Civic FD6 Klima kompresörü çok sık devreye giriyor

Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
276
Tepki puanı
141
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaşlar merhaba,
Klima kompresörü 5sn aralıklarla 10sn boyunca çalışıyor. Bu çok sık değil mi?

Sizde de öyle mi?
Rölantide çalışırken kontrol edebilir misiniz?

Bir hafta içinde klima kompresörü tamir gördü. Yanmış. Sebebini de radyatörde çok toz toprak olduğu için yeterince soğumamis parça dediler. Bu durumda da çok fazla fan çok fazla devreye girer dediler. Ama içeri hava cekemedigi için de kompresör yanar dediler. Tamir edildi. Düzeldi. İddialar doğru olabilir diye düşünüyorum. Tamirden sonraki halinde de çok mu çalışıyor kompresör? Sizde nasıl durum?

Video
 
Son düzenleme:

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
654
Tepki puanı
660
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
Evet eğer içerideki hava istenilen dereceye geldiyse sürekli devreye girip çıkıyor. Klimanız otomatik ise en soğuk ayara getirin kompresör o zaman daha uzun çalışacaktır.
 
Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
276
Tepki puanı
141
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu çalışma şekli normal mi peki? Parça yanınca biraz dikkatli dinlemeye başladım sesi. Bu kadar sık mi devreye girip çıkıyordu eskiden bilemiyorum.
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
608
Çözümler
1
Tepki puanı
811
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Bende de en başından beri (sene 2015) aynı durum var ama soğutma sorunu olarak görmedim, ki zaten araba güneşte beklemediyse ve devir rölantide değilse soğutması her zaman yeterli geldi. Saydığım şartlar da her araç için geçerli olumsuz şartlardır.
Sık sık devreye girmesi olabildiğince sıcaklığı sabit tutma adına oluyor.
Ancak sık sık devereye girip çıkma sistemlerde istenen bir durum değildir, bunun çözümü de maliyettir. C sınıfı araçlara uygulanmaz sanırım. Var mıdır bilmiyorum ama biri düşük biri normal kapasiteli çift kompresör olup , şartlanma sonrası küçük komp. İle devam etsin isterdim. Yada kompresör devrinin ayarlanabilir olması.
 

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
654
Tepki puanı
660
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
Bende de en başından beri (sene 2015) aynı durum var ama soğutma sorunu olarak görmedim, ki zaten araba güneşte beklemediyse ve devir rölantide değilse soğutması her zaman yeterli geldi. Saydığım şartlar da her araç için geçerli olumsuz şartlardır.
Sık sık devreye girmesi olabildiğince sıcaklığı sabit tutma adına oluyor.
Ancak sık sık devereye girip çıkma sistemlerde istenen bir durum değildir, bunun çözümü de maliyettir. C sınıfı araçlara uygulanmaz sanırım. Var mıdır bilmiyorum ama biri düşük biri normal kapasiteli çift kompresör olup , şartlanma sonrası küçük komp. İle devam etsin isterdim. Yada kompresör devrinin ayarlanabilir olması.
Sizin dediğiniz inverter klima tanımına uyuyor :) start stoplu yeni nesil araçlarda bu kasnak sesini duymuyorum ben onlarda farklı bir sistem olabilir.
 
Katılım
25 Ara 2015
Mesajlar
153
Tepki puanı
15
Aracınız
Civic FB7 2015
Arkadaşlar merhaba,
Klima kompresörü 5sn aralıklarla 10sn boyunca çalışıyor. Bu çok sık değil mi?

Sizde de öyle mi?
Rölantide çalışırken kontrol edebilir misiniz?

Bir hafta içinde klima kompresörü tamir gördü. Yanmış. Sebebini de radyatörde çok toz toprak olduğu için yeterince soğumamis parça dediler. Bu durumda da çok fazla fan çok fazla devreye girer dediler. Ama içeri hava cekemedigi için de kompresör yanar dediler. Tamir edildi. Düzeldi. İddialar doğru olabilir diye düşünüyorum. Tamirden sonraki halinde de çok mu çalışıyor kompresör? Sizde nasıl durum?

Video

Gayet normal. Aracım 2015 model sıfır aldım ve ilk günden beri hep böyle çalışıyor sorun yok yani


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
608
Çözümler
1
Tepki puanı
811
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Sizin dediğiniz inverter klima tanımına uyuyor :) start stoplu yeni nesil araçlarda bu kasnak sesini duymuyorum ben onlarda farklı bir sistem olabilir.
Evet siz deyince hatırladım, anahtar kelime "inverter" ev tipi klimalarda Daikin markası ile duymuştum. Start-Stop araçlarda olma ihtimali de mantıklı. Klasik akü ile çalıştırılamaz. Aküye yazık olur.
 
Katılım
25 Tem 2020
Mesajlar
16
Tepki puanı
17
Konum
samsum
Aracınız
Civic FD6 2007
Iyi günler arkadaşlar.benimde uzun zamandır kafamı meşgul eden sorun diye zannettiğim bu konuyu arkadaşım açtığı için teşkkür ederim.
Bende bu yüzden ustaya gösterttim icerdeki havayı dengelemeye çalışıyor dedi normal dedi,benimde canım sıkılıyor sürekli devreye girip çıkmasından;
kendimce çözüm olarak yüksek ayarda çalıştırıyorum 3 cizgi ve yukarısında calıştırdığımda devreye girmiyor.
Birde arkadaşlar fan anahtarının altında küçük ızgara var ve ızgaranın arkasındz şeffaf bir yaklaşık 15-20cm uzun boru var,bu boru boştamı kalıyor veya ucu arkada bir yere bağlanıyormu.teşekkür ederim.

SM-J730F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Üst