OTOMOBİL SAC ÜRETİM [CGL]

Çelik sac korozyon direncini artırmak için yüzeyi çinko ile daldırma veya elektrolitik kaplama yöntemiyle kaplanır. Kaplama genelde her iki yüzeyde toplam 100-300 gr/metrekare olarak yapılır. Kaplanan malzeme yüzeyine kromat solüsyonu veya yağ uygulanarak beyaz pasa karşı korunması sağlanır.

Soğuk Saca göre Avantajları

Yüksek Korozyon direnci: Çinko kaplama, çinkonun korozif elementlere karşı bariyer gibi durarak koruması nedeniyle, galvanizli malzemeye mükemmel bir korozyon direnci sağlar. Nihai kullanım ömrü kaplamanın kalınlığına ve bulunduğu ortamın korosifliğine (nemli, tuzlu v.b.) bağlıdır.

Mükemmel yüzey görünümü: Herhangi bir yüzey işlemi gerektirmeden de kullanılabilir.

Şekillendirilebilirlik: Galvanizli Saclar şekillendirme özelliklerini koruduğundan derin çekilebilir ve kolayca form verilebilir.

Boyanabilirlik: Uygun yüzey ön işlem sonrası kolayca boyanabilir. Kullanım öncesi boyanarak nihai kullanıcıya boyalı sac olarak sunulmasına ve şekillendirilmesine olanak verir.

Kaynaklanabilirlik: Birçok bilinen kaynak metotlarıyla kaynaklanabilir.



Genel kullanım alanları

Korozyon direnci ve boyanarak kullanımı çok uygun olan Galvanizli sac Otomotiv sektörünün gereksinimlerini en iyi karşılayan malzeme türüdür. Otomotiv üreticileri tarafından hem iç yüzey hem de dış yüzey parça üretimlerinde kullanılmakta ve bu sayede korozyona karşı ömür boyu garanti verilebilmektedir.

Yapı sektöründe sıcak daldırma galvanizli saclar uygun form verilerek çatı kaplama, binaların iç ve dış yan yüzeylerinde panel veya sandviç panel olarak oldukça geniş uygulama alanı bulmuştur.

Uzun ömürlü olması nedeniyle beyaz eşya imalatında (görünmeyen yüzeylerde sade olarak ve görünen yüzeylerde boyalı sac olarak), havalandırma donanımlarının imalatında tercih edilen ürün olmaktadır.


********************************************
Ek olarak hat 1200 metre dır yani başlangıç tan son cıkıs noktasına ulaşması 1200 metre ve bu 1200 metre boyunca sac bir çok işlemden gecıyor.

1. Foto hattın genel işleyişi

2. Foto da ekledıgım skinpass roll dur saca 1200 ton baskı yaparak duzeltır ve boyanın iyi tutunabılmesıni saglamak için mıkron düzeyinde uzama verir.


Kısaca tanımlıyayım bobın galvanız hattına gelir. Hatta yüklenir sonra rulo baş kısımları kesılir baş kısımları kesıldıkten sonra diğer bıten rulonun sonuna kaynak yapılır kaynak yapıldıktan sonra durulama deterjan lama kurutma bolumlerınde temızlenır dahasında her müşteri için farklı olan saca mekanik özellikler vermek için fırına tavlama aşamasına gecılır burada sıcaklık her müşteri nın ıstegıne göre farklıdır. Yuksek sıcaklıkla fırın a giren sac fırının sonunda yarı yarıya sogutulur ve 450 500 derece cıvarındaki çinko potası na daldırılır ve hızlı ve dıkey bir şekılde kurutma ufleme suyla sogutma gıbi işlemlere tabiii tutulur sonrasında dalgalı ve kısımların duzeltıldıgı ve sacın boya tutma mikro nun ayarlandıgı skinpass mil e gelir burada bu işlemlerden geçer ve gergi verılerek dalga hassasiyet i iyice gıderılır . Sac artık düzgun ve galvanızlıdır müşteri istegine göre sacin pasivasyon ozellıgını arttıracak bir kac solusyon daha eklenir ve yağlama yapılır ve rulo olarak fabrika ya gitmeye hazırlanır.

Tabıkı cok yüzey sel anlattım kabaca Boyle..

Screenshot_20200528-010147.jpegScreenshot_20200528-011408.jpeg

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst