Hondalar Kapışıyor

Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
419
Tepki puanı
877
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
bütün günler çuvala girmiş ki demekki yağmurlu havada bu iş olmuş:) RS nin 0-100 ü 8.2 saniye diyor hayır değil 8,1 saniyedir. 8,2 saniye olanı hatchback olan 1.5 turbo civic. O 0,1 saniye 200 metrede bir boy fark yapar. Bu kadar basit değil.

Eskiden launch control mü vardı ki, el freni çekili vitese takıp yarım debriyajda 4000 devirde tutardık öbür el el freninde düğmeye basılı durur, el frenini bırakınca haldır huldur yürürdü tofaştır palio dur hyundai dir fark etmezdi. 320 beygiri sabit durduğu yerde rölantide iken bile debriyajı sert çeksek patinaj yapar zaten.
 

UK61

Super Moderator
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
1,756
Tepki puanı
749
Konum
Trabzon-Bursa
Rs yağmurlu havanın ekmeğini yiyor. Tabii ki bu üçlünün yarışması kıyas olamaz arada çok farklar var da yine de Rs'in ne kadar fiyat performans aracı olduğunu burada rahatça görebiliriz ;)
 

RS23

Super Moderator
Yönetici
Katılım
24 Ara 2018
Mesajlar
802
Tepki puanı
1,098
Konum
Balıkesir
Aracınız
Civic FC5 2018
Yerler ıslak olmasa RS sonuncu olurdu ;)
Aslında ıslak zemine rağmen gücü yere aktarırken kaybın az olması da bir maharet öyle değil mi...? Kontrolsüz güç güç değildir misali... ☺👍🏻

3 sn.’yi sırf yerler ıslak diye kapatamadıysa o zaman gücün yere aktarılması daha verimli hale getirilmeli diye düşünüyorum. Bu Type-R için bir eksi. Üçünün bastığı yer de ıslaktı...
 
Katılım
27 Tem 2017
Mesajlar
344
Tepki puanı
235
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
İlla ki öyle de RS ; Type R ya da NSX in kalemi değil rakipleri bambaşka bence daha çok geyik icin çekmişler kuru zeminde bariz sonuncu olacağı çok açık. ;)
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
419
Tepki puanı
877
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Aslında ıslak zemine rağmen gücü yere aktarırken kaybın az olması da bir maharet öyle değil mi...? Kontrolsüz güç güç değildir misali... ☺👍🏻

3 sn.’yi sırf yerler ıslak diye kapatamadıysa o zaman gücün yere aktarılması daha verimli hale getirilmeli diye düşünüyorum. Bu Type-R için bir eksi. Üçünün bastığı yer de ıslaktı...
yağmurlu havada düşük profilli ince yanak ve geniş taban lastikler çekiş ve frenlemede altına daha bol miktarda su girip bunları tahliye etmekte daha çok zorlandığı için NSX ve Type-R suyu sevmemiş namı diğer aquaplaning etkisi geniş tabanlı lastiklerde ince tabanlıya göre daha beter, RS nin diğerlerinden daha ince olan lastik tabanı suyu iyi tahliye ederken daha büyük olan yanakları esnekliği arttırıp suda tutunmayı arttırmış, bu da gündelik kullanmalık spor otomobil tanımına bire bir örnek:) lastik dişleri ve kanalları ne kadar başarılı olursa olsun kuru asfaltta tutunmak için haddinden fazla lastik sırt kanalı ve dişleri zararlı.

Honda nın CVT si de hiç öyle kasnakları oran ve çap değiştirene kadar ohoo akşam olur misali değil, mübarek çatır çatır vites atıyor gibi çalışıyor.

NSX ile karda kışta yaylaya çıkılmaz, Type-R ile yağmurlu havada roll kasılmaz demekki.

Ama RS hem bunlardan ucuz hem yaylaya hem düğün konvoyuna hemde karda kışta işe gidip gelmeye yara yara aşar dağları ovaları:)
 
Üst