Rölanti sorunu

Katılım
29 Kas 2021
Mesajlar
2
Tepki puanı
2
Konum
Sinop
Arkadaşlar selamlar, 2000 model 1.6 ies aracımın şöyle bir sıkıntısı var motor sıcakken çalıştırdığımda yani kısa süreli stop etmelerden sonra çalışırken devir 2 bin e çıkıyor daha sonra yavaş yavaş iniyor en ufak gaza dokunmada tekrar 2 ye çıkıyor böyle devam ediyor daha sonra kafasına göre düzeliyor. Motor soğukken böyle bir sıkıntım yok normal motor ısıtmak için kendi deviri ayarlıyor daha sonra normal oluyor benim sıkıntım kısa süreli stop etmelerde. Böyle sorun yaşayanınız var mı veya bir fikri olan?

Redmi Note 8 Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,661
Çözümler
6
Tepki puanı
8,724
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
- Tanışma bölümünde kendinizi tanıtırsanız memnun oluruz.

- Geçmiş olsun. Garip bir durum. Normalde sıcak motor hemen çalışır ve normal rölantiye çok beklemeden gelir. İlk marşta devir yükselmesi normal. Fakat soğuk motor marşı gibi devamlı 2.000 devirde durması normal değil. Gaz hassasiyetide çok yüksek. Sistemin çalışma mekanizması:
- Gaz kelebeğine yakın yerde soğutma suyunun geçtiği noktada ısı sensörü olur. Ecu bu ısı sensörüne göre motor ısısını belirler ve ona göre açık veya kapalı sistemde yakıt ayarlaması yapar. Suyu soğuk algılar ise açık sisteme geçer devir 2.000 civarı seyreder.
- Veya lpg ve benzin beraber silindire gidiyor ise devir yine yükselir.
- Oksijen sensörü tam görevini yapmıyor ise yakıt hava karışımı denge problemi yaşar.
- Bu maddeleri problem olduğu zaman Obd ile ecuya bağlanıp yakıt hava karışımı, oksijen sensörü akım grafiği, soğutma suyu sıcaklığı takip edilebilir. Ecuya ayrıntılı arıza taraması yapılabilir.
 
Geri
Üst