Civic FB7 Klima açıkken rölanti düşmesi

mb01

0
Katılım
11 May 2018
Mesajlar
51
Tepki puanı
15
Konum
Adana
Arkadaşlar Merhaba
2015 fb7 aracımda rölantide klima açıkken devir 400-500'e kadar düşüyor sonra tekrar 800 e çıkıyor Benzin-lpg farketmekzinin bu durum oluyor.
Subap ayarı yapıldı (10 km önce)
Boğaz kelebeği temizlendi
Buji yeni takıldı (Sılzkr7c11ds serviste takıldı sahte olma ihtimali yok)
Hava filtre borusunda yırtık yok kontrol ettirdim
Maf veya egr den yapabilirmi? Yada klima gazı azalmışsa yaparmı aynı hatayı?
 
Katılım
8 Kas 2020
Mesajlar
334
Tepki puanı
234
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2009
Bunun sebebini henüz bende bulamadım ama neden olduğu belli aslında. Bende akü için akım ölçer var içeride sürekli aktif. Şarj dinamosu şarj etmeyi kestiğinde bakıyorum voltaj 12 civarlarında bekliyor araçta. Bu esnada aküden besleniyor. Ama ne zaman elektrik çeken bir şey kullandığımızda, cam açma klima far vs araç sıkışık trafikte ise bu titremeyi hissediyoruz çünkü o arada şarj dinamosu devreye girip motora yük bindirince bu anlık rölanti düşüşünü yaşıyoruz. Ben bir çözüm bulamadım. Tek çözüm far sis açık gezmek o zamanda şarj dinamosu sürekli çalıştığı için bu düşüş yaşanmıyor. Kimisi şarj dinamosu revizyonu ile bu sorundan kurtulduğunu söylüyor ama sayfadada bir sürü çözüm denenmiş ama fayda olmamış. Dediğim gibi çözüm far ve sis açık gezerseniz bu titremim olmuyor.
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
602
Çözümler
2
Tepki puanı
548
Konum
Türkiye
Ad Soyad
Mustafa
Yaş
34
Aracınız
Civic FB7 2013
Bunun sebebini henüz bende bulamadım ama neden olduğu belli aslında. Bende akü için akım ölçer var içeride sürekli aktif. Şarj dinamosu şarj etmeyi kestiğinde bakıyorum voltaj 12 civarlarında bekliyor araçta. Bu esnada aküden besleniyor. Ama ne zaman elektrik çeken bir şey kullandığımızda, cam açma klima far vs araç sıkışık trafikte ise bu titremeyi hissediyoruz çünkü o arada şarj dinamosu devreye girip motora yük bindirince bu anlık rölanti düşüşünü yaşıyoruz. Ben bir çözüm bulamadım. Tek çözüm far sis açık gezmek o zamanda şarj dinamosu sürekli çalıştığı için bu düşüş yaşanmıyor. Kimisi şarj dinamosu revizyonu ile bu sorundan kurtulduğunu söylüyor ama sayfadada bir sürü çözüm denenmiş ama fayda olmamış. Dediğim gibi çözüm far ve sis açık gezerseniz bu titremim olmuyor.
Anlatımlarınızdan yola çıkarak ufak bir araştırma yaptım, dediğiniz gibi alternatör kaynaklı olma ihtimali varmış sorunun. Konjektör arızası varsa devir dalgalanmaları ve titreşim hissedilme durumları olabiliyormuş.

SM-A336E cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

mb01

0
Katılım
11 May 2018
Mesajlar
51
Tepki puanı
15
Konum
Adana
Bunun sebebini henüz bende bulamadım ama neden olduğu belli aslında. Bende akü için akım ölçer var içeride sürekli aktif. Şarj dinamosu şarj etmeyi kestiğinde bakıyorum voltaj 12 civarlarında bekliyor araçta. Bu esnada aküden besleniyor. Ama ne zaman elektrik çeken bir şey kullandığımızda, cam açma klima far vs araç sıkışık trafikte ise bu titremeyi hissediyoruz çünkü o arada şarj dinamosu devreye girip motora yük bindirince bu anlık rölanti düşüşünü yaşıyoruz. Ben bir çözüm bulamadım. Tek çözüm far sis açık gezmek o zamanda şarj dinamosu sürekli çalıştığı için bu düşüş yaşanmıyor. Kimisi şarj dinamosu revizyonu ile bu sorundan kurtulduğunu söylüyor ama sayfadada bir sürü çözüm denenmiş ama fayda olmamış. Dediğim gibi çözüm far ve sis açık gezerseniz bu titremim olmuyor.
Bravo hocam. Arka cam rezistansı açıncada yapıyor bunu. Aküye ekstra rezistans bağladık klima açıkken milim titreme olmadı. Şarj dinamosu revizyonundan kastınız nedir. Akü amperi ile alakası varmı acaba
 
Katılım
8 Kas 2020
Mesajlar
334
Tepki puanı
234
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2009
Bravo hocam. Arka cam rezistansı açıncada yapıyor bunu. Aküye ekstra rezistans bağladık klima açıkken milim titreme olmadı. Şarj dinamosu revizyonundan kastınız nedir. Akü amperi ile alakası varmı acaba
Arkadaş üstte belirtmiş konjektör kömürler vs değişip sarj dinamosu elden geç,nce belki düzelebilir . Benim umudum yok :D

Rezistans bağlamanıza gerek yok far ve sisleri açınca bu sorunu yaşamazsınız. farlar halojen ise sadece farlar yeterli oluyo ama led kullanıyorsanız yine şarj dinamosu aralıklı olarak şarji kesip araç yine aküden beslenebiliyor. Ben sis ve kısa farları led yaptım ikisini bir açınca kolay kolay dinamo devreden çıkmıyor .
 
Geri
Üst