Civic FC5 LPG de Devir saati dalgalanması

Katılım
1 Kas 2019
Mesajlar
133
Tepki puanı
183
Konum
İstanbul
Ad Soyad
ST
Yaş
49
Aracınız
Diğer Markalar
Arkadaşlar merhaba, aracım yeni kasa civic eco. Henüz 400 km de ve özellikle rampa çıkarken araç devir saati dalgalanma yapıyor, normal mi yoksa bin bakımını beklemeden gitsem mi servise? Ayağımı gaz pedalında sabit tutuyorum fakat devir bir yükselip bir düşüyor (yaklaşık 5 rmp) bunu epey bir süre yapıyor ve kendiliğinden geçiyor.
 
Katılım
8 Nis 2018
Mesajlar
281
Çözümler
1
Tepki puanı
194
Konum
Bandırma
Aracınız
Civic FC5 2019
Evimin önünde 2 tane fc5 var aynı olay ikisindede var ben buna problem demiyorum arabayı 3 tane honda ustasına gösterdim. bence tamamen motor şanzıman uyumsuzluğu.Yüksek vites aralığında düşük devire binince motor şanzıman uyumunu yitiriyor.Araba vitesi düşüreceğine öyle arada kalıyor.S modunda olmuyor zaten D konumunda 1500 devirede çıkdığım yeri S ye alınca direk 2500 devirde çıkıyor zaten.Bence Tamamen cvt kayış sistemiyle alakalı bir durum.çok dikkat ederseniz özellikle şehir içi kullanımda düz yolda bile yakalayabilirsiniz bu durumu.Ayrıca zaman zamanda gaz pedalına ani dokunuşlarda veya aniden gazı bırakıncada cvt nin tepkisi hiç hoş değil sarsıyor gibi geliyor.Sonuçta ben bu kayış sistemine alışamadım alışacağımıda sanmıyorum. Allah kimseye servis yüzü göstermesin fb7de abone olmuştuk,bunda olmayız umarım .:)
 
Katılım
8 Nis 2018
Mesajlar
281
Çözümler
1
Tepki puanı
194
Konum
Bandırma
Aracınız
Civic FC5 2019
lütfen gelişmelerden bizide haberdar edin bendede aynı sorun var ve araçtan nefret etmeye başladım araçtan çözemezsem sorunu satacam arabayı.
Araç rahatca ilerlerken yol durumundan dolayı (rampa,dik yokuş)motor yüke binmeye başladığında (alt devirde zorlanmaya başladığında)gaz pedalını ezin ve böyle devam edin, aracın alt devire düşmesine(kasnağı genişletip vites büyültmesine)izin vermeyin.Ben kendimce çözümü böyle buldum.Bu şanzıman nedense gaz pedalını gevşetttiğiniz an sürekli 1000 devirlere düşüp gitmek istiyor gibi bu adam rampamı çıkıyor demiyor yani.Bu arada 2 haftadır cvt şanzıman nissan sürüyorum onda devir dalgalanması olmuyor(araç dizel bu arada) fakat diğer sürüş dinamikleri aynı gibi geldi bana.Kolay gelsin.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Araç rahatca ilerlerken yol durumundan dolayı (rampa,dik yokuş)motor yüke binmeye başladığında (alt devirde zorlanmaya başladığında)gaz pedalını ezin ve böyle devam edin, aracın alt devire düşmesine(kasnağı genişletip vites büyültmesine)izin vermeyin.Ben kendimce çözümü böyle buldum.Bu şanzıman nedense gaz pedalını gevşetttiğiniz an sürekli 1000 devirlere düşüp gitmek istiyor gibi bu adam rampamı çıkıyor demiyor yani.Bu arada 2 haftadır cvt şanzıman nissan sürüyorum onda devir dalgalanması olmuyor(araç dizel bu arada) fakat diğer sürüş dinamikleri aynı gibi geldi bana.Kolay gelsin.
Dizel de tork oldugu için motor guclu gelıyor sanırım bu tamamen cvt ile alakalı . Bayır cıkarken spor moda alın

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,673
Çözümler
2
Tepki puanı
2,969
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
Araç rahatca ilerlerken yol durumundan dolayı (rampa,dik yokuş)motor yüke binmeye başladığında (alt devirde zorlanmaya başladığında)gaz pedalını ezin ve böyle devam edin, aracın alt devire düşmesine(kasnağı genişletip vites büyültmesine)izin vermeyin.Ben kendimce çözümü böyle buldum.Bu şanzıman nedense gaz pedalını gevşetttiğiniz an sürekli 1000 devirlere düşüp gitmek istiyor gibi bu adam rampamı çıkıyor demiyor yani.Bu arada 2 haftadır cvt şanzıman nissan sürüyorum onda devir dalgalanması olmuyor(araç dizel bu arada) fakat diğer sürüş dinamikleri aynı gibi geldi bana.Kolay gelsin.
Araç dizel olduğu için vtec teknolojisi bulunmamakta. Zaten kesilmeyi yaşatan CVT şanzıman değil, vtec teknolojisi. O yüzden hissetmemişsinizdir ?
 
Katılım
8 Nis 2018
Mesajlar
281
Çözümler
1
Tepki puanı
194
Konum
Bandırma
Aracınız
Civic FC5 2019

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,673
Çözümler
2
Tepki puanı
2,969
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
lpgde hissedilen kesilmeden bahsediyorsanız.Aracım benzinli 1,6 atmosferik
Önceki mesajınızda kullandığınız dizel Nissan'ı kastetmiştim. Dizellerde vtec teknolojisi olmadığı için kesilme de olmuyor.
 
Katılım
8 Nis 2018
Mesajlar
281
Çözümler
1
Tepki puanı
194
Konum
Bandırma
Aracınız
Civic FC5 2019
lpgde hissedilen kesilmeden bahsediyorsanız bu durum ondan farklı.daha önceki aracım fb7 eco idi o kesilmeyi(titreme,vuruntu değişik isimleri var) bolca yaşadım :) .şimdiki Aracım benzinli FC5 1,6 atmosferik.Aslında konu başlığı yanlış açılmış bunun sebebide piyasadaki araçların çoğunun fabrika çıkışı lpg'li oluşu.Yani devir saatinin 1500-2000 devir arası oynaması görüştüğüm ustaların verdiği bilgiye göre tamamen cvt kaynaklı ama problem olarak görmüyorlar.Aynı aracın düz vites versiyonunda böyle bir sıkıntı yok.
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,673
Çözümler
2
Tepki puanı
2,969
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
lpgde hissedilen kesilmeden bahsediyorsanız bu durum ondan farklı.daha önceki aracım fb7 eco idi o kesilmeyi(titreme,vuruntu değişik isimleri var) bolca yaşadım :) .şimdiki Aracım benzinli FC5 1,6 atmosferik.Aslında konu başlığı yanlış açılmış bunun sebebide piyasadaki araçların çoğunun fabrika çıkışı lpg'li oluşu.Yani devir saatinin 1500-2000 devir arası oynaması görüştüğüm ustaların verdiği bilgiye göre tamamen cvt kaynaklı ama problem olarak görmüyorlar.Aynı aracın düz vites versiyonunda böyle bir sıkıntı yok.
Aslında benzinde de kesilme var ancak çok az. Çok dikkat edilmezse hissedilmiyor. Lpg'de ise durum farklı. CVT, motoru düşük devirde tutmak istediği için vtec açılıp kapanması sırasında hissettiriyor. Lpg dışarıda takılmış olsa idi lpg ayarı ile belki bu tekleme çözülebilirdi. Ancak üzerinde ki kit dışarıda ayara izin vermiyor. Ben alıştım bu teklemeye ?
 
Geri
Üst