Radyatör suyunu bayadır değiştirmiyordum, en son da hem radyatöre hem de yedek su deposuna fazla su eklemesi yapmıştım. Acaba komple bi suyunu döküp, sıfırdan antifriz koyup öyle bir deneyip risk alsam mı? Yoksa direk tamam yağ vardır, conta kapağı değişim işlemlerine başlayalım mı?Geçmiş olsun hocam, motor suyunun yağ ile karışabileceği yer silindir kapak contasının yağ kanalı ile su kanalının arasındaki contanın hasar gördüğünde motor yağı su kanalına geçer. Yani ciddi bir durumdur.
Neler olabilir?
- Motor suyunun ısınması halinde basınç oluşur. Neticede zayıf hortumları patlatabilir.
- Sistemdeki yağ küçük kanalları tıkayabilir.
- Devirdaim pervanesinin rahat çalışmasını engelleyebilir.
- Su zor devirdaim edeceği için araç hemen hararet edebilir.
Çözüm olarak motor contası değişir. Soğutma su sistemi komple temizlenir. Yeni antifiriz koyup yola devam edilir.
O risk tamamen size ait hocam. Temizlik ve yeni antifirizden sonra olay tekrarlar ise keşke demezsiniz olur. Emek, zaman ve maddiyat harcıyacaksınız.Radyatör suyunu bayadır değiştirmiyordum, en son da hem radyatöre hem de yedek su deposuna fazla su eklemesi yapmıştım. Acaba komple bi suyunu döküp, sıfırdan antifriz koyup öyle bir deneyip risk alsam mı? Yoksa direk tamam yağ vardır, conta kapağı değişim işlemlerine başlayalım mı?
Geçmiş olsun hocam, motor suyunun yağ ile karışabileceği yer silindir kapak contasının yağ kanalı ile su kanalının arasındaki contanın hasar gördüğünde motor yağı su kanalına geçer. Yani ciddi bir durumdur.
Neler olabilir?
- Motor suyunun ısınması halinde basınç oluşur. Neticede zayıf hortumları patlatabilir.
- Sistemdeki yağ küçük kanalları tıkayabilir.
- Devirdaim pervanesinin rahat çalışmasını engelleyebilir.
- Su zor devirdaim edeceği için araç hemen hararet edebilir.
Çözüm olarak motor contası değişir. Soğutma su sistemi komple temizlenir. Yeni antifiriz koyup yola devam edilir.