Arkadaşlar kim ne derse desin kim ne yaparsa yapsın evet hondalar yokuşta bayılıyor. Bayılmıyor diyen arkadaşlar ya başka araba kullanmamış yada hondayı bilmiyor. Bende 2015 fb7 var. Ardahan ilinde yaşadığımdan ve burda kışın eksi 30-40 dereceleri gördüğümden çok sevdiğim duster 4x4 aracımı sattım.
Duster 1.5 dizel 110 hp
Civic 1.6 LPG 125 hp
Kağıt üstünde civic daha güçlü görünse de
civic 152 tork
Duster 250 tork
İşte ince nokta torkta bitiyor. Duster ağırlık olarak 1400 küsür kilo olmasına rağmen hem düzde hemde rampada daha performanslı. Tamam civic düz yolda uzuyor ama düz yolda gitmeyen araba yok. Şahin bile düzde gider.
Ben dizel donuyor çalışmıyor diye sattım ve civic fb7 otomatik aldım. Daha öncede otomatik kullandım (astra j, volvo s60) hondanın otomatik şanzımanı gayet güzel. Lakin duster den inip civic ile hopadan ardahana gidince (0'dan 1980 rakıma) resmen karnım ağrıdı. O zaman dizelin değerini rampada anladım. Ama maalesef burda benzinli kullanmam lazım.
Diğer konu ise civic 5 ileri ve vites aralıkları çok uzun. Böylece diyelimki hız sabitleme ile gidiyorum 120 civarı kafasına göre hafif eğimlerde vites küçültüp bağırıyor. Sonra geri büyütüyor. 4 fazla geliyor 5 az geliyor.
Bunu normal yolda giderken rampada da yapıyor 5 te yemeyince 4 E alıyor ve muazzam bağırıyor. Bağırdığı kadar da gitmiyor. Bunu daha önce opel astra j cosmo da ve volvo da yaşamadım. Hadi volvo turbo ve 5 silindir idi anlarım da astra j 1.6 115 hp otomatik idi. Üstelik astra da 150 tork vardı.
FIG-LX1 cihazından
CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.