- Katılım
- 19 Kas 2015
- Mesajlar
- 904
- Tepki puanı
- 78
- Aracınız
Merhaba cıvıcTR.com üyeleri
1 ay sureden sonra bir karşılaştırma vakti geldik dedik
Biz inceleme ekibi olarak bu iki aracın karşılaştırmasını oldukça merak ediyorduk.
Test sonuçlarını buraya yazmadan önce sunu demek istiyoruz her iki aracın da direksiyonundan inmek istemiyorsunuz
*Honda bize aitken golf R bulamadığımızdan dolayı kiralıktır.
Honda Typer Fabrika Teknik Verileri
2.0 Turbo İ-Vtec
310PS/6500rpm
400nm Tork
4/2(önden çekiş)
0-100km:5.7sn
Maks hız:270km
Ağırlık:1453 kg
6 ileri 1 geri manuel şanzıman
Vw Golf R Fabrika Teknik Verileri
2.0TSİ
300PS/5500rpm
380nm Tork
4/2(önden çekiş)
0-100km:4.9sn
Maks hız:250km
Ağırlık:1495kg
6 ileri 1 geri DSG şanzıman
Testimiz 15 mart tarihinde yayında olacaktır.
*Sizce performans anlamında hangisi galip gelecektir ?
*Siz alacak olsanız hangisini tercih edersiniz ?
Yorumlarınızı ve düşüncelerinizi bekliyoruz.
Tesekkurler,Sevgiler
Sent from my iPhone using Tapatalk
Türkiye'mizin uğradığı hain terör saldırılarından ötürü testimizde birkaç gün aksama olmustur.Kusura bakmayın vefat edenlerin ailesine sabır yaralılara acil şifalar diliyoruz.
KORKMA..!
Honda Typer Fabrika Teknik Veriler
2.0 Turbo İ-Vtec
310ps/6500rpm
400nm tork
Önden çekiş
0/100 hızlanma:5.7
Maks hız:270km\h
Ağırlık:1453kg
Manuel şanzıman 6 ileri
Vw Golf R Fabrika Teknik Veriler
2.0TSİ MOTOR
300PS/5500rpm
380nm tork
4 tekerden çekiş
0/100 hızlanma:4.9sn
Maks hız:250km/h
Ağırlık:1495kg
6 ileri otomatik dsg şanzıman
Honda Typer
Vw Golf R
TASARIM
Tasarım alanında zevkler ve renkler tartışılmaz anlayışına saygı duyuyoruz.İnceledigimiz arkadaşlarla ortak yorumumuzu yazıyoruz.Sizin görüşünüz farklı olabilir saygı duyuyoruz.Bu araçlarda standart inceleme yöntemini kullanmadık cunku bu araclar cıvıc,golf,jetta türden araçlarla aynı kafeste bulunmuyor.Hothatch diye gecen bu iki aracımızın tasarımlarına başlayalım.Honda oldukça futuristik ve farklı bir tasarıma sahip her çizgisi ruhunu temsil etmiş.Oldukca başarılı buluyoruz arkada kı Led aydınlatmalar aksam karanlığında göz alıcı ve dikkat çekici durmayı başarıyor.Vw golf r oldukça ilgi çekici bir tasarıma sahip.Lakin bazen sokakta gördüğünüz de modifiye edilmiş 1.2tsi golf zannetmeniz mümkün.Typer'da böyle bir algı yok o sportif çizgileri özel bir arac oldugunu belli ediyor.Golf R hothatch bir araca göre biraz daha olgun kalıyor.Golf R yaş kac olursa olsun kendini genc hissedenlerden Honda Typer tam çağında 20 yasında genc gibi bir örnek kullanalım
Tasarım PUANLARIMIZ;
Typer: 10/9
Golf R: 10/8
İÇ MEKAN
İç mekanlarında her iki araçta compact modellerine oldukça benzerlik taşıyorlar.Yani Golf R standart bir Golf ile benzerlik taşırken.Typer standard bir cıvıc hb modeli ile oldukça benzerlikler taşıyor.Ee tabi bu her iki araçın fiyat etiketleri oldukça yüksek bundan dolayı ince detaylar kendini gösteriyor.Honda genel olarak otomobillerinde tema olarak mavi iç mekanı tercih ederken.Daha sportif ve sert bir renk olan kırmızı Typer'da tercih edilmiş.Direksiyon siyah ve kırmızı deri uyumu ile göze oldukça hos geliyor.Gostergeler ve aydınlatmalar genel olarak kırmızı tonlarında lakin kırmızının tonunu tam yakalayamadıklarını düşünüyoruz.Sanki biraz pastel boya etkisi var renklerde..Koltuklar oldukça iyi sert virajlarda Surucu ve yolcuyu yerinden fazla oynatmıyor iyi sarmasını beceriyor.Koltuklarda dahil kırmızı kumaşlara sahip.Malzeme bir cıvıc kadar kötü olmasa da rakibi golften oldukça geride kalıyor.Golf R icin diyeceklerimiz standart bir golf test ediyor olsaydık gayet hos bir iç mekana sahip derdik.Lakin boyle spor motora sahip hothatch bir modelde neden bu kadar olgun bir tasarım var ? Hothatch bir modele göre düşündüğümüzden ve tum araçları segmentine göre incelediğimizden.İc mekanın standart bir golf ile nerdeyse aynı olması can sıkıcı.Daha genc daha cesur tasarım isteyen bu segmente standart Vw tasarımı hic yakışmamış.Malzeme kalitesi olarak Typer'a göre oldukça başarılı.Golf R da ince detaylar R logolu koltuklar ve direksiyonda kı dikişler.Biz baska ince detay göremedik tabiki birde direksiyon yuvarlak hatlara sahip.Honda bu modelinde dahi içeriye yol sesi alımını sönümlemis degil özellikle yüksek süratlerde müziği son ses yapsanız dahi yol sesi bir sekilde ulaşıyor kulaklarınıza Golf yol sesi konusunda daha başarılı.Golf R iç mekanda ailelelere hitap eden performans arabası iken Typer gençlere hitap eden bir performans aracı.
MOTOR VE PERFORMANS
Belki de oldukça merak edilen konu budur
Bir yanda bayanlara etek erkeklere vtec lafının oluşumunu sağlayan o efsane motor.
Bir yandan Vw en buyuk silahı TSİ motor.
Bir yanda devir çevirdikçe yorulan degil heveslenen bir motor vtec.
Bir yandan dusuk hacimlerde bile yüksek güçler sağlayabilen TSİ motor.
Test ederken en zorlandığımız bölüm motor ve performanstı
Araclar oldukça suratlı ve değerler birbirine oldukça yakın.
Kalkış testimizden başlayalım o zaman
*****TYPER ÖNDEN ÇEKİŞ-GOLF R 4 ÇEKER
0-100km hızlanışlar;
Düz temiz asfaltta
Typer:5.5 saniye'de 100km hıza ulaşıyor
Golf R:4.8 saniye'de 100km hıza ulaşıyor
%60 Yukarı Eğimli Dik Bir Bayırda
Typer:7.8 saniye'de 100km ulaşıyor
Golf R:6.9 saniye'de 100km ulaşıyor
Kalkışlarda golf 4 çeker olmasından dolayı oldukça pürüzsüz ve patinajsız kalkışlar yapıyor.
Honda o güçlü motorunun altında önden çekiş olmasından dolayı kalkışlarda golfün gerisinde kalıyor.
ARA HIZLANMA(Devir Toplama)
Golf burda dahi 4 çeker olmasından dolayı daha atik hissettiriyor.
Ara hızlanmalarda şehir ici ve dışı hicbir sıkıntı çıkarmaz tabiki de.Fakat her iki karşılaştıracagımız icin golf R vites küçültme durumunda kasasını daha hızlı toplayıp cok güzel yürüyor.
Golf bu konuda da daha başarılı çıkıyor.
*Honda 7 bin deviri istekli çevirirken golf 6 binden sonra kesiliyor.
Son sürat karşılaştırması:
Honda Typer bu konuda bizden alkış aldı diyebiliriz 2.viteste 139 km hızları buluyor 3.viteste 198 km hız çevirdik.4.viteste 238 km hız cevirdik.5.Viteste 261 km hız bulduk ve yol şartlarından dolayı basamadık.Fabrika verisi 270 olan arac kesici de açtırılırsa 300 km hızı bulmanız mümkün.MASALLAH COK CİĞERLİ MOTOR )
Golf R'da gayet başarılı lakin son sürat de rakibinin oldukça gerisinde kalıyor.2.viteste 134 km hızı buluyor.3 viteste 183 km hız çevirdik.4.viteste 222 km hız cevirdik.5.viteste 248 km hız cevirdik.6.viteste 257 km hız aracımızın son hızı kesici açılma durumunda 270 km hızlara ulaşmak mümkün.Bunada Masallah
*Zevkler Surus beklentileri farklıdır tabiki ama turbo vtec diyorum baskada birsey demiyorum Hem ses hem o ciğerli yapısı kendine bağlıyor.
*Vw golf R 4 çekerin avantajı ile Honda Typer ile arasında kı güç farkını kapatmayı başarıyor.
Motor genel PUANLARIMIZ:
Typer/10/9
Golf/10/9
**
LASTİKLER:
HONDA/Michelin
VW/Good Year
Yol Tutuş:
Altınızda bu kadar güçlü bir arac varsa gücünüzü asfalta iletirken tabiki de beklediğiniz sey güvenli bir yol tutuş olacaktır.
Vw Golf R bu konuda Honda'dan hayli üstün.
Golf yüksek süratlerde 4 çekerin ve şasi dengesinin sayesinde virajlarda rayında gitmeyi başarıyor.Viraj içinde devir dahi yükseltseniz araçta bir oynama olmuyor.Esp'yi devreye sokana kadar tabiri caizse canımız çıktı yol tutuş bakımından limitleri hayli yüksek bu arac ile uygun lastiğinizi bulduğunuz da ve uygun yol şartlarında yüksek süratlerde ilerlemenin keyfi oldukça güvenli.
Typer bu konuda rakibine nazaran basarız.Şasi dengesi gayet başarılı olan Typer'da yüksek süratlerde rayında gitmeyi başarıyor tabiki lakin viraj içinde devir yükseltme durumunda motorun oldukça gücünden dolayı önden kayma yapıyor.Vsa ile arkadaş dost oluyorsunuz.Cok kez sizi hayata tutuyor hayatinizi borçlu hissediyorsunuz Tabi kaydırmanın keyfi ayrı zaten oldukça kolay atabiliyorsunuz önünü arkasını Typer'in motor ve torkun etkisi ile ayrı birde zevki oluyor bunuda belirtelim.Ve önden çekişin eksilerinden yüksek devir kalkış yapacaksanız arac oldukça patinaja kalıyor.Kendini toplayana kadar rakibi kalkmış oluyor.
Yol tutuş genel PUANLARIMIZ
Typer:10/8
Golf R:10/9
İnsanlara Hangisini Tercih Edersiniz Diye Sorduk;
Sergen Korkmaz(32)
Hondanın Typer serisini yıllarca duyarız.Caddeden geçerken o sesini kendi içimizde hissederiz.Vtec baslı basına canavarken turbolu canavara kac insan yok diyebilir ? Vw araçlarını ruhsuz buluyorum.Ve Avrupa'ya para vermektense Japon kardeşlerimize vermeyi tercih ederim.Hem sağlam araclar hemde motorları efsane.Vtec hariç hangi araçta elektirik kesme zevk veriyor Kısacası ben Typer derdim.Tesekkurler
Ege Tekin(27)
Hocam ben canlı canlı Typer'in lamborghiniyi yedigini gördüm Her markanın belki limitleri vardır.Sınırları vardır ama Honda özgürlüğün simgesidir Sınırı yoktur.'Honda hayat onda' Bende s2000 kullanıcısıyım.Tesekkurler
Dilan Karaca(29)
Honda'da biz bayanlara göre bi jazz modelini seviyorum.Honda demek erkek adam demek zaten Beyinlere boyle yerleşmiş artık.O yüzden daha kibar daha sakin bir marka Vw tercihim olacaktır ben golf derdim Tesekkurler
*Elestirileriniz bizim icin değerlidir.
*Bir sonra kı incelememiz civictr.com ve otopark.comda yayınlanacaktır.
*Yorumlarınız nedir ?
*Honda bu kadar güçlü bir araba yaparken neden 4 çeker bir sistem koyup kendini rakipsiz ilan etmiyor ?
Yorumlarınızı bekliyoruz
Saygılar sevgiler..
CivicTr.com editorlerine ve siz üyelerine Tesekkurler.
Sent from my iPhone using Tapatalk
1 ay sureden sonra bir karşılaştırma vakti geldik dedik
Biz inceleme ekibi olarak bu iki aracın karşılaştırmasını oldukça merak ediyorduk.
Test sonuçlarını buraya yazmadan önce sunu demek istiyoruz her iki aracın da direksiyonundan inmek istemiyorsunuz
*Honda bize aitken golf R bulamadığımızdan dolayı kiralıktır.
Honda Typer Fabrika Teknik Verileri
2.0 Turbo İ-Vtec
310PS/6500rpm
400nm Tork
4/2(önden çekiş)
0-100km:5.7sn
Maks hız:270km
Ağırlık:1453 kg
6 ileri 1 geri manuel şanzıman
Vw Golf R Fabrika Teknik Verileri
2.0TSİ
300PS/5500rpm
380nm Tork
4/2(önden çekiş)
0-100km:4.9sn
Maks hız:250km
Ağırlık:1495kg
6 ileri 1 geri DSG şanzıman
Testimiz 15 mart tarihinde yayında olacaktır.
*Sizce performans anlamında hangisi galip gelecektir ?
*Siz alacak olsanız hangisini tercih edersiniz ?
Yorumlarınızı ve düşüncelerinizi bekliyoruz.
Tesekkurler,Sevgiler
Sent from my iPhone using Tapatalk
Türkiye'mizin uğradığı hain terör saldırılarından ötürü testimizde birkaç gün aksama olmustur.Kusura bakmayın vefat edenlerin ailesine sabır yaralılara acil şifalar diliyoruz.
KORKMA..!
Honda Typer Fabrika Teknik Veriler
2.0 Turbo İ-Vtec
310ps/6500rpm
400nm tork
Önden çekiş
0/100 hızlanma:5.7
Maks hız:270km\h
Ağırlık:1453kg
Manuel şanzıman 6 ileri
Vw Golf R Fabrika Teknik Veriler
2.0TSİ MOTOR
300PS/5500rpm
380nm tork
4 tekerden çekiş
0/100 hızlanma:4.9sn
Maks hız:250km/h
Ağırlık:1495kg
6 ileri otomatik dsg şanzıman
Honda Typer
Vw Golf R
TASARIM
Tasarım alanında zevkler ve renkler tartışılmaz anlayışına saygı duyuyoruz.İnceledigimiz arkadaşlarla ortak yorumumuzu yazıyoruz.Sizin görüşünüz farklı olabilir saygı duyuyoruz.Bu araçlarda standart inceleme yöntemini kullanmadık cunku bu araclar cıvıc,golf,jetta türden araçlarla aynı kafeste bulunmuyor.Hothatch diye gecen bu iki aracımızın tasarımlarına başlayalım.Honda oldukça futuristik ve farklı bir tasarıma sahip her çizgisi ruhunu temsil etmiş.Oldukca başarılı buluyoruz arkada kı Led aydınlatmalar aksam karanlığında göz alıcı ve dikkat çekici durmayı başarıyor.Vw golf r oldukça ilgi çekici bir tasarıma sahip.Lakin bazen sokakta gördüğünüz de modifiye edilmiş 1.2tsi golf zannetmeniz mümkün.Typer'da böyle bir algı yok o sportif çizgileri özel bir arac oldugunu belli ediyor.Golf R hothatch bir araca göre biraz daha olgun kalıyor.Golf R yaş kac olursa olsun kendini genc hissedenlerden Honda Typer tam çağında 20 yasında genc gibi bir örnek kullanalım
Tasarım PUANLARIMIZ;
Typer: 10/9
Golf R: 10/8
İÇ MEKAN
İç mekanlarında her iki araçta compact modellerine oldukça benzerlik taşıyorlar.Yani Golf R standart bir Golf ile benzerlik taşırken.Typer standard bir cıvıc hb modeli ile oldukça benzerlikler taşıyor.Ee tabi bu her iki araçın fiyat etiketleri oldukça yüksek bundan dolayı ince detaylar kendini gösteriyor.Honda genel olarak otomobillerinde tema olarak mavi iç mekanı tercih ederken.Daha sportif ve sert bir renk olan kırmızı Typer'da tercih edilmiş.Direksiyon siyah ve kırmızı deri uyumu ile göze oldukça hos geliyor.Gostergeler ve aydınlatmalar genel olarak kırmızı tonlarında lakin kırmızının tonunu tam yakalayamadıklarını düşünüyoruz.Sanki biraz pastel boya etkisi var renklerde..Koltuklar oldukça iyi sert virajlarda Surucu ve yolcuyu yerinden fazla oynatmıyor iyi sarmasını beceriyor.Koltuklarda dahil kırmızı kumaşlara sahip.Malzeme bir cıvıc kadar kötü olmasa da rakibi golften oldukça geride kalıyor.Golf R icin diyeceklerimiz standart bir golf test ediyor olsaydık gayet hos bir iç mekana sahip derdik.Lakin boyle spor motora sahip hothatch bir modelde neden bu kadar olgun bir tasarım var ? Hothatch bir modele göre düşündüğümüzden ve tum araçları segmentine göre incelediğimizden.İc mekanın standart bir golf ile nerdeyse aynı olması can sıkıcı.Daha genc daha cesur tasarım isteyen bu segmente standart Vw tasarımı hic yakışmamış.Malzeme kalitesi olarak Typer'a göre oldukça başarılı.Golf R da ince detaylar R logolu koltuklar ve direksiyonda kı dikişler.Biz baska ince detay göremedik tabiki birde direksiyon yuvarlak hatlara sahip.Honda bu modelinde dahi içeriye yol sesi alımını sönümlemis degil özellikle yüksek süratlerde müziği son ses yapsanız dahi yol sesi bir sekilde ulaşıyor kulaklarınıza Golf yol sesi konusunda daha başarılı.Golf R iç mekanda ailelelere hitap eden performans arabası iken Typer gençlere hitap eden bir performans aracı.
MOTOR VE PERFORMANS
Belki de oldukça merak edilen konu budur
Bir yanda bayanlara etek erkeklere vtec lafının oluşumunu sağlayan o efsane motor.
Bir yandan Vw en buyuk silahı TSİ motor.
Bir yanda devir çevirdikçe yorulan degil heveslenen bir motor vtec.
Bir yandan dusuk hacimlerde bile yüksek güçler sağlayabilen TSİ motor.
Test ederken en zorlandığımız bölüm motor ve performanstı
Araclar oldukça suratlı ve değerler birbirine oldukça yakın.
Kalkış testimizden başlayalım o zaman
*****TYPER ÖNDEN ÇEKİŞ-GOLF R 4 ÇEKER
0-100km hızlanışlar;
Düz temiz asfaltta
Typer:5.5 saniye'de 100km hıza ulaşıyor
Golf R:4.8 saniye'de 100km hıza ulaşıyor
%60 Yukarı Eğimli Dik Bir Bayırda
Typer:7.8 saniye'de 100km ulaşıyor
Golf R:6.9 saniye'de 100km ulaşıyor
Kalkışlarda golf 4 çeker olmasından dolayı oldukça pürüzsüz ve patinajsız kalkışlar yapıyor.
Honda o güçlü motorunun altında önden çekiş olmasından dolayı kalkışlarda golfün gerisinde kalıyor.
ARA HIZLANMA(Devir Toplama)
Golf burda dahi 4 çeker olmasından dolayı daha atik hissettiriyor.
Ara hızlanmalarda şehir ici ve dışı hicbir sıkıntı çıkarmaz tabiki de.Fakat her iki karşılaştıracagımız icin golf R vites küçültme durumunda kasasını daha hızlı toplayıp cok güzel yürüyor.
Golf bu konuda da daha başarılı çıkıyor.
*Honda 7 bin deviri istekli çevirirken golf 6 binden sonra kesiliyor.
Son sürat karşılaştırması:
Honda Typer bu konuda bizden alkış aldı diyebiliriz 2.viteste 139 km hızları buluyor 3.viteste 198 km hız çevirdik.4.viteste 238 km hız cevirdik.5.Viteste 261 km hız bulduk ve yol şartlarından dolayı basamadık.Fabrika verisi 270 olan arac kesici de açtırılırsa 300 km hızı bulmanız mümkün.MASALLAH COK CİĞERLİ MOTOR )
Golf R'da gayet başarılı lakin son sürat de rakibinin oldukça gerisinde kalıyor.2.viteste 134 km hızı buluyor.3 viteste 183 km hız çevirdik.4.viteste 222 km hız cevirdik.5.viteste 248 km hız cevirdik.6.viteste 257 km hız aracımızın son hızı kesici açılma durumunda 270 km hızlara ulaşmak mümkün.Bunada Masallah
*Zevkler Surus beklentileri farklıdır tabiki ama turbo vtec diyorum baskada birsey demiyorum Hem ses hem o ciğerli yapısı kendine bağlıyor.
*Vw golf R 4 çekerin avantajı ile Honda Typer ile arasında kı güç farkını kapatmayı başarıyor.
Motor genel PUANLARIMIZ:
Typer/10/9
Golf/10/9
**
LASTİKLER:
HONDA/Michelin
VW/Good Year
Yol Tutuş:
Altınızda bu kadar güçlü bir arac varsa gücünüzü asfalta iletirken tabiki de beklediğiniz sey güvenli bir yol tutuş olacaktır.
Vw Golf R bu konuda Honda'dan hayli üstün.
Golf yüksek süratlerde 4 çekerin ve şasi dengesinin sayesinde virajlarda rayında gitmeyi başarıyor.Viraj içinde devir dahi yükseltseniz araçta bir oynama olmuyor.Esp'yi devreye sokana kadar tabiri caizse canımız çıktı yol tutuş bakımından limitleri hayli yüksek bu arac ile uygun lastiğinizi bulduğunuz da ve uygun yol şartlarında yüksek süratlerde ilerlemenin keyfi oldukça güvenli.
Typer bu konuda rakibine nazaran basarız.Şasi dengesi gayet başarılı olan Typer'da yüksek süratlerde rayında gitmeyi başarıyor tabiki lakin viraj içinde devir yükseltme durumunda motorun oldukça gücünden dolayı önden kayma yapıyor.Vsa ile arkadaş dost oluyorsunuz.Cok kez sizi hayata tutuyor hayatinizi borçlu hissediyorsunuz Tabi kaydırmanın keyfi ayrı zaten oldukça kolay atabiliyorsunuz önünü arkasını Typer'in motor ve torkun etkisi ile ayrı birde zevki oluyor bunuda belirtelim.Ve önden çekişin eksilerinden yüksek devir kalkış yapacaksanız arac oldukça patinaja kalıyor.Kendini toplayana kadar rakibi kalkmış oluyor.
Yol tutuş genel PUANLARIMIZ
Typer:10/8
Golf R:10/9
İnsanlara Hangisini Tercih Edersiniz Diye Sorduk;
Sergen Korkmaz(32)
Hondanın Typer serisini yıllarca duyarız.Caddeden geçerken o sesini kendi içimizde hissederiz.Vtec baslı basına canavarken turbolu canavara kac insan yok diyebilir ? Vw araçlarını ruhsuz buluyorum.Ve Avrupa'ya para vermektense Japon kardeşlerimize vermeyi tercih ederim.Hem sağlam araclar hemde motorları efsane.Vtec hariç hangi araçta elektirik kesme zevk veriyor Kısacası ben Typer derdim.Tesekkurler
Ege Tekin(27)
Hocam ben canlı canlı Typer'in lamborghiniyi yedigini gördüm Her markanın belki limitleri vardır.Sınırları vardır ama Honda özgürlüğün simgesidir Sınırı yoktur.'Honda hayat onda' Bende s2000 kullanıcısıyım.Tesekkurler
Dilan Karaca(29)
Honda'da biz bayanlara göre bi jazz modelini seviyorum.Honda demek erkek adam demek zaten Beyinlere boyle yerleşmiş artık.O yüzden daha kibar daha sakin bir marka Vw tercihim olacaktır ben golf derdim Tesekkurler
*Elestirileriniz bizim icin değerlidir.
*Bir sonra kı incelememiz civictr.com ve otopark.comda yayınlanacaktır.
*Yorumlarınız nedir ?
*Honda bu kadar güçlü bir araba yaparken neden 4 çeker bir sistem koyup kendini rakipsiz ilan etmiyor ?
Yorumlarınızı bekliyoruz
Saygılar sevgiler..
CivicTr.com editorlerine ve siz üyelerine Tesekkurler.
Sent from my iPhone using Tapatalk