RÖLANTİ’de SOĞUTMA İŞLEMİ

Katılım
7 Haz 2018
Mesajlar
787
Tepki puanı
291
Konum
İzmir
IMG_3814.JPG

Sağlam gazladıktan ve devir çevirdikten sonra motoru’un rölantide bir kaç defa fan açıp kapatmasına izin verin, özellikle bu sıcaklarda gazladıktan sonra çaat diye kapatmayın bu işlemin termal verimliliği arttırdığını uzun vadede motorun ömrünü uzattığını düşünüyorum




EK1 - ES7 - EP2 - FD6
 
Katılım
29 Haz 2019
Mesajlar
398
Tepki puanı
289
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2014
Ya benim motor cok tozlu ve kirli,sizin ki gibi temiz olmasi icin nasil temizlemeliyim? Hic su ana kadar temizlenmemis diyebilirim
 
Katılım
29 Haz 2019
Mesajlar
398
Tepki puanı
289
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2014
Benim motoru bir gorseniz.. bu wurth temizleyiciyi sıkarken soketler falan zarar gormez degil mi?
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,670
Çözümler
2
Tepki puanı
2,964
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
Ekli dosyayı görüntüle 253792

Sağlam gazladıktan ve devir çevirdikten sonra motoru’un rölantide bir kaç defa fan açıp kapatmasına izin verin, özellikle bu sıcaklarda gazladıktan sonra çaat diye kapatmayın bu işlemin termal verimliliği arttırdığını uzun vadede motorun ömrünü uzattığını düşünüyorum




EK1 - ES7 - EP2 - FD6
Hararet normal değerin üzerine çıkmadıysa, dediğinizi yapmaya gerek yok. Yapılmasınında herhangi bir zararı yok ? Zamanınız varsa yapılabilir, zaman yoksa yapılmasada olur yani.
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Eğerki motorun soğutma sistemi normal çalışıyor ise ekstra bir uygulamaya gerek yok bence. Motoru kapatınca zaten ısı kaynağını da kapatmış oluyoruz. Ha çok hassas davranmak için ise eğerki stop etmeden önce fan çalışıyor ise , fan durduktan sonra aracı stop edebiliriz belki. Ki fan ve bağlı olduğu sistem zaten motor suyunu soğutuyor aslında, başka yerlere pekde faydası yok. Onun için de kaputu açabilirsiniz ama benim gördüğüm genelde eskiağır vasıtalar bunu yapıyor.

Kaputun altındaki parçaların zaten yüksek sıcaklığa dayanıklı malzemelerden yapıldığını varsayarsak, bence daha çok sıcak havalarda güneş altında kalan aracın boyasına, içerdeki plastik döşemelere bir önlem almak daha mühim gibi.
 
Katılım
7 Haz 2018
Mesajlar
787
Tepki puanı
291
Konum
İzmir
Eğerki motorun soğutma sistemi normal çalışıyor ise ekstra bir uygulamaya gerek yok bence. Motoru kapatınca zaten ısı kaynağını da kapatmış oluyoruz. Ha çok hassas davranmak için ise eğerki stop etmeden önce fan çalışıyor ise , fan durduktan sonra aracı stop edebiliriz belki. Ki fan ve bağlı olduğu sistem zaten motor suyunu soğutuyor aslında, başka yerlere pekde faydası yok. Onun için de kaputu açabilirsiniz ama benim gördüğüm genelde eskiağır vasıtalar bunu yapıyor.

Kaputun altındaki parçaların zaten yüksek sıcaklığa dayanıklı malzemelerden yapıldığını varsayarsak, bence daha çok sıcak havalarda güneş altında kalan aracın boyasına, içerdeki plastik döşemelere bir önlem almak daha mühim gibi.

Bende fab açınca kapatmam aracı zaten 10 sn fan açıyor fd6, tabii gazladıktan sonra kaput açma işlemi egzoz manifoldunun daha hızlı soğumasını sağlamak için 800 dereceleri buluyor çünkü bu işlem tabiki biraz pisikolojik yapsanızda olur yapmasanızda


Milliyetçilik, milleti olmayanlar için faşizmdir. - Hüseyin Nihal Atsız
 
Geri
Üst