eğer direk dedğin gibi yapıyorsan şanzuman bozulma olayı mümkün olabilir.ARKADAŞLAR MERHABA BENİM ARACIM 2018 fc5 Honda civic 15 bin km’de benim sorunum aracı r konumundan p konumuna aldığım zaman şanzımanda sarsıntı oluyor başına gelişimi oldumu acaba
Anladım kardeşim evet bide şöyle bişey var r konumunda iken n ye aldığım zamanda sarsıntı yapıyor bilmiyorum yani hepsimi böyleeğer direk dedğin gibi yapıyorsan şanzuman bozulma olayı mümkün olabilir.
Normal şartlarda önce d konumunda olan aracı n konumuna alıp şanzımana binmiş olan yükü boşaltmış olursun daha sonrasında elektronik park frenini çekersin ve en son aracı park konumuna alırsın.
Yapmak gereken düzen bu şekilde olmalıdır.
Dediğin gibi direk d'den p'ye ya da r'den p'ye aldığında şanzımanı zorlamış olursun. Bu durum sonrasında dedğin gibi sorunlar meydana gelebiliyor.
Şanzıman kolay kolay bozulabilecek birşey değil bu yaptığın işlem ama belki dişlileri zorlamış ya da çatlatmışda olabilirsin. Tabiki bunlar varsayım ve beni düşüncem ihtimaller dahilinde.
Forumda benden daha bilgili arkadaşlarda mevcuttur ve belkide daha detaylı açıklamalar yapacaklardır
normalde böyle sarsıntı olmaması lazım. Vites konumunu değiştireceğiniz zaman eğer kasma yapıp zorluyorsa o anda bunu hissettiriyorsa o an zorlamayın derim. Ayrıca aracın bakımını en son ne zaman yaptırdınız?Anladım kardeşim evet bide şöyle bişey var r konumunda iken n ye aldığım zamanda sarsıntı yapıyor bilmiyorum yani hepsimi böyle
Zaten ilk bakımını 10binde yaptırdım serviste şu anda 15 binde falan yani bakımı yeninormalde böyle sarsıntı olmaması lazım. Vites konumunu değiştireceğiniz zaman eğer kasma yapıp zorluyorsa o anda bunu hissettiriyorsa o an zorlamayın derim. Ayrıca aracın bakımını en son ne zaman yaptırdınız?
yok hocam sıkıntı yok kafanıza takmayın. aracın durduğu yer önemli. bu vites değişimi sırasında aracınız düz bir zeminde ise az, eğimli bir zeminde ise biraz daha fazla sarsıntı olur. 2 yıldır böyle kullanıyorum.ARKADAŞLAR MERHABA BENİM ARACIM 2018 fc5 Honda civic 15 bin km’de benim sorunum aracı r konumundan p konumuna aldığım zaman şanzımanda sarsıntı oluyor başına gelişimi oldumu acaba
Anladım teşekkür ediyorumyok hocam sıkıntı yok kafanıza takmayın. aracın durduğu yer önemli. bu vites değişimi sırasında aracınız düz bir zeminde ise az, eğimli bir zeminde ise biraz daha fazla sarsıntı olur. 2 yıldır böyle kullanıyorum.
Aynen evet bende bi dahaki bakımda sorucamYük ile ilgili olduğunu sanmıyorum.
Bende de benzer problem var. N ye alıp el frenini çekiyorum ve ardından ayağımı frenden kaldırıp aracın yükünün el frenine gelmesini sağlıyorum. sonrasında frene basıp P ye alıyorum. Ancak R-N-D ye ne zaman çeksem kesinlikle sarsıntı oluyor. Sanki şanzımana yük veriyorum gibi. Bunu ben servise gittiğimde belirticem, forumda bu sorunla karşılaşan çok kısı var
MI 9 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.