Civic FD6 İlk marşta gelen cırtlama sesi çözüldü !!!

Katılım
21 Şub 2018
Mesajlar
130
Tepki puanı
21
Konum
istanbul
Aracınız
Bilgi amaçlı.
Marş sorunu !!!

Selam arkadaşlar.
Geçen gün aracım marş basmadı tık sesi geliyor başka hiçbir tepki vermiyordu çalışmıyordu.Bugün aracı bakıma çektik marş otomatiği arıza yapmış.Şuan zehir gibi ondan önce fd6 kasanın kronik sorunu olan ilk marşta gelen cırttt sesi sorunu vardı bakımda marş motoru yağlandı oda gitti.eğer bu ses geliyorsa aracınızdan bakıma sokun yoksa marş motorundaki parçalar zamanla hasar görüyor daha fazla maliyet çıkartmaması adına zamanında yaptırırsanız sizin adınıza iyi olur ne zaman nerde kalacağınız belli olmaz.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
57
Tepki puanı
10
Konum
İstanbul
Selamın aleyküm beyler 2013 model Honda civic var bende bir sorunum var sanayiye gitmeden size sorayım fikir alayım dedim kontagı çevirdiğimde çızzzzırrttt diye bir ses geliyor çok çuzun süre cevirmiyorumda çevirip bırakıyorum sebebi nedir acaba bilgisi olan var mı bide yazın çok olmuyor havalar sogudunda her zaman yapıyor

FIG-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Selamın aleyküm beyler 2013 model Honda civic var bende bir sorunum var sanayiye gitmeden size sorayım fikir alayım dedim kontagı çevirdiğimde çızzzzırrttt diye bir ses geliyor çok çuzun süre cevirmiyorumda çevirip bırakıyorum sebebi nedir acaba bilgisi olan var mı bide yazın çok olmuyor havalar sogudunda her zaman yapıyor

FIG-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Linkteki konudaki marş motoru sesini dinleyin, eger ayni ses ise marş motorunuzun yağlanma ihtiyacı var demektir. Bu konu içinde de daha önce tartışıldı.
 
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
57
Tepki puanı
10
Konum
İstanbul
Bulamadım hocam videoyu?
Linkteki konudaki marş motoru sesini dinleyin, eger ayni ses ise marş motorunuzun yağlanma ihtiyacı var demektir. Bu konu içinde de daha önce tartışıldı.

FIG-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
1,386
Çözümler
1
Tepki puanı
1,207
Aracınız
İlk kontak açışta öncelikle havalandırma kapağı konum değiştiriyor ve eğer araç düz zeminde değilse otomatik yükseklik ayarlı xenonlar ayarlama yapıyor. Her ikiside değilse lpg regülatörü olabilir ama oda tık sesi veriyor.

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
marş dişlisi pinyonu önce dışarı doğru uzayıp volan üzerindeki dişliye doğru gidip oraya oturuyor sonra dönüyor volanı döndürüyor ve motor çalıştığı anda marşı kestiğiniz zaman dişli tekrar kendisini geri çeker bu şekilde çalışır, eğer dışarı uzamayı sağlayan düzenek manivelası yada içerdeki manyetik nüve de bir problem varsa dişli volana doğru uzadıktan sonra kendiliğinden tam olarak geri gelmez ise marşı kesseniz bile marştan sonra motor çalıştığı anda volan pinyona sürter ve bu şekilde cartlama cırlama olur bunun manivelasını yağlamak kısa vadede çözüm ama genelde marş motoru kömürünün tozu oraya aralara bulaşıp sıkışma yapar o sebeple olur bu olay bir diğer sebep ise üretim hatasıdır. Eğer yeni arabada bu problem yoksa marş motoru kömürü sıkışmasından olur.

İleri vadede volan dişlisine yada pinyona ciddi zararlar verir. Kısa sürede düzelttirmek gerekir.

Birde bunun tersi bir durum vardır, manivela yı ittiren manyetik nüve akü voltajı düşük olduğu zaman dişliyi itmeyebilir ama elektrik motorunu ve haliyle pinyonu döndürür pinyon volana oturmadığı için motor çalışmaz ama sanki marş motoru bozulmuş gibi hissettirir bu durumda marş motorunu kurcalamak yerine ilk önce akü takviyesi denemek daha iyidir voltaj güçlendiği zaman manyetik nüve pinyonu itebilir.
 
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
57
Tepki puanı
10
Konum
İstanbul
Sağolasın üstad
marş dişlisi pinyonu önce dışarı doğru uzayıp volan üzerindeki dişliye doğru gidip oraya oturuyor sonra dönüyor volanı döndürüyor ve motor çalıştığı anda marşı kestiğiniz zaman dişli tekrar kendisini geri çeker bu şekilde çalışır, eğer dışarı uzamayı sağlayan düzenek manivelası yada içerdeki manyetik nüve de bir problem varsa dişli volana doğru uzadıktan sonra kendiliğinden tam olarak geri gelmez ise marşı kesseniz bile marştan sonra motor çalıştığı anda volan pinyona sürter ve bu şekilde cartlama cırlama olur bunun manivelasını yağlamak kısa vadede çözüm ama genelde marş motoru kömürünün tozu oraya aralara bulaşıp sıkışma yapar o sebeple olur bu olay bir diğer sebep ise üretim hatasıdır. Eğer yeni arabada bu problem yoksa marş motoru kömürü sıkışmasından olur.

İleri vadede volan dişlisine yada pinyona ciddi zararlar verir. Kısa sürede düzelttirmek gerekir.

Birde bunun tersi bir durum vardır, manivela yı ittiren manyetik nüve akü voltajı düşük olduğu zaman dişliyi itmeyebilir ama elektrik motorunu ve haliyle pinyonu döndürür pinyon volana oturmadığı için motor çalışmaz ama sanki marş motoru bozulmuş gibi hissettirir bu durumda marş motorunu kurcalamak yerine ilk önce akü takviyesi denemek daha iyidir voltaj güçlendiği zaman manyetik nüve pinyonu itebilir.

FIG-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst