Otomatik FB7 Uzun yol tecrübeleri

Katılım
2 Ara 2017
Mesajlar
358
Tepki puanı
219
Konum
edirne
Aracınız
Selamlar; aracımla ilk uzun yol tecrübemi 10 gün önce yaşadım; gayet güvenle keyifle ve konforla yolculuklarımı tamamladım..
Şöyle bir tecrübem oldu ;yokuş aşağı giderken; frene basıp aracı yavaşlatmak istediğimde ; aracın vites küçülttüğünü ve devrin çokça yükseldiğini farkettim;normal bir durum sanırım??

araç yavaşlamaya yardımcı olmak adına vites küçültüyor sanıyorum...

Yakıt olarak ortalamam tam 6 litreydi;Arabanın bagaj alabildiğine doluydu 2 yetişkin 1 çocuk 1 bebek ve klima 3. kademe de sürekli açıktı..gece yolculuk yaptım çoğunlukla 110 -120 civarlarında seyrettim..
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,691
Çözümler
6
Tepki puanı
8,750
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Ben VW Cady kullandım dsg triptonik rampa aşağı D 'de iken araç hiç vites düşürmüyor. Hızlanıp duruyor firene çok basmak zorunda kalıyorsun veya manuele alıp ben vites küçültüyorum. Hemde balata erkenden bitmiyor. Vites düşürmesi güzel bir özellik.
Yakıt sarfiyatınız gayet güzel.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Son düzenleme:

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,523
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
Selamlar; aracımla ilk uzun yol tecrübemi 10 gün önce yaşadım; gayet güvenle keyifle ve konforla yolculuklarımı tamamladım..
Şöyle bir tecrübem oldu ;yokuş aşağı giderken; frene basıp aracı yavaşlatmak istediğimde ; aracın vites küçülttüğünü ve devrin çokça yükseldiğini farkettim;normal bir durum sanırım??

araç yavaşlamaya yardımcı olmak adına vites küçültüyor sanıyorum...

Yakıt olarak ortalamam tam 6 litreydi;Arabanın bagaj alabildiğine doluydu 2 yetişkin 1 çocuk 1 bebek ve klima 3. kademe de sürekli açıktı..gece yolculuk yaptım çoğunlukla 110 -120 civarlarında seyrettim..

Yokuş aşağı inerken fren kullanımında araç yavaşlama isteğinizi algılayıp vites küçültüyor,vites küçüktmesini istemiyorsanız direksiyon arkası kulakçıklardan vites D konumdayken + ya basıp(direksiyonun sağındakı kulakçık) vites yükseltebilirsiniz. Yada yokuş çıkarken araç yine vites küçültebilir,gerek olmadığını düşünüyorsanız yada yokuşun bitmesine yakın araçtan daha önce siz müdehale ederek yine bir üst vitese geçebilirsiniz. Düz yolda sabit hızda gazlamak istediğinizde gaza basıp aracın vites küçüktmesini beklemek yerine önce siz vites küçülterek aracı daha atik hale getirip öyle gazladığınızda daha iyi bir etki alabiliyorsunuz.Tüm bunları vitesi S konumuna almadan,vites D konumundayken yapabilirsiniz. -Vites D konumdayken araç kesiciye girmeden vites atar fakat S konumdayken kesiciye girer.
- D konumdayken son hızınız 208-210 civarı olurken,vites S konumdayken 230-240 görebilirsiniz.
Bunlar benim canlı birebir yaşadığım tecrübeler . İyi sürüşler.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Katılım
31 Ara 2017
Mesajlar
35
Tepki puanı
13
Konum
Istanbul
Yokuş aşağı inerken fren kullanımında araç yavaşlama isteğinizi algılayıp vites küçültüyor,vites küçüktmesini istemiyorsanız direksiyon arkası kulakçıklardan vites D konumdayken + ya basıp(direksiyonun sağındakı kulakçık) vites yükseltebilirsiniz. Yada yokuş çıkarken araç yine vites küçültebilir,gerek olmadığını düşünüyorsanız yada yokuşun bitmesine yakın araçtan daha önce siz müdehale ederek yine bir üst vitese geçebilirsiniz. Düz yolda sabit hızda gazlamak istediğinizde gaza basıp aracın vites küçüktmesini beklemek yerine önce siz vites küçülterek aracı daha atik hale getirip öyle gazladığınızda daha iyi bir etki alabiliyorsunuz.Tüm bunları vitesi S konumuna almadan,vites D konumundayken yapabilirsiniz. -Vites D konumdayken araç kesiciye girmeden vites atar fakat S konumdayken kesiciye girer.
- D konumdayken son hızınız 208-210 civarı olurken,vites S konumdayken 230-240 görebilirsiniz.
Bunlar benim canlı birebir yaşadığım tecrübeler . İyi sürüşler.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
230 240 ları limitör iptali olmadan görmeniz imkansız

RNE-L01 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,523
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
230 240 ları limitör iptali olmadan görmeniz imkansız

RNE-L01 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Benim aracım fd6 böyle bi limitör var mı yada iptal edimdi mi bilmiyorum. Vites D konumdayken 208 i geçmiyor. S konumdayken de 4. Viteste 232 de bıraktım,tahminimce de 5.vites ile de 240 ı rahat görür. Dün gece yine denemek zorunda kaldım megane ve focus kullanan 2 trafik magandası yüzünden sonuç yine aynı. Kayınpederimin fb7 sinin de aynı tepkiyi verdiğini söyledi. Belki de limitör iptal edilmiştir. Hatta ben aracımı alırken expertize soktuğumda dyno testinde vites d deyken 121 hp ve s deyken 138 hp gibi farklı motor güçleri ortaya çıktı. Bu nedendir neyle alakalıdır hiç araştırmadım. Ama denemek isterseniz yolunuz istanbula düştüğünde mesaj atabilirsiniz.


iPhone cihazından gönderildi.
 
Katılım
31 Ara 2017
Mesajlar
35
Tepki puanı
13
Konum
Istanbul
Benim aracım fd6 böyle bi limitör var mı yada iptal edimdi mi bilmiyorum. Vites D konumdayken 208 i geçmiyor. S konumdayken de 4. Viteste 232 de bıraktım,tahminimce de 5.vites ile de 240 ı rahat görür. Dün gece yine denemek zorunda kaldım megane ve focus kullanan 2 trafik magandası yüzünden sonuç yine aynı. Kayınpederimin fb7 sinin de aynı tepkiyi verdiğini söyledi. Belki de limitör iptal edilmiştir. Hatta ben aracımı alırken expertize soktuğumda dyno testinde vites d deyken 121 hp ve s deyken 138 hp gibi farklı motor güçleri ortaya çıktı. Bu nedendir neyle alakalıdır hiç araştırmadım. Ama denemek isterseniz yolunuz istanbula düştüğünde mesaj atabilirsiniz.


iPhone cihazından gönderildi.
Dediğiniz rakamları fd6 da bende gördüm doğrudur fakat fb7 nin son hızı 213 214dür fabrika çıkış hız limitörü var 4 veya 5binde kesiyor.

RNE-L01 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,523
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
Dediğiniz rakamları fd6 da bende gördüm doğrudur fakat fb7 nin son hızı 213 214dür fabrika çıkış hız limitörü var 4 veya 5binde kesiyor.

RNE-L01 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Onu bilmiyordum öğrenmiş oldum :) teşekkürler.kendi aracım üzerinden konuşuyorum.


iPhone cihazından gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bugünki uzun yolculukta dikkatimi çeken hususları birazda FD6 ile karşılaştırarak paylaşma amacıyla bu konuyu hortlatayım :D Uzun süredir kısa gözlemlerimi yazmak istiyordum, bugüne kısmetmiş :)
- Araçla 5+1 kişi ve full bagaj yolculuk sonrası yakıt tüketim ekranı 6.5 lt. tüketim gösteriyor. LPG pompa verisini dolum yaptığımda paylaşırım ama çok yüklü olmasına rağmen tüketim pek artmamış gibi görünüyor, daha önce aynı kullanım tarzı ile 2 kişilik yolculukta 5,8-6 lt civarı oluyordu. FD6da bu şekilde yakıyordu ama pompa hesabı yapınca daha doğru veriye sahip olmuş olurum.
Düzenleme/Ekleme: Pompa hesabında 23.98 lt LPG aldı (istasyonda durduğumda tüketim 6.7 görünüyordu). 100km.de tüketim 7.95 lt LPG olarak gerçekleşmiş oldu (y)

- Daha önceki seyahatlerimde de aynı düşünceye sahiptim ama bu sefer kafamda iyice teyit oldu, eski FD6m yüklü iken manevralarda boş haline göre daha zayıf ve geç tepkiler veriyor gibiydi ve arka yaylardan derin çukurlarda vurma sesi kolayca geliyordu, araç yüklü kullanılmasından pek hoşlanmıyor gibiydi :) FB7 ise tersi bir şekilde araç full dolu iken yolda çok daha oturaklı gidiyor, manevralardaki yanal salınımları daha az, yanal rüzgarlardan daha az etkileniyor, belki yeni lastiğin etkisiyle olabilir ama konforu boş hali ile aynı diyebilirim. Bence FB7nin setup’ı uzun yolda yüklü kullanılacak şekilde yapılmış :) Keşke ülkemizdeki saçma vergilendirmeler olmasaydı da tayland ve avustralya’daki 2.0 motorla bu aracın performans olarakta keyfine varabilecek şekilde kullanabilseydik :(
- FD6 vites küçültmekte daha çabuk davranırken FB7 ısrarla yüksek viteste kalmaya çalışıyor, S moda almadığınız sürece D modu bence ekonomi modu :) Kulakçıklar bu açıdan oldukça faydalı (y)
- FB7nin bagajı FD6ya göre yükseliği sayesinde stepne olmasına rağmen 2 bavulu üstüste alabilmesi ile işimi gördü diyebilirim, ama FC5 gibi birazcık daha uzun olabilseydi çok daha iyi olurdu.

Ekleme: Üstteki yolculuktan sonra tekrardan bir 300 km. daha yolculuk yaptım :) Bu sefer 2+1 kişi ve yarım bagaj yolculuk yaptım, tüketim ekranında 6.0 lt. ortama görünüyor, yine yakıtı fullediğimde pompa hesabını yapıp eklerim :)
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Haz 2018
Mesajlar
787
Tepki puanı
292
Konum
İzmir
Bugünki uzun yolculukta dikkatimi çeken hususları birazda FD6 ile karşılaştırarak paylaşma amacıyla bu konuyu hortlatayım :D Uzun süredir kısa gözlemlerimi yazmak istiyordum, bugüne kısmetmiş :)
- Araçla 5+1 kişi ve full bagaj yolculuk sonrası yakıt tüketim ekranı 6.5 lt. tüketim gösteriyor. LPG pompa verisini dolum yaptığımda paylaşırım ama çok yüklü olmasına rağmen tüketim pek artmamış gibi görünüyor, daha önce aynı kullanım tarzı ile 2 kişilik yolculukta 5,8-6 lt civarı oluyordu. FD6da bu şekilde yakıyordu ama pompa hesabı yapınca daha doğru veriye sahip olmuş olurum.
- Daha önceki seyahatlerimde de aynı düşünceye sahiptim ama bu sefer kafamda iyice teyit oldu, eski FD6m yüklü iken manevralarda boş haline göre daha zayıf ve geç tepkiler veriyor gibiydi ve arka yaylardan derin çukurlarda vurma sesi kolayca geliyordu, araç yüklü kullanılmasından pek hoşlanmıyor gibiydi :) FB7 ise tersi bir şekilde araç full dolu iken yolda çok daha oturaklı gidiyor, manevralardaki yanal salınımları daha az, yanal rüzgarlarda daha az etkileniyor, belki yeni lastiğin etkisiyle olabilir ama konforu boş hali ile aynı diyebilirim. Bence FB7nin setup’ı uzun yolda yüklü kullanılacak şekilde yapılmış :) Keşke ülkemizdeki saçma vergilendirmeler olmasaydı da tayland ve avustralya’daki 2.0 motorla bu aracın performans olarakta keyfine varabilecek şekilde kullanabilseydik :(
- FD6 vites küçültmekte daha çabuk davranırken FB7 ısrarla yüksek viteste kalmaya çalışıyor, S moda almadığınız sürece D modu bence ekonomi modu :) Kulakçıklar bu açıdan oldukça faydalı (y)
- FB7nin bagajı FD6ya göre yükseliği sayesinde stepne olmasına rağmen 2 bavulu üstüste alabilmesi ile işimi gördü diyebilirim, ama FC5 gibi birazcık daha uzun olabilseydi çok daha iyi olurdu.

Honda’nın uzun yolu çok keyifli gerçekten




EK1 - ES7 - EP2 - FD6
 
Geri
Üst