jant göbek derinliğinin tutmaması

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Eu8
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Eu8

0
Katılım
4 Ocak 2015
Mesajlar
94
Tepki puanı
5
Merhaba,

Eldeki 4*100 ep3 jantıma kırmızı logo göbek tasarlarken en iyi seçeneğin orjinale en yakın olması anlamında vtec2 jant göbek kapağı olduğundan hareketle hem orijinal fazla parlak(kromaj olduğundan) hem de istersem oyuk kısımlarından plastidip ile boyayıp kırmız logo da yapılabilir noktasından hareketle çıkmacıdan 1 takım ES7 göbek satın aldım. Logolar oyuk olduğundan şırınga gibi bir şey ile boyayı sadece oyuğa bırakmak yeterli olacaktı .Boyama öncesi janta uyumunu kontrol ettim .Sonuçta her ikisinin çapı da 5.5 cm idi bu anlamda sorun yoktu ama sonradan fark ettim ki iki jant da Orijinal Honda üretimi olmasına rağmen orta derinlikleri de aynı olmasına rağmen göbekteki oyukta tapanın takılıp sabitlendiği yerler farklı derinlikte. Bu şu anlamda bir sorun doğuruyor vtec2 göbeği takıp 4 km yol gidiyorsunuz araçtan indiğinizde göbek 1-1.5 cm dışarı fırlıyor :) uyumlandırmak için içten takılacak bir aparat vs var mıdır bu durmlar için? göbek çapı farklılar için bazı bilezikler var diye biliyorum ama derinlik için böyle bir şeyler var mıdır?
2u6d3cw.jpg

Göbek kapaklarının derinlik farkı ise şöyle bir şey
v5ipmo.jpg
 

Eu8

0
Katılım
4 Ocak 2015
Mesajlar
94
Tepki puanı
5
Fotodan biraz farklı gözükmekle birlikte çap aynı ancak bu çember dediğimiz şeyin özel bir adı var mı veya jantçılarda var mıdır? Ne diye istemeli onu soracaktım
 

Eu8

0
Katılım
4 Ocak 2015
Mesajlar
94
Tepki puanı
5
MErhaba,
Çözemedim çünkü kelepçenin sıkıştırmayı yapan vida kısmı çember dışında ve göbekteki yuvaya oturmuyor. Kışlık jant lastik takımını (orjinal ES) takınca evde bu jant için deneme yapabileceğim..Sök tak da yoruyor.Kelepçe çemberinin tam ölçüsünü bir şekilde netleştirip dıştaki vidayı kullanmadan takmayı deneyeceğim

[MENTION=613]Eu8[/MENTION] problemi çözebildiniz mi merak ettim ?
 

Eu8

0
Katılım
4 Ocak 2015
Mesajlar
94
Tepki puanı
5
Çözüm sağlayabildim gibi :)

Gibi diyorum çünkü test için hafta sonunu beklemem gerekecek..Teoride ve pratikte oldu görünüyor. 100 km gibi bir hıza çıkıp ,5-10 km yol gidip merkezkaç kuvveti karşısındaki durumunu test etmem gerekecek.
Şu an araç üstünde kışlık lastik ve ES jant olduğundan yazlıklar odada iken evde deneme yanılma yaparak bolca deneme yaptım ve sorun yok gibi

Çözüm ararken çıkış yolum derinlik farkını dolduracak madde elastik ve balansı bozmayacak kadar hafif olmalıydı ..Tercihen halka gibi olmalıydı ve bu şekilde hazırda ne gibi malzemeler vardır diye araştırken O RING denen lastik bilezikleri buldum .Sanayide pek çok konuda kullanılıyormuş..5 cm çaplılardan lastik başına 2 tanesi tam uydu. Göbekler 5.5 cm olduğundan tam kavrıyor

Burada sorunumuz O RINGI kapağa geçirip janta takamıyorsunuz . Tapayı janta geçirdikten sonra jantın arka yüzeyinden içten çöp şiş tahtası gibi bir malzeme ile (ben çöp şiş tahtası kullandım)
fotoda görülen aralık kısıma geçirmeniz ve bunu her jant için 2 kez yapmanız gerek..şimdilik göbekte fırtma yok tam oturmuş gibi... Bahsetiğim gibi 100 km gibi bir hıza çıkıp fırtma durumu olur mu ayrıca deneyip buradan yazacağım

O ring denen Lastik halkalar ( 5 cm çap tane 1 TL)

2itsy0z.jpg


2 RING in takılmış hali
32zs32r.jpg


Test sürüşü sonrası durum belli olacak..
 

NoFeaR

BYD
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,065
Çözümler
4
Tepki puanı
3,538
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
Çözüm sağlayabildim gibi :)

Gibi diyorum çünkü test için hafta sonunu beklemem gerekecek..Teoride ve pratikte oldu görünüyor. 100 km gibi bir hıza çıkıp ,5-10 km yol gidip merkezkaç kuvveti karşısındaki durumunu test etmem gerekecek.
Şu an araç üstünde kışlık lastik ve ES jant olduğundan yazlıklar odada iken evde deneme yanılma yaparak bolca deneme yaptım ve sorun yok gibi

Çözüm ararken çıkış yolum derinlik farkını dolduracak madde elastik ve balansı bozmayacak kadar hafif olmalıydı ..Tercihen halka gibi olmalıydı ve bu şekilde hazırda ne gibi malzemeler vardır diye araştırken O RING denen lastik bilezikleri buldum .Sanayide pek çok konuda kullanılıyormuş..5 cm çaplılardan lastik başına 2 tanesi tam uydu. Göbekler 5.5 cm olduğundan tam kavrıyor

Burada sorunumuz O RINGI kapağa geçirip janta takamıyorsunuz . Tapayı janta geçirdikten sonra jantın arka yüzeyinden içten çöp şiş tahtası gibi bir malzeme ile (ben çöp şiş tahtası kullandım)
fotoda görülen aralık kısıma geçirmeniz ve bunu her jant için 2 kez yapmanız gerek..şimdilik göbekte fırtma yok tam oturmuş gibi... Bahsetiğim gibi 100 km gibi bir hıza çıkıp fırtma durumu olur mu ayrıca deneyip buradan yazacağım

O ring denen Lastik halkalar ( 5 cm çap tane 1 TL)



2 RING in takılmış hali


Test sürüşü sonrası durum belli olacak..

Güzel çözüm olmuş elinize sağlık :ok:
 

Eu8

0
Katılım
4 Ocak 2015
Mesajlar
94
Tepki puanı
5
Takılıp denendi..20 km civarı yol yapıldı Göbek kapağında dışarı çıkma olmadı
Sistem tuttu. :ok:
xlkrgk.jpg
 
Geri
Üst