Dostlar bir sorum daha olsa;
H,T yahut V sınıfı bir lastik ile W sınıfı bir lastik arasında tek fark hız endeksi midir?
Yoksa başkaca da farklılıkları var mıdır?
Aklımda kalan bir sorunum ve aşağıdaki linkte paylaştığım ürünlerin fiyatları nedeniyle soruyorum bu soruyu:
Benim bu 3. civicim. İlk civic 2005 makyajlı kasa idi. İkinci el olarak almış idim onu. Üzerindeki lastikler W sınıfı lastiklerdi (markasını şu an hatırlamıyorum). Ve ben o lastiklerin yol tutuşundan memnun değildim. Yüksek olmayan hızlarda ve kuru yolda dahi: sözgelimi 55-60 km hızla giderken çok da sert olmayan bir fren yaptığımda dahi aracın ABS'yi çalıştırma eğiliminde olduğunu hatırlıyorum. Ve o yüzden lastikleri değiştirmiş ve aynı problemi yaşamamıştım. Dediğim gibi lastiğin markasını hatırlamıyorum ama o zaman lastikçiye sorduğumda:
Abi bu W sınıfı lastik performans lastiğidir, bu lastik yolu tutar ama lastiğin iyice ısınması, F1 deki gibi mesela patinaj gibi sert hamlelerle lastiğin ısınmasını sağlamak lazım ki yol tutuşu artsın demişti.
Tabi bunlar benim bilgilerim değil, o arkadaşın aktardıkları.
Malum kar yağdı ve aracın üzerindeki lastikler, aracın orjinal continental lastikleri hiç güven vermedi bugün.
Zaten ebat büyütme gibi bir niyetim vardı, hem ebadı büyütüp hem kışlık lastik alacağıma (ki yazlık lastiklerimde 3 senelik sonuçta ve onlarında değişme zamanı gelecek yakında, ya da gelmiş aracım henüz 27.000 de)
Jant + Michelin'în yeni 4 mevsim lastiği kombinasyonu daha mantıklı gibi geldi.
1- Sizden ricam sınıflar arasındaki tek fark hız endeksi midir? Doğrusu ben pek performans sürüşü yapan bir adam değilim, yol tutuş, güvenlik, konfor, yakıt daha öncelikli hususlar benim için. Hangi endeksi seçmeliyim fark var ise?
2- Aracın lastiklerinin biraz dolgun görünmesini istiyorum hem en hem yükseklik anlamında (Tabi abartmamak kaydıyla, sürtme olayını yaşamak istemiyorum): 215 taban mı daha mantıklı olur, 225 taban mı? 215 50 17 seçersem münzevi hocamın belirttiği %3 ün altında bir kabul edilebilir değer elde ediyorum. 225 taban seçer isem ise 45 yanağa inmem lazım bu değeri yakalamak için, 45 yanak konforu ne kadar düşürür? Siz olsanız yukarıda saydığım kriterler doğrultusunda hangisini seçerdiniz?
3- 17 inch Jant seçerken: 5x114,3 değerine dikkat edeceğiz, ofset değeri 40 mıdır? ve başkaca dikkat etmemiz gereken bir değer var mıdır?
4- Biliyorum uzun yazdım çok oldum ama çok kollu bir jant arıyorum tavsiye edebileceğiniz bir jant var mıdır?
ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER, HAKKINIZI HELAL EDİN LÜTFEN