bu problemin yaşanmış olması sizce de tuhaf değil mi? En azından bir test yapılması inceleme gerçekleştirilmesi gerekmez miydi?
 
Katılım
10 Ağu 2022
Mesajlar
8
Tepki puanı
9
Konum
van
Ad Soyad
caner
Yaş
32
Aracınız
Civic FC5 2017
Merhaba,@hondahatasi
Öncelikle sorununuz için üzgünüz bende honda kullanıyorum 2014 ve 2020 model honda birinci sınıf bir üretici degil onun için kullanılan malzemelerde birinci sınıf degil yani ona göre seçiliyor. Bunlardan biriside boya katlitesi her geçen sene araç kasasının farkı bölümlerinde farklı degerler ölçülüyor,bu boya kalitesi sadece Türkiye'ye özel degil tabi Amerikda'da böyle Çinde'de aynı şekilde.
Mesela 2014 model aracımın üzerinde kuş pisligi vardı ve o anda yanımda su ve peçete vardı pisligin olduğu yere suyu döküp peçeteyle temizlemek istedim ve sonuç boya çizigiyle sonuçlandı.
Yanlış anlamayın sizi suçlayıpda firmayı savunuyor degilim ama insanlık hali bazen yanlış yöntemler kullanıyoruz ve sonuçunda böyle durumlar ortaya çıkabiliyor örnektede verdigim gibi.
Söylediklerinizde çok haklısınız. Ama aracın bir parçasında veya farklı bir köşesinde değil tüm kaporta aksamında bu durum söz konusu. Yani ben kullanıcı olarak aracın bütün boyasına nasıl bir zarar vermiş olabilirim. Nitrik asitle kezzapla salisilik asitle mi yıkadım. Kendi malıma kastım mı var yoksa aracın tüm kaportasına kuşlar mı pisliyor
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,928
Tepki puanı
2,189
Yaş
32
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
31
Aracınız
Civic FC5 2017
Forum kanalında paylaşım üretim hattı videosunda gördüğünüz gibi boyahane prosesi baştan sona otonom, bu süreçte mekanizmadan kaynaklı bir problem olsa zaten ya orada müdahele edilir ya da o partide üretilen tüm araçların vernikleri dediğiniz gibi bozuk olur. Eğer sadece sizin aracın verniği bozuk olması için de üretim hattının durması gerekir ki o da olası bir durum değil. benim anlatmak istediğim de buydu.

Siz tabi ki hukuki haklarınızı arayın, sonuçta sizin haklı olmanız da ihtimal dahilinde. ben aklıma gelen yorumları yapıp bu sürece katkı sağlamaya çalışıyorum.
Ayrıca garanti kapsamında servis hiç bir müdahalede bulunmadan Honda TR ye fotoğraf çekip gönderiyor. bende 3-4 parça değiştirdim garantiden hiç birisinde servis önce düzeltme vs gibi bir işlem yapmadı ki değişim olacak parça için servisin müdahale yapmasını da istemezdim.

Hakkınızda hayırlısı olsun umarım süreç sizden yana işler.
 
Katılım
10 Ağu 2022
Mesajlar
8
Tepki puanı
9
Konum
van
Ad Soyad
caner
Yaş
32
Aracınız
Civic FC5 2017
Sevgili dostlar burada kimse hondayı karalamak hisse ve payları azaltmak peşinde değil. Günümüz şartlarında kimse parayı kolayda kazanmıyor. Ancak marketten aldığınız karpuz bile seçmece iken koskoca firmanın konuyu kestirip atıp tüketici heyetine başvurabilirsiniz demesi olayı farklı boyutlara taşıyor. Yargıtayın karar arama sitesinde benzer durumların listesini alabilirsiniz. Olay şu ki mal kusurlu lakin honda bunu doğrudan kabul ederse tüm tüketiciler için kapı açmış olacağından red cevabı veriyor. Unutmayın ki dünyadaki en iyi firmaların daha iyi olmalarının sebebi müşteri memnuniyetinden kaynaklanıyor. Olayı bir honda temsilcisi olarak değil de müşteri olarak düşünürseniz anlayacaksınız. Rabbim kimseye böyle bir durum yaşatmasın. Can sıkıcı ve huzur kaçırıcı oluyor. Süreç bugun itibariyle başladı ve tüm akışı sizlerle paylaşacağım gibi mahkemenin atayacağı bilirkişi raporlarını da ileteceğim. Böylece daha açık bir şekilde süreci hassasca yürütebileceğiz. Tüm dostlara ilgi ve görüşleri için teşekkür ederim
 
Katılım
10 Ağu 2022
Mesajlar
8
Tepki puanı
9
Konum
van
Ad Soyad
caner
Yaş
32
Aracınız
Civic FC5 2017
Forum kanalında paylaşım üretim hattı videosunda gördüğünüz gibi boyahane prosesi baştan sona otonom, bu süreçte mekanizmadan kaynaklı bir problem olsa zaten ya orada müdahele edilir ya da o partide üretilen tüm araçların vernikleri dediğiniz gibi bozuk olur. Eğer sadece sizin aracın verniği bozuk olması için de üretim hattının durması gerekir ki o da olası bir durum değil. benim anlatmak istediğim de buydu.

Siz tabi ki hukuki haklarınızı arayın, sonuçta sizin haklı olmanız da ihtimal dahilinde. ben aklıma gelen yorumları yapıp bu sürece katkı sağlamaya çalışıyorum.
Ayrıca garanti kapsamında servis hiç bir müdahalede bulunmadan Honda TR ye fotoğraf çekip gönderiyor. bende 3-4 parça değiştirdim garantiden hiç birisinde servis önce düzeltme vs gibi bir işlem yapmadı ki değişim olacak parça için servisin müdahale yapmasını da istemezdim.

Hakkınızda hayırlısı olsun umarım süreç sizden yana işler.
Merhabalar araştırmalarınız ve katkılarınız için teşekkür ederim. Hatırlarsanız honda civic araçların bazılarında direk göçükleri olmuştu. Firma yıllarca hatasını kabul etmemişti. Ancak daha sonra yüksek sesler çıkmaya başlayınca kapılar açıldı ve hatalar kabul edildi.
 
Katılım
8 Eyl 2017
Mesajlar
561
Tepki puanı
273
Konum
izmir
Aracınız
Dediklerinize aynen katılmakla birlikte şunu eklemek istiyorum, merso dahil neredeyse tüm markalarda bu kalite düşüşü mevcut, müsait zamanlarınızda şikayetvar sitesine girip merso bmw volvo gibi şikayetleri bir incelemenizi tavsiye ederim, vw,citroen,peqo zaten dağlar kadar şikayet var ama kaliteli bildiğimiz markalarda hiç hata yok değil ve satış rakamlarıda ona göre az, yani yılda 3.000 satan 3 araçta sıkıntı yaşarken 30.000 satan 30 araçta problem çıkınca aaa bu problemli diğeri problemsiz gibi görünüyor.
Diğer markalarda da problemler mevcut tabii. Burdaki sıkıntı, honda'nın genel anlamda diğer markalar kadar malının arkasında durmaması. Ben garantisi bitmiş eski kasa renault scenicin bozulan dijital gösterge panelinin ücretsiz değiştirildiğini biliyorum ve garanti bi kaç ay değil, bi kaç yıl geçmişti. Hadi honda değiştirsin...
 
Katılım
17 Tem 2014
Mesajlar
369
Tepki puanı
320
Konum
Canada/Ottawa
Aracınız
Civic FB7 2014
Söylediklerinizde çok haklısınız. Ama aracın bir parçasında veya farklı bir köşesinde değil tüm kaporta aksamında bu durum söz konusu. Yani ben kullanıcı olarak aracın bütün boyasına nasıl bir zarar vermiş olabilirim. Nitrik asitle kezzapla salisilik asitle mi yıkadım. Kendi malıma kastım mı var yoksa aracın tüm kaportasına kuşlar mı pisliyor
Sizinki istisna gibi duruyor ben genel olarak soylemisdim zaten 2014 model aracim C paneli uzerinde surucu tarafindada gocuk mevcuttu daha garantisi varken bayiye gittigimde kullanici hatasi dediler bende kullanici hatasi oyle olmaz deyip diger tarafin ayni bolumune sert bir cisimle vurdum saskinlikla izlediler sesleri bile cikmadi daha sonra hondadan mektup geldi baska bir bayiye yonlendirilip garanti kapsaminda onarimi yapildi iki tarafinda,umarim sizde hakkinizi alabilirsiniz.
 
Katılım
8 Ocak 2020
Mesajlar
163
Tepki puanı
177
Konum
Samsun
Aracınız
Civic FC5 2019
Honda için kullanıcı hatası deyip işin içinden sıyrılması doğru değil.2004 model Fiat Albea aracımda 2 yıl sonra vernik atması sonucu servise gittim,fabrikaya bildirdiler sonraki günlerde fabrikadadn görevli geldi ve kullanıcı hatası telafuz etti ağzının payını verdim ve beni haklı buldu garantiden aracı komple boyama yapılacağını belirtti, sorum şu oldu aracın değer kaybı ne olacak dedim size resmi yazı vereceğiz aracın bu nedenle boyanacağına dair, yazıyı aldım ama yetkili servis boya işçiliğini özenli yapmadı ve aracı sattım.Honda nın da uzman bir kişi tarafından kontrol etmesi kanaatındayım, öyle dış etken deyip kendini sıyırmaması gerekir.
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
882
Konum
Samsun
Forum kanalında paylaşım üretim hattı videosunda gördüğünüz gibi boyahane prosesi baştan sona otonom, bu süreçte mekanizmadan kaynaklı bir problem olsa zaten ya orada müdahele edilir ya da o partide üretilen tüm araçların vernikleri dediğiniz gibi bozuk olur. Eğer sadece sizin aracın verniği bozuk olması için de üretim hattının durması gerekir ki o da olası bir durum değil. benim anlatmak istediğim de buydu.

Siz tabi ki hukuki haklarınızı arayın, sonuçta sizin haklı olmanız da ihtimal dahilinde. ben aklıma gelen yorumları yapıp bu sürece katkı sağlamaya çalışıyorum.
Ayrıca garanti kapsamında servis hiç bir müdahalede bulunmadan Honda TR ye fotoğraf çekip gönderiyor. bende 3-4 parça değiştirdim garantiden hiç birisinde servis önce düzeltme vs gibi bir işlem yapmadı ki değişim olacak parça için servisin müdahale yapmasını da istemezdim.

Hakkınızda hayırlısı olsun umarım süreç sizden yana işler.

Hocam garanti konusunda hondatr servise yetkiyi vermiş ama servis keyfe keder tutum sergiliyor. Serviste eskiden çalışmış birisi bana isterlerse garantiye sokarlar ama servisler sokmak istemiyor demişti. Bunu da şöyle izah etmişti siz bireysel araba alıyorsunuz vites topuzu soyuluyor ama kullanıcı hatası deniyor, adam filo olarak 200 araç alıyor ve bunun hepsinin vites topuzu değişebiliyor. Mesela elektronik el freni sviçini garantiden değiştim, ama ateşleme bobinini değişemedim var da var sayabilirim, garanti neye göre hangi servise göre işliyor, her servisin tutumu farklı. Kitapçıkta yazan kullanım türünde yetkili servise bakım yaptırmak zorundasınız bile yazmamakta, yurt dışında insanlar kendileri değişiyor yağ vb. Ama garantileri devam ediyor. Hondanın suçu servislere göz yumması, japonlarda hataya göz yumulmaz. Pandemi ile bütün araç firmalarının servisleri daha da azıttılar bana kalırsa.
Konudan bağımsız olarak yolladığın videoda euro 3.38 dolar 3.08 filan ağlayasım geldi, nereden nereye.



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst