Honda Civic FD6’da P0847 arıza kodu, genellikle şanzıman basınç sensörü veya şanzıman müşürlerinden biriyle ilgili bir sorun olduğunu belirtir. Bu kod, şanzıman yağ basıncı düşük veya sensörün ölçümünde bir hata olduğunu ifade eder.
Servisin dediği 2 müşür:
Yetkili servis, Primary (A) ve Secondary (B) Pressure Switch müşürlerinin her ikisinin de değişmesi gerektiğini söylüyor olabilir. Ancak bu müşürlerden yalnızca biri arızalıysa, her ikisinin değiştirilmesi şart olmayabilir. YouTube'daki videolarda genellikle sadece Secondary Pressure Switch değişimi gösteriliyor çünkü bu müşür daha sık arızalanır.
P0847 Çözüm Yöntemleri:
1. Arızalı müşürü tespit edin:
Arıza tespit cihazı ile hangi müşürün arızalı olduğu doğrulanabilir. Çoğunlukla Secondary Pressure Switch (ikincil basınç müşürü) arızalanır.
Bu müşür, şanzıman yağ basıncını kontrol eder ve hatalı çalıştığında vites geçişlerinde sertlik veya düzensizlik yaşanabilir.
2. Müşür Değişimi:
Eğer yalnızca bir müşür arızalıysa, yalnızca o müşürü değiştirebilirsiniz.
İki müşürün de değişimi yapılması daha uzun ömürlü bir çözüm sağlar, ancak maliyeti artırır.
3. Şanzıman Yağını Kontrol Edin:
Şanzıman yağ seviyesi düşükse veya yağ kirliyse, müşürlerin doğru çalışmasını engelleyebilir. Öncelikle yağ seviyesi ve durumu kontrol edilmelidir.
Eğer yağ eskiyse, Honda ATF-DW1 şanzıman yağı kullanarak bir yağ değişimi yapmayı düşünebilirsiniz.
YouTube'daki Tek Müşür Değişimi Çözümü:
YouTube’da gördüğünüz videoların çoğu doğru olabilir çünkü bu tip arızalarda genelde tek bir müşür arızalanır. Ancak aracınızın kilometresi yüksekse veya şanzıman yağ bakımı ihmal edilmişse, diğer müşürün de zamanla arızalanma ihtimali yüksek olabilir. Bu durumda iki müşür birden değiştirilmesi önerilebilir.
Maliyet Analizi:
Tek müşür değişimi genelde daha uygun maliyetlidir.
Eğer arıza sebebi net değilse veya iki müşür de aşırı yıpranmışsa, her iki müşürün değişimi uzun vadede daha iyi sonuç verebilir.