Civic FB7 Klima sıcak üfler mi?

Katılım
20 Tem 2019
Mesajlar
80
Tepki puanı
35
Konum
Sakarya
Aracınız
Civic FB7 2013
Merhaba arkadaşlar. Fb7 araçta sabahları klimayı açmak aracın ısınmasına katkı sağlıyor mu? Doğu’da sabah 5’te yola çıkıyorum ve malum havalar çok soğuk. Klima sadece soğuk üflemek üzerine tasarlandığını düşünüyordum o yüzden açmıyorum ama bir arkadaş klima açarsan daha çabuk ısınırsın dedi ve denedim fark ettiğini düşünmüyorum ya da benim araçta mı sıkıntı var çözemedim?
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Dogru bilinen yanlışlar diye düşünüyorum. Bakin videonun 3. 10. Saniyesinde motor soğutma suyunun sogutuldugundan bahseder.

GM 5 Plus cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
@akteni hocamın paylaştığı bilginin doğru olduğunu düşünüyorum ben de. Bu, doğru bilinen bir yanlış değildir @Cobalt hocam.

Hararet anında kaloriferi en sıcak derecede yüksek fan gücüyle çalıştırmak gerekir. Bununla amaçlanan motordaki ısının olabildiğince kabine gönderilerek motorun ısısının düşürülmesine bir nebze de olsa destek olmaktır.

Klima açıksa hemen kapatılmalıdır. Çünkü klima kompresörü, araç motoruna ilave yük bindirir.
Herhangi bir sebeple normal çalışma ısısının üzerine çıkmış olan motorun üzerine bindirilen her ilave yük motorun hararetini daha da artıracaktır.
Klima, kabini soğuturken dış ünitesi bulunduğu ortamı ısıtır. Bu da hararet anında klimanın kapatılması gerektiğini destekleyen ikinci husustur.

Aksini ispat eden olursa yok benim dediğim dedik demiyorum. ☺️ İşte o vakit, doğru bildiğimiz bir yanlışı öğrenmiş oluruz. ??
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Şimdi konuyu açan arkadaşın sorusu şuydu:

"Klimayı HI olarak (28 üstü) açmak aracın daha hızlı ısınmasını sağlar mı ?"

Gelen cevapların özeti: " Bu olay Motora ekstra yük bindirir ve harareti arttırır".

Yani bu radyatördeki suyun daha hızlı ısınmasını sağlayarak, A/C'yi kapattığımızda "en yüksek derecede" araca daha hızlı sıcak hava girişini sağlayacaktır diyebilmemiz gerekiyor bu bilgiler ışığında. Araç ısındığında zaten A/C on ya da Off olmuş en yüksek sıcaklık konumunda her türlü içeriye sıcak hava akışı oluyor. Biri dışarıdan direkt alınan ya da içeridekini ısıtıp verilen (klima kapalı), diğeri ise kuru oluyor klima açıkken... A/C açıkken gelen daha az sıcak oluyor, kapalı konumuna göre (max. sıcaklık değerinde).

Yani size şunu söyleyebilirim klima sadece soğutuyor olabilir, ben A/C on, yüksek sıcaklıkta araca sıcak hava girişinin olduğunu görüyorum. Bu hava tabi nemi alınmış bir sıcak hava. Yani araca sıcak hava giriyor A/C açıkken ancak bu havanın nemi yok, zaten içerideki buğunun ve nemin azalmasının sebebi bu. Klima açıkken az miktarda çalışıyor muhtemelen kompresör ve sonra sıcak havayla karışıp içeri hava veriliyor. Tam çalışma mantığını araştırmadım ama...

Bunun dışında benim sorum ise klima kompresörü dışarıdaki hava diyelim 5 derece, biz içeri 28 üstü (HI) sıcak hava gelmesini istiyoruz. Burada yakıt tüketimi ne kadar etki eder ? Bu sanırım çok az değil mi çünkü klima motoru çok az devreye gireceğinden motora daha nadir yük bindirir. Tabi dışarısı 40 derece olsa ve biz 20 derecelik bir hava istesek bu sefer daha sık devreye girip daha fazla yakıt sarfiyatına sebebiyet verirdi değil mi ?
 
Katılım
23 Ocak 2019
Mesajlar
201
Tepki puanı
195
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Şimdi konuyu açan arkadaşın sorusu şuydu:

"Klimayı HI olarak (28 üstü) açmak aracın daha hızlı ısınmasını sağlar mı ?"

Gelen cevapların özeti: " Bu olay Motora ekstra yük bindirir ve harareti arttırır".

Yani bu radyatördeki suyun daha hızlı ısınmasını sağlayarak, A/C'yi kapattığımızda "en yüksek derecede" araca daha hızlı sıcak hava girişini sağlayacaktır diyebilmemiz gerekiyor bu bilgiler ışığında. Araç ısındığında zaten A/C on ya da Off olmuş en yüksek sıcaklık konumunda her türlü içeriye sıcak hava akışı oluyor. Biri dışarıdan direkt alınan ya da içeridekini ısıtıp verilen (klima kapalı), diğeri ise kuru oluyor klima açıkken... A/C açıkken gelen daha az sıcak oluyor, kapalı konumuna göre (max. sıcaklık değerinde).

Yani size şunu söyleyebilirim klima sadece soğutuyor olabilir, ben A/C on, yüksek sıcaklıkta araca sıcak hava girişinin olduğunu görüyorum. Bu hava tabi nemi alınmış bir sıcak hava. Yani araca sıcak hava giriyor A/C açıkken ancak bu havanın nemi yok, zaten içerideki buğunun ve nemin azalmasının sebebi bu. Klima açıkken az miktarda çalışıyor muhtemelen kompresör ve sonra sıcak havayla karışıp içeri hava veriliyor. Tam çalışma mantığını araştırmadım ama...

Bunun dışında benim sorum ise klima kompresörü dışarıdaki hava diyelim 5 derece, biz içeri 28 üstü (HI) sıcak hava gelmesini istiyoruz. Burada yakıt tüketimi ne kadar etki eder ? Bu sanırım çok az değil mi çünkü klima motoru çok az devreye gireceğinden motora daha nadir yük bindirir. Tabi dışarısı 40 derece olsa ve biz 20 derecelik bir hava istesek bu sefer daha sık devreye girip daha fazla yakıt sarfiyatına sebebiyet verirdi değil mi ?

Dışarısı soğuksa HI olarak ayarladığınızda klima çalışmaz. Arabanın içi 30 derece ise belki devreye girebilir soğutmak İçin.
Motora daha fazla yük bindirmesi içeriyi soğutmaya çalıştığı zaman olur.
Fakat motora yük bindirmenin başka yolu var niye klimayla uğraşalım? Boştayken Basın gaza motor daha hızlı ısınsın.

Dışarısı 5 derece, içeriyi ısıtmak istiyorsanız siz A/C on bile yapsanız klima değil kalorifer devreye girer. Dolayısıyla yakıta negatif etkisi olmaz. Hatta içeriyi ısıtmaya çalışırken motoru soğutulmasına katkıda bulunursunuz. Bu da fanın çalışmasını azaltacağı İçin alternatöre binen yükü azaltır.
Dışarısı sıcakken içeriyi soğutmaya çalışıyorsak klima devreye girer ve motora yük bindirir. Bu da yakıtı 0.5-1lt kadar arttırır. Klima sistemi 4-7bg arasında güç çeker

Üflenen sıcak havanın buğuyu alması camı ısıtmasından ve dışarıdan alınan soğuk havanın sıcaklığının yükselmesiyle birlikte bağıl neminin düşmesinde kaynaklanıyor. Isınan camda yoğuşma olmaz.




iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Bu kadar teknolojiyi barındıran bir otomobile neden PTC ısıtıcı sistemi koymazlar bilinmez:) motor suyu sıcaklığı soğuk ta olsa kalorifer ve klima evaporatörü gibi kabin fanı kazanına takılan ve elektrikle çalışan PTC ısıtıcı plakaları kalorifer sıcaklığını çok kısa sürede arttırıp içeriye sıcak hava verebiliyor. Lüks modellerde premium markalarda var genelde ayrıca SUV lerin çoğunda PTC sistemli kalorifer vardır. Aküden beslenir ama soğutma suyu ısındığı zaman normal geleneksel kalorifer sistemi çalışır PTC devreden çıkar.

Kışın kaloriferi çok erken açtığınız zaman motor suyu çok geç ısınır yakıt sarfiyatı bu sebeple biraz daha yükselir çünki daha uzun süre zengin karışımda çalışan motorla ilerlemek durumunda kalırsınız:)

Bir haftadır burada hava 5-6 derecelerde kaloriferi yola çıkmadan açıyorum 10km gidiyorum ama hala hararet seviyesi ortaya gelmiyor:) ortalama sarfiyat 7-8 litrelerden 9-10 litrelere ulaşmış vaziyette:) rampa inerken hararet azalıyor görüyorum:)

Birde 182hp lik arabada klima kompresörünün devreye girip çıktığını gösteren bir işaret olsa ne iyi olurdu:) duruma göre ayarlardım ama hiç anlaşılmaması çok kötü oluyor bazen, ben eski arabamda rampa aşağı klima açardım ve frensiz inerdim rampa yukarı klima açıksa en az 4000 devirle zorla çıkardım ne günlerdi:) o kadar kastırırdı feci güç çekerdi 1.5 turbo civic in kompresörü ne ses yapıyor ne kasma yapıyor hem iyi hem kötü. Geçen kaputu açtım dakikalarca baktım kompresörün kavrama sistemi görünmüyorda 1.5 turbo nun motora serçe parmağı girmiyor tıka basa tıkıştırmışlar içerisini kompresörün kavramasını nereden göreceğim.

Klimayı ve kaloriferi yaz kış otomatikte kullanmak güzel aslında tabi buna katlanıp arabanın işine karışmamak gerekiyor arabanın kendisi ısınan hava yükselir soğuyan hava alçalır mantığı ile otomatiğe ayarlayınca sıcak havayı aşağıdan soğuk havayı ise sadece yukardaki kanallardan kabine üflüyor bunu elle değiştirmek mümkün ama bilmiyorum iyi mi kötü mü? haliyle kalorifer açınca zemindeki toz olduğu gibi havalanıyor klima açınca yüzümüze vura vura sinüzit yapıyor otomatik klimanın bunlardan haberi yok tabi o anca içerisini hızlıca ısıtıp soğutmaya uğraşsın böyle. Kurcalayıp değiştiriyoruz bu sefer içerisi ya iyi ısınmıyor ya iyi soğumuyor:)
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Dışarısı soğuksa HI olarak ayarladığınızda klima çalışmaz. Arabanın içi 30 derece ise belki devreye girebilir soğutmak İçin.
Motora daha fazla yük bindirmesi içeriyi soğutmaya çalıştığı zaman olur.
Fakat motora yük bindirmenin başka yolu var niye klimayla uğraşalım? Boştayken Basın gaza motor daha hızlı ısınsın.

Dışarısı 5 derece, içeriyi ısıtmak istiyorsanız siz A/C on bile yapsanız klima değil kalorifer devreye girer. Dolayısıyla yakıta negatif etkisi olmaz. Hatta içeriyi ısıtmaya çalışırken motoru soğutulmasına katkıda bulunursunuz. Bu da fanın çalışmasını azaltacağı İçin alternatöre binen yükü azaltır.
Dışarısı sıcakken içeriyi soğutmaya çalışıyorsak klima devreye girer ve motora yük bindirir. Bu da yakıtı 0.5-1lt kadar arttırır. Klima sistemi 4-7bg arasında güç çeker

Üflenen sıcak havanın buğuyu alması camı ısıtmasından ve dışarıdan alınan soğuk havanın sıcaklığının yükselmesiyle birlikte bağıl neminin düşmesinde kaynaklanıyor. Isınan camda yoğuşma olmaz.




iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam şimdi AC off iken bile aracın içi buğu oluyor. Diyelim dışarısı 5 derece ve yağmurlu, ıslandınız, içeriye de max. derecede sıcak hava üfleniyor kaloriferden ve buğu oluyor. Bu da bizdeki ıslaklığın ya da nemin camda yoğuşmasıyla oluşuyor. Kaloriferden gelen sıcak hava, dışarıdan alınan (mod) havadan ya da içeride dönen hava (mod) olarak bu klima açıkken bu hava kuruyor diye düşünüyorum. Her türlü kuruyor A/C on iken, içeri giren hava kuru... Bunu nem ölçerle gözlemeyebilirsiniz ya da camlardan anlayaiblirsiniz. Bu camlar kaloriferlede de ısınıyor her 2 modda da (iç - dış) ama buğu oluyor, ancak klima açınca buğu gidiyor. Burada bu nemi alan mekanızma ne ? Ben klima Çünkü her açtığımda içerideki nem azalıyor. Ben bu konuyu anlamadım (çünkü araştırmadım), ancak klima açtığınızda gelen havayla - açmadığınızda gelen hava farklı. Kokudan da anlarsınız. Nem kokusu oluyor aç - kapa yaptığınızda.

Edit : Google'a sorumu yazınca direkt çıkıyormuş? Amma cebellendim yazarken. Olay 2- 3-4-5'te açıklık kazanıyor bende.

Şu bilgiler herkese yardımcı olur muhtemelen.

Klimanın Temel Aksamları Nelerdir?
1) Kondansatör

Kondansatör, otomobillerin ön kısmına monte edilmiş olan bir nevi ısı değiştiricisidir. Otomobilin seyri esnasında, maruz kalınan havayı kullanarak veya dururken fandan faydalanarak soğutma işlemini gerçekleştirir. Bunu o kısımda bulunan gazı, sıvıya dönüştürerek gerçekleştirir.
2) Nem Alma Deposu
Klima sisteminin parçalarından olan kondansatör ve detandör parçalarının arasına konulmaktadır. Nem alma deposunun görevi, sistem devresinde oluşmakta olan nemi emmek ve bu aşamada oluşan pislikleri filtre etmektir. Otomobillerde kullanılan cinslerine göre, akışkan depolama özelliği de gösterebilmektedir. Fakat farklı klima sistemlerinde, bahsedilen bu depolama görevini avaporatör ismi verilen parça yapmaktadır.
3) Detandör
Detandör, klima sistemleri içinde oldukça önemli bir görevi olan evaporatör içinde yer alan soğutucu akışkan debisini ayarlamaktadır. Bu unsur, evaporatör çıkışında yer almakta olan soğutucu akışkanın basıncına ve sıcaklığına uygun olarak hareket etmektedir.
4) Evaporatör
Evaporatör, otomobil torpidosunun alt kısmında, ısıtma radyatörünün yanında yer alan bu parçanın görevi, kendisini dolaşmakta olan havayı soğutmak ve kurutmaktır. Bu yüzden klimalı olan araçlar, durdukları zaman alt kısımlarından su damlalarının görülmesi normal karşılanmalıdır.
5) Kompresör
Kompresör kısmı, evaporatörden gelen buharı emer ve bu buharı kondansatör yönünde sıkıştırarak basınç ve sıcaklık artışına neden olur.
6) Polen Filtresi
Polen filtresi, otomobilin içine her türlü duman, toz, polen, uçuşan parçalar, kül ve pisliklerin girmesini engelleyerek, tutulmasını sağlamaktadır. Çevreyi kirletme özelliği olan veya havanın kalitesini düşüren her türlü parçacığı, polen filtresi tutar ve araç içine girmesini engeller. Böylece araç kabininin temiz kalmasını ve deforme olmasını engellemektedir. Bunlara ek olarak, aracın ön cam kısmında; kir, bakteri ve pislik oluşumunu da engellemektedir.
7) Soğutucu Akışkan
Klima sisteminin çalışması esnasında, soğutucu akışkan tüm bölümlerle teması olan ve soğutma sağlayan akışkandır. R-12 gazı, diğer bir ismiyle Freon, özellikle ozon tabakasının zarar görmesinde oldukça etkilidir. Bu yüzden yeni geliştirilen ve modernize edilmiş olan klima sistemlerinde, R-12 gazının yerine R-134 gazı kullanılmaktadır.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Yalniz bende klimanin isitmadigini soyleyenlerdenim. Bir onceki yazima bakabilirsiniz.

GM 5 Plus cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Klima ısıtmıyor, ısı pompası yok tamam da bu klima açıkken sıcak hava gelmediği anlamına da gelmiyor. Sıcak hava gayette geliyor. Ben de bunu söyleyenlerdenim dikkat ederseniz;)
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Tamam hocam siz klimayi acip isinin

GM 5 Plus cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam ısıtmasa yazmam. Bu konudaki tecrübelerimi ve gözlemlerimi yazdım ben sadece. Klima açıkken sıcak hava geliyor gayette. Bu hava da nemli değil. Bunun da neden böyle olduğunu "Klimanın temel aksamları"'nın işlevlerine bakarak anlayabilirsiniz.
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
603
Çözümler
2
Tepki puanı
552
Konum
Türkiye
Ad Soyad
Mustafa
Yaş
34
Aracınız
Civic FB7 2013
Ben de biraz önce dışarıdan geldim, hava -1 civarıydı 5 km filan gittim AC on/off ekranda bişey yazmıyordu sadece camlara veriliydi hava ve sıcak hava geldiğini hissettim..
 
Geri
Üst