Lock-Up Tork Konvertör Hk.

Katılım
20 Eki 2022
Mesajlar
15
Tepki puanı
8
Konum
ANKARA
Ad Soyad
Bereket Ö.
Yaş
32
Aracınız
Civic FB7 2013
Merhabalar,

Civic 2004 Es7 LS Otomatik aracın kullanım kitapçığında, "Ayrıca daha fazla yakıt tasarrufu için bir "Lock-up" tork konvertörü vardır. Konvertör kilitlendiğinde diğer bir vitese geçildiğine benzer bir hisse kapılabilirsiniz." gibi bir açıklama var.

Bu konvertör otomatik mi kilitleniyor ? yoksa vites kutusun da Vites kilidi açma denilen küçük bir bölme var oradan mı yapılıyor acaba?

teşekkürler.
 

Bay

Katılım
30 Eki 2023
Mesajlar
5
Tepki puanı
4
Konum
Ankara
Ad Soyad
Rasim Gökmen
Yaş
20
Aracınız
Civic ES7 2004
Herkese tekrardan merhaba,
Geçtiğimiz hafta içi aracımın termostatını değiştirdim. Öncelikle değişimi yapmadan önce eski termostatla OBD cihazından okuduğum verileri paylaşmak istiyorum.
Sakarya-Ankara arası otobanda 120 km/h sabit süratle giderken aracın harareti sürekli 77-78 derece arasında değişiklik gösteriyordu. Ne zaman yokuş çıkarken gazlasam hararet 82 dereceye ulaştığı anda Lock-up Clutch aktif oluyordu ve araç yokuş aşağı 75 dereceye düştüğü an devre dışı kalıyordu. Yeni termostatla ise aynı yolu gittiğimde aracın harareti 88-90 derece arasında değişiklik gösteriyordu ve Lock-up Clucth hep aktif durumdaydı. Bu arada değinmek istediğim bir nokta daha var. Araçtan çıkan eski termostat 78 derecelikti. Ben de OBD ile yaptğım ölçümlere dayanarak 82 derecelik orjinal termostat taktım (600 Tl ye satın aldım). Öğrendiğim kadarıyla Honda için sadece 78 ve 82 derecelik termostatlar bulunuyormuş. Ayrıca yeni termostat sayesinde aracım her 100 km için 0.5 litre daha az yakıt tükektmeye başladı. Herkese yardımları için teşekkür ediyorum saygılar.
 
Geri
Üst