Otomatik şanzıman boşa düşüyor

Katılım
15 Tem 2019
Mesajlar
5
Tepki puanı
2
Konum
Malatya
Aracınız
Civic EK
Öncelikle herkese iyi günler,
1998 1.6 otomatik şanzıman ies arabam var. Araç ile yolda giderken otomatik şanzıman boşa düşüyor. Kontağı kapatıp , yeniden çalıştırıyorum ve düzeliyor, sonra yine aynı sorun.
Bu arıza ile ilgili bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilirse, çok sevinirim.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Foruma hoşgeldiniz :) Forum kuralları gereği linkteki tanışma başlığında kendinizi kısaca tanıtırsanız seviniriz :) https://www.civictr.com/forums/tanisma.29/

Sorununuz içinde araç kaç bin km.de? Şanzıman yağı düzenli olarak değişmiş mi? En son kaç bin km.önce değişti ve şanzıman hiç revizyon görmüş mü?
 
Katılım
15 Tem 2019
Mesajlar
5
Tepki puanı
2
Konum
Malatya
Aracınız
Civic EK
Foruma hoşgeldiniz :) Forum kuralları gereği linkteki tanışma başlığında kendinizi kısaca tanıtırsanız seviniriz :) https://www.civictr.com/forums/tanisma.29/
Sorununuz içinde araç kaç bin km.de? Şanzıman yağı düzenli olarak değişmiş mi? En son kaç bin km.önce değişti ve şanzıman hiç revizyon görmüş mü?
Hoşbulduk,
Aracı yeni revize ettirdik, burada tork konvertörü bakımı yapıldı, balata ve yağ değişti, yağ orji al Honda bayiiden alındı, ama sorun geçmedi.
Araç bu arada 270bin de.
 
Son düzenleme:

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Hoşbulduk,
Aracı yeni revize ettirdik, burada tork konvertörü bakımı yapıldı, balata ve yağ değişti, yağ orji al Honda bayiiden alındı, ama sorun geçmedi.
Araç bu arada 270bin de.
Ben direk revizyonu yapan ustaya bu durumu bildirin, bildiğim kadarı ile şanzıman içindeki balata setlerinde sorun varsa bu şekilde dişli viteste tutunmayıp boşa atabiliyor.
Yada vites seçici selenoid denilen parça ile ilgili de sorun olabilir. Şanzıman boşa atıyorsa OBDden bir hata kodu da veriyordu diye düşünüyorum :unsure:
 
Katılım
15 Tem 2019
Mesajlar
5
Tepki puanı
2
Konum
Malatya
Aracınız
Civic EK
Ben direk revizyonu yapan ustaya bu durumu bildirin, bildiğim kadarı ile şanzıman içindeki balata setlerinde sorun varsa bu şekilde dişli viteste tutunmayıp boşa atabiliyor.
Yada vites seçici selenoid denilen parça ile ilgili de sorun olabilir. Şanzıman boşa atıyorsa OBDden bir hata kodu da veriyordu diye düşünüyorum :unsure:
Hocam bu durumu ustaya bildirdik, o beyinde dedi. Selenoid valfi de değişti, sorun onda da değil. Balata seti olarak normal kullanımda gaz açınca felan, çekmede vs. hiç sorun yok, belli bı zaman sonra yapıyor bu durumu, yani bı süre geçince, beyni cihaza bağladık, şanzıman ile bağlantı kurulamadı uyarısı verdi, ama beyin tamircisi bu arabada şanzıman beyni olmadığını ve şanzımanın mekanik olduğunu söyledi, ben de artık ne yapacağımı bilemedim. Burada da zaten çok iyi ustalar yok.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Hocam bu durumu ustaya bildirdik, o beyinde dedi. Selenoid valfi de değişti, sorun onda da değil. Balata seti olarak normal kullanımda gaz açınca felan, çekmede vs. hiç sorun yok, belli bı zaman sonra yapıyor bu durumu, yani bı süre geçince, beyni cihaza bağladık, şanzıman ile bağlantı kurulamadı uyarısı verdi, ama beyin tamircisi bu arabada şanzıman beyni olmadığını ve şanzımanın mekanik olduğunu söyledi, ben de artık ne yapacağımı bilemedim. Burada da zaten çok iyi ustalar yok.
Normalde her şanzımanda selenoidlerle vites geçişlerini kontrol eden ve hata kodlarını belirleyen, aracın beyni ile haberleşebilen "Transmission Control Unit-TCU" olarak bilinen şanzıman beynide bulunur, genelde de Honda'larda aracın kendi beyni yani ECU ile bütünleşik olur, ayrı bir yerde ise de bilmiyorum :unsure:
Ayrıca anladığım kadarıyla şanzıman ısınınca bu sorunu yapıyor, yağ olarak Honda ATF DW-1 mi kullandınız? Şanzıman yağı sıcaklığından kaynaklı da olabilir mi?

Bir de OBD ile bağlanmayı denediğinizde bağlanamıyorsa belki basit bir konnektör bağlantı sorunuda olabilir.
Eski araçlarımın birinde başıma gelmişti, şanzıman beyninin soket girişi akünün altındaymış ve akü değişim sonrası süper becerikli usta büyük aküyü zorla oturtayım derken soketin girişine zarar vermiş, araç normal çalışıp kısa süre sonra şanzıman arızası vererek 3.viteste kalıyordu.
 
Katılım
15 Tem 2019
Mesajlar
5
Tepki puanı
2
Konum
Malatya
Aracınız
Civic EK
Peki bişey daha sorayım, yine usta baktığını söyledi ama ben şimdi tereddüt ettim, bu selenoid valflerin filtreleri tıkalı olabilir mi ya da kirli, forumlarda öğrendiğim bunların tıkalı olması vites geçişlerinde bekletme ve devir yükseltme felan da yapıyormuş.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Peki bişey daha sorayım, yine usta baktığını söyledi ama ben şimdi tereddüt ettim, bu selenoid valflerin filtreleri tıkalı olabilir mi ya da kirli, forumlarda öğrendiğim bunların tıkalı olması vites geçişlerinde bekletme ve devir yükseltme felan da yapıyormuş.
Vites geçişlerini belirleyen parça selenoidler zaten, bunlardaki sorunda vitesten çıkmaya neden olabilir.
 
Geri
Üst