K20A Motoru hakkında soru?

Katılım
19 Nis 2025
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Konum
Istanbul
Ad Soyad
Bircan Sezgin
Yaş
23
Aracınız
Civic Type R
Merhaba Kısmetse Honda Integra Type-s alıcam. ama önce merak ettiğim kulaktan dolma bilgiler var. Not : daha önce kullanmadım.

K20A3 160HP motor kodu bulunmakta baktığım aracın. aynı aracın hem otomatık hemde Manuel vites çeşitleri bulunmakta. Bunun motoru nasıldır sağlammıdır K20 için herkes ölene kadar devam diyor. ama yanında A A2 A3 A4 olanlar ne alama geliyor bu motor vtec açıyor mu çok mu hantal. Vitesi nasıldır 6 ileri diye biliyorum. Otomatik nasıl olur! Aracın Kasası çok hoşuma gidiyor. ve açıkçası abilerim kardeşlerim bütçede buna yetiyor diyebilirim. ama zorlarsam bir ihtimal FN2 Typerda olur ya da Toyota T sport 2ZZ-GE olabilir. 400 500.000 Bin tl civarına. :)

Bu araç motor ve Şanzımanı hakkında bilgi verebilirseniz çok mutlu olurum!


Aracın gorunutusu temsilidir.
1745050674859.png
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
9,141
Çözümler
11
Tepki puanı
9,059
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Merhaba hocam, 'S' Sport , 'R' racing anlamını taşır. Aynı bloğa sahipken kapak farklılıkları var. Biri 160 diğeri 200 HP oluyor. Type-R'da vtec geçişi bariz belli olur. K20A2 Type-R, K20A3 Type-S oluyor.
Şu şartlarda az bulunan bir araç ve temizini bulmak samanlıkta iğne aramak gibi olur. Bu kasalar hız için tasarlandığı için gazlamayı sevmeyen almaz. Otomatik bu yüzden daha güvenli olur. Eski olduğu içinde masraf açması olağan bir durum.

Türkiye'de k20a2 / 11,0:1 sıkıştırma / 200hp / 196nm / 5.900de vtec açar
jdm k20a /11,5:1 sıkıştırma / 220hp / 206nm / 6.200de vtec açar

K20A2
Şurada bulundu:
2002-2004 RSX Type-S (USDM)
2002-2004 Honda Integra Type R (Avustralya)
2002-2005 Honda Civic Type R (EP3, Avrupa)
Hacim: 1.998 cc (121,9 cu in)
Sıkıştırma: 11,0:1
Güç: 200hp @ 7400 rpm
Tork: 142 ft·lbf (196N·m) @ 5600 rpm
Kırmızı çizgi: 7900 rpm
Devir sınırı: 8100 rpm (USDM RSX-S, İngiltere Civic-R)
i-VTEC kavraması: 5800 rpm

K20A3
2002-2005
Honda Civic Si'de (EP3)
2002-2005 Honda Civic SiR (EP3) (ABD Civic Si'nin Kanada versiyonu)
2002-2006 Acura RSX
Hacim: 1.998 cc (121,9 cu in)
Sıkıştırma: 9,5: 1
Güç: 160 hp (120 kW) @ 6500 rpm (SAE net J1349 Rev 8/04)
Tork: 132 lb·ft (179 N·m)* (191 N·m) @ 5000 rpm (SAE net J1349 Rev 8/04)
Kırmızı çizgi: 6800 rpm
i-VTEC Bağlantı Penceresi: 2200 rpm

K20A4
Şurada bulundu:
2003-2005 Honda Accord (UC1)
2006-2008 Honda Accord (UC3)
2001-2007 Honda CR-V (RD5)
2000-2003 Honda Stream (RN1)
2004-2007 Honda Stream (RN3)

K20A6
Şurada bulundu:
2003-2005 Honda Accord (Avrupa)
Hacim: 1.998 cc (121,9 cu in)
Sıkıştırma 9,8:1
Çap / Strok 86 mm x 86 mm
190 nm Tork @ 4500 rpm
160hp @ 6000rpm

K20A3'e benzer.
 
Katılım
19 Nis 2025
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Konum
Istanbul
Ad Soyad
Bircan Sezgin
Yaş
23
Aracınız
Civic Type R
Anladım hocam ben KKTC de yaşadığım için burda fazlaca type s var ortalama 350-500 bin tl arası değişmekte. Types alıp üst kapak alınabilir diye düşünüyorum eğer blok be geri kalan her şey aynı olup aracı üst kapak değişerek R 200 HP yapmak. Ama sıkıştırması vesaire nasıl değiştirilebilir tam emin olamadım.

Otomatik ve manuel arkasında hangisi daha sorunsuz ve masrafsız olabilir. Ve orta düzeyde bir types alsam motor kısmında neyine bakmak gerekir ilk izlenim olaraktan sorun var mı yok mu? Ve ya ilk neyi değiştirmeliyim. Bu konuda bilgi verebilir misiniz.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
9,141
Çözümler
11
Tepki puanı
9,059
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Anladım hocam ben KKTC de yaşadığım için burda fazlaca type s var ortalama 350-500 bin tl arası değişmekte. Types alıp üst kapak alınabilir diye düşünüyorum eğer blok be geri kalan her şey aynı olup aracı üst kapak değişerek R 200 HP yapmak. Ama sıkıştırması vesaire nasıl değiştirilebilir tam emin olamadım.

Otomatik ve manuel arkasında hangisi daha sorunsuz ve masrafsız olabilir. Ve orta düzeyde bir types alsam motor kısmında neyine bakmak gerekir ilk izlenim olaraktan sorun var mı yok mu? Ve ya ilk neyi değiştirmeliyim. Bu konuda bilgi verebilir misiniz.
Bu işle uğraşan ustalar var. Onlara ulaşıp bilgi almalısınız.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,337
Çözümler
9
Tepki puanı
13,208
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Anladım hocam ben KKTC de yaşadığım için burda fazlaca type s var ortalama 350-500 bin tl arası değişmekte. Types alıp üst kapak alınabilir diye düşünüyorum eğer blok be geri kalan her şey aynı olup aracı üst kapak değişerek R 200 HP yapmak. Ama sıkıştırması vesaire nasıl değiştirilebilir tam emin olamadım.

Otomatik ve manuel arkasında hangisi daha sorunsuz ve masrafsız olabilir. Ve orta düzeyde bir types alsam motor kısmında neyine bakmak gerekir ilk izlenim olaraktan sorun var mı yok mu? Ve ya ilk neyi değiştirmeliyim. Bu konuda bilgi verebilir misiniz.
Güç istiyorsanız manuel almanız en mantıklısı, otomatik daha çok konfor amaçlıdır ve motor gücünü bir miktar törpüler.
Bence önce bütçenize uygun bir araç alıp performans olarak sizi ne kadar mutlu ettiğine bakın, Type S modelleri genelde yol araçlarına biraz spor sürüş ve görünüm katılan modellerdir, alt yapıda ciddi bir değişim genelde yapılmaz, motor performans olarak yüksek beklentiniz olmasın.
Motor gücü ve gerçek sürüş keyfi istiyorum diyorsanız Type R modellere yönelin, ama Type R modellerinde süspansiyonları oldukça sert yapılıdır, sürekli yol kullanımında sürücüyü yorabilir, bunu da gözönüne alın.
Modifiye ile hususlara bence bir aracı alıp kullanıp tecrübe edindikten sonra girin.
 
Geri
Üst