PCV Valve Hk.

Katılım
18 Ağu 2021
Mesajlar
43
Tepki puanı
38
Konum
Kocaeli
Aracınız
Civic FD6 2011
Merhaba

Geçenlerde arkadaşımda meynada gelen egzost emisyon problemini araştırırken çözümün oksijen sensöründen olduğunu düşünürken biraz daha derin araştırmada PCV Valfinden olduğunu tespit ettik. Ustalara değişim için anlattığımızda komik bir şekilde "oksijen sensörünü değiştir düzelir yeğeenimmm" gibi bir cevapla karşıkarşıya kaldık, ve Youtube'da Danny amcamız sağolsun geyet yeterli açıklamalarda bulunmuş, bunu size aşağıdaki giriş gelişme ve sonuç olarak anlatmak istedim. İyi forumlar,

**Giriş:**
Honda Civic FD6 sahipleri için PCV (Pozitif Karter Havalandırma) valfi, motorun sağlıklı çalışmasında kritik bir parçadır. PCV valfi, motorun içindeki fazla basıncı ve karter gazlarını emme manifolduna yönlendirir, böylece buharlaşan yağ ve yakıt buharları yanar ve motorda birikinti oluşumu önlenir. Ancak, zamanla PCV valfi tıkanabilir veya aşınabilir, bu da motor performansını olumsuz etkileyebilir. Civic FD6 için önerilen PCV valfi değişim periyodu, **72.000 km veya 3 yıldır**.

**Gelişme:**
PCV valfi tıkandığında veya bozulduğunda, aracın yakıt verimliliği düşebilir, motor yağında fazla kirlenme gözlenebilir, hatta motorun düzgün çalışmaması gibi sorunlar ortaya çıkabilir. Belirtiler arasında motorun düzensiz rölanti yapması, yakıt tüketiminde artış, motor ışığının yanması ve yağ kaçakları görülebilir. Bu sorunlar uzun vadede çözülmezse, motor iç parçalarında ciddi hasarlara neden olabilir.

Özellikle Civic FD6 gibi yüksek performanslı araçlarda, PCV valfi değişim periyoduna dikkat etmek, motorun ömrünü uzatır ve performans kaybını önler. Valfin bakımı ihmal edilirse, karbon birikintileri motor parçalarına zarar verebilir ve pahalı onarımlar gerekebilir.

**Çözüm:**
PCV valfi sorununun çözümü, belirlenen periyotlarda valfin değiştirilmesidir. Civic FD6'da PCV valfi değiştirmek genellikle basit bir işlem olup, ortalama 30 dakika kadar sürer. PCV valfi değişimi şu adımlarla yapılabilir:

1. **Motor kapağı ve ilgili bağlantılar çıkarılır.**
2. **PCV valfine erişilir ve valf, emme manifolduna bağlandığı yerden sökülür.**
3. **Yeni PCV valfi yerine takılır ve bağlantılar kontrol edilir.**
4. **Motor kapağı tekrar takılır ve araç test sürüşüne çıkarılır.**

Değişim sonrası motorun daha düzenli çalışması, yakıt verimliliğinin artması ve yağ tüketiminin azalması beklenir. Düzenli bakım yapılması, Civic FD6’nın uzun yıllar sorunsuz çalışmasını sağlayacaktır.

**Sonuç:**
PCV valfi gibi kritik bir parçanın ihmal edilmesi, uzun vadede büyük sorunlara yol açabilir. Honda Civic FD6 için önerilen 72.000 km veya 3 yıllık değişim periyoduna dikkat edilerek, hem motor performansı korunur hem de maliyetli tamiratların önüne geçilmiş olur.
 

Emirbey

Project Man
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,333
Çözümler
4
Tepki puanı
3,412
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
Merhaba

Geçenlerde arkadaşımda meynada gelen egzost emisyon problemini araştırırken çözümün oksijen sensöründen olduğunu düşünürken biraz daha derin araştırmada PCV Valfinden olduğunu tespit ettik. Ustalara değişim için anlattığımızda komik bir şekilde "oksijen sensörünü değiştir düzelir yeğeenimmm" gibi bir cevapla karşıkarşıya kaldık, ve Youtube'da Danny amcamız sağolsun geyet yeterli açıklamalarda bulunmuş, bunu size aşağıdaki giriş gelişme ve sonuç olarak anlatmak istedim. İyi forumlar,

**Giriş:**
Honda Civic FD6 sahipleri için PCV (Pozitif Karter Havalandırma) valfi, motorun sağlıklı çalışmasında kritik bir parçadır. PCV valfi, motorun içindeki fazla basıncı ve karter gazlarını emme manifolduna yönlendirir, böylece buharlaşan yağ ve yakıt buharları yanar ve motorda birikinti oluşumu önlenir. Ancak, zamanla PCV valfi tıkanabilir veya aşınabilir, bu da motor performansını olumsuz etkileyebilir. Civic FD6 için önerilen PCV valfi değişim periyodu, **72.000 km veya 3 yıldır**.

**Gelişme:**
PCV valfi tıkandığında veya bozulduğunda, aracın yakıt verimliliği düşebilir, motor yağında fazla kirlenme gözlenebilir, hatta motorun düzgün çalışmaması gibi sorunlar ortaya çıkabilir. Belirtiler arasında motorun düzensiz rölanti yapması, yakıt tüketiminde artış, motor ışığının yanması ve yağ kaçakları görülebilir. Bu sorunlar uzun vadede çözülmezse, motor iç parçalarında ciddi hasarlara neden olabilir.

Özellikle Civic FD6 gibi yüksek performanslı araçlarda, PCV valfi değişim periyoduna dikkat etmek, motorun ömrünü uzatır ve performans kaybını önler. Valfin bakımı ihmal edilirse, karbon birikintileri motor parçalarına zarar verebilir ve pahalı onarımlar gerekebilir.

**Çözüm:**
PCV valfi sorununun çözümü, belirlenen periyotlarda valfin değiştirilmesidir. Civic FD6'da PCV valfi değiştirmek genellikle basit bir işlem olup, ortalama 30 dakika kadar sürer. PCV valfi değişimi şu adımlarla yapılabilir:

1. **Motor kapağı ve ilgili bağlantılar çıkarılır.**
2. **PCV valfine erişilir ve valf, emme manifolduna bağlandığı yerden sökülür.**
3. **Yeni PCV valfi yerine takılır ve bağlantılar kontrol edilir.**
4. **Motor kapağı tekrar takılır ve araç test sürüşüne çıkarılır.**

Değişim sonrası motorun daha düzenli çalışması, yakıt verimliliğinin artması ve yağ tüketiminin azalması beklenir. Düzenli bakım yapılması, Civic FD6’nın uzun yıllar sorunsuz çalışmasını sağlayacaktır.

**Sonuç:**
PCV valfi gibi kritik bir parçanın ihmal edilmesi, uzun vadede büyük sorunlara yol açabilir. Honda Civic FD6 için önerilen 72.000 km veya 3 yıllık değişim periyoduna dikkat edilerek, hem motor performansı korunur hem de maliyetli tamiratların önüne geçilmiş olur.
Güzel bir bilgilendirme. Teşekkürler.
Çoğu kişi bu parçanın araca bu kadar etki edeceğini bilmiyor.
Ne yazıkki ustaların çoğu da bilmiyor.
3 yıl erken bir süre.
Balonla veya üfleme yöntemiyle valfin sağlamlığı test edilebiliyor. kontrol edildikten sonra lüzum varsa orjinali ile degisilmeli.
 
Katılım
18 Ağu 2021
Mesajlar
43
Tepki puanı
38
Konum
Kocaeli
Aracınız
Civic FD6 2011
Güzel bir bilgilendirme. Teşekkürler.
Çoğu kişi bu parçanın araca bu kadar etki edeceğini bilmiyor.
Ne yazıkki ustaların çoğu da bilmiyor.
3 yıl erken bir süre.
Balonla veya üfleme yöntemiyle valfin sağlamlığı test edilebiliyor. kontrol edildikten sonra lüzum varsa orjinali ile degisilmeli.
Şefim ne yazıkki Honda Türkiye bizimle net olarak ekipman ömrü kitapçığı paylaşmıyor, örnek olarak bir kaç sürekli sökülüp takılabilen civataların tork değerlerini biliyoruz peki diğerlerini ? Yabancı forumlardan alıyorum bu dokümanları saklıyorum ki ileride illaki ihtiyacım olacak :)
 

Emirbey

Project Man
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,333
Çözümler
4
Tepki puanı
3,412
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
Şefim ne yazıkki Honda Türkiye bizimle net olarak ekipman ömrü kitapçığı paylaşmıyor, örnek olarak bir kaç sürekli sökülüp takılabilen civataların tork değerlerini biliyoruz peki diğerlerini ? Yabancı forumlardan alıyorum bu dokümanları saklıyorum ki ileride illaki ihtiyacım olacak :)
Bizde hala el ayarıyla sıkılıyor çoğu cıvata.
Malesef bu konuda en iyi bilgiyi yabancı forumlardan elde edebiliyoruz.
 
Geri
Üst