kötü lpg yakıtı aracı etkiler mi ?

Katılım
3 Ara 2019
Mesajlar
56
Tepki puanı
10
Yaş
28
Konum
ANKARA
Aracınız
Civic FD6 2011
arkadaşlar hiç başıma gelmeyen birşey geldi istasyondan gaz aldım ve bir süre kullanınca araba n de stop etti gaz göstergesi sapıttı hiç böyle birşey olmamıştı gün içinde bir daha yapmadı ustalar sorunda bulamadılar ,istasyonu değiştirmeye karar verdim , kötü yakıt denk gelmiştir arabaya dedi ustalar böyle birşey mümkün mü ?
 
Katılım
10 Eki 2019
Mesajlar
35
Tepki puanı
38
Konum
eskişehir
Aracınız
Civic FC5 2019
Babam dahil bildim bileli 1997 yılından bu yana LPG'li araç kullanıyorum bir kere kötü bir yerden LPG aldım diye araçta ne kötü bir şey yasadim ne sorun çıkardı. Fc5i alalı 1.5 yıl oldu kadoil class sunpet nerede ucuzsa oradan aldım sorun yaşamadım. Pogaz aldığımda araç sanki çekmiyor gibi hissediyorum. Shell diğerleri kadar menzil gidiyor bir fark göremedim. 4 5 yıl önce dizel Corsa araçla Ankara'dan donerken arkadaşla bpden mazot almıştık mazot filtresi patlamıştı durduk yere kirden. İş markadan çok kullanılan istasyonun kalitesi ile ilgili.
 
Katılım
5 Haz 2019
Mesajlar
226
Tepki puanı
181
Konum
izmir
Aracınız
Civic FC5 2019
babamda bir zamanlar renault toros vardı. sadece bir yerden gaz alırdı, başka yerden alınca araba gazı yemezdi. birara 2. araç olarak clio 2 alıştım. rolenti sorunu vardı. usta rolenti motorunu söküğünde metal akşamı simsiyah olmuştu. öncesinde ne de olsa gazdır deyip en ucuz gazı alırdım artık değil. 1. önceliğim bp, 2 po yada total. uzun yol gidersem opet, performans için...

LG-H815 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,114
Tepki puanı
888
Konum
Aksaray
Aracınız
nerden gaz alacağımı şaşırdım gerçekten shellden aldığım gaz yüzünden başıma geliyo böyle olaylar 5 6 ayda bir denk geliyo yani ,başka bir shell istasyonu mu kullansam ki yoksa herkes po dan al diyo orayı da deneyebilirim
Ankara Keçiören Shell'den alma mesela. Sıkıntılıdır lpg'si, ama bunu bir türlü anlatamadım shell'in merkezine. Bizim bayimizde hile olmaz deyip geçtiler. Oysa 2 farklı araçta nedense hiçbir sorun yokken aynı yerden yakıt aldığımızda araç teklemeye başladı. Hatta benim aracımın enjektörleri garantiden değişti o yakıttan sonra. Ama malesef suçu kabul etmediler.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
3 Ara 2019
Mesajlar
56
Tepki puanı
10
Yaş
28
Konum
ANKARA
Aracınız
Civic FD6 2011
otomatik araba şimdi stop edince paniğe kapıldım birden yolun ortasında , hemen vitesi n ye alıp el freni çektim sonra p ye aldım öyle çalıştırdım tekrar aracı bi yere zarar vermişmiyimdir veya stop etmesi motora zarar verir mi ki ,böyle birşey başıma gelmedi hiç
 
Katılım
7 Eyl 2015
Mesajlar
965
Tepki puanı
291
Konum
Artvin-İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
Valla hocam LPG kaynaklı hiç sorun yaşamadım da dediğin stop etme olayını otomatik aracımın subap ayarı Bakımını yaptırmadım zaman yaşadım bence aracınız eğer kesin LPG kaynaklı yapmıyorsa subapları da bir kontrol ettirin derim


iPad cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
29 Ara 2019
Mesajlar
267
Çözümler
2
Tepki puanı
182
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2012
Hocam 15bin km dir shellden gaz alıyorum. İstanbul bursa balıkesir çanakkale afyon manisa, hep shelli kullandım. Allah’a şükür hiç sıkıntı yaşamadım ne performans anlamında ne de arıza anlamında.
 
Katılım
31 Ağu 2020
Mesajlar
53
Tepki puanı
101
Konum
Ankara
Aracınız
Diğer Markalar
otomatik aracın stop etmesi problem işareti ama kolay kolay zarar olmaz doğrusunu yapmışsınız, 1-2 kere stop etmesinden motora veya şanzımana zarar gelmez o kadar hassas çıtkırıldım cihaz değiller.
 
Katılım
15 Kas 2016
Mesajlar
310
Tepki puanı
296
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FD6 2009
otomatik araba şimdi stop edince paniğe kapıldım birden yolun ortasında , hemen vitesi n ye alıp el freni çektim sonra p ye aldım öyle çalıştırdım tekrar aracı bi yere zarar vermişmiyimdir veya stop etmesi motora zarar verir mi ki ,böyle birşey başıma gelmedi hiç

Aynısı daha önce bahsettiğim gibi kötü yakıt sonrası geçen sonbaharda başladı, geçen aya kadar da devam etti. Benim araçta Prins VSA 1 model lpg var, kırmızı ışıkta beklerken birden stop ediyordu motor. Hatta normalde lpg bittiğinde ötüp anında benzine geçerdi, aylar sonra fark ettim ama bu kötü yakıt sonrası gaz biteceği zaman araç benzine geçmiyor, kırmızı ışıkta da durunca stop ediyordu. Hatta birden çekişten düşüp gaza ne kadar basarsam basayım 40 kmh yi geçmiyordu araba. Aynı zamanda lpg göstergesi de sapıtmıştı doğru göstermiyordu.

Bir Prins bayisine gittim bulamadı, bu eski model diyip başka bayiye yönlendirdi. Orada aracı bilgisayara bağladılar baktılar, orada LPG'den benzine geçerken belli bir basınç değeri olması gerekiyormuş. İlk gittiğim lpg bayi daha önceden bu değeri hatalı girmiş. Yani değer 1,50 bar olması gerekirken 1,05 olarak girilmiş, bunu düzelttiler ve sonrasında stop etme sorunuyla karşılaşmadım. Devamında lpg göstergesi depo dolu olsa da sürekli kırmızı yanıyordu. LPG deposundaki şamandıra göstergesi bozuk dediler. Aylardır o şekilde kullanıyorum, malum covid nedeniyle sanayiye gidecek vakit de bulamıyoruz. Geçen haftadan beri gösterge kendiliğinden düzeldi. Şamandıraya bakmadım ama paneldeki ışıklar düzgün bir şekilde gösteriyor iki depodur.

Yani kötü yakıtın etkisi olduğunu düşünüyorum kesinlikle, çünkü daha önce hiç böyle bir durum başıma gelmemişti. İlk gittiğim lpg bayisinin de ayardan dolayı suçlu olduğunu gördüm. Çünkü son ayar öncesi lpg bitince araç hareket halindeyken yığılıp gitmiyordu, kırmızı ışık ya da park halindeyken de motor stop ediyordu. Mutlaka gaz/benzin geçiş basınç ayarlarına baktırın derim.
 
Üst