HONDA İLE UZUN YOL TECRÜBELERİ ?

Katılım
18 Mar 2019
Mesajlar
83
Tepki puanı
61
Konum
izmir
Aracınız
Civic FC5 2019
hondaların şu bayılma olayı nedir ya?eline honda alan bayılıyor diyor..honda yokuşlarda bayılıyorrrrr..benim hondam hiç bayılmıyor..

SM-J700F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Sanırım şu olabilir, aracım 400 km 20 gün oldu alalı. Elegance Eco 2019 modeli. Çok dik bir yokuşu D'de çıkıyordum. Sonra eski alışkanlıklardan aracı düşük vitese almak için sanırım L (harfi yanlış hatırlıyor ola bilirim yokuş için ayarlanmış vitese) konumuna aldım araç pati çekmeye başladı. Geri geri indim ve geçtim. Belki D'de devam etsem sorunsuz çıkacaktı.
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Bugün ilk 1000km yolu tamamladım. 36,31 litre lpg ile 496km. Aracım otomatik ancak özellikle uzun yolda hız sabitleyicinin saçmalamasından dolayı manuel kullandım. Yolun bir kısmında 123km/s'ye, otobanda ise 134km/s'ye sabitledim. Kabaca yol/zaman hesabıma göre ortalama hızım 125km/s. Buna göre yaklaşık 7,3lt/100km yakmış aracım.

Pozantı tüneller mevkiinde ilginç bir video çektim birde. 134km/s hızda sabitlemişken arkadan bir tır selektör yaktı ben orta şeride geçtim, adam soldan kapattı gitti.

Videoyu nasıl ekleyebilirim?

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
8 Eyl 2017
Mesajlar
554
Tepki puanı
269
Konum
izmir
Aracınız
Bugün ilk 1000km yolu tamamladım. 36,31 litre lpg ile 496km. Aracım otomatik ancak özellikle uzun yolda hız sabitleyicinin saçmalamasından dolayı manuel kullandım. Yolun bir kısmında 123km/s'ye, otobanda ise 134km/s'ye sabitledim. Kabaca yol/zaman hesabıma göre ortalama hızım 125km/s. Buna göre yaklaşık 7,3lt/100km yakmış aracım.

Pozantı tüneller mevkiinde ilginç bir video çektim birde. 134km/s hızda sabitlemişken arkadan bir tır selektör yaktı ben orta şeride geçtim, adam soldan kapattı gitti.

Videoyu nasıl ekleyebilirim?

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
İstikamet neresiydi bide hangi kasa aracınız?
 
Katılım
7 Mar 2019
Mesajlar
458
Tepki puanı
426
Konum
Ardahan
Aracınız
Civic FB7 2015
Arkadaşlar kim ne derse desin kim ne yaparsa yapsın evet hondalar yokuşta bayılıyor. Bayılmıyor diyen arkadaşlar ya başka araba kullanmamış yada hondayı bilmiyor. Bende 2015 fb7 var. Ardahan ilinde yaşadığımdan ve burda kışın eksi 30-40 dereceleri gördüğümden çok sevdiğim duster 4x4 aracımı sattım.

Duster 1.5 dizel 110 hp
Civic 1.6 LPG 125 hp

Kağıt üstünde civic daha güçlü görünse de

civic 152 tork
Duster 250 tork

İşte ince nokta torkta bitiyor. Duster ağırlık olarak 1400 küsür kilo olmasına rağmen hem düzde hemde rampada daha performanslı. Tamam civic düz yolda uzuyor ama düz yolda gitmeyen araba yok. Şahin bile düzde gider.

Ben dizel donuyor çalışmıyor diye sattım ve civic fb7 otomatik aldım. Daha öncede otomatik kullandım (astra j, volvo s60) hondanın otomatik şanzımanı gayet güzel. Lakin duster den inip civic ile hopadan ardahana gidince (0'dan 1980 rakıma) resmen karnım ağrıdı. O zaman dizelin değerini rampada anladım. Ama maalesef burda benzinli kullanmam lazım.

Diğer konu ise civic 5 ileri ve vites aralıkları çok uzun. Böylece diyelimki hız sabitleme ile gidiyorum 120 civarı kafasına göre hafif eğimlerde vites küçültüp bağırıyor. Sonra geri büyütüyor. 4 fazla geliyor 5 az geliyor.

Bunu normal yolda giderken rampada da yapıyor 5 te yemeyince 4 E alıyor ve muazzam bağırıyor. Bağırdığı kadar da gitmiyor. Bunu daha önce opel astra j cosmo da ve volvo da yaşamadım. Hadi volvo turbo ve 5 silindir idi anlarım da astra j 1.6 115 hp otomatik idi. Üstelik astra da 150 tork vardı.

FIG-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bugün ilk 1000km yolu tamamladım. 36,31 litre lpg ile 496km. Aracım otomatik ancak özellikle uzun yolda hız sabitleyicinin saçmalamasından dolayı manuel kullandım. Yolun bir kısmında 123km/s'ye, otobanda ise 134km/s'ye sabitledim. Kabaca yol/zaman hesabıma göre ortalama hızım 125km/s. Buna göre yaklaşık 7,3lt/100km yakmış aracım.

Pozantı tüneller mevkiinde ilginç bir video çektim birde. 134km/s hızda sabitlemişken arkadan bir tır selektör yaktı ben orta şeride geçtim, adam soldan kapattı gitti.

Videoyu nasıl ekleyebilirim?

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Direk video eklenmiyor maalesef, youtube hesabınız var ise oraya ekleyip buraya linkini bırakın (y)
 
Katılım
7 Haz 2018
Mesajlar
787
Tepki puanı
291
Konum
İzmir
Arkadaşlar kim ne derse desin kim ne yaparsa yapsın evet hondalar yokuşta bayılıyor. Bayılmıyor diyen arkadaşlar ya başka araba kullanmamış yada hondayı bilmiyor. Bende 2015 fb7 var. Ardahan ilinde yaşadığımdan ve burda kışın eksi 30-40 dereceleri gördüğümden çok sevdiğim duster 4x4 aracımı sattım.

Duster 1.5 dizel 110 hp
Civic 1.6 LPG 125 hp

Kağıt üstünde civic daha güçlü görünse de

civic 152 tork
Duster 250 tork

İşte ince nokta torkta bitiyor. Duster ağırlık olarak 1400 küsür kilo olmasına rağmen hem düzde hemde rampada daha performanslı. Tamam civic düz yolda uzuyor ama düz yolda gitmeyen araba yok. Şahin bile düzde gider.

Ben dizel donuyor çalışmıyor diye sattım ve civic fb7 otomatik aldım. Daha öncede otomatik kullandım (astra j, volvo s60) hondanın otomatik şanzımanı gayet güzel. Lakin duster den inip civic ile hopadan ardahana gidince (0'dan 1980 rakıma) resmen karnım ağrıdı. O zaman dizelin değerini rampada anladım. Ama maalesef burda benzinli kullanmam lazım.

Diğer konu ise civic 5 ileri ve vites aralıkları çok uzun. Böylece diyelimki hız sabitleme ile gidiyorum 120 civarı kafasına göre hafif eğimlerde vites küçültüp bağırıyor. Sonra geri büyütüyor. 4 fazla geliyor 5 az geliyor.

Bunu normal yolda giderken rampada da yapıyor 5 te yemeyince 4 E alıyor ve muazzam bağırıyor. Bağırdığı kadar da gitmiyor. Bunu daha önce opel astra j cosmo da ve volvo da yaşamadım. Hadi volvo turbo ve 5 silindir idi anlarım da astra j 1.6 115 hp otomatik idi. Üstelik astra da 150 tork vardı.

FIG-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Bahsettiğiniz cıvıc’in otomatik şanzıman oranları çok uzun araba 1.6 olmasına rağmen 5. Viteste 3 bin devirde 150 ile gidebiliyor, tabiki dizelin rampada avantajı var zaten dizel topu topu 4 bin devir çeviriyor ee bütün torku alt devirde veriyor bu honda ile alakalı değil dizel ile benzinli motor farkı, benzinli manuel fd6 cıvıc sahibiyim keşke imkanımız olsaydıda bahsettiğiniz yokuşları beraber çıksaydık sizde duster varken gördüğünüz tek şey stop lambası olurdu bu araçlar düzde gidiyor çünkü benzinli ama rampadada 1.6 atmosferikler içinde en nefesli giden araçlardan haa siz dizel gibi 3 bin devirde yokuş çıkıcam diyosanız iş değişir saygılar...




EK1 - ES7 - EP2 - FD6
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaşlar kim ne derse desin kim ne yaparsa yapsın evet hondalar yokuşta bayılıyor. Bayılmıyor diyen arkadaşlar ya başka araba kullanmamış yada hondayı bilmiyor. Bende 2015 fb7 var. Ardahan ilinde yaşadığımdan ve burda kışın eksi 30-40 dereceleri gördüğümden çok sevdiğim duster 4x4 aracımı sattım.

Duster 1.5 dizel 110 hp
Civic 1.6 LPG 125 hp

Kağıt üstünde civic daha güçlü görünse de

civic 152 tork
Duster 250 tork

İşte ince nokta torkta bitiyor. Duster ağırlık olarak 1400 küsür kilo olmasına rağmen hem düzde hemde rampada daha performanslı. Tamam civic düz yolda uzuyor ama düz yolda gitmeyen araba yok. Şahin bile düzde gider.

Ben dizel donuyor çalışmıyor diye sattım ve civic fb7 otomatik aldım. Daha öncede otomatik kullandım (astra j, volvo s60) hondanın otomatik şanzımanı gayet güzel. Lakin duster den inip civic ile hopadan ardahana gidince (0'dan 1980 rakıma) resmen karnım ağrıdı. O zaman dizelin değerini rampada anladım. Ama maalesef burda benzinli kullanmam lazım.

Diğer konu ise civic 5 ileri ve vites aralıkları çok uzun. Böylece diyelimki hız sabitleme ile gidiyorum 120 civarı kafasına göre hafif eğimlerde vites küçültüp bağırıyor. Sonra geri büyütüyor. 4 fazla geliyor 5 az geliyor.

Bunu normal yolda giderken rampada da yapıyor 5 te yemeyince 4 E alıyor ve muazzam bağırıyor. Bağırdığı kadar da gitmiyor. Bunu daha önce opel astra j cosmo da ve volvo da yaşamadım. Hadi volvo turbo ve 5 silindir idi anlarım da astra j 1.6 115 hp otomatik idi. Üstelik astra da 150 tork vardı.

FIG-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Atmosferik motor doğru devri bulamadığınızda tork gereksinimi olan durumda haliyle güçten düşer, ayrıca kullandığınız otomatikte performansı anlamlı miktar törpülüyor ve sizinde farkettiğiniz gibi vites oranları çok uzun, 3.vitesle 170e kadar çıkabiliyorsunuz. Manuelde bayılma olayı otomatiğe göre çok daha az, ayrıca vites oranları da daha kısa.
Karşılaştırdığınız duster muhtemelen manueldir ve renaultların vites oranlarıda genelde kısadır. Tork ve vites oranı birleşince de çoğu rampayı hiç vites küçültmeden çıkabiliyor araç.
Bol yokuşlu bir bölgede torklu bir araç arıyorsanız atmosferik ve otomatik kombinasyonu sizi tatmin etmeyecektir.
 
Geri
Üst