Jant/Lastik Büyütmek

Katılım
27 Kas 2015
Mesajlar
30
Tepki puanı
0
Aracınız
Selamün Aleyküm
Arkadaşlar 2013 Elegance aracım var

Aracımın orjinal lastiklerini 215/50/R17 lastikleri ile ve jantlarını 17 inch jantlarla değiştirsem ağırlık binince yahut normal sürüşte, kasislerde sürtme olur mu?
215/50/R17 lastik alırsam alacağım jantın sayısal özellikleri ne olmalı, ofset değeri falan gibi

Şimdiden teşekkürler
 

ANGANS

0
Katılım
19 Ara 2015
Mesajlar
291
Tepki puanı
10
Aracınız
Bence sürtme olmaz. Arkadaşımda var 17 inc sürtme yapmıyor. airli olmasına rağmen hemde. ama onun jant lastik ölçülerini bilmiyorum 17 olduğunu biliyorum sadece. ama sürtme muhabbeti janttan ziyade yaylarınla alakalı olursa olur diye düşünüyorum. Biraz daha sert olsalar sürteceğini sanmam. Yumuşak olunca aşağı doğru esneme payı daha çok oluyor.
 
Katılım
19 Kas 2015
Mesajlar
904
Tepki puanı
78
Aracınız
Hocam bi yakınımda fb7 kasa 2014 bahsettiğiniz lastik ölçüleri var hic bir sekilde sürtme felan söz konusu degil.Agirlik tabiki 16 ince gore biraz fazla oluyor lakin performansa fazlada bi eksisi olmaz.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Katılım
27 Kas 2015
Mesajlar
30
Tepki puanı
0
Aracınız
Hocam bi yakınımda fb7 kasa 2014 bahsettiğiniz lastik ölçüleri var hic bir sekilde sürtme felan söz konusu degil.Agirlik tabiki 16 ince gore biraz fazla oluyor lakin performansa fazlada bi eksisi olmaz.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bence sürtme olmaz. Arkadaşımda var 17 inc sürtme yapmıyor. airli olmasına rağmen hemde. ama onun jant lastik ölçülerini bilmiyorum 17 olduğunu biliyorum sadece. ama sürtme muhabbeti janttan ziyade yaylarınla alakalı olursa olur diye düşünüyorum. Biraz daha sert olsalar sürteceğini sanmam. Yumuşak olunca aşağı doğru esneme payı daha çok oluyor.

İlginiz ve cevabınız için teşekkür ediyorum öncelikle

Sormak istedim çünkü lastik hem dikey olarak 17 ich e çıkıyor hem de 205 den 215 tabana geçerek enlemesine de genişliyor. Bildiğim birşey olmayınca bir bilene sorayım istedim doğrusu.
 
Katılım
27 Kas 2015
Mesajlar
30
Tepki puanı
0
Aracınız
https://tiresize.com/calculator/ bu linkten hesaplama yapabilirsiniz, ama site ingilizce ve brimler inch uzerinden

Hocam cevabınız için teşekkürler

İngilizcem kendime yetecek kadar var ve -Bilginiz için söylüyorum- lazım olursa; Türk lastik sitelerinde de var, artık bu hesaplama, hemde en az 3-4 tane benim bildiğim var
Örnekse: http://www.lastik724.com/lastikhesaplama.aspx

Ama bu lastiğin yakıt ve yol tutuş anlamında sıkıntı yaratacak düzeyde etkileyip etkilemeyeceği hakkında bir fikir verse de, her aracın davlumbaz oyuğu farklı olduğundan sürtme konusunda pek fikir vermez, elimize alıp metreyi ölçsek dahi yayların esneme düzeyi hakkında (kendi adıma söylüyorum) ben yorum yapamam, o donanıma sahip değilim.

İşte bu yetersiz bilgim ve de teorik bilgimi, teoride rakamsal olarak öğrenebileceklerimi pratikte uygulamada problem çıkarır mıyı bilemediğimden muhakkak ki kullanan, deneyimleyen arkadaşlarım vardır, muhakkakki kullanan birilerini gören vardır umuduyla sormak istedim.

Cevaplar için tekrar teşekkür ediyorum.
Hakkınızı helal edin.
 
Katılım
9 Tem 2015
Mesajlar
502
Tepki puanı
455
Aracınız
Bu konu için genelde dillendirilen üst sınır %3'tür. Lastik boyutunda bu sınırı aşmayacak değişiklikler aracın yürüründe herhangi bir sıkıntıya sebep olmaz.
 
Katılım
27 Kas 2015
Mesajlar
30
Tepki puanı
0
Aracınız
Dostlar bir sorum daha olsa;
H,T yahut V sınıfı bir lastik ile W sınıfı bir lastik arasında tek fark hız endeksi midir?
Yoksa başkaca da farklılıkları var mıdır?
Aklımda kalan bir sorunum ve aşağıdaki linkte paylaştığım ürünlerin fiyatları nedeniyle soruyorum bu soruyu:
Benim bu 3. civicim. İlk civic 2005 makyajlı kasa idi. İkinci el olarak almış idim onu. Üzerindeki lastikler W sınıfı lastiklerdi (markasını şu an hatırlamıyorum). Ve ben o lastiklerin yol tutuşundan memnun değildim. Yüksek olmayan hızlarda ve kuru yolda dahi: sözgelimi 55-60 km hızla giderken çok da sert olmayan bir fren yaptığımda dahi aracın ABS'yi çalıştırma eğiliminde olduğunu hatırlıyorum. Ve o yüzden lastikleri değiştirmiş ve aynı problemi yaşamamıştım. Dediğim gibi lastiğin markasını hatırlamıyorum ama o zaman lastikçiye sorduğumda:
Abi bu W sınıfı lastik performans lastiğidir, bu lastik yolu tutar ama lastiğin iyice ısınması, F1 deki gibi mesela patinaj gibi sert hamlelerle lastiğin ısınmasını sağlamak lazım ki yol tutuşu artsın demişti.

Tabi bunlar benim bilgilerim değil, o arkadaşın aktardıkları.

Malum kar yağdı ve aracın üzerindeki lastikler, aracın orjinal continental lastikleri hiç güven vermedi bugün.
Zaten ebat büyütme gibi bir niyetim vardı, hem ebadı büyütüp hem kışlık lastik alacağıma (ki yazlık lastiklerimde 3 senelik sonuçta ve onlarında değişme zamanı gelecek yakında, ya da gelmiş aracım henüz 27.000 de)
Jant + Michelin'în yeni 4 mevsim lastiği kombinasyonu daha mantıklı gibi geldi.

1- Sizden ricam sınıflar arasındaki tek fark hız endeksi midir? Doğrusu ben pek performans sürüşü yapan bir adam değilim, yol tutuş, güvenlik, konfor, yakıt daha öncelikli hususlar benim için. Hangi endeksi seçmeliyim fark var ise?
2- Aracın lastiklerinin biraz dolgun görünmesini istiyorum hem en hem yükseklik anlamında (Tabi abartmamak kaydıyla, sürtme olayını yaşamak istemiyorum): 215 taban mı daha mantıklı olur, 225 taban mı? 215 50 17 seçersem münzevi hocamın belirttiği %3 ün altında bir kabul edilebilir değer elde ediyorum. 225 taban seçer isem ise 45 yanağa inmem lazım bu değeri yakalamak için, 45 yanak konforu ne kadar düşürür? Siz olsanız yukarıda saydığım kriterler doğrultusunda hangisini seçerdiniz?
3- 17 inch Jant seçerken: 5x114,3 değerine dikkat edeceğiz, ofset değeri 40 mıdır? ve başkaca dikkat etmemiz gereken bir değer var mıdır?
4- Biliyorum uzun yazdım çok oldum ama çok kollu bir jant arıyorum tavsiye edebileceğiniz bir jant var mıdır?

ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER, HAKKINIZI HELAL EDİN LÜTFEN
 
Katılım
19 Ağu 2015
Mesajlar
155
Tepki puanı
1
Konum
Kocaeli - Değirmendere
Aracınız
Hocam bildiğim kadarıyla yardımcı olayım;

H,T yahut V sınıfı bir lastik ile W sınıfı bir lastik arasında tek fark hız endeksi midir?

Evet T sınıfı 190km/saat max. H sınıfı 210km/saat max. ve V sınıfı 240km/saat max. hızda gidebilir. Tek farkları budur.. Benim size önerim hız yapan biri değilsiniz anlaşılan T serisi veya bı tık üzeri H serisi almanız gerisine gerek yok.


Michelin crossclimate modelinden çook memnun arkadaşlar var kara kışın yaşanmadığı yerlerde önerilebilinir.

Lastik cordasını seçerkende 205, 215, 225 gibi aracınızın üretim aşamasında hangi lastiklerde test edildiğini kontrol edin derim bunların dışına çok çıkmayın. Hangi lastiklerle test yapılmış ve orjnal lastik olarak satılıyor. Farklı tabanlar konfor dışında güvenlik zaafiyetleri oluşturabilir. Buna uymanız en güvenli sürüşü sağlayacaktır size. Tabi karar gene sizindir.
 
Geri
Üst