Civic FC5 Karlı ve buzlu yolda sürüş

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan musas
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
1 Ocak 2020
Mesajlar
180
Tepki puanı
115
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2020
Selamlar
Uzun zamandır memleketteyim.Evimizin yanındada ana yol ve hafif yokuş var.Kar ve buzdan dolayı eski model ne kadar araba varsa tofaş ,ford ,toros vs hiç takılmadan aşağıdan hızını alan yokuşta takılmadan çıktı.Yeni model corolla , megan tarzı araçların hiçbiri çıkamadı.Çıkan ve çıkamayan araçların hepsinde sadece kış lastiği mevcut.Şimdi çıkanlar arkadan çekiş olduğundan mı çıkıyor?Yada yeni araçlardaki asr patinaja düştüğünde güç kestiğinden mi çıkamıyorlar?Eğer en büyük etken buysa Bizim araçlarda asr yi kapatabiliyor muyuz?
Herkeze kazasız belasız sürüşler dilerim.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Toros, Brodway ve 90 sonrası Ford’lar önden çekişlidir. Bence genel olarak bu tip yokuş tırmanmanın bulunduğu tutunma koşullarında “Ağırlık” faktörünün belirleyici etken olduğunu düşünüyorum. Eski araçların günümüz koşullarına göre ağırlık avantajları mevcut. Örneğin Şahinlerin boş ağırlığını 980 kg. civarı olarak hatırlıyorum. Benzer şekilde Broadway’lerinde 900 kg. civarında bir ağırlığı mevcut.
 
Katılım
21 Eki 2019
Mesajlar
432
Tepki puanı
625
Konum
Nevşehir
Aracınız
Civic FC5 2019
Esp yi kapatırsanız bir tık daha tırmalayıcı oluyor. Benim ev baya rampada. Ben öyle yapıyorum. Yoksa hemen esp kesiyor. Gerçi esp yi kapasanız bile tam devreden çıkmıyor. Birde bu durumda manuele alıyorum aracı daha iyi oluyor.
 
Katılım
27 Ara 2020
Mesajlar
228
Tepki puanı
150
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2020
Selamlar
Uzun zamandır memleketteyim.Evimizin yanındada ana yol ve hafif yokuş var.Kar ve buzdan dolayı eski model ne kadar araba varsa tofaş ,ford ,toros vs hiç takılmadan aşağıdan hızını alan yokuşta takılmadan çıktı.Yeni model corolla , megan tarzı araçların hiçbiri çıkamadı.Çıkan ve çıkamayan araçların hepsinde sadece kış lastiği mevcut.Şimdi çıkanlar arkadan çekiş olduğundan mı çıkıyor?Yada yeni araçlardaki asr patinaja düştüğünde güç kestiğinden mi çıkamıyorlar?Eğer en büyük etken buysa Bizim araçlarda asr yi kapatabiliyor muyuz?
Herkeze kazasız belasız sürüşler dilerim.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Bende yaşamıştım bunu toros hızını alıp karlı buzlu yolda çıkmıştı rampayı ben hızımı almadan girdiğim için çıkamadım sonra espyi kapatıp yavaş yavaş sağa sola kayarak çıkmıştım


35 ARS 909
 
Katılım
3 Mar 2018
Mesajlar
435
Çözümler
1
Tepki puanı
337
Yaş
38
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2013
Araçla değilde sürücülerle alakalı bence misal yokuş yukarı yaz günü bazı araçlar rampada bayılır yüksek model veya düşük model sebep düz yoldaki performansın yokuşta da aynı olacağı beklentisi ne yapmalı sakin çıkmak istiyorsan 4. Vites veya duruma göre 3. Vitese al devam et, süratli çıkmak istiyorsan yokuşun başında araca güç ver, gaza bas yokuşun ortasına gelince boş yere gaza abanma

Buzlu yol;
Gözünle görecek kadar ciddi manada buz varsa yol ayna gibiyse tek çare yolu değiştirmek yol yoksa bot giyip yaya olarak devam etmek

Karlı ve yer yer buzlanma varsa yokuş yukarı yolda duruma göre, öndeki aracın durma ihtimalinide göze alarak aracı düzde hızlandırıp sürati değiştirmeden, ani manevra yapmadan sakin bir şekilde sürmek gerekir.

Aracın kendi ağırlığıyla yokuşu çıkmış oluyorsunuz o ağırlığıda yokuşa gelmeden önce hesap etmek lazım.
Bu durumda otomatik veya düz, esp, asr vesaire açık - kapalı çok farketmez işin aslı şu besmeleyi çek aracı yokuşun durumuna göre hızlandır, ani hareket yapma tamam
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,937
Çözümler
9
Tepki puanı
8,936
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
@musas hocam hafiflik bir etken fakat herşey değil. Karlı yolda önden çekişli araçlar daha avantajlıdır. Rampada ise belli hızda çok gaza basmadan biraz yüksek viteste sabit ivmeyi yakalamak lazım. Teker patinaja çok kalmamalı. Hafif zikzak yapmakta rahat çıkmaya vesile olur. Yoldan kayıp olur fakat yerle temas artar. Lastik elbette önemlidir. Fakat sürücü etkenini daha fazla görüyorum. En kötüsü çıkamayıp aracın geriye doğru gitmesidir. Yol buz tutmuş ise denemeye bile gerek yok.
 
Geri
Üst